![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat deze beweging op z'n minst wil spreken in naam van anarcho-kapitalisme. Enfin... ik zou op die dag jouw ideetjes over anarchisme niet te luid uitspreken tussen dat volk. Ge gaat ne gang gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Vreemdeling
|
![]() das wel een mooie, vin ik vooral dankzij de verduidelijking
http://nl.youtube.com/watch?v=rpYKoI7MWrQ en nog eentje http://nl.youtube.com/watch?v=e55Rl8...eature=related beelden van de bezetting heb ik nog niet gevonden maar ik zoek nog verder. natuurlijk waren niet alle jongeren daar anarchisten, het was een echt nationaal verzet. maar ik wil maar aanduiden dat niet alle anarchisten gefrustreerde jongeren uit kleinburgerlijke gezinnen zijn die een beetje muziek spelen op straat. Ik geloof ook dat het anarchisme een continue trend is doorheen de hele geschiedenis, het zit in elke mens om zich te verzetten tegen alle vormen van onderdrukking. Dus het zal er altijd zijn, in kleine of grote mate. Ik denk zelfs dat het anarchisme als menselijke karaktertrek de motor van progressiviteit is, en dat de geschiedenis in stijgende lijn naar het anarchisme toebeweegt... ga maar na van keizerreiken, naar feodaliteit, naar kapitalisme, naar sociaal democratie... Hoewel populistisch reactionaire stemmen graag beweren dat zij de toekomst zijn. Maak u niet teveel illusies, die trend gaat even gauw weer over, er is maar een trend die constant is , de beweging naar vrijheid als individu en als gemeenschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
en als we een feesje houden zijn we pussies? weten wa ge wilt e! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof dat verzet tegen onderdrukking deels door anarchisten kan gebeuren, maar geen anarchistisch gegeven op zich is. Meer nog, ik vind dat lulkoek van de bovenste plank. Als Vlaams-nationalist voel ik me onderdrukt in een land waar mijn politici gaan schuilen voor de storm als ze eens 1 keertje iets democratisch gestemd hebben (BHV thingie) en van de franstaligen te horen krijgen dat ze nooit nog iets democratisch mogen stemmen want dat dat een kaakslag is. In mijn land is mijn stem ook minder waard. 61% procent van de bevolking kan maar 50% van de vertegenwoordigers krijgen. Albert II, uit de juiste vagina geperst en nooit verkozen, kan verkozen politici dwingen om te doen waar de meerderheid niet voor heeft gekozen. Ik ben tegen die onderdrukking en zal er mijn leven lang tegen vechten (hoewel ik hoop dat het minder lang zal duren). Maar toch ben ik geen anarchist.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 april 2008 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Vreemdeling
|
![]() Het anarcho kapitalisme heeft niets te maken met het anarchisme zoals is het zie, het anarchokapitalisme gaat uit van een totale vrije markt zonder enige oppositie van vakbond of wat dan ook, nogmaals het is niet omdat ik anti staat van bovenuit ben. dat ik tegen elke vorm van organisatie ben? daar heeft anarchisme niets mee te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Laat het goedkoop bier vloeien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed. Misschien aan mij om eens wat te gaan lezen over anarchie en vooral - en dat is erg dun bezaaid - de oplossingen die ze bieden. Want anarchie is in mijn ogen effe lekker feesten, wat rellen met de flikken, pandje bezetten en vernielen, en vele in verschillende talen uitgedrukte kreten dat men geen gezag aanvaardt. Als ik het menu voor 1 mei zie, dan denk ik als daar een anarchistje uit de groep verdwaalt en in een zijstraatje vier "jongeren" rond zich vindt met getrokken messen, die wel heel snel op de polies zal roepen die toch gelukkig in de buurt zijn. Ik zie anarchisme enkel als tegenbeweging die geen antwoorden heeft. Ze klagen soms wel goede dingen aan (leegstand, verkrotting) maar maken het ook niet beter. Vaak vernielen ze leegstaande gebouwen tijdens hun kraak en maken het eigenaars of huurders van leegstaand goed onder/boven/naast hen extra moeilijk. Het slachtoffer is dan de huurder die niks heeft en betaalt elke maand voor een appartementje dat door de krakers wordt gesloopt. Nee echt... op 1 mei zou je verwachten dat ze iets zeggen of zo. Maar nee... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me inderdaad voorgenomen daarvoer te zwijgen, ja.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn handtekening toont trouwens ook dat ik niet zondermeer extreem-rechts ben. De strijd voor Tibet en mijn sympathie voor SNP kan je moeilijk extreem-rechtse themas noemen. En in Europa zijn tig van linkse partijen separatistisch. Enkel in belgique du baron is separatisme makkelijk te klasseren onder racisme en te verbieden. Zoals in Baskenland trouwens ook de separatistische partijen niet mogen deelnemen aan verkiezingen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 april 2008 om 20:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn je voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in het tweede, dat de politie niets doet, zelfs niets wanneer er met vanalles gegooid wordt. Pas op, ik wil hiermee geen afbreuk doen aan de bedoeling van heel het protest. En het is evenmin mijn bedoeling nu te gaan bekvechten over de video's. Bedankt voor de linken!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 25 april 2008 om 21:29. Reden: Onvolledigheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Mensen zijn tot veel meer in staat dan je zou verwachten. Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er zijn andere theorieen die ik intressant vind en eerder bij t trotskisme aanleunen. Maar die zijn nogal complex om hier even uit mijn hoofd een uiteenzetting over te geven. Een goed boek is Rood en Zwart , over het anarchisme in belgie door de tijd heen. er zijn ook goede boeken geschreven over de burgeroorlog in spanje , maar de titels ontgaan mij.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zou graag ook eens een paar intressante meningen horen , over het organiseren van macht en economie, van die persoon van het nsv bijvoorbeeld... Ik heb er echt geen flauw idee van aangezien ik nog nooit daarover iets gehoord heb. De keren dat ik met nsv ers in gesprek ben gegaan, ging het enkel over volkseigenheid, taal en cultuur, migranten... Terwijl dat toch niet HET basis probleem is , of zie ik dat nu verkeerd?
|
![]() |
![]() |