Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2008, 16:24   #81
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het zou efficienter zijn om
- allemaal te carpoolen, of altijd me twee halveert het aantal auto's op de baan en het verbruik...

- allemaal met de zuinigste auto te rijden, en alleen nog de 88gCO2 of 3liter wagens te kopen duwt het verbruik nog eens 50% lager in 3 jaar tijd.

- allemaal op de fiets voor de korte ritten tot 5 km, wordt het feest helemaal compleet

- en voornamelijk vrijetijds mobiliteit minimaliseren. Geen ritjes naar de zee om te gaan eten, of uitstapje naar de ardennen om te skieen... Maar gewoon thuiszitten, en een wandelingske in de buurt.
Ja, er zijn honderden vertegenwoordigers op de baan. Die steken we allemaal in enkele autobussen,dan zijn er ook veel minder auto's op de baan. Kom eens met iets af dat realiseerbaar is hé. Als we beginnen metwat onmiddellijk kan dan kunnen we al in korte tijd resultaat boeken inplaats van met flouwe kul af te komen die toch nooit zal lukken.

Laatst gewijzigd door Garry : 31 maart 2008 om 16:28.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 17:44   #82
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
plantenolie kost weldegelijk 1.3euro per liter volgens mij,
in de veronderstelling dat de markt efficient werkt, zie je nergens in de colruyt maiskiem en andere olien liggen beneden die prijs. Die plantenolie is gewoon ze duur om te maken.

Ordinaire diesel daarentegen is nog altijd 5 keer goedkoper te maken. De dag dat petroleum 300euro per vat wordt , zul je wel weten waarom uw zakske frieten opslaat. Omdat je gewoon liever uw auto gebruikt dan frieten eet.
De prijzen die ik hier aanhaal zijn op basis van een offerte van een groothandelaar voor 1000 liter om zelf biodiesel te maken. Hij heeft mij zelf gezegd dat het verschil zit in de accijnzen aan de bron. M.a.w. je beter informeren vooraleer je zoiets zegt.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 17:50   #83
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zou efficienter zijn om
- allemaal te carpoolen, of altijd me twee halveert het aantal auto's op de baan en het verbruik...

- allemaal met de zuinigste auto te rijden, en alleen nog de 88gCO2 of 3liter wagens te kopen duwt het verbruik nog eens 50% lager in 3 jaar tijd.

- allemaal op de fiets voor de korte ritten tot 5 km, wordt het feest helemaal compleet

- en voornamelijk vrijetijds mobiliteit minimaliseren. Geen ritjes naar de zee om te gaan eten, of uitstapje naar de ardennen om te skieen... Maar gewoon thuiszitten, en een wandelingske in de buurt.
Nogmaals je zit met je hoofd in de wolken. En om even een voorbeeldje te geven : mijn vrouw werkt als verpleegster en het dichtsbijzijnde ziekenhuis waar ze kon gaan werken is nog 30 km ver. Neem erbij dat ze in posten werkt en dus op de meest onmogelijke uren, dan kan je moeilijk verwachten dat ze met de fiets gaat werken, bovendien is er geen openbaar vervoer van en naar en al helemaal niet op deze uren.

De verplaatsingen die wij hebben zijn pure noodzaak. Misschien kunnen we hier en daar een reisje met de familie eraf pitsen en dan spreken we op jaarbasis misschien over 1000 km oftewel 70 liter maximum. Dit zal niet het grote verschil uit maken.

Zoals ik al eerder zei, het is een verkapte vorm van belastingen en niets meer en het heeft op de mensen ook het effect van een belasting. Je moet inderdaad rijden (en niet omdat we de rijkste staat in de wereld zijn).

En om nog even terug te komen op een Smart : heb je ervaring met een gezin een smart mijn beste ?
Oud 31 maart 2008, 18:37   #84
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
plantenolie kost weldegelijk 1.3euro per liter volgens mij,
in de veronderstelling dat de markt efficient werkt, zie je nergens in de colruyt maiskiem en andere olien liggen beneden die prijs. Die plantenolie is gewoon ze duur om te maken.

Ordinaire diesel daarentegen is nog altijd 5 keer goedkoper te maken. De dag dat petroleum 300euro per vat wordt , zul je wel weten waarom uw zakske frieten opslaat. Omdat je gewoon liever uw auto gebruikt dan frieten eet.
Kijk Yves; volgens mij heb je een typo in uw tekst, want je spreekt van 0.018euro per liter. Een produkt van 0.018euro wordt niet verpakt en verkocht aan 1.3euro... Dat is een verhouding uit de lucht gegrepen.

Ik zou het wel logisch vinden dat koolzaadolie bvb 0.18euro per liter kost, en dan verhandeld wordt met 0.6euro accijns naar 1.3euro per liter.

Nu als jij 1000liter koopt, wie zegt dat jij accijnzen daarop moet betalen ? Je kunt netzogoed mayonaise maken met die olie, die fabrikant is niet verplicht te weten wat je ermee gaat doen. Dus je kunt met uw 0.18euro per liter rijden volgens mij zoveel als je wilt...

Het voorbeeld bestaat toch voor LNG, Opel verkocht onlangs zafira's met een compressor erbij, zodat je uw stadsgas terug kunt comprimeren om uw zafira te tanken op LNG... en je rijdt dus aan de prijs van rode mazout ? Ik heb nog nergens gelezen dat ambtenaren die gasten zitten op te sporen om hun verbruik met accijnzen te taxeren...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 18:37   #85
marcel1948
Vreemdeling

Standaard

...Met al die posts heb ik nog steeds geen antwoord gekregen hoe het komt dat met een LAGE dollarkoers de prijs van de olie hier zo DUUR kan zijn....
marcel1948 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 18:44   #86
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcel1948 Bekijk bericht
...Met al die posts heb ik nog steeds geen antwoord gekregen hoe het komt dat met een LAGE dollarkoers de prijs van de olie hier zo DUUR kan zijn....
Antwoord; Begrotingstekort
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 19:04   #87
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Nogmaals je zit met je hoofd in de wolken. En om even een voorbeeldje te geven : mijn vrouw werkt als verpleegster en het dichtsbijzijnde ziekenhuis waar ze kon gaan werken is nog 30 km ver. Neem erbij dat ze in posten werkt en dus op de meest onmogelijke uren, dan kan je moeilijk verwachten dat ze met de fiets gaat werken, bovendien is er geen openbaar vervoer van en naar en al helemaal niet op deze uren.

De verplaatsingen die wij hebben zijn pure noodzaak. Misschien kunnen we hier en daar een reisje met de familie eraf pitsen en dan spreken we op jaarbasis misschien over 1000 km oftewel 70 liter maximum. Dit zal niet het grote verschil uit maken.

Zoals ik al eerder zei, het is een verkapte vorm van belastingen en niets meer en het heeft op de mensen ook het effect van een belasting. Je moet inderdaad rijden (en niet omdat we de rijkste staat in de wereld zijn).

En om nog even terug te komen op een Smart : heb je ervaring met een gezin een smart mijn beste ?
Kijk in theorie zijn de auto's nu afgesteld op power en niet op ecologie.. Omdat de consument geld geeft voor power en niet voor ecologie. Je kunt binnen de maand alle wagens wagens bouwen die dehelft verbruiken van nu... En niemand zal er dramatisch trager door rijden... In semihybride versie, het type efficient dynamics met regeneratief remmen zoals BMW dat nu uitwerkt is een illustratie wat je met offthe shelf technology kunt realiseren.

Je kunt vandaag chiptuning kopen om uw auto 20-30% meer PK's te geven, je kunt netzogoed chiptuning doen dat hij 40% minder PK's geeft, en maximaal koppel en minimaal verbruik tot gevolg... Ik heb jammergenoeg nog nooit een advertentie daarvoor gezien. Wie wil er zijn Golf met 70pk ? Niemand toch.. En toch zou die golf 70pk gemakkelijk 20% minder verbruiken... gelukkig heeft audi onlangs het licht gezien, en kondigen ze aan dat je de auto in een ECO-drive mode, met minder PK's kon rijden... een ecoswitch, als instant oplossing...

staat hier te lezen, dus geen winbuilerij hoor.
http://www.greencarcongress.com/2007...y-2007-au.html

With a new Cross Coupé quattro study shown at TechDay, Audi presented another concept. The driver can select a particularly fuel economical mode at the touch of a button for certain situations. In “efficiency” mode, the engine and gearbox maps are switched to a low-consumption map, the power draw to the major consumers and comfort modules is limited, and cruise control gives priority to fuel consumption as it regulates the vehicle speed. This mode is consciously selected by the driver and is only associated with slight losses in performance and comfort. Yet it saves about 20% fuel compared to “sport” mode

Laatst gewijzigd door brother paul : 31 maart 2008 om 19:05.
Oud 31 maart 2008, 20:24   #88
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcel1948 Bekijk bericht
u verhaal is een hoax.
Oud 31 maart 2008, 20:43   #89
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk Yves; volgens mij heb je een typo in uw tekst, want je spreekt van 0.018euro per liter. Een produkt van 0.018euro wordt niet verpakt en verkocht aan 1.3euro... Dat is een verhouding uit de lucht gegrepen.

Ik zou het wel logisch vinden dat koolzaadolie bvb 0.18euro per liter kost, en dan verhandeld wordt met 0.6euro accijns naar 1.3euro per liter.

Nu als jij 1000liter koopt, wie zegt dat jij accijnzen daarop moet betalen ? Je kunt netzogoed mayonaise maken met die olie, die fabrikant is niet verplicht te weten wat je ermee gaat doen. Dus je kunt met uw 0.18euro per liter rijden volgens mij zoveel als je wilt...

Het voorbeeld bestaat toch voor LNG, Opel verkocht onlangs zafira's met een compressor erbij, zodat je uw stadsgas terug kunt comprimeren om uw zafira te tanken op LNG... en je rijdt dus aan de prijs van rode mazout ? Ik heb nog nergens gelezen dat ambtenaren die gasten zitten op te sporen om hun verbruik met accijnzen te taxeren...

Al de rest is ook accijns en hiermee herhaal ik letterlijk wat die fabrikant gezegd heeft. Hij kon niet leveren aan de laagste prijs, tenzij een attest van de douane dat het voor andere doeleinden moet dienen.

Je kan moeilijk gaan beweren dat je 1000 liter nodig hebt voor mayonaise voor eigen gebruik nietwaar.
Oud 31 maart 2008, 21:41   #90
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Al de rest is ook accijns en hiermee herhaal ik letterlijk wat die fabrikant gezegd heeft. Hij kon niet leveren aan de laagste prijs, tenzij een attest van de douane dat het voor andere doeleinden moet dienen.

Je kan moeilijk gaan beweren dat je 1000 liter nodig hebt voor mayonaise voor eigen gebruik nietwaar.
Dan betaal jij toch fantastisch minder ?

http://www.oilworld.biz/app.php?ista...0f56c361263dad

World Market Prices in US-$/T
Mar 27 Mar 26
Soybeans, U.S., cif Rott. 554 Apr 554 Apr
Soya oil, Argentina, fob 1295 Apr 1298 Apr
Rapeseed, Europe, 00, cif Hamburg 751 Apr/Jun 765 Apr/Jun
Rape oil, Dutch, ex-mill 1538 May/Jly 1545 May/Jly
Palm stearin RBD, Malaysia, fob 1080 Apr/Jun 1130 Apr/Jun
Coconut oil, Phil./Indon., cif Rott. 1445 Apr/May 1435 Apr/May

Laatst gewijzigd door brother paul : 31 maart 2008 om 21:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be