![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En voor mijn part schaffen ze heel dat Vlaams, Waals, Brussels en Duitstalig gedoe af en gaat men terug naar een federaal model met 1 regering. Het is namelijk enkel hierdoor dat wij in dit land met zoveel ambtenaren zitten, niet omdat er op elke dienst afzonderlijk zulk een groot overtal aan mensen zit! Dat is de kaars : en als jij niet zien wil is dat jouw zaak! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Weet U waarom men op openbare diensten nooit houten bureaus vindt? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Er is onder meer een akkoord over een lineaire loonsverhoging van 2 procent. Ook gaat de werknemersbijdrage voor de maaltijdcheques naar beneden.
(bron: deredactie.be). En dit dankzij de onbaatzuchtige medewerking van de binnenschippers... Waarschijnlijk (en niet onterecht) zullen die schippers denken dat ambtenaren, die hen een groot verlies hebben opgebracht, dikke vette nullen zijn... En wie gaat dat verlies van die schippers betalen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Burger
|
![]() Doe niet zo zielig.
Die schippers hebben een verzekering , en anders staat er in hun contract in kleine lettertjes ongetwijfeld iets over 'overmacht'. Die mannen worden gewoon opgevoerd door de media om druk te zetten op de vakbonden via de publieke opinie. Ik weet niet of er hier veel gelovigen zitten maar zelfs atheïsten kennen normaal gesproken het verhaal ivm Pontius Pilatus. Ik ga niet dat hele verhaal schetsen, lees het maar eens na in een Bijbel. Het kwam er op neer dat die Romein ook de 'publieke opinie' gebruikte om een slechte beslissing goed te praten en zijn handen in onschuld te wassen. En tenzij jij een binnenschipper bent , wat ik sterk betwijfel, is jouw uitspraak weer eens totaal ongegrond : of kan jij ook al gedachtenlezen? Besteed anders het geld dat je aan die camion kaarsen ging besteden maar aan die arme binnenschippers : iedereen blij! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(overmacht ![]() ![]() ![]() En als ze personeel op die boten hebben, dan zullen die daar uit solidariteit met onze ambtenaren gratis 'zitten' te werken... ![]() Vakbonden... dat zijn onze Pontus Pilatussen, ja... ![]() Die durven zelfs nog geen rechtspersoonlijkheid aannemen... De helden... Maar hun eigen personeel koopkrachtverbetering geven... daar lukken ze niet in.. En de vakbonden van het vakbondspersoneel hebben schijnbaar niet veel in de pap te brokken... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 22 maart 2008 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementslid
|
![]() Ik denk dat de ambtenaren hier een terechte eis hebben want het leven is ook voor hen duurder geworden en er is veel veranderd de laatste 10/15 jaar voor de ambtenaren en ze hebben daarvoor behalve de index verhogingen nooit iets extra gekregen.
De schuld ligt hier bij de overheid vrees ik, die dit soort dingen zou moeten voorkomen door beter contact te houden met de ambtenaren en misschien (dit geldt trouwens voor andere bedrijven ook ) het verstand te hebben om zelf het loon te verhogen en dus niet steeds te wachten tot ze weer eens gaan staken. Stakingen zijn nog steeds de beste manier om een werkgever onder druk te zetten en het is jammer dat daardoor vaak derden worden getroffen, maar vaak wel noodzakelijk om resultaat te verkrijgen. Het is bijna inherent aan ons systeem zou ik zeggen. Maar laat het duidelijk zijn dat men die schippers misbruikt om de ambtenaren in een slecht daglicht te stellen en men doet dit bewust net zoals men dit al een tijdje aan het doen is zoals met de nmbs staking en de staking op zaventem een tijdje geleden. Het doel is om stakingen uiteindelijk te verbieden of aan banden te leggen door zogenaamd een "minimumbezetting te garanderen" wat zo goed als zeker het einde van stakingen betekent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Aha... Men misbruikt de schippers om de ambtenaren in een slecht daglicht te stellen... ![]() En wat doen de ambtenaren(vakbonden) met de schippers? ![]() Het verlies van die schippers dat die op één week geleden hebben, is waarschijnlijk een vijftigvoud van de verhoging, die een ambtenaar voor een periode van 5 jaar nu bekomen heeft... Maar laat ons duidelijk zijn... het zijn niet de vakbonden, die de schippers misbruikt hebben... Het is de werkgever (in dit geval de Vlaamse Overheid)... ![]() Dat Jezus dat vandaag, op de dag van Zijn verrijzenis, maar niet leest... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Aha... De reizigers, die in Zaventem gegijzeld werden, zijn niet door de stakers misbruikt, maar door de werkgevers en de politiek... ![]() Bij stakingen van het openbaar vervoer worden de reizigers niet misbruikt door de vakbonden, maar door de NMBS en de politiek... ![]() Om in te kaderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
klopt: te veel ambtenaren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens mijn mening is dat er nog maar twee statuten zouden mogen bestaan, deze van werkgever en deze van werknemer (waar alle arbediers, bedienden en ambtenaren zijn in ondergebracht). Laatst gewijzigd door Bob : 23 maart 2008 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Burger
|
![]() Voor mijn part kan deze topic worden gesloten : de staking is ten einde en er is een voorakkoord bereikt met de regering.
Ik onthoud vooral dat er op dit forum enkele kleinzielige figuren zitten die een ander het licht in de ogen niet gunnen en die enkel online gaan om te kankeren op ambtenaren, allochtonen, truckers, de politie, de fietsers, kortom : elke bevolkingsgroep waartoe zijzelf niet behoren. Met onzin en pseudo-argumenten �* volonté. Chipie lijkt me een middelmatige student die te veel tijd heeft en te weinig vrienden en die dan zijn tijd maar gebruikt om uit te halen naar die wrede wereld. Het niveau van Bob ligt al niet merkbaar hoger : Weet ik zo nog niet. Bij de Walen is het nog flagranter. Daar is men ofwel ambtenaar, ofwel werkloos. Trouwens mijn mening is dat er nog maar twee statuten zouden mogen bestaan, deze van werkgever en deze van werknemer (waar alle arbediers, bedienden en ambtenaren zijn in ondergebracht). Kan het nog dommer? Wat dan met invaliden? Wat met minderjarigen? Kaderleden? Raad van bestuur? Politici? Onderaannemingen? Ondoordachte post weeral! En over veralgemening gesproken: dit is weer een typisch staaltje Waalhakken. Al goed dat u niet betaald wordt per IQ of uw gezin was op slag kansarm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Burger
|
![]() Al goed dat u niet betaald wordt per IQ of uw gezin was op slag kansarm.
Excuus voor deze uitval. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Waarom kom jij je altijd hier belachelijk maken ............ terwijl er zoveel sites zijn waar de doorsnee domme kip zich alsnog kan profileren?
Laatst gewijzigd door De Waal : 23 maart 2008 om 10:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
ikzelf heb ook bedrijven met personeel in dienst. de investeringen die ik heb gemaakt om deze bedrijven op te starten, het personeel te kunnen betalen, eventuele slechte betalers overleven en ga zo maar verder, zijn aanzienlijk. je gaat mij hier zeker niet horen klagen maar de afbetalingen die ik maandelijks voor deze investeringen doe zou ik met datzelfde bedrag heel wat woningen kunnen afbetalen. als u nu met uw uitleg afkomt dat indien ik een jaar een mooie winst boek, ik deze zou moeten afgeven aan mijn personeelsleden omdat eigenlijk zij voor deze winst gezorgd hebben( volgens u dan toch) word ik zeer ongemakkelijk. het is mij al lang duidelijk dat er hier zeer weinig zijn met een beetje respect voor hun werkgever. die eventuele winst is niet alleen te danken aan mijn personeel maar aan het feit dat de zaken goed geregeld worden, voldoende verkopen worden geplaatst (ook hier doet het personeel nog steeds niet terzake), voldoende word geïnvesteerd (onder meer met eventueel gemaakte winst, anders met bijkomende kredieten) waar ook het personeel niet in investeerd en uiteindelijk door de goede uitvoering van het personeel , hier spelen zij zeker een belangrijke rol waar ik wel degelijk respect voor toon door soepele maatregelen aangaande werkuren, af en toe een bedrijfsfeestje (voor alle personeelsleden), ... . maw. het boeken van winst binnen een bedrijf (dan spreek ik hier voor een 75 % van de bedrijven in België die voorgaande duidelijk zullen herkennen) draait hem rond de inzet van het voltallig bedrijf (dus zeker ook de werkgever). het grootste verschil is echter dat indien er verlies zou worden geboekt, de werknemers hunzelfde loon aanhouden terwijl de werkgevers op zo'n momenten het bijzonder moeilijk krijgen. dus als jij per se een systeem wil van verdeling voor de winst met de personeelsleden kan dit volgens mij enkel als zij mede hun bijdrage leveren in de investeringen, meebetalen in de verliezen en dus mee het risico lopen op de goede of slechte werking van het bedrijf. als je dit niet kan aanvaarden blijkt zeer duideliojk dat egoïsme de overhand voert en dat enkel gemakkelijk geld telt voor u zonder de nodige risico's te dragen. trouwens, moest het dan toch zo gemakkelijk zijn grof geld te verdienen met een eigen bedrijf, waarom start je dan zelf geen op???
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie had daar ook weer problemen mee? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De echte werkmensen (i.e. niet-ambtenaren) daarentegen zullen wel afdokken. Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 maart 2008 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |