![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Partijlid
|
![]() zo ver moet je het niet gaan zoeken
denk aan een halve eeuw geleden We hebben toch Congo geexploiteerd van goud? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Ja inderdaad en zo schoon hebben ze daar niet gedaan,maar ik vraag me toch af waar ze nu zouden staan,in tegenstelling tot waar ze nu staan.
![]() |
#84 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Denk ook wel dat ze het beter zouden hebben gehad dan met de stamhoofden die er om de haverklap aan het bewind komen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Die stamhoofden voelen zich duidelijk nog niet Europees. Europees in de zin van te streven zich te houden aan het Europees Handvest. Maar wie weet? Vijftig jaar geleden zaten ze nog gebukt onder het kolonialisme. Nu komen er in Afrika steeds meer democratieën. Veranderingen kunnen soms snel gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en ben ik blij dat ik in europa woon en niet in de vs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
daarom moeten we ze in ere houden. dat kan perfect in combinatie met een moderne parlementaire democratie. om onze europese identiteit te bewaren moeten we vasthouden aan vostendommen. de symboliek, daar gaat het om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dit zou de mensen direct veel meer betrekken, duscusie op hang brengen.... m.aw. meer democratisch ! DINSDAG 8 APRIL OM 19.OO UUR DEBAT EUROPESE GRONDWET IN ARTEVELDE HOGESCHOOL SOCIAAL WERK |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() slecht voor het milieu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een tijdje samengewerkt met een groep Europeanen buiten Europa. Wat ons bond was niet godsdienst of politieke opvattingen, maar wel cultuur. Verbazend hoeveel een Zweed en een Spanjaard op elkaar lijken. Zet hier een Amerikaan naast en je voelt nog altijd het verschil. Daar liggen ook wel psychologische verklaringen aan ten grondslag natuurlijk. Zeg tegen 2 mensen dat ze blauw zijn en tegen een derde dat die rood is, en de twee blauwen voelen zich direct al meer comfortabel met elkaar. Vloeibaar wezen de mens.
Over de EU maak ik me wel ongerust. Een ondermijning van de democratie lijkt het wel. Nog een lange weg af te leggen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 maart 2008 om 13:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Vreemdeling
|
![]() De Kamer stemt inderdaad volgende week woensdag al, maar voor de regionale parlementen zal het wel nog enkele weken wachten zijn.
Met een mentaliteit van het is al te laat, we kunnen er niets aan doen, raak je nooit ver. DEBAT ARTEVELDE HOGESCHOOL OVER EUROPESE GRONDWET alias VERDRAG VAN LISSABON |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het heeft dus niet met Europeese identiteit te maken Verlichting en democratie heeft alles te maken met Europeese identiteit ,want dat bestaat niet in Azie en Afrika. Laatst gewijzigd door JP Coen : 15 maart 2008 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mosterd na de maaltijd smaakt niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hij heeft wel gelijk, het lijkt wel alsof het milieu nog het enige is waarover ze in Europa lullen.
Verder vind ik dat Europa ons teveel kost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |