Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2008, 11:21   #81
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dan besluit je compleet verkeerd, maar dat doe je nog. ik kan alleen maar besluiten dat je dit bewust doet enkel en alleen om mensen te stigmatiseren.

er zitten hier trouwens nog werklozen op en hoe weet jij dat ik niet werkloos ben?
ontkracht mijn stelling dan en onderbouw deze zin van u
Citaat:
neen, omdat jij dit forum verziekt.
zolang u dat niet doet geeft u zelf aan dat u louter mijn aanwezigheid als werkloze hier als verziekend ervaart
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 11:22   #82

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Inderdaad.

weer een reactie die bewijst dat het er louter over gaat wie er toepassing van de wet en het forumreglement eist en niet dat er toepassing van de wet en het forumreglement wordt geeist
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2008 om 11:23.
Oud 28 februari 2008, 11:23   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ontkracht mijn stelling dan en onderbouw deze zin van u zolang u dat niet doet geeft u zelf aan dat u louter mijn aanwezigheid als werkloze hier als verziekend ervaart
waar in die tekst zeg ik dat je dit forum verziekt omdat je werkloos bent?

is elke kritiek op een werkloze er omdat hij werkloos is? zelfs als de kritiek niets met werkloosheid te maken?

ik geef geen kritiek op je werkloosheid hé, ik geef kritiek op je stemmingmakkerij en stigmatisering van een forumlid. niet omdat je werkloos bent wel omdat ik vind dat je geen gelijk hebt.
Oud 28 februari 2008, 11:29   #84
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
als ik al een relnicht ben dan ben ik er in ieder geval één die hier geen enkele regel uit het forumreglement overtrad

maw ik ben slecht een relnicht in uw door haatretoriek van mensen met voorbeeldfunctie misvormde perceptie

het is blijkbaar taboe om eender welke vraag of eis van een werkloze in te willigen en dit louter omdat het een werkloze is

het resultaat van de haatretoriek van bvb bart somers en frank vandenbroucke wordt hier pijnlijk aangetoont

het vierde wereld syndicaat maakt zich ernstig zorgen over de verdere escalatie hiervan

vandaag hoeft een forumreglement niet te worden toegepast te worden omdat het "maar" over werklozen gaat, morgen de wetten die de persoonlijke integriteit vrijwaren - als we dit verder laten escaleren dan eindigen werklozen misschien nog wel in gaskamers

dit blijkt overduidelijk ook uit de reacties hier van bvb adrian haeley die zelfs vindt dat de rechtzetting van groentje overbodig is en dus aangeeft van mening te zijn dat mensen die ervan verdacht worden vrijwilig werkloos te zijn wel degelijk uitgeroeid moeten of mogen worden
Man toch, wat een hoop hoogdravend getoeter maak je er nu weer van? Ik stel gewoon dat Groentje een rechtzetting heeft geplaatst en dat jij hier al vijf draden staat te tieren en dampen.

Ik moet zeggen dat ik in deze hele draad nog geen mens heb gezien die je bijtreedt in je histerie.

Echt, als je een zin voor eigenwaarde moet puren uit dit soort zielig gebral dan wil ik niet weten waar je leven voor de rest om draait.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 11:33   #85
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
http://forum.vierdewereldsyndicaat.o...;topicseen#new

maar zelf niet te beroerd om groentje-18 een fascist te noemen.
fuck, van die modder-cat-fight tssn jou en groentje-18 zal nu wel niks meer in huis komen zeker ?!

[klapt teleurgesteld zijn ligstoel terug ineen, en schuift de bak bier terug naar de garage]

ga samenwonen hé ! ...euh...

[klapt zijn ligstoel terug uit, en pakt de bak bier er terug bij ]
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 11:59   #86

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waar in die tekst zeg ik dat je dit forum verziekt omdat je werkloos bent?
je zegt nergens waarom dan wel - ik overtreed ook geen enkel reglement en dus kan ik niet anders dan besluiten dat het louter over mijn persoon gaat en de hoedanigheid daarvan waarvan jij vind dat die verziekend is voor het forum.
Citaat:

is elke kritiek op een werkloze er omdat hij werkloos is? zelfs als de kritiek niets met werkloosheid te maken?
je weet dat ik werkloos ben en dat ik mij daar niet voor schaam en je geeft aan dat je mij verziekend vindt - 1 + 1 is nog steeds 2 beste
Citaat:
ik geef geen kritiek op je werkloosheid hé, ik geef kritiek op je stemmingmakkerij en stigmatisering van een forumlid. niet omdat je werkloos bent wel omdat ik vind dat je geen gelijk hebt.
dus jij vind dat de oproep om alle mensen die vrijwillig werkloos zijn liefst worden uitgeroeid en die een overtreding is van de wet en het forumreglement kan blijven staan ?

zou je dat ook vinden als het ging over homo s , joden , marokanen ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2008 om 12:12.
Oud 28 februari 2008, 12:03   #87

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Man toch, wat een hoop hoogdravend getoeter maak je er nu weer van? Ik stel gewoon dat Groentje een rechtzetting heeft geplaatst en dat jij hier al vijf draden staat te tieren en dampen.
groentje heeft idd rechtgezet en daarvoor heb ik haar ook bedankt - de forummoderatie ging echter nog steeds niet in op haar eigen vraag haar posting aan te passen en de oproep te verwijderen
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik in deze hele draad nog geen mens heb gezien die je bijtreedt in je histerie.
dat bewijst slechts de domheid van de massa - het is niet omdat je met veel bent dat je gelijk hebt - het is niet omdat je alleen bent dat je ongelijk hebt - er waren trouwens wel bijtredende reacties hoewel ze idd eerder schaars te noemen zijn.
Citaat:

Echt, als je een zin voor eigenwaarde moet puren uit dit soort zielig gebral dan wil ik niet weten waar je leven voor de rest om draait.
weer ad hominem - het is triest als je daar je eigenwaarde uit moet putten
Oud 28 februari 2008, 12:05   #88

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
fuck, van die modder-cat-fight tssn jou en groentje-18 zal nu wel niks meer in huis komen zeker ?!

[klapt teleurgesteld zijn ligstoel terug ineen, en schuift de bak bier terug naar de garage]

ga samenwonen hé ! ...euh...

[klapt zijn ligstoel terug uit, en pakt de bak bier er terug bij ]
oef eindelijk een relativerende reactie - waarvoor dank - een ware relief

ps als groentje dit wil wil ik gerust eens vriendschappelijk modderworstelen met haar hoor

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 februari 2008 om 12:10.
Oud 28 februari 2008, 12:21   #89
Groentje-18

Standaard

Citaat:
het zinnetje staat er nog steeds en het zinnetje roept op om alle mensen die vrijwillige werkloos zijn uit te roeien - dat is een overtreding van de wet en van het forumreglement ( zie ook http://www.google.be/search?q=uitroe...+werkloos+zijn )

een forumreglement dat blijkbaar tav werklozen niet meer van toepassing is

groentje gaf idd zelf haar fout toe en vroeg ook om de zin te wijzigen - verwijderen

blijkbaar is de forummoderatie net zoals u en zovelen slachtoffer geworden van de geslaagde haatcampagne van figuren zoals bart somers en frank van den broucke tegen werklozen

ik heb hier in het verleden al mensen voor minder geband zien worden ( we zien echter van deze eis af omdat groentje zelf de intentie heeft en heeft geuit de post aangepast te zien ) en oproepen tot geweld worden steevast altijd verwijdert

dat dit nu niet gebeurt is louter omdat het "maar" over werklozen gaat en "maar" op vraag van een werkloze is

ik vind trouwens dat u er net zoals zovelen die slachtoffer zijn van de haatretoriek van overheidsmensen, aangaande werklozen fascistische gedachten op nahoudt - het is mijn recht dat te vinden en deze stelling te poneren en te onderbouwen

indien u nu echter meent klacht tegen mij te kunnen indienen dan moet u het nodige zeker doen
Ik heb niet gekeken of de post ondertussen al aangepast is, maar toch even dit:

KOBAF, ik ben het met u eens dat er in die post als u het zo wil interpreteren letterlijk een oproep tot geweld is. Dit is strafbaar en dus moet er opgetreden worden. Dat is een toepassing van de wet, akkoord.
Maar wat daar allemaal rond hangt denk ik dat u verkeerd interpreteert, namelijk:
Het feit dat niemand binnen het desbetreffende topic op mijn uitspraak heeft gereageerd wil volgens mij niet zeggen dat iedereen het met de idee zoals die er letterlijk staat eens is in mijn post, maar wel dat niemand het de moeite vindt om erop te reageren omdat men aan de context merkt dat het niet zo bedoelt kan zijn. Daarnaast zou ik, moest ik merken dat iemand de groep waartoe ik behoor of die ik verdedig zogenaamd wil uitroeien, dit zulk een absurde tooguitspraak vinden, dat ik het niet de moeite zou vinden om daar op te reageren. Iemand die echt die ideeën voorstaat is toch al veel te ver heen om nog te overhalen met redelijke argumenten. Bovendien loopt hij of zij toch vroeg of laat tegen de (gerechterlijke) lamp als hij die ideeën blijft verkondigen. En zeker als hij ze ten uitvoer brengt.
Zoals ik zei weet ik niet of de moderatie al gereageerd heeft of niet, maar als dat niet zo is heeft dat opnieuw helemaal niets te maken met de discriminatie
van werklozen of weet ik veel welke groep dan ook, maar gewoon met het simpele feit dat men de uitspraak te onozel vindt om aan te passen, omdat het duidelijk is dat het niet zo bedoeld kan zijn.

Heeft u mijn betoog in dit topic gelezen tegen vrijwillige werkloosheid? Dan zal u merken dat aan de grondslag daarvan allerminst fascistische ideeën liggen maar wel menslievendheid en een diepe vorm van solidariteit en medeleven voor de mensen die door één of ander lichamelijk, geestelijk, sociaal of ander probleem niet in staat zijn om te gaan werken...

De geest van een tekst primeert trouwens altijd op de letter van de tekst, ook bij wettelijke instanties.

Maar goed, misschien blijf ik hier ook wel vanzelf weg, want dit soort discussies zijn ontzettend tijd- en energierovend. In dat kader zou een permanente ban van mij alvast geen ramp zijn.
Oud 28 februari 2008, 12:25   #90
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
oef eindelijk een relativerende reactie - waarvoor dank - een ware relief

ps als groentje dit wil wil ik gerust eens vriendschappelijk modderworstelen met haar hoor
sorry hoor, niks persoonlijks, ook niks tegen uw doelgroep enzo

maareuh ik zat voor dat modderworstelen eerder op Groentje-18 en Nynorsk in bikini te wachten dan op één of andere verlepte werkloze ...

zo relativerend was dat naar u toe ook niet bedoeld. wie mensen zo onwillig attaqueert en schoffeert moet op de blaren zitten.
Oud 28 februari 2008, 12:27   #91
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
...

Maar goed, misschien blijf ik hier ook wel vanzelf weg, want dit soort discussies zijn ontzettend tijd- en energierovend. In dat kader zou een permanente ban van mij alvast geen ramp zijn.

een permanente ban forceren om uw verslaving te doorbreken ... het is allemaal al geprobeerd hoor ... een lieveke als gij geraakt daar toch niet aan, ik geraakte ik er in de tijd zelfs niet aan ... ze gaan u ook afschepene met 2 strafpunten of zoiets ! ...

maar probeer het toch maar niet hoor
Oud 28 februari 2008, 12:33   #92
born2bewild
Banneling

Standaard

men laat tegenwoordig wat loslopen op straat
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 12:34   #93
Groentje-18

Standaard

Citaat:
deze draad is op zich idd niets waard - anekdotisch is ie echter net als de aanleiding ertoe heel veel zeggend en verontrustend

deze discussie is het bewijs dat de overheid wel degelijk haat heeft gewekt naar werklozen toe en dat ze met haar haatretoriek de maatschappelijke perceptie naar werklozen toe in de negatieve zin verschoven heeft

mss zullen we onze klacht dan ook in de eerste plaats moeten richten aan de politiek verantwoordelijken ervan - die overweging maak ik momenteel en dat kan u ook lezen op www.vierdewereldsyndicaat.org
Het punt is nu net dat de reacties van alle mensen hier helemaal niets te maken hebben met op welke groep de uitspraak slaat.
Het heeft helemaal niets van doen met het feit dat het om werklozen gaat of niet dus, had het hier om groentjes, zwartjes, kabouters, parlementsleden, kaderleden, studenten of om eender welke groep gegaan had iedereen hetzelfde gereageerd. Er is dus geen reden om u persoonlijk geviseerd te voelen. Laat staan om hieruit conclusies te trekken met betrekking tot de maatschappelijke perceptie over werklozen. Er is dus ook helemaal geen reden om AdrianHealey, de moderatie of iedere andere deelnemer aan deze discussie discriminatie of erger te verwijten tav werklozen.

Ik raad u trouwens aan om uw google knop eens te gebruiken om de woorden "uitroeiien" en bepaalde bevolkingsgroepen die ècht gestigmatiseerd worden of door andere groepen worden geviseerd in te typen. Wat u dan zal tegenkomen aan oproepen tot haat, geweld en zelfs moord ... die wèl gemeend zijn (!)... een normaal denkend mens zou er onwel en paranoïa van worden vermoed ik.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 februari 2008 om 12:41.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 12:38   #94
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
men laat tegenwoordig wat loslopen op straat
daar zeg je zoiets ... die werklozen, zouden we die hun bewegingsvrijheid niet een beetje kunnen reglementeren ?
Oud 28 februari 2008, 12:39   #95
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een permanente ban forceren om uw verslaving te doorbreken ... het is allemaal al geprobeerd hoor ... een lieveke als gij geraakt daar toch niet aan, ik geraakte ik er in de tijd zelfs niet aan ... ze gaan u ook afschepene met 2 strafpunten of zoiets ! ...

maar probeer het toch maar niet hoor
Ik wil niet geband worden. Maar laat me, om het zacht uit te drukken, zeggen dat dit allerminst een motivatie is om nog wat meer te gaan forummen.
Oud 28 februari 2008, 12:39   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het punt is nu net dat de reacties van alle mensen hier helemaal niets te maken hebben met op welke groep de uitspraak slaat.
Het heeft helemaal niets van doen met het feit dat het om werklozen gaat of niet dus, had het hier om groentjes, zwartjes, kabouters, parlementsleden, kaderleden, studenten of om eender welke groep gegaan had iedereen hetzelfde gereageerd. Er is dus geen reden om u persoonlijk geviseerd te voelen. Laat staan om hieruit conclusies te trekken met betrekking tot de maatschappelijke perceptie over werklozen.

Ik raad u trouwens aan om uw google knop eens te gebruiken om de woorden "uitroeiien" en bepaalde bevolkingsgroepen die ècht gestigmatiseerd worden of door andere groepen worden geviseerd in te typen. Wat u dan zal tegenkomen aan oproepen tot haat, geweld en zelfs moord ... die wèl gemeend zijn (!)... een normaal denkend mens zou er onwel en paranoïa van worden vermoed ik.
niks tegen zwartjes hé
Oud 28 februari 2008, 12:40   #97
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil niet geband worden. Maar laat me, om het zacht uit te drukken, zeggen dat dit allerminst een motivatie is om nog wat meer te gaan forummen.
wip toch maar af en toe eens binnen !
Oud 28 februari 2008, 12:52   #98
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je zegt nergens waarom dan wel - ik overtreed ook geen enkel reglement en dus kan ik niet anders dan besluiten dat het louter over mijn persoon gaat en de hoedanigheid daarvan waarvan jij vind dat die verziekend is voor het forum. je weet dat ik werkloos ben en dat ik mij daar niet voor schaam en je geeft aan dat je mij verziekend vindt - 1 + 1 is nog steeds 2 beste
dus jij vind dat de oproep om alle mensen die vrijwillig werkloos zijn liefst worden uitgeroeid en die een overtreding is van de wet en het forumreglement kan blijven staan ?

zou je dat ook vinden als het ging over homo s , joden , marokanen ?

ja, het gaat over jou, alleen maar over jou en niemand anders, dat is toch duidelijk?

ik weet dat je werkloos bent ja, ik weet ook dat je een man bent, dus ga jij er van uit dat ik dit zeg omdat je een man bent???

het is niet omdat jij die tekst verkeerd geïntrepreteerd hebt, dat ik dat moet doen hé.
Oud 28 februari 2008, 12:55   #99
Groentje-18

Standaard

Citaat:
je weet dat ik werkloos ben en dat ik mij daar niet voor schaam en je geeft aan dat je mij verziekend vindt - 1 + 1 is nog steeds 2 beste
Ik denk niet dat dit behoort tot het logisch redeneren.
Op die manier kan ik namelijk bv. ook van iedereen die negatief op mijn posts, al dan niet persoonlijk wordend, reageert zeggen dat hij tegen iedereen is die groen gedachtengoed heeft is. Ik zou daarop dan weer kunnen zeggen dat ik mij in naam van iedereen met groen gedachtengroed mij zeer beledigd en zwaar gekwetst voel en een morele schadevergoeding eis, om mij te laten bijstaan post ik enkele van de posts tegen mij op sites vol met groenen, et voil�*.
Ik wil u hiermee niet persoonlijk aanvallen, maar ik probeer je gewoon te laten zien dat je uit heel deze draad en mijn uitspraak niet moet concluderen dat er andere maatstaven en gewichten gelden voor werklozen of dat iemand hier discriminerend staat tegenover werklozen.
(Moest dat zo zijn, dan is de kans heel groot dat heel wat mensen daarmee ook mensen uit hun familie-, vrienden-, kennissenkring beledigen bovendien, wat mensen al helemaal niet geneigd zijn om te doen. )

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 28 februari 2008 om 12:58.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2008, 13:03   #100
Anna List
Banneling

Standaard

ik mag het hopelijk toch nog zeggen dat ik iemand die vrijwillig werkloos blijft maatschappijverziekend en asociaal vind tov de onvrijwillig werklozen of nog behoeftigere mensen in de maatschappij ?!!

voor mijn part is die vrijwillig werkloze immers een dief. en wel van bvb de gehandicapten die echt zorg nodig hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be