![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
dus als morgen een goede vriend van jou wordt aangereden door bv. een citroën saxo met een maandelange revalidatie tot gevolg start je direct een discussie om alle kleine wagens van de baan te weren??? ik ben wel blij dat nu blijkt waarom je deze discussie hebt gestart, en het is overduidelijk dat je iedereen over dezelfde kam scheert omdat per toeval iemand in jouw omgeving door een SUV is aangereden.
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Er zijn bewijzen genoeg dat SUV's gevaren zijn en dat bestuurders de neiging hebben zich anders te gedragen in vergelijking met bestuurders van gewone auto's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
en dat is een schande voor wie wel degelijk zo'n voertuig nodig heeft
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
nog nooit van aannemers gehoord? er is geen enkele niet 4x4 voertuig dat aanhangwagens en werfketen mag trekken met een gewicht boven de twee ton. komt daar nog eens bij dat op de bouwwerf geen optimaal terrein voorhanden is en dat je m.a.w. zonder 4x4 de mogelijkheid niet hebt om het materiaal ter plaatse te brengen.
![]() |
![]() |
#88 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
bron???
![]() |
![]() |
#89 |
Minister
|
![]() Aannemers hebben dan ook geen moeite met de nieuwe regelgeving want die hun 4x4 kan dan ook een pick-up zijn die nog altijd valt onder lichte vrachtwagen.
Maar ik begrijp dat de gemiddelde juppie het hier wat moeilijker mee heeft omdat zijn nieuwe X5 nu wel heel duur gaat zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
als ik mij twee pick-ups aanschaf, zodat ik ook iedereen kan vervoeren zou ik voor deze twee voertuigen samen veel minder wegentaks betalen dan voor mijn één voertuig nu. nochtans zouden twee voertuigen veel schadelijker voor het milieu zijn alsook voor de veiligheid, want hoe meer voertuigen op de weg, hoe groter het risico
![]() |
![]() |
#92 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
jammer voor u dat deze bronnen aantonen dat de niet-inzittenden van deze SUV's inderdaad meer letsels opliepen maar dat voor de inzittenden van de SUV' binnen ons land helemaal geen concrete cijfers bestaan. er lopen enkele onderzoeken maar de resultaten hiervan zullen ten vroegste eind volgend jaar gekend zijn. zoals het onderzoek waarop u u baseert duidelijk vertelt: het gaat om een amerikaans onderzoek en dat is helemaal niet relevant voor onze Belgische wegen. maw worden vooral verzinsels en vermoedens gebruikt om iuw gelmijk aan te tonen zonder concrete bewijzen
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je zo redeneert, moet je elke auto weren: iedereen kent wel iemand die werd aangereden door een VW, een BMW, een Citroën ....zelfs door een Lada, dus weg met al die auto's want ze zijn gevaarlijk!!! Ik ga wel akkoord dat de 4x4's geen stadsauto's zijn, maar je kan de mensen toch niet een auto laten kopen ngl ze ergens naartoe rijden?? Het punt is in hoofdzaak dat IEDEREEN met gelijk welke auto zijn rijgedrag moet aanpassen aan de omstandigheden . Wij hebben zelf een 4x4 , gekozen voor de veiligheid en aangepast aan onze streek. Natuurlijk komen wij er ook mee naar Vlaanderen en rijden daar in de steden en dorpen, of dacht u dat wij daar een andere auto moeten aanschaffen?? Misschien ook nog een voor de week en een voor de zondag??? En dan maar vitten op die zgz grootverdieners!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet het bestaan van die voertuigen wordt hier aangeklaagd, maar het oneigenlijk gebruik ervan. Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2008 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In beperkte mate kan het veliger zijn voor de inzittende maar is de schade aan de tegenpartij eens zo groot. Of zou u dat ook nog ontkenne? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar natuurlijk is elk excuus goed om het rechtvaardigen van uw gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb er geen, en wil er ook geen. Mijn vader had er vroeger een. Ik ben er niet zo'n voorstander van. Ik hou het liever op een iets sportiever carretje.
Heb er wel niets tegen. Als mensen dat tof vinden, mogen ze dat zeker hebben en mee rondrijden. Niets asociaal aan. Ne camion is dan nog veel asocialer ![]()
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 25 maart 2008 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() Ik ken weinig mensen die een vrachtwagen gebruiken als dagelijks voertuig om naar hun werk te rijden. SUV's kunnen zeker voor beroepsdoeleinde maar privé is het overdreven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest men licht betrouwbaar materiaal kunnen inschakelen tegen een betaalbare prijs, dan was dat al lang een feit. Het eerste wat men wil is het verbruik omlaag halen door gewicht te besparen. Wat betreft veiligheid klopt het voor een deel dat lichter beter is, langs de andere kant zijn de kleine wagens zo freel geworden dat ze in elkander klappen bij het minste en geringste. Iedereen zal zich wel kunnen voorstellen dat wie in het midden zit van een verfrommelde doos daar meestal niet al te gunstig uitkomt. Moest men die lichtere wagens kunnen extra verstevigen zoals ze in de rally doen, dan is dat weer wat anders. Tot op heden kan dat zomaar niet allemaal, ook niet betaalbaar trouwens en het is wat wachten op andere toepassingen van materialen. Voorlopig zijn zware wagens stukken veiliger dan lichte wagens. Althans voor de inzittenden daarvan. En ps; ik ben plaatslager carrossier in mijn vorig leven, dus weet al te goed hoe een wagen er van binnen en van buiten uitziet en in elkander zit. ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 maart 2008 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook hier is dat een betaalkwestie. Tegenwoordig worden bestel en SUV luxueus gemaakt en kan je met één wagen beide doen, wat ze dus ook doen. Vroeger waren dat logge tanks die je zelden voor je dagelijks plezier zou willen gehad hebben. Dat is natuurlijk vooruitgang. En ja velen gebruiken het puur recreatief, waarom niet?
![]() |