Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2008, 20:30   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Ik vond inderdaad tijd om duidelijk te maken hoe men hier weer het verschil maakt tussen nen dopper van hier en eene met een ander kleureke.

Nen dopper is voor mij nen dopper en moet zeker niet liggen klagen op andere doppers en zeker niet als ze zo fier als iets nog eens liggen te roepen dat ze niet willen werken.

En nu ben ik weer efkes weg dus geduldig blijven.
Waar haalde je het dat Circe een dopper is?
Oud 1 maart 2008, 20:36   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De reden waarop erveel gebuisden zijn is omwille van de psychotechnische testen. Maw, pure willekeur.
Dat klopt.
Mijn benedenbuurman is in de 50 en al heel zijn leven busschaufeur. Omdat hij na al die tijd naar vaste werkuren verlangde soliciteerde hij bij De Lijn. Hij werd gebuisd op de psychologische (mondelinge) testen.
Oud 1 maart 2008, 21:01   #83
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En als ik zou blijven herhalen dat Yoda een onbenul is dan gelooft dat binnen afzienbare tijd een klein miljoen Vlamingen, natuurlijk.

Waar haal jij het trouwens vandaan dat Circe te lui is om te werken?
Nog nooit van marketing gehoord blijkbaar. Tuurlijk gelooft iedereen als ge dat blijft herhalen. Ge moet natuurlijk ook wel met posters en affiches uitpakken hé.

Waar ik dat van Circe vandaan haal? Wel een paar weken terug las ik hier ergens in een topic over de binnenlandse politiek dat ze er fier op was niet te werken. Ik heb daar toen niet op gereageerd omdat ik het nogal laag vond om de sociaal zwakkeren der op aan te pakken. Maar nu ik zo lees dat ze haar collega's sociaal zwakkeren aanvalt als ze een ander kleur hebben heb ik er totaal geen probleem meer mee om haar daarover op haar plaats te zetten.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2008, 21:14   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog nooit van marketing gehoord blijkbaar. Tuurlijk gelooft iedereen als ge dat blijft herhalen. Ge moet natuurlijk ook wel met posters en affiches uitpakken hé.
Je bedoelt de Goebelse methode?
Dan vraag ik me toch af waarom paars de verkiezingen niet met glans gewonnen heeft. Niemand was zoveel in de media als zij.

Wat Circe betreft. Kom maar met bewijzen van wat jij haar in de schoenen schuift. Al hang je het hele forum vol affiches, dan nog geloof ik namelijk geen fluit van wat jij uitkraamt.
Oud 1 maart 2008, 21:29   #85
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Nu, we moeten de zaak ook van de positieve kant bekijken. De moordenaar is aangehouden en dus moet onze Staatsveiligheid zijn loon niet meer uitbetalen. Een besparing dus die zal helpen om de begroting in evenwicht te houden.
Oud 1 maart 2008, 22:09   #86
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Nu, we moeten de zaak ook van de positieve kant bekijken. De moordenaar is aangehouden en dus moet onze Staatsveiligheid zijn loon niet meer uitbetalen. Een besparing dus die zal helpen om de begroting in evenwicht te houden.

Eerst zien en dan geloven. Want het is daar diepe stilte.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 06:23   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wie weet wordt een terrorist wel zijn, onterecht verkregen, Belgische nationaliteit afgenomen en naar zijn land van herkomst uitgewezen. In dit geval moet hij niet eens meer te verhuizen want hij zit er al.....
Oud 2 maart 2008, 09:19   #88
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bedoelt de Goebelse methode?
Dan vraag ik me toch af waarom paars de verkiezingen niet met glans gewonnen heeft. Niemand was zoveel in de media als zij.

Wat Circe betreft. Kom maar met bewijzen van wat jij haar in de schoenen schuift. Al hang je het hele forum vol affiches, dan nog geloof ik namelijk geen fluit van wat jij uitkraamt.
Alsof er mensen zijn (die over meer dan één hersencel beschikken) die een fluit geloven van de onzin die jij dagelijks uitbraakt over dit forum.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 09:25   #89
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof er mensen zijn (die over meer dan één hersencel beschikken) die een fluit geloven van de onzin die jij dagelijks uitbraakt over dit forum.
Dat valt wel mee.
Oud 2 maart 2008, 10:22   #90
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yoda
Waar ik dat van Circe vandaan haal? Wel een paar weken terug las ik hier ergens in een topic over de binnenlandse politiek dat ze er fier op was niet te werken. Ik heb daar toen niet op gereageerd omdat ik het nogal laag vond om de sociaal zwakkeren der op aan te pakken. Maar nu ik zo lees dat ze haar collega's sociaal zwakkeren aanvalt als ze een ander kleur hebben heb ik er totaal geen probleem meer mee om haar daarover op haar plaats te zetten.
ha! we zijn er.
Yoda heeft ergens een belletje horen rinkelen en heeft er ineens een heel verhaal bijgemaakt. Ik ken zo nog van die mensen, vermoeiend.

Ik schreef ergens inderdaad dat ik gestopt was met werken.

Wat dit met sociaal zwakkeren te maken heeft weet ik niet, tenzij het ergens in een topic was dat sociaal zwakkeren per definitie meer neiging tot criminaliteit hebben, zoals de linkse poco kerk het ons wil laten geloven.
Me dunkt dat net zo'n standpunt laag bij de grond is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 10:33   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan me idd voorstellen dat de jouw gebazel meer naar waarde geschat wordt. Door mensen met 2 hersencellen toch.

In alle geval had ik aan één hersencel genoeg om jouw fantasie niet ernstig te nemen.
Oud 2 maart 2008, 11:20   #92
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
http://www.gva.be/nieuws/Binnenland/...F-34738F1727D1

En wie is er al ruim acht jaar aan de macht?

Wie beweert VANDAAG dat de naam Belliraj niet bekend is bij de Belgische veiligheidsdienst?

Vindt jij het dan niet godgeklaagd dat we een veiligheidsdienst hebben maar dat die zich laat bedonderen door een Marrokkaanse Belg? Dat we van de Marokkaanse politie moeten horen dat de Belgische nationaliteit aan een landgenoot, moordenaar en potentiële terrorist gegeven werd? Dit onder de ogen van de Belgische staatsveiligheid? Wat is onze staatsveiligheid waard als ze niet eens merkt dat ze dubbelspionnen onder dak heeft en hen nog betaalt ook?
een mens vraagt zich af hoe zoiets mogelijk is. Dit lijkt sterk op toestanden van bij de CIA waarbij iemand een dubbel spel speelt ! Ongemerkt en ongestraft en ongecontroleerd !

Onvoorstelbaar !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 11:25   #93
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 11:26   #94
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Je eigen paranoide braaksels al eens gelezen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 11:50   #95
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Staatsveiligheid... is een wankel begrip, een obscure of duistere onbekende wereld.

moest staatsveiligheid geen onbekende wereld zijn zouden ze niet veel werk kunnen verrichten om de veiligheid effectief te verhogen. je plaatst toch geen dvertentie in de krant van morgen vallen we daar of daar binnen?
Oud 2 maart 2008, 11:54   #96
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
moest staatsveiligheid geen onbekende wereld zijn zouden ze niet veel werk kunnen verrichten om de veiligheid effectief te verhogen. je plaatst toch geen dvertentie in de krant van morgen vallen we daar of daar binnen?
Ik snap alleen niet hoe men de veiligheid verhoogt door terroristen op de loonlijst te zetten.

(En door de moorden te negeren die de man heeft gepleegd) Of denkt u dan dat de staatsveiligheid dat niet wist?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2008, 12:03   #97
delcom
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik snap alleen niet hoe men de veiligheid verhoogt door terroristen op de loonlijst te zetten.

(En door de moorden te negeren die de man heeft gepleegd) Of denkt u dan dat de staatsveiligheid dat niet wist?

natuurlijk was de staatsveiligheid op de hoogte.
wees eens eerlijk, de beste informanten zijn informanten uit het milieu. er zijn er maar zeer weinig uit het milieu die niets op hun geweten hebben. hoe zwaarder de gangsters, hoe hoger de informatiebron aangezien ze meer vertrouwen krijgen in het crimineel milieu.
ik bedoel hier niet mee dat ze alle zware gangsters informant moeten maken om hun straf te ontlopen maar die enkelen die bereid zij als informant te werken moet men, mits voldoende kontrole, gebruiken om nog te plegen feiten te verijdelen.
Oud 2 maart 2008, 12:35   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door delcom Bekijk bericht
natuurlijk was de staatsveiligheid op de hoogte.
wees eens eerlijk, de beste informanten zijn informanten uit het milieu. er zijn er maar zeer weinig uit het milieu die niets op hun geweten hebben. hoe zwaarder de gangsters, hoe hoger de informatiebron aangezien ze meer vertrouwen krijgen in het crimineel milieu.
ik bedoel hier niet mee dat ze alle zware gangsters informant moeten maken om hun straf te ontlopen maar die enkelen die bereid zij als informant te werken moet men, mits voldoende kontrole, gebruiken om nog te plegen feiten te verijdelen.
Hoe je het ook draait of keert, de Belgische veiligheidsdiensten betaalden een onbetrouwbare terrorist. Dat hij (nog) geen aanslagen kon plegen is uitsluitend te danken aan de politie uit zijn land van herkomst.

De Belgische veiligheidsdiensten zijn er om ONS te beschermen. Daarvoor moeten ze echter hun ogen WILLEN opendoen. In Brussel is daar meer dan genoeg reden voor.

Citaat:
Brussel is broeinest van extremisten

01-03-2008 - José Masschelin / Arthur van Amerongen - Het Laatste Nieuws

Je hebt hier vreselijke boekhandels, vol antisemitische en opruiende lectuur. Racistisch en bij wet verboden, maar de politie laat begaan. In de ogen van 'echte' moslims is België een land van wulpse vrouwen, zatlappen en biggenvreters. Integratie is voor hen een ongelovige daad

«Ik zag in Brussel enkel getto's, vol moslims met middeleeuwse opvattingen die op geen enkele manier in contact staan met de Belgische samenleving. Sterker, ze verachten die samenleving. Brussel is het ideale broeinest voor extremisten, want de stad is complex, chaotisch en anoniem. Controle is er niet. Integratie al evenmin.» Dat zegt de Nederlandse islamkenner en journalist Arthur van Amerongen (48). Hij leefde een jaar lang tussen de radicale islamieten in de hoofdstad en schreef er een boek over. Een verbijsterend en verontrustend boek.

Je kan Arthur van Amerongen moeilijk verdenken van een aangeboren afkeer voor de islam en haar aanhangers of van bruine politieke keuzes. Als telg uit een streng calvinistisch nest dat op de Nederlandse Veluwe woonde, studeerde hij Semitische talen (waaronder Arabisch en Hebreeuws) aan de universiteit van Amsterdam. Hij behaalde zijn doctoraat met een scriptie over de heilige oorlog in Algerije. Zijn geschriften getuigden van enige sympathie voor de moslimstrijders. Hij stemde uitgesproken links. Als journalist werkte hij 15 jaar lang in het Midden-Oosten, tussen de (radicale) moslims. Een intellectueel met veel straatwijsheid. Hij publiceerde in Vrij Nederland, De Groene Amsterdammer en maakte het bekroonde radioprogramma 'De Inburgering'. Na de aanslag op scenarist Theo Van Gogh, gepleegd door een jonge islamist, nam van Amerongen het in zijn boek 'Kasba Amsterdam' vurig op voor de Marokkaanse gemeenschap, die na de moord door veel Nederlanders erg sc heef werden bekeken. Hij werd voor zijn werk bekroond met de Prijs voor de Dagbladjournalistiek. Daarna, van maart 2006 tot de zomer van 2007, trok hij als kandidaat-bekeerling naar Brussel. Een kille ervaring die hem helemaal veranderde.

Waarom wilde je naar Brussel?

Arthur van Amerongen: «Brussel is een anonieme en kosmopolitische stad, waar moslims uit alle windstreken wonen. Een rare verzameling kostgangers. In Amsterdam of Antwerpen zijn die gemeenschappen veel homogener, er huizen daar vooral Marokkaanse Berbers. Ik dompelde me helemaal onder in het islamitische milieu in Brussel. Ik installeerde me in een oud huis in de volkswijk de Marollen. Ik leefde als geheelonthouder: ik at 'halal', dronk geen druppel alcohol, gebruikte geen drugs en ging niet uit. Ik schuwde elke verleiding en sliep met mijn handen boven de lakens. Ik bad vijf keer per dag, telkens voorafgegaan door de rituele reinigingen. Ik vulde mijn dagen voorts met diepgravende studie van de Koran, lange wandelingen door de Brusselse moslimwijken, bezoeken aan gebedshuizen en talloze avondlijke lezingen door allerhande Korangeleerden. Ik kwam rond met zes euro per dag. Erg opwindend was dat allemaal niet en ik werd er broodmager van, maar ik wilde nu ee nmaal geen half werk doen.»

In welke milieus probeerde je te infiltreren?

«Ik begaf me tussen moslims die studeerden aan Koranschooltjes. Ik probeerde mensen te ontmoeten die invloed hadden of zouden hebben op de islamitische gemeenschap. Dat was niet moeilijk: het wemelt in Brussel van de moslims die zich verkleden in de Profeet en de godganse dag bezig zijn met hun geloof. Ik was als een vlieg op de muur overal aanwezig. Ik studeerde aan de Al Khaira-academie in Anderlecht en volgde het vak 'Islam' aan de Erasmushogeschool. Op die schoolbanken zaten moslims van de zogenaamde bovenlaag.»

Wat was hun visie op de islam in België, en bij uitbreiding in Europa?

«Hoe hoger opgeleid, hoe meer ze zich tegen de westerse wereld keren. Ze verachten het gastland, maar aanvaarden wel gretig de uitkeringen die ze genieten. Echte moslims voelen zich superieur aan de losbandige autochtonen. België is in hun ogen een land van wulpse vrouwen, hoerenlopers, zatlappen en biggenvreters. Dat menen ze echt en ze zeggen het ook met zoveel woorden. Nog sterker en gevaarlijker: ze prediken dat onophoudelijk bij ongeschoolde geloofsgenoten, die hun argumenten zonder nadenken slikken. Integratie is voor hen een ongelovige daad en bijgevolg onbespreekbaar. Je kan de redeneringen bij die bovenlaag nog het best vergelijken met de onwrikbare gedachten bij de getuigen van Jehova.»

«De gevaarlijkste plekken in Brussel zijn de talloze 'achterafschooltjes' en 'achterafmoskeetjes'. Daar wordt haat gepredikt. Veel meer dan in de officiële moskeeën, die doorgaans nog bevolkt worden door min of meer keurige mensen. In de onopvallende, kille zaaltjes worden bekeringen gedaan van Belgische vrouwen die met een moslim willen trouwen, van ex-criminelen die hun leven willen beteren en van labiele en verloren gelopen broeders en zusters die weer het licht willen zien. Voor de buitenwereld verkondigen bebaarde mannen de islam van de liefde en de vrede. Als ze onder elkaar zijn, gaan ze fel tekeer tegen het Westen, de joden en de boeddhisten. Ze kanten zich tegen de moderne wetenschap, vrije democratische politiek en nog het meest tegen de zeden. In Brussel vind je vreselijke boekhandels, zoals in de Lemonnierlaan en de Brabantstraat, vol antisemitische lectuur en opruiende boekjes met 'agitprop' (propaganda die tot agi tatie leidt, red.). Die geschriften zijn racistisch en bij wet verboden. Ik heb dagen in die boekhandels rondgehangen, maar heb er nooit politie gezien.»

Waar huizen de echte extremisten in Brussel?

«In het centrum van Sint-Jans-Molenbeek, Sint-Gillis, op de grens van Molenbeek en Anderlecht, in de Marollen en langs de as van het Noordstation naar het Zuidstation. Kortom: in het centrum van de Europese hoofdstad. Daar liggen de echte kweekvijvers van het extremisme. Ze zijn veel talrijker dan iedereen denkt. Het zijn buurten met een moordende sociale controle vanuit de islamitische gemeenschap. Een jonge moslima die op straat een sigaret rookt of een jongen zoent, wordt binnen de vijf minuten verklikt en krijgt ervan langs. De tamtam werkt perfect. Diezelfde sociale controleurs sluiten wél hun ogen voor iemand die wekenlang met jerrycans benzine rondzeult of verdachte pakjes naar zijn huis sleept. Zo iemand aangeven, vinden ze verraad. Hun laksheid is ook het gevolg van angst en schaamte. Een moslim hangt de vuile was niet buiten.»

«De extremistische buurten in Brussel zijn gedroomde schuiloorden voor het geboefte. Ik ken zware Algerijnse criminelen die al jaren rondhangen in Molenbeek zonder dat ze ook maar één keer gecontroleerd werden. Het verwondert me dan ook niet dat Abdelkader Belliraj zes moorden kon plegen in Brussel zonder dat iemand hem aangaf.»

Er wordt toch hard gewerkt aan integratie?

«Onzin. Ik heb dat nergens gezien in Brussel. Dat ze me eens aantonen waar die multiculturele samenleving bestaat! De enige interactie tussen moslims en autochtonen is de handel. Sommige Belgen kopen hun brood en groenten bij allochtone winkeliers omdat het goedkoper is. Het halalvlees is ook beter dan het Belgische. Van een echte ontmoeting tussen de culturen heb ik geen beginsel kunnen ontdekken.»

«Er lopen wel enkele knuffelallochtonen rond in de Belgische politiek. Die dienen enkel om allochtone stemmen binnen te halen, zoals in Nederland. Die mensen zijn evenwel niet representatief voor hun gemeenschap. Brussel heeft ook een Vlaams-Marokkaans Culturenhuis. Bespottelijk. Wie komt daar naartoe? Een kip en een half paard. Dat centrum kost 12 miljoen euro en dient tot niets. Weggesmeten geld. De meerderheid echte moslims zal je er niet zien. Een dergelijk cultuurcentrum ruikt naar alcohol en varkensvlees.»

«Moslims verliezen hun tijd niet met vermaak buiten hun eigen gemeenschap. Ik heb aan den lijve ondervonden dat het geloof van een ware islamiet vreugdeloos is. Aanvankelijk vond ik de islam een warme godsdienst, gedreven door naastenliefde, broederschap en onbaatzuchtigheid. In Brussel raakte ik verbitterd, naarmate ik me in de islam verdiepte. Ik ontmoette er talloze humorloze jonge Marokkanen die een bikkelhard geloof predikten, ontdaan van enige liefde en verdraagzaamheid. Het aantal agressieve en haatdragende extremisten overtrof mijn droevigste verwachtingen. Ik werd zo diep getroffen door die alomtegenwoordige haat dat ik als kandidaat-bekeerling het spoor bijster raakte. De visie van die jonge Marokkanen deed me terugdenken aan mijn jeugd op de calvinistische Veluwe, die in alle opzichten nog veel milder was. Maar toch... ook daar dicteerden kerk en religie alles en waren alle geneugten des levens uit den boze. Geheelonthouding en de daarmee gepaard gaande ve rveling maken van een mens een wrokkig wezen. Geen wonder dat jonge Marokkanen over alles mekkeren. Niets mag. Het zijn bikkelharde schriftgeleerden die dwepen met de catechismusislam. De nieuwe generatie Brusselse moslims verwerpt de prachtige islamitische cultuur die in veertien eeuwen tot stand is gekomen. Ze zijn geobsedeerd door verboden.»

Stel je het nu niet té somber voor? Als reactie op je mislukte bekering?

«Feiten zijn feiten. Ik zag in Brussel enkel getto's, vol moslims met middeleeuwse opvattingen die op geen enkele manier in contact staan met de Belgische samenleving. De weinige autochtone cafés en winkels in de extremistische wijken sluiten. Een beetje Belg komt er niet meer wonen. De getto's breiden zich als inktvlekken uit. De toon onder de allochtonen wordt met de dag aanvallender, de mensen worden er vromer en vromer. Ziet de politiek dat dan niet? Of wil ze het niet zien omdat het niet aangenaam is?»

Het valt op dat je je het meest stoort aan de Marokkaanse Brusselaars.

«Ja, omdat zij de hevigste extremisten zijn. De meesten zijn Berbers uit het Rifgebergte. Ze voelden zich in hun thuisland Marokko verstoten. Hun koning vinden ze maar niks, hun taal werd verboden en hun cultuur afgewezen. Hun nieuwe identiteit is de islam, die ze hier zo radicaal mogelijk verdedigen. Hun islam - en die overheerst helaas in Brussel - staat echt contact tussen de culturen in de weg. Het is een splijtzwam.»

Marokkaanse organisaties klaagden je aan wegens racisme. Begrijpelijk?

«De mensen met wie ik in Brussel optrok, hebben geen boodschap aan mijn boek. Ze zullen het zeker niet lezen, want voor hen bestaat er maar één boek en dat is de heilige Koran. De rest van wat aan het papier toevertrouwd wordt, is bullshit. Wie in Vlaanderen ook maar één kritische vraag durft te stellen over de vermeende multiculturele samenleving, wordt onmiddellijk weggezet als racist, fascist en Vlaams Belanger. Waarom stelt de politiek geen kritische vragen bij de activiteiten van extremisten? Vlaanderen is op dat vlak wel erg bekrompen. De multiculturele samenleving is een heilig huisje, waaraan je niet raakt. Ik ben helemaal niet rechtser geworden door mijn ervaringen in Brussel, wél kritischer. De schellen zijn van mijn ogen gevallen. Ik besef nu dat ik tijdens mijn verblijven in de moslimgemeenschappen in het Midden-Oosten en Nederland te veel geloofd heb in de zalvende praatjes van vooraanstaande moslims, die gespecialiseer d zijn in het masseren van westerse journalisten.»

Weten onze politiediensten wel wat er leeft in die gevaarlijke Brusselse wijken?

«Met de politie valt het nogal mee, denk ik. Ze hebben de jongste jaren toch belangrijke terroristen kunnen arresteren in Brussel. Youssef Belhadj, betrokken bij de aanslagen in Madrid, Nizar Trabelsi, die aanslagen beraamde op Kleine Brogel, en Tarek Maaroufi, die Belgische moslims rekruteerde voor de jihad. Niet van de minsten. Het probleem is dat de politie- en veiligheidsdiensten in hun werk geremd worden door de politiek. Er moet dringend nagedacht worden over moderne opsporingsmiddelen om gevaarlijke moslims te detecteren. Ouderwetse infiltratie werkt al lang niet meer, want geen enkele Belgische flik kan doordringen in de extremistische milieus. Ze ruiken hem daar vanop kilometers afstand. Daardoor komen extremisten pas in het vizier als het (bijna) te laat is. Op die manier zullen ze in Brussel nog eens een echte aanslag meemaken.»

'Brussel: Eurabia', Uitgeverij Atlas, 160 pagina's, 18,50 euro.
Oud 5 maart 2008, 12:31   #99
svenforum
Burger

svenforum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Nog een geluk dat de sp.a-er Philippe De Coene zijn werk als parlementair serieus neemt en de kat de bel aanbond.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
En zo zijn er talloze schandalen in ver uiteenlopende onderdelen van het Belziek staatsapparaat. Als je al deze zaken even samen beschouwt dan kan er maar één conclusie zijn: een bende gangsters met strikjes 'bestuurt' België.
Nieuwe termen in het populistisch citatenboek:
1. Terminologie
'Belziek', 'staatsapparaat': Vlaams Belang?
2. Hoe inhoudloos de man spelen?
'gangsters met strikjes': Vlaams Belang! (of N.VA, das op dit vlak 't zelfde)

" The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear!
Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!"
- Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead

Laatst gewijzigd door svenforum : 5 maart 2008 om 12:36. Reden: Link extra
svenforum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 12:33   #100
svenforum
Burger

svenforum's schermafbeelding

Standaard

Dubbele post

" The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear!
Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!"
- Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead

Laatst gewijzigd door svenforum : 5 maart 2008 om 12:35. Reden: Dubbele post
svenforum is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be