Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2004, 20:10   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Onzin! Als het duidelijk is dat het om een broodje-aapverhaal, waarom zouden we de poster dan op zijn of haar woord moeten geloven?
Ge bevestigt het tweede deel van mijn statement. "Straffe" verhalen zonder bewijs hoef je niet zomaar te aanvaarden. Anderzijds, als je geen sluitende tegenbewijzen hebt, moet je gewoon zwijgen.

Citaat:
Is het je trouwens al opgevallen dat Hanne zich sedert haar "ontmaskering" niet meer heeft laten zien? Hoe zou dat komen, denk je?
Dit heeft misschien te maken met de beledigende en onbeschofte manier waarop niet alleen haar verhaal in twijfel werd getrokken, maar ook haar integriteit werd aangevallen.

Wat me vooral is opgevallen is het krapuleuze leedvermaak van een aantal van de "ontkenners" in deze thread. Grenzend aan sadisme zelfs.
Hanne is dus, na haar/zijn (?) haatdiscours ineens een slachtoffer?

Hanne, ZB-militant(e), komt hier een kwaadwillige leugen vertellen, er wordt bewezen dat het een leugen is, en niet van de fraaiste soort, en omdat bewezen wordt dat het een leugen is wordt degene die de leugen bewijst van sadisme beschuldigd Vreemde logica...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2004, 20:18   #82
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
"Straffe" verhalen zonder bewijs hoef je niet zomaar te aanvaarden. Anderzijds, als je geen sluitende tegenbewijzen hebt, moet je gewoon zwijgen.
Dus gelijk welk "straf" broodje-aap moet men geloven, tot het tegenbewijs geleverd is Hoe kan je bewijzen dat iets niet gebeurd is? Doe eens 'n voorstel!
Degene die iets aanvoert brengt het sluitend bewijs, daarmee basta! Dat is al de ganse geschiedenis zo als wetenschappellijk aanzien en jij zou dat voor dit millenium willen veranderen :o
Oud 20 maart 2004, 20:39   #83
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
De bedoeling is niet, iets te bewijzen, maar vooral lang en veel te spreken over ...
en wat mennsen schrik aan te jagen, zodat ze VB stemmen...
Is het de bedoeling dit probleem niet te erkennen, en er over te zwijgen omdat er per ongeluk gekleurde medemensen bij betrokken zijn?

Selectieve misdaad erkenning?
Hoe kan een misdaad die niet gebeurde nu selectief behandeld worden? Leren redeneren, jongetje!
Oud 20 maart 2004, 21:18   #84
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hanne is dus, na haar/zijn (?) haatdiscours ineens een slachtoffer?

Hanne, ZB-militant(e), komt hier een kwaadwillige leugen vertellen, er wordt bewezen dat het een leugen is, en niet van de fraaiste soort, en omdat bewezen wordt dat het een leugen is wordt degene die de leugen bewijst van sadisme beschuldigd Vreemde logica...
1/ Er is niets bewezen, niet dat het waar is, maar ook niet dat het niet waar is.
2/ Van stigmatisatie gesproken: "ZB-militante". Die liegen altijd, en die mag je dus zomaar onder de zoden schoppen ?
Oud 20 maart 2004, 21:30   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het enige dat aangetoond kan worden in deze topic is dat broodje-aap verhalen soms wel eens waarheid worden ,doordat idioten het leuk vinden na te apen.

Ook dat de meesten van ons die verhalen al hebben zien passeren.En ze dus als dusverre klasseren.

Maar om direct beledigingen naar iemands hoofd te slingeren...
Oud 20 maart 2004, 21:32   #86
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
"Straffe" verhalen zonder bewijs hoef je niet zomaar te aanvaarden. Anderzijds, als je geen sluitende tegenbewijzen hebt, moet je gewoon zwijgen.
Dus gelijk welk "straf" broodje-aap moet men geloven, tot het tegenbewijs geleverd is Hoe kan je bewijzen dat iets niet gebeurd is? Doe eens 'n voorstel!
Leer lezen !! Ge hoeft het niet te geloven. Bovendien, vanwaar haal jij het recht om iemand anders een leugenaar te noemen, zonder bewijs ? Voel je je misschien beter dan die andere, door je strijd voor een nobel doel, tegen het stigmatiseren van allochtonen ??

Citaat:
Degene die iets aanvoert brengt het sluitend bewijs, daarmee basta! Dat is al de ganse geschiedenis zo als wetenschappellijk aanzien en jij zou dat voor dit millenium willen veranderen :o
Gij zijt aan het lachen om uw eigen middelmatigheid vriend. Een getuigenis is ook een bewijs. Wie zijt gij om te beslissen of dit of gene bewijs "sluitend" is ? Stel dat Hanne met foto's afkomt, dan acht ik het waarschijnlijk dat je dit "bewijs" ook in twijfel zou trekken, als bvb. truckage. In naam van de heilige inquisitie tegen het ZB is immers alles toegelaten.
Oud 21 maart 2004, 00:02   #87
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Leer lezen !! Ge hoeft het niet te geloven. Bovendien, vanwaar haal jij het recht om iemand anders een leugenaar te noemen, zonder bewijs ? Voel je je misschien beter dan die andere, door je strijd voor een nobel doel, tegen het stigmatiseren van allochtonen ??

Citaat:
Gij zijt aan het lachen om uw eigen middelmatigheid vriend. Een getuigenis is ook een bewijs. Wie zijt gij om te beslissen of dit of gene bewijs "sluitend" is ? Stel dat Hanne met foto's afkomt, dan acht ik het waarschijnlijk dat je dit "bewijs" ook in twijfel zou trekken, als bvb. truckage. In naam van de heilige inquisitie tegen het ZB is immers alles toegelaten.
Hanne getuigde niet zelf, ze verklaarde niet dat ze het had zien gebeuren, ze sprak over een derde die kon getuigen...
In geval van foto acht ik idd een trucage niet uitgesloten: met wat
make up kan zelfs een amateur heel véél, dus een copie van een PV over die "sourire d'ange"misschien??

Ik hoorde al te véél evidente leugens uit die hoek om niet uiterst skeptisch te zijn: in naam van de heilige kruistocht voor Vlaanderen tegen Walen, allochtonen en "linkiewinkies lijkt idd immers alles toegelaten.. Herinnert niemand zich dat zwartbloklocaal dat door de uitbater zélf in brand gestoken werd , met natuurlijk direct een beschuldigende vinger naar elke linkse groepering in de streek Ik herinner het me al te goed.en ik vind het wel terug. Als iedereen amnesie daarover heeft, ik niet.

Dit stond destijds in de ganse pers, dus géén "broodje-aap":
Citaat:
Bruno Verstraete, de uitbater van het Gentse Vlaams-Bloklokaal. Nadat De Roeland op 10 juni afbrandde, waarbij zes bewoners zich moesten reppen voor hun leven, 'wist' het Vlaams Blok meteen dat men de daders van de brandstichting bij haar linkse tegenstanders moet zoeken. Het Blok vond het godgeklaagd dat de Gentse gemeenteraad, en het hele Vlaamse parlement, niet meteen mee schande sprak. Uiteraard richtte het Vlaams Blok ook een betoging in als protest tegen deze laffe daad, maar enkele maanden later bekende de uitbater van De Roeland dat hij het Vlaams-Bloklokaal in de fik heeft gestoken. In eerste instantie ontkende Dewinter dat Verstraete Vlaams-Bloklid is, maar hij is wel degelijk van het Eigen Volk
http://www.aff.be/ver1-98/jaaroverzicht_1997.htm

en na zoiets zou ik die mensen op hun woord moeten geloven
Oud 21 maart 2004, 01:10   #88
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op basis van dat ene geval iedereen met rechtse ideeën als doortrapte leugenaar brandmerken is natuurlijk idioot, filo. Vooral voor iemand die steeds tegen veralgemeningen en vooroordelen ten strijde trekt, is het een domme uitschuiver.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 01:20   #89
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:
Op basis van dat ene geval iedereen met rechtse ideeën als doortrapte leugenaar brandmerken is natuurlijk idioot, filo. Vooral voor iemand die steeds tegen veralgemeningen en vooroordelen ten strijde trekt, is het een domme uitschuiver.
Niet in alle gevallen, maar zo een broodje-aap geserveerd word, dan wél....
en dit is ook reeds het tweede hatelijke broodje-aap dat uit die hoek komt in één maand Ik ben er trouwens van overtuigd dat Hanne dat niet zélf uitvond, maar toegeschoven kreeg, zoals ze eventueel een getrukeerde foto zou toegeschoven krijgen... Ik wil gerust aannemen dat een aantal van die prpagandisten hier gewoon naïef zijn...(de leiding vh ZB is altijd rechtser en extremer dan de basis geweest) Reden genoeg om wantrouwend te zijn en dus géén domme uitschuiver, Brabo...
Oud 21 maart 2004, 01:48   #90
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zoals ze eventueel een getrukeerde foto zou toegeschoven krijgen... Ik wil gerust aannemen dat een aantal van die prpagandisten hier gewoon naïef zijn...(de leiding vh ZB is altijd rechtser en extremer dan de basis geweest) Reden genoeg om wantrouwend te zijn en dus géén domme uitschuiver, Brabo...
Sorry filo, ik geloof niet zo in complottheorieën.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 01:56   #91
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:
zoals ze eventueel een getrukeerde foto zou toegeschoven krijgen... Ik wil gerust aannemen dat een aantal van die prpagandisten hier gewoon naïef zijn...(de leiding vh ZB is altijd rechtser en extremer dan de basis geweest) Reden genoeg om wantrouwend te zijn en dus géén domme uitschuiver, Brabo...
Sorry filo, ik geloof niet zo in complottheorieën.
Brabo,
ik geloof ook niet in een complot, wél in een sterke propagandadienst bij het ZB, die desinformatietechnieken goed onder de knie heeft.... én in een extreemrechtse leiding bij het ZB, met veel financiële mogelijkheden
Lees een het artikel over Kosmos op de webstek van the Piano, bvb...
een goed adres, met veel informatie, die ik nog niet op een leugen kon betrappen
http://users.pandora.be/amarcord/selys/index.html

http://users.pandora.be/amarcord/selys/kosmos01.html
Oud 21 maart 2004, 10:49   #92
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Herinnert niemand zich dat zwartbloklocaal dat door de uitbater zélf in brand gestoken werd , met natuurlijk direct een beschuldigende vinger naar elke linkse groepering in de streek Ik herinner het me al te goed.en ik vind het wel terug. Als iedereen amnesie daarover heeft, ik niet.

Citaat:
Bruno Verstraete, de uitbater van het Gentse Vlaams-Bloklokaal. Nadat De Roeland op 10 juni afbrandde, waarbij zes bewoners zich moesten reppen voor hun leven, 'wist' het Vlaams Blok meteen dat men de daders van de brandstichting bij haar linkse tegenstanders moet zoeken. Het Blok vond het godgeklaagd dat de Gentse gemeenteraad, en het hele Vlaamse parlement, niet meteen mee schande sprak. Uiteraard richtte het Vlaams Blok ook een betoging in als protest tegen deze laffe daad, maar enkele maanden later bekende de uitbater van De Roeland dat hij het Vlaams-Bloklokaal in de fik heeft gestoken. In eerste instantie ontkende Dewinter dat Verstraete Vlaams-Bloklid is, maar hij is wel degelijk van het Eigen Volk

Dit was inderdaad een uitschuiver van het VB, en niet de enige. Maar dat is niet relevant in deze thread.

(Ik herinner me die affaire trouwens heel goed omdat ik toen op nog geen 100m van De Roeland een appartement had. Ik herinner me ook dat op 1 van de extreem-linkse betogingen mijn wagen (die op straat stond) nogal zwaar werd beschadigd. Maar ook dat heeft niets met deze thread te maken.)
Oud 21 maart 2004, 14:18   #93
filosoof
Banneling

Standaard

dubbel
Oud 21 maart 2004, 14:19   #94
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dit was inderdaad een uitschuiver van het VB, en niet de enige. Maar dat is niet relevant in deze thread.
Dat is zéér zeker relevant als je daar naast het recente broodje-aap "sourire d'ange" en het andere broodje-aap "groepsverkrachtingen in de doofpot" zet:
Dat zegt gewoon zéér veel over de geloofwaardigheid en over de propagandatechnieken van die mensen...
wat betreft schade aan eigendommen van derden: spijtig van de schade aan je wagen, maar werden de schuldigen daaraan geïdentificeerd en hun ideologisch motief nagegaan??
De vernieling van "De Rode Mol" wél. (maar dat was ook "een uitschuiver van het VB", veronderstel ik)
Oud 21 maart 2004, 15:16   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bedoel je nu dat één enkel losstaand feit je overtuigd heeft van de leugenachtigheid van een aantal mensen die de criminele daden van allochtonen aan het licht brengen?

Hoeveel brandstichtingen gebeuren er dagelijks door leden van het Vlaams Blok?
Hoeveel overvallen/straatroven/etc.. gebeuren dagelijks door allochtone criminelen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 15:23   #96
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is zéér zeker relevant als je daar naast het recente broodje-aap "sourire d'ange" en het andere broodje-aap "groepsverkrachtingen in de doofpot" zet:
Dat zegt gewoon zéér veel over de geloofwaardigheid en over de propagandatechnieken van die mensen...
1/ Wie heeft er bewezen dat dit "broodje-aap" verhalen zijn, die niet op feiten zijn gebaseerd ? Juist: niemand.
2/ Is het niet normaal dat dit soort verhalen (terecht of niet) de ronde doen in een samenleving waar Links politie, gerecht en journalistiek "overheersen" ? Is het dan niet normaal dat er grote groepen van mensen zijn die de bewering als zou het over onware verhalen gaan, aanzien als een doofpot-operatie ? Het Politiek Correcte denken is m.i. een ondemocratisch gegeven, dat voor terreur zorgt.
3/ "De geloofwaardigheid en de propagandatechnieken van die mensen" zijn genoegzaam bekend, evenals deze van extreem-links. Het verschil is dat deze laatste politiek aan de macht zijn, en er niet voor terugdeinzen die macht grof te misbruiken.

Citaat:
wat betreft schade aan eigendommen van derden: spijtig van de schade aan je wagen, maar werden de schuldigen daaraan geïdentificeerd en hun ideologisch motief nagegaan??
Mijn wagen stond geparkeerd in de Sint-Kwintensberg, niet ver van De Roeland. Linkse studentenorganisaties hebben tijdens de bewuste nacht betoogd, en kat en muis gespeeld met de politie. Ik ben niet gaan kijken, maar het was wel een serieus kabaal. 's Morgens waren er meerdere ruiten gesneuveld, gevels/deuren en auto's beschadigd, waaronder de mijne. Ik heb aangifte gedaan bij de politie, maar heb er niets meer van gehoord. Dus ja, links krapuul was m.i. verantwoordelijk. (A propos, de gevel van De Roeland werd regelmatig beklad, en de ruiten ingegooid. Mag allemaal zeker, in naam van "de democratie" ? )
Oud 21 maart 2004, 17:45   #97
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Bedoel je nu dat één enkel losstaand feit je overtuigd heeft van de leugenachtigheid van een aantal mensen die de criminele daden van allochtonen aan het licht brengen?

Hoeveel brandstichtingen gebeuren er dagelijks door leden van het Vlaams Blok?
Hoeveel overvallen/straatroven/etc.. gebeuren dagelijks door allochtone criminelen?
circe,
één enkel losstaand feit ??????
Moet ik je eraan herinneren dat het ZB de partij is met in haar rangen het grootst aantal voor geweldpleging veroordeelde mensen?
De Roeland, De Rode Mol, het uiteenkloppen van de Ijzerbedevaart, van een 11 juliviering in Brussel

Die hokus pokus hier over groepsverkrachtingen, waarbij Vandeneynde een vraag stelt aan Verwilghen over groepsverkrachtingen, antwoord: er zijn er geen bekend en waarop Demol in de brusselse gewestraad een vraag stelt "Het blijkt uit een vraag van VDE dat... Antwoord: gelieve de statistieken op te vragen bij de gerechtelijke diensten,
waarop "werkslaaf" hier een spectaculaire topic opent "Groepsverkrachtingen door allochtonen in de doofpot", "bewezen door de vraag van VDE"... met link naar de notulen vd Gewestraad als bewijs(notulen die natuurlijk maar weinig mensen zullen lezen), is d�*t geen pure stemmingmakerij Iets bewijzen door het bestaan van een vraag van een partijmandataris...zeg nu zelf, vind jij dat ernstig?
Dan ook die topic over de mythische "sourire d'ange", hier toegeschreven aan allochtonen, uiteraard, maar een spookverhaal dat al jaren met steeds weer verschillende details (en soorten daders) op alle continenten opduikt(lees de topic), waarvoor Hanne natuurlijk geen spoor bewijs wil en kan leveren, maar waar jij integendeel vraagt, te bewijzen dat het niet gebeurd is (alsof iemand zou kunnen bewijzen dat Roodkapje niet bestaat) Jij en zij (of is 't een hij?) gaan uit van het principe dat elke kwaadwillige roddel waar is, tot het tegendeel bewezen is...

Dergelijke intoxicatie van de publieke opinie, steeds weer terug te brengen tot éénzelfde politiek groepje, hoe noem jij dat??
Ik noem dat vergiftigen van de publieke opinie en strafbaar aanzetten tot racisme (en heksenjacht).
Dan moet je niet verwonderd zijn dat ik die mensen niet meer geloof!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jij
Het Politiek Correcte denken is m.i. een ondemocratisch gegeven, dat voor terreur zorgt.
Want iedereen menselijk behandelen, volgens democratische pricipes, niet liegen, niet bedriegen, niet lasteren is ondemocratisch en zorgt voor terreur volgens jou, niet minder!! Kom nu even, Circe, stop belachelijk te doen, je bent volwassen! Laat dat soort uitspraken aan "athena", die heeft er de leeftijd en het gebrek aan volwassenheid voor!
Je uitspraak dat
Citaat:
"extreemlinks aan de macht is" en de macht grof misbruiken
is te overdreven om je geloofwaadigheid te houden: extreemlinks, dat zijn de anarchisten, communisten, maoisten, de CCC, de RAF, niet de paarse coalitie, tenzij je natuurlijk het Zwartblok als het centrum van het politieke spectrum wil zien...
Vertel aan Verhofstadt dat hij extreemlinks is
Oud 21 maart 2004, 19:57   #98
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Onzin! Als het duidelijk is dat het om een broodje-aapverhaal, waarom zouden we de poster dan op zijn of haar woord moeten geloven?
Ge bevestigt het tweede deel van mijn statement. "Straffe" verhalen zonder bewijs hoef je niet zomaar te aanvaarden. Anderzijds, als je geen sluitende tegenbewijzen hebt, moet je gewoon zwijgen.

Citaat:
Is het je trouwens al opgevallen dat Hanne zich sedert haar "ontmaskering" niet meer heeft laten zien? Hoe zou dat komen, denk je?
Dit heeft misschien te maken met de beledigende en onbeschofte manier waarop niet alleen haar verhaal in twijfel werd getrokken, maar ook haar integriteit werd aangevallen.

Wat me vooral is opgevallen is het krapuleuze leedvermaak van een aantal van de "ontkenners" in deze thread. Grenzend aan sadisme zelfs.
Inderdaad, regelrecht sadisme
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 20:05   #99
snofla
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hanne getuigde niet zelf, ze verklaarde niet dat ze het had zien gebeuren, ze sprak over een derde die kon getuigen...
In geval van foto acht ik idd een trucage niet uitgesloten: met wat
make up kan zelfs een amateur heel véél, dus een copie van een PV over die "sourire d'ange"misschien??

Ik hoorde al te véél evidente leugens uit die hoek om niet uiterst skeptisch te zijn: in naam van de heilige kruistocht voor Vlaanderen tegen Walen, allochtonen en "linkiewinkies lijkt idd immers alles toegelaten.. Herinnert niemand zich dat zwartbloklocaal dat door de uitbater zélf in brand gestoken werd , met natuurlijk direct een beschuldigende vinger naar elke linkse groepering in de streek Ik herinner het me al te goed.en ik vind het wel terug. Als iedereen amnesie daarover heeft, ik niet.

Citaat:

En wat doet gij dan, O Hoogverheven Wijze, met het chronische gesjoemel van mandatarissen van SP.a, PS en GROEN! Moeten we die dan wel vertrouwen en geloven? Gij zijt nogal ne zeveraar, zeg! Onwaarschijnlijk. Ge zou het beter aftrappen, ne keer op retraite gaan. Bij voorkeur ergens in de Kalahari-woestijn. Ze hebben daar cursussen 'Paalzitten'. Lijkt me echt iets voor jou.
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 16:46   #100
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
Citaat:

Inderdaad, regelrecht sadisme
Ik merk het schijnheilig sadisme eerder bij de mensen die dergelijke berichten likkebaardend de wereld insturen en voortvertellen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be