Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2008, 16:35   #81
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
probeer een meerderheid achter uw standpunt te krijgen feremanske, tot dan gaat ge u neerleggen bij de huidige wetten, al gaat ge op uw kop staan

veel succes
bornemaske, als je een beetje opzoekingswerk had gedaan, dan had je geweten dat er in kamer en senaat al resoluties gestemd zijn om die kernwapens weg te halen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 16:39   #82
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat ze maar doen...
Ik hoop maar dat u dat niet meent, en zeker niet dat het gebeurt.

Want zo zou u wel eens levenslang in de gevangenis kunnen zitten zonder ooit veroordeeld te zijn.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 16:39   #83
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bornemaske, als je een beetje opzoekingswerk had gedaan, dan had je geweten dat er in kamer en senaat al resoluties gestemd zijn om die kernwapens weg te halen.
Dan weet u toch samen met mij dat de kamer en senaat een farce zijn?

Verschaeve
Oud 23 maart 2008, 16:40   #84
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
welke kernwapens?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 16:41   #85
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik voelde me beschaamd bij het zien hoe jonge meisjes die worden vastgehouden door één agent tegen het hoofd werden geslagen door een andere cowboy.
Die jonge meisjes hebben daar eigenlijk niets te zoeken. Verboden gebied. Wie z'n gat verbrandt ... Wie werd aangehouden mag van geluk spreken dat het enkel administratief was. De veiligheidsdiensten hebben zich begripvol gedragen om niet te veel manifestanten tegen het hoofd te stoten.
Pacifist of niet maar die hebben er niets te zoeken beste Eric. Wie denkt van wel weet aan wat zich te mogen verwachten.
De man met het groene brilleke heb ik niet over de draad zien kruipen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 16:45   #86
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik hoop maar dat u dat niet meent, en zeker niet dat het gebeurt.
Oh, jawel. Ik wil gerechterlijk aangehouden worden. En voor assisen komen. En op die manier een recherlijke uitspraak verkrijgen over die kernwapens in Kleine Brogel.
Maar ze willen mij enkel administratief aanhouden....
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 23 maart 2008, 16:46   #87
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De veiligheidsdiensten hebben zich begripvol gedragen om niet te veel manifestanten tegen het hoofd te stoten.
Je was er zelf bij? Of je hebt gewoon een goeie glazenbol?
Oud 23 maart 2008, 16:47   #88
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, jawel. Ik wil gerechterlijk aangehouden worden. En voor assisen komen. En op die manier een recherlijke uitspraak verkrijgen over die kernwapens in Kleine Brogel.
Maar ze willen mij enkel administratief aanhouden....
Dat zal u ook niet lukken, u zou eerder geinterneerd worden en dan is het afgelopen. De gevangenis in om er nooit meer uit te komen.

Verschaeve
Oud 23 maart 2008, 16:48   #89
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
welke kernwapens?
Kernbommen van het type B61, model 3, 4 en/of 10. De B61 is een nucleaire vliegtuigbom met vier flexibel instelbare explosieniveaus tussen de 0,3 en de 170 kiloton. Eén enkele B61 heeft dus 14 keer de potentiële vernietigingskracht van de Hiroshimabom (12,5 kiloton).
Oud 23 maart 2008, 16:49   #90
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Kernbommen van het type B61, model 3, 4 en/of 10. De B61 is een nucleaire vliegtuigbom met vier flexibel instelbare explosieniveaus tussen de 0,3 en de 170 kiloton. Eén enkele B61 heeft dus 14 keer de potentiële vernietigingskracht van de Hiroshimabom (12,5 kiloton).

1/en daar is dus een wet tegen gestemd?
2/die tuigen liggen daar?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 maart 2008 om 16:49.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 16:49   #91
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de overheid misdaden tegen de menselijkheid voorbereidt, daa heb ik de plicht daartegen op te treden. Ook als ik daarvoor geslagen wordt of een halve dag de cel in moet. Dat was gisteren duidelijk: bijna 1000 mensen waren bereid om een gewelddadige arrestatie te onderdaag, om deze illegale politiek aan te klagen.
Politiegeweld is geen legitimatie voor de illegale nucleaire politiek die men voert.
Ik ben ook tegen kernwapens, tegen wapens tout court zelfs, maar ik versta dat de politie u de lust wil ontnemen om nog eens zo een onbezonnen daden te begaan. Het is nu eenmaal verboden, dat begrijpt u toch!
Ik heb ook ethische bezwaren tegen de "jongeren" die op het openbaar vervoer in Brussel, Antwerpen,... onschuldige mensen terroriseren en beroven. Maar daarom ga ik nog niet dat crapuul gaan opzoeken om ze af te ranselen. Dat is namelijk verboden. Ik kan enkel -op democratische wijze- stemmen op een partij die belooft daar iets te zullen aan doen. Het recht in eigen handen nemen, leidt tot niets. Als ik begrip zou moeten hebben voor u, dan zou ik begrip moeten hebben voor die super-christelijken die abortus-dokters bedreigen en doden.
De oplossing is volgens mij een gordel anti-personeelsmijnen legge rond het terrein (met waarschuwingsbordjes)
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2008, 16:50   #92
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal u ook niet lukken, u zou eerder geinterneerd worden en dan is het afgelopen. De gevangenis in om er nooit meer uit te komen.
Dat zal goed staan voor het imago van België. Dat wordt dan eentje om toe te voegen aan het lijstje van "Only in Belgium"...
Je vasthouden, langer dan 12 uur, kan enkel op vraag van een onderzoeksrechter.
Oud 23 maart 2008, 16:51   #93
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De man met het groene brilleke heb ik niet over de draad zien kruipen.
Is hij niet gewoon DOOR de draad heen gebuldozerd? (sorry)
Oud 23 maart 2008, 16:53   #94
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Ik ben ook tegen kernwapens, tegen wapens tout court zelfs, maar ik versta dat de politie u de lust wil ontnemen om nog eens zo een onbezonnen daden te begaan. Het is nu eenmaal verboden, dat begrijpt u toch!
Dus ik moet begrip tonen voor de Belgische staat die weigert haar politiek in overeenstemming te brengen met het internationaal recht? Die weigert het non-proliferatieverdrag na te leven? Begrip voor een regering die weigert te luisteren naar resoluties van kamer en senaat?
En nadien nog eens begrip opbrengen voor voor de politie die op de meest beestachtige manier die illegale politiek proberen in stand te houden.

Citaat:
Ik heb ook ethische bezwaren tegen de "jongeren" die op het openbaar vervoer in Brussel, Antwerpen,... onschuldige mensen terroriseren en beroven.
Off-topic.
Oud 23 maart 2008, 16:55   #95
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1/en daar is dus een wet tegen gestemd?
Vodje papier blijkbaar.
Citaat:
2/die tuigen liggen daar?
Laat ons er dan een onafhankelijk onderzoek naar instellen als je het niet gelooft.
Oud 23 maart 2008, 16:55   #96
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan weet u toch samen met mij dat de kamer en senaat een farce zijn?
Daarom dat de burgers de plicht hebben op te treden tegen haar overheid.
Oud 23 maart 2008, 17:32   #97
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus ik moet begrip tonen voor de Belgische staat die weigert haar politiek in overeenstemming te brengen met het internationaal recht? Die weigert het non-proliferatieverdrag na te leven? Begrip voor een regering die weigert te luisteren naar resoluties van kamer en senaat?
En nadien nog eens begrip opbrengen voor voor de politie die op de meest beestachtige manier die illegale politiek proberen in stand te houden.
off topic
U kan altijd in 2009 op het VB stemmen!
Mijn commentaar was niet off topic, maar legt een verband. Een verband dat u niet graag ziet, en dan maar roepen dat het off topic is...
U legitimeert uw eigen optreden, maar verboden is verboden. Van mij mag de politie volgende keer harder optreden, want diegene die d�*n nog meedoen zijn wel echt hardleers en verblind door hun idealen.
Oud 23 maart 2008, 17:36   #98
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn commentaar was niet off topic, maar legt een verband. Een verband dat u niet graag ziet, en dan maar roepen dat het off topic is...
U legitimeert uw eigen optreden, maar verboden is verboden. Van mij mag de politie volgende keer harder optreden, want diegene die d�*n nog meedoen zijn wel echt hardleers en verblind door hun idealen.

U bent wel erg streng.

Verschaeve
Oud 23 maart 2008, 17:42   #99
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dank. Daarvoor ligt Vlaanderen mij iets te nauw aan het hart.

Citaat:
U legitimeert uw eigen optreden, maar verboden is verboden.
Ik vind dat internationaal recht net ietsje belangrijker is dan een politiereglement. Dus als ik een politiereglement (om op die dag niet in de buurt van de NAVO te lopen) moet overtreden om daardoor te proberen het overtreden van internationaal recht (het voorbereid van genocide door de Belgische staat en de NAVO) na te leven, dan kan ik niet anders dan dat politiereglement te overtreden.

Citaat:
Van mij mag de politie volgende keer harder optreden, want diegene die d�*n nog meedoen zijn wel echt hardleers en verblind door hun idealen.
Dus voor u is de politie de hoogste morele instantie in een maatschappij, en moet het volk en het parlement zomaar luisteren naar de dictaten van de politie? Ik voel me nét ietsje teveel democraat om akkoord te gaan met jouw autoritaire politiestaat.
Oud 23 maart 2008, 17:55   #100
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus voor u is de politie de hoogste morele instantie in een maatschappij, en moet het volk en het parlement zomaar luisteren naar de dictaten van de politie?
Neen, dat heb ik niet gezegd.
Citaat:
Ik voel me nét ietsje teveel democraat om akkoord te gaan met jouw autoritaire politiestaat.
Ik ben daar geen voorstander van. Maar (zeg niet dat ik off topic ga) als één of andere pacifist uit uw groep vindt dat diegene die de schuldige is voor deze situatie (stel: Guy Verhofstadt is schuldig, hij heeft dit als premier toegelaten ), een misdaad tegen de menselijkheid begaat, en hem neerschiet, zich beroepend op dat "tegen de menselijkheid", moet ik dat dan ook maar aanvaarden?
Misschien zit er in uw groep zo ene? Of twee? Moeten wij dat maar aanvaarden? Of niet? En waar leg je de grens? Wat is aanvaardbaar: inbreken, doden, ....?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be