![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() maw, laat de opkuis beginnen !!!! ![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geef het eerlijk toe: ik ben naarstig op zoek naar een afdoend zelfverdedigingsmiddel. Ik ben namelijk een openbaar vervoergebruiker en dus loop ik een verhoogd risico op zulke confrontaties. Daarenboven wil ik me in staat stellen om: 1/ tussenbeide te komen als er weer eens iemand verrot wordt geschopt door een bende 'kutallochtoontjes' (dixit Peter Vandermeersch, De Standaard, 4-4-08) en 2/ ik wil mij dan terdege kunnen verdedigen
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Lijkt me een vrij correct standpunt.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En allemaal hadden ze geen respect voor de ouderen, voor gezag. En later, als zij het voor het zeggen gingen hebben, was de wereld om zeep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik wens niet te leven in een maatschappij waar iedereen het recht in eigen handen mag nemen. Een groepje dronken "brave burgers" mag me dan lynchen, omdat ze dat willen. Probeer de consequenties van jouw voorstellen verder in te schatten dan één enkele emotioneel geladen casus.
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als diegene die u overvalt vermoedt dat u misschien een mes of zo zal bijhebben zal die persoon eerder geneigd zijn 'preventief' geweld te gebruiken. De overval zelf zal u evenmin kunnen voorzien als moest u zelf geen wapen hebben bijgehad. U zal het in uw buik geplante mes van de overvaller merken terwijl u om uw geld gevraagd wordt. Niet in staat u te verweren doet u wat de overvaller verlangt. U kan het overleven.
De voorgestelde 'grote kuis' brengt deze realiteit dichter bij. Het alternatief is 'preventie'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 april 2008 om 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
een mes. En zelfs dan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |