Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2008, 23:08   #81
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Amai ik wist niet dat die buschauffeur was.Voor de rest ga ik niets zeggen over deze historie want dan vind men mij toch maar harteloos.Als dat al niet het geval is.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 23:33   #82
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Ik kijk nog maar zelden naar het nieuws. Vandaag was toevallig een dag wanneer ik wel keek, gelukkig maar. Ik ben al altijd gekant geweest tegen censuur en de beperking van de vrijheid van meningsuiting - zelfs wanneer het om verwerpelijke bijdragen gaat- en vandaag heb ik gezien waarom. Totnutoe was die censuur op een of andere manier iets heel theoretisch, in die zin dat de perceptie ervan bleef bij forumbijdragen, artikels, en verslagen. Op een of andere manier was deze reportage anders. Toen ik die man van Kifkif zag staan, het papier in de hand, nalezend of de tekst wel aanvaardbaar was, veranderde die censuur plots van iets theoretisch naar iets heel visueels. Totnutoe vreesde ik die censuur altijd. Vandaag was ik voor het eerst echt bang. Elke weg naar een dictatuur is bezaaid met kleine stapjes en enkele mijlpalen. Dit is een van die mijlpalen.

Mijn reactie op de reportage bestond uit 2 woorden, niet omdat ik racisme toejuich, wel omdat de vrijheid van meningsuiting hier zwaarder onder vuur komt te liggen dan in lange tijd het geval geweest is: "Oh crap..."
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 23:36   #83
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die had hij toch al.
Fraai van je
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 23:38   #84
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Mja je moet het ook niet opblazen, het gaat om een initiatief van enkele mensen die zo denken racisme tegen te gaan. De meeste mensen zijn voorstander van vrije meningsuiting en tegen censuur en het zijn slechts enkele radicalen die dit willen omgooien. Het gevaar schuilt 'm in het belang onderschatten van de vrije meningsuiting. Met de Deense cartoonrellen was het weer eens duidelijk hoe de gemiddelde moslim denkt over vrije meningsuiting.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 23:38   #85
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Fraai van je
Zoals ik al zei.....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Die was écht rijp om weg te steken!!!!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 23:40   #86
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Mja je moet het ook niet opblazen, het gaat om een initiatief van enkele mensen die zo denken racisme tegen te gaan. De meeste mensen zijn voorstander van vrije meningsuiting en tegen censuur en het zijn slechts enkele radicalen die dit willen omgooien. Het gevaar schuilt 'm in het belang onderschatten van de vrije meningsuiting. Met de Deense cartoonrellen was het weer eens duidelijk hoe de gemiddelde moslim denkt over vrije meningsuiting.
Het probleem is dat die radicalen aan de macht zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 4 april 2008, 23:40   #87
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Filsoof lijdt in ernstige mate aan de ziekte van de bange, verzuurde, blanke man : aan VB-fobie.
Niet echt een referentie dus.
Geen fobie: en fobie is onberedeneerd en meest ongegrond, mijn angst is wel degelijk beredeneerd en gegrond. De verzuurde blanken lopen achter het Vlaams Blok.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 april 2008 om 23:41.
Oud 4 april 2008, 23:44   #88
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Het werd stilaan tijd dat er werd opgetreden tegen forums als politics.be. Wat mensen hier allemaal durven posten is te gek voor woorden. Het strafste is dan nog dat het soort mensen dat hier dan nog durft kritiek uiten op zo'n voorstel zelf niet vies zijn om censuur te durven inroepen omdat ze "persoonlijk" worden aangevallen. Dat soort mensen is zelf niet beroerd om alles wat maar niet vlaams is te bestoken alle zonden van israel. Maar o wee als je ze dan zelf in hun broek zet. En dan maar zeuren dat de mensen die ze uitspuwen zich tegen hen keren?! Het voorstel gaat eigenlijk niet ver genoeg. Men zou niet de internetfora, maar de providers moeten aanpakken en ze verplichten racistische taal van hun netwerk te bannen. Met andere woorden na waarschuwingen gewoon de klant afsluiten.
Niemand houdt je tegen die berichtjes gewoon niet te lezen. Dat werkt beter ipv naar dictatoriale middeltjes grijpen.
Oud 4 april 2008, 23:45   #89
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De verzuurde blanken lopen achter het Vlaams Blok.
Inderdaad, om ze in de bak te kunnen draaien.
Oud 4 april 2008, 23:47   #90
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen fobie: en fobie is onberedeneerd en meest ongegrond, mijn angst is wel degelijk beredeneerd en gegrond. De verzuurde blanken lopen achter het Vlaams Blok.
Van het VB die jou nooit fysiek hebben aangevallen ben je bang maar van de ''jongeren'' wil je geen kwaad weten zeker?
Oud 4 april 2008, 23:48   #91
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Fideel Stevaert heeft ook getekend.
Adolf H. , Pol Pot en Fidel Castro ook al.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 23:50   #92
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Adolf H. , Pol Pot en Fidel Castro ook al.

Die passen perfect in dat rijtje.
Die heerschappen hadden het ook niet begrepen op vrije meningsuiting.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 april 2008 om 23:52.
Oud 4 april 2008, 23:53   #93
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Moest het nog zo zijn dat het om individuen zou gaan, maar op forums als deze gaat het om georchestreerde akties van één bepaalde partij om het internet te vervuilen met hun opinie.
Tof van je dat je hier eigenlijk zegt dat het je te doen is om het tegenhouden van een opinie, dus een mening, die jou niet aanstaat.

Citaat:
Dit zal dus geen averechts effect hebben vermits de meeste individuen totaal geen schade ondervinden aan zo'n maatregel.
Dat denk jij maar. Zelfs ThePiano werd hier destijds meteen slachtoffer van de negationismewet die hij zo verdedigde. Met wetten als deze weet je altijd waar je begint, maar nooit waar je eindigt.

Citaat:
Het Vlaams Belang zal hier wel de dupe van zijn vermits het direct één van hun propaganda kanalen raakt.
Wetgeving a la carte dus, een politieke afrekening die de vrijheid van meningsuiting beperkt. Ra ra ra in welk soort regimes hoort jouw wet thuis...
Oud 5 april 2008, 00:02   #94
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

Wetgeving a la carte dus, een politieke afrekening die de vrijheid van meningsuiting beperkt. Ra ra ra in welk soort regimes hoort jouw wet thuis...

In het regime dat mensen als filosoof en Yoda verkiezen.
Oogkleppen dicht, verstand op nul en laat een ander maar voor je denken en spreken.
Oud 5 april 2008, 00:03   #95
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oproepen is nog altijd geen misdaad.
Wat wél misdadig is is artiesten ( de strangers) broodroven omdat ze optraden voor een politieke partij die de zogezegd ''democratische'' partijen niet aanstaat.
Je zegt daar iets...

De 11-juliviering op de Brusselse Grote Markt heeft een zekere reputatie wegens ordeverstoring door extreem-rechtse stoottroepen. Bij de 11-juliviering in 1987 probeerden Vlaams-Blokkers presentatrice Alida Neslo de mond te snoeren omwille van haar huidskleur. Ze gooiden voetzoekers en schreeuwden: "Zwarte hoer", "White Power", en het smaakvolle "Aap kruip terug in de bomen". Op een Vlaams-Blokcongres vier maanden later rakelde de ’gematigde’ Vlaams-Blokker Gerolf Annemans de zaak terug op met de woorden: "August Borms is niet gestorven om Alida Neslo op een podium te krijgen op de Brusselse Grote Markt!" Op de 11-juliviering in 1992 probeerden Vlaams-Blokkers Willem Vermandere het zwijgen op te leggen, en toen Vermandere het liedje Bange blanke man aanhief bestormden ze het podium. De stoelen op de Grote Markt vlogen in het rond, terwijl de Vlaams-Blokleiding goedkeurend toe keek vanuit een raam op de eerste verdieping aan de Grote Markt.
Oud 5 april 2008, 00:05   #96
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

k'vind het een zeer goed idee............... ik ben het immers al lang beu om iedere keer te moeten horen dat ik een "christen-hond" ben ! en nog meer van die fraaie benamingen !
Oud 5 april 2008, 00:20   #97
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De stoelen op de Grote Markt vlogen in het rond, terwijl de Vlaams-Blokleiding goedkeurend toe keek vanuit een raam op de eerste verdieping aan de Grote Markt.
Geweld is nooit goed te keuren.
Maar zoals je hier zelf zegt keek de VB leiding enkel toe, wat niet gezegd kan worden van de poco's toen men de strangers het zwijgen oplegde.
Ze gebruikten weliswaar geen geweld maar ontnamen wel een deel van de strangers hun inkomen.
Oud 5 april 2008, 00:26   #98
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
k'vind het een zeer goed idee............... ik ben het immers al lang beu om iedere keer te moeten horen dat ik een "christen-hond" ben ! en nog meer van die fraaie benamingen !
Jij hebt nog niet gezien welke ''koosnaampjes'' rechts hier krijgt zeker?
Oud 5 april 2008, 00:28   #99
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Geweld is nooit goed te keuren.
Maar zoals je hier zelf zegt keek de VB leiding enkel toe.
Ze hadden het toch georganizeerd (Annemans)
Oud 5 april 2008, 00:29   #100
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt nog niet gezien welke ''koosnaampjes'' rechts hier krijgt zeker?
Ik heb nooit "rechtse ratten, rol uw matten" horen roepen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 april 2008 om 00:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be