Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Het huidig beleid keur je af, zou je een proteststem overwegen?
Ja, de enige partij die in daarvoor aanmerking komt is het VB 41 62,12%
Ja, maar nooit aan het VB 12 18,18%
Ja, maar dan stem ik blanco 0 0%
Ja, dan stem ik op een klein partijtje 3 4,55%
Nee, een proteststem is een verloren stem 6 9,09%
Nee, ik stem altijd positief voor de goede dingen van het vorig beleid 3 4,55%
Nee, want dan zou ik VB moeten stemmen 0 0%
Nee, ik protesteer nooit, laat staan in het stemhokje 1 1,52%
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2004, 11:06   #81
Sufragette
Schepen

Sufragette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In het onderwijsgebeuren vormt een babbelend en onoplettend kind weldegelijk een "bedreiging voor zichzelf". Geen lichamelijke bedreiging, maar wel een intellectuele. Op die manier gaat het assimilatieproces tijdens de les immers totaal verloren. Het kind moet dan een grotere leerinspanning doen na het lesgebeuren en riskeert bij die zelfstudie heel wat fouten te leren. Ook is het een bedreiging voor het leerproces van de andere leerlingen.
Meneer Jan, wat je hierboven geschreven hebt, is regelrechte onzin. Hoe haal je het in je hoofd dat kinderen die babbelen een bedreiging vormen voor zichzelf en anderen. Een kind dat babbelt, vertoont gezond gedrag, zelfs wanneer het dit doet tijdens de les. Jij zou trouwens zelf heel goed moeten weten dat kinderen erg snel leren en dat slechts AANHOUDEND BABBELEN in sommige gevallen een negatieve invloed heeft op het "intellectueel vermogen". Ik ben zelf zo'n kletskous geweest, een erge zelfs op bepaalde momenten. Ik kan je verzekeren, dat kletset heeft geen afbraak gedaan van mijn intellectueel vermogen hoor, noch van die van mijn toenmalige klasgenootjes.

Citaat:

Eerlijk gezegd noem ik iemand die aan veertig kilometer per uur door een zone dertig rijdt, geen snelheidsduivel. Iemand die op een autosnelweg 's avonds laat en bij helder weer 140 rijdt, ook niet. In Duitsland is dat gewoon normaal. In Duitsland hanteert men dubbele snelheden (de zogenaamde groene borden) die toelaten dat men in bepaalde omstandigheden sneller mag rijden.
Duitsland is België niet. De wegen in Duitsland zijn nu eenmaal van een andere kwaliteit dan die van België en liggen niet zo dicht op elkaar.
Maar weet je wat; laten we met z'n allen te hoge snelheden hanteren; als iedereen dit doet, staan we boven de wet en passen zij ze misschien wel aan..
Oud 13 maart 2004, 11:09   #82
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:
Af en toe moet ik naar Eindhoven. Dat betekent dan ook dat ik tweemaal een bijna ononderbroken rechte strook autosnelweg heb, nl. Gent-Antwerpen en Antwerpen-Eindhoven. Altijd moet ik erop letten dat ik niet over de 120 ga: je gaat zo naar 140 km/uur en daarvoor moet je echt niet gehaast rijden.
Drukke snelwegen trouwens, de E17 en de E34.
Wil jij je kunnen houden aan de snelheidsbeperkingen, rijd dan niet steeds in het linker rijvak. De E34 ken ik namelijk zelf ook goed, maar ik ondervind geen last om me aan de beperkingen te kunnen houden.
Oud 13 maart 2004, 11:09   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sufragette
Meneer Jan, wat je hierboven geschreven hebt, is regelrechte onzin. Hoe haal je het in je hoofd dat kinderen die babbelen een bedreiging vormen voor zichzelf en anderen. Een kind dat babbelt, vertoont gezond gedrag, zelfs wanneer het dit doet tijdens de les. Jij zou trouwens zelf heel goed moeten weten dat kinderen erg snel leren en dat slechts AANHOUDEND BABBELEN in sommige gevallen een negatieve invloed heeft op het "intellectueel vermogen". Ik ben zelf zo'n kletskous geweest, een erge zelfs op bepaalde momenten. Ik kan je verzekeren, dat kletset heeft geen afbraak gedaan van mijn intellectueel vermogen hoor, noch van die van mijn toenmalige klasgenootjes..
"Mijnheer Jan" is al jarenlang onderwijzer. Beter dan u weet hij dan ook wat een klasgebeuren is en welke impact verstrooidheid, gebabbel, gepruts op het leerproces van de leerlingen heeft. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel: meestal gaat het om hoogbegaafde kinderen die zich al vlug gaan vervelen (ik heb er op dit ogenblik eentje... oplossing: gedifferentieerd werken).

U verwart trouwens intellectueel vermogen en leerproces. U weet duidelijk niet waarover u spreekt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 11:11   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Drukke snelwegen trouwens, de E17 en de E34.
Wil jij je kunnen houden aan de snelheidsbeperkingen, rijd dan niet steeds in het linker rijvak. De E34 ken ik namelijk zelf ook goed, maar ik ondervind geen last om me aan de beperkingen te kunnen houden.
Van Nijmegen kom ik steeds ergens rond twee of drie uur 's nachts terug. Vrijwel steeds is de autosnelweg verlaten.

U rijdt misschien niet met een audi, BMW, e.d. Met een Ford Siesta moet je immers al goed op het gaspedaal duwen om er iets uit te krijgen.
Oud 13 maart 2004, 11:12   #85
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met een Ford Siesta moet je immers al goed op het gaspedaal duwen om er iets uit te krijgen.
Als je auto Siesta noemt, wat wil je dan

nieuw model?
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2004, 11:14   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duitsland is België niet. De wegen in Duitsland zijn nu eenmaal van een andere kwaliteit dan die van België en liggen niet zo dicht op elkaar.
Nog iemand die de Duitse autosnelwegen niet kent. Sedert mijn jeugd ga ik al naar Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland op vakantie. In bepaalde streken liggen de op- en afritten even dicht als bij ons. Daarenboven zijn de Duitse autosnelwegen volgens een sterpatroon ontworpen, waardoor er heel veel - véél meer dan in België - kruisovergangen zijn. Dit hindert evenwel niet. En daar waar een aantal verkeersbundels samenkomen, worden er altijd snelheidsbeperkingen aangeduid.

De kwaliteit van de autosnelwegen verschilt in niets met die van ons. De tijd van de Belgische betonautosnelwegen is nu wel voorgoed voorbij.
Oud 13 maart 2004, 11:14   #87
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wat laat u veronderstellen dat ik boos zou worden?
Inderdaad, de kans dat ik een boete voor overdreven snelheid zou krijgen is vrij gering, maar zoals ik reeds schreef gebeurt het mij ook wel eens dat ik merk dat deze te hoog ligt.
Ik pas dan direct mijn snelheid aan maar wat als ik net op dat ogenblik geflitst wordt ?
Ik wil alleen aantonen dat niemand vrij van fouten is.

Meer pakkans en voor mijn part een rijbewijs met strafpunten.
Nu is het zo dat degene die zich regelmatig een boete kan veroorloven blijkbaar wel het recht heeft om anderen in gevaar te brengen.
Bobke, ik had ook al wel gezegd dat ze de controles idd moeten opschroeven en blablabla, maar het behouden van die 'zware' boetes vind ik ook wel een noodzaak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Wat het gevaar van onverlichte fietsen betreft kan ik kort zijn.
Ook voetgangers zijn niet verlicht maar daarom mag u ze nog niet omver rijden.
Consequent beboeten, maar dan aan 25€ bvb. heeft een veel grotere inpakt op het gedrag.
Kijkt u maar naar Nederland.
Wie spreekt er hier over fietsers mogen omver rijden?
Ik had het ook over voetgangers, maar heb ze niet expliciet genoemd. Misschien dat voetgangers net iets minder risico lopen dan fietsers omdat fietspaden meestal op de rijweg zijn? (Dat is een vraag dat ik mezelf stel, ik bedoel daar niets mee hoor.)
Oud 13 maart 2004, 11:16   #88
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:

Nog iemand die de Duitse autosnelwegen niet kent. Sedert mijn jeugd ga ik al naar Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland op vakantie. In bepaalde streken liggen de op- en afritten even dicht als bij ons. Daarenboven zijn de Duitse autosnelwegen volgens een sterpatroon ontworpen, waardoor er heel veel - véél meer dan in België - kruisovergangen zijn. Dit hindert evenwel niet. En daar waar een aantal verkeersbundels samenkomen, worden er altijd snelheidsbeperkingen aangeduid.

De kwaliteit van de autosnelwegen verschilt in niets met die van ons. De tijd van de Belgische betonautosnelwegen is nu wel voorgoed voorbij.
Als je de E34 zo goed zou kennen als je beweert, weet je dat dit wel een betonnen autostrade is. Kwatsh dus meneer Jan..
Oud 13 maart 2004, 11:20   #89
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:

"Mijnheer Jan" is al jarenlang onderwijzer. Beter dan u weet hij dan ook wat een klasgebeuren is en welke impact verstrooidheid, gebabbel, gepruts op het leerproces van de leerlingen heeft. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel: meestal gaat het om hoogbegaafde kinderen die zich al vlug gaan vervelen (ik heb er op dit ogenblik eentje... oplossing: gedifferentieerd werken).

U verwart trouwens intellectueel vermogen en leerproces. U weet duidelijk niet waarover u spreekt.
Meneer Jan is een beetje verward denk ik; je bent namelijk zelf begonnen over intellectuele bedreiging..
Juffrouw Sufragette is therapeute en krijgt ook te maken met kinderen; zij weet duidelijk wel waarover dat zij spreekt!
Oud 13 maart 2004, 11:21   #90
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:

Van Nijmegen kom ik steeds ergens rond twee of drie uur 's nachts terug. Vrijwel steeds is de autosnelweg verlaten.

U rijdt misschien niet met een audi, BMW, e.d. Met een Ford Siesta moet je immers al goed op het gaspedaal duwen om er iets uit te krijgen.
Nee hoor meneer Jan, ik rijd met een volvo.
Oud 13 maart 2004, 11:22   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meneer Jan is een beetje verward denk ik; je bent namelijk zelf begonnen over intellectuele bedreiging..
Juffrouw Sufragette is therapeute en krijgt ook te maken met kinderen; zij weet duidelijk wel waarover dat zij spreekt!
Intellectueel in de zin dat het leerproces van het babbelend kind verstoord wordt. Leren is nog steeds iets van het intellect, me dunkt. Dat zou een therapeute toch moeten weten. Mocht u mijn bericht aandachtig gelezen hebben, dan had u het zo begrepen en niet op manier waarop u het graag wou lezen.
Oud 13 maart 2004, 11:23   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je de E34 zo goed zou kennen als je beweert, weet je dat dit wel een betonnen autostrade is. Kwatsh dus meneer Jan..
Inderdaad, dat weet ik.

En hoeveel betonnen autosnelwegen hebben we nog in België? Deze E34 staat trouwens ook op de lijst van het Vlaams Gewest om vernieuwd te worden.
Oud 13 maart 2004, 11:24   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien een afgedankt exemplaar dan...

Met een Volvo kon je anders wel moeiteloos katoen geven...
Oud 13 maart 2004, 11:27   #94
Sufragette
Schepen

Standaard

Het leerproces van een kind wordt verstoord door allerlei factoren, niet enkel door het babbelen. Vaak is het babbelen, prutsen, wriemelen,...een signaal dat het kind tracht te geven, maar vaak niet begrepen wordt.
Intelligentie en leren staan los van elkaar; je hebt daarnet zelf vernoemd dat je een hoog begaafd kind in je klas hebt. Welnu, ik heb een hoog begaafd kind in therpie. De ouders weten er geen raad meer mee, omdat het niet voldoende presteert op school. Als intelligentie dus de maatstaf zou zijn om goed te kunnen studeren, heb je het wel enigzins mis.
Oud 13 maart 2004, 11:29   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het leerproces van een kind wordt verstoord door allerlei factoren, niet enkel door het babbelen. Vaak is het babbelen, prutsen, wriemelen,...een signaal dat het kind tracht te geven, maar vaak niet begrepen wordt.
Mocht u mijn bericht gelezen hebben, dan wist u nu al dat daar ook andere elementen werden in vermeld die het leerproces kunnen verstoren. U leest duidelijk niet wat u discussiegenoten schrijven.
Oud 13 maart 2004, 11:29   #96
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Misschien een afgedankt exemplaar dan...

Met een Volvo kon je anders wel moeiteloos katoen geven...
Als je een V70 van het jaar 2000 nu al een afgedankt exemplaar wilt noemen, ik hou je niet tegen.
En het is niet omdat die auto katoen kan geven, dat ik hem dat laat doen..
Oud 13 maart 2004, 11:30   #97
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Mocht u mijn bericht gelezen hebben, dan wist u nu al dat daar ook andere elementen werden in vermeld die het leerproces kunnen verstoren. U leest duidelijk niet wat u discussiegenoten schrijven.

Ik heb het allemaal gelezen, maar jij haalde net enkel het babbelgedrag aan.
Oud 13 maart 2004, 11:33   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Intelligentie en leren staan los van elkaar; je hebt daarnet zelf vernoemd dat je een hoog begaafd kind in je klas hebt. Welnu, ik heb een hoog begaafd kind in therpie. De ouders weten er geen raad meer mee, omdat het niet voldoende presteert op school. Als intelligentie dus de maatstaf zou zijn om goed te kunnen studeren, heb je het wel enigzins mis.
Dat laatste werd nergens gezegd.

Leren en studeren zijn trouwens onderscheiden handelingen: een kind kan iets leren zonder daartoe te moeten studeren. Bij een aantal hoogbegaafde kinderen is dat het geval. In veel gevallen presteren hoogbegaafde kinderen niet goed omdat het leergebeuren in klas niet beantwoordt aan de manier van denken van hoogbegaafde kinderen. In veel gevallen denk een hoogbegaafd kind veel sterker associatief en inzichtelijk dan leerlingen met een doorsnee intelligentie. Het kind slaat dus fasen in het leerproces over. Als nu zo'n leerling gewoon onderwijs volgt, voelt het zich helemaal niet aangesproken, gaat zich al vlug vervelen en begint storend gedrag te vertonen.
Oud 13 maart 2004, 11:33   #99
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Inderdaad, dat weet ik.

En hoeveel betonnen autosnelwegen hebben we nog in België? Deze E34 staat trouwens ook op de lijst van het Vlaams Gewest om vernieuwd te worden.
Is de E314 ook geen betonnen weg? En druk, en smal.
Prima dat ze op de lijst staan om te vernieuwen, maar dat geeft de mensen nog niet het recht om de wetten te overtreden.
Oud 13 maart 2004, 11:34   #100
Sufragette
Schepen

Standaard

Citaat:

Dat laatste werd nergens gezegd.

Leren en studeren zijn trouwens onderscheiden handelingen: een kind kan iets leren zonder daartoe te moeten studeren. Bij een aantal hoogbegaafde kinderen is dat het geval. In veel gevallen presteren hoogbegaafde kinderen niet goed omdat het leergebeuren in klas niet beantwoordt aan de manier van denken van hoogbegaafde kinderen. In veel gevallen denk een hoogbegaafd kind veel sterker associatief en inzichtelijk dan leerlingen met een doorsnee intelligentie. Het kind slaat dus fasen in het leerproces over. Als nu zo'n leerling gewoon onderwijs volgt, voelt het zich helemaal niet aangesproken, gaat zich al vlug vervelen en begint storend gedrag te vertonen.
Inderdaad.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be