Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2008, 21:19   #81
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Je moet daarvoor echt wel een durver zijn.

Vlaanderen, het land van de durvers.
Tja, als een Vlaming als fascist afgeschilderd wordt dan denkt hij wel 2 keer na voor hij zijn Vlaamse leeuw bovenhaalt. Door partijen zoals de NVA is die mentaliteit vooral in Vlaanderen flink gewijzigd en dat laat zich dus ook zien.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 21:24   #82
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tja, als een Vlaming als fascist afgeschilderd wordt dan denkt hij wel 2 keer na voor hij zijn Vlaamse leeuw bovenhaalt. Door partijen zoals de NVA is die mentaliteit vooral in Vlaanderen flink gewijzigd en dat laat zich dus ook zien.
Allemaal in groep in Frankrijk met een vlag staan zwaaien = durvers.

Wellicht opgezweept door alcohol, in die mate zelfs dat Michel Wuyts zei dat er aan de Carefour de l'arbre alcoholcontroles voorzien waren.

Ook hier is dat maar een heel klein % van de Vlaamse bevolking en je kunt nog altijd zeggen: ik VB? Nee 't is voor Tom Boonen die ook een Vlaming is.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 21:24   #83
Insano
Burger

Insano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik die reactie van DE BOISSEC zo lees dan vraag ik me toch wel serieus af waarom ze zo halsstarrig vasthouden aan de Vlamingen. Ze kunnen ons niet zien of rieken maar toch moet Belgie blijven bestaan. Waarom als ik vragen mag?

Als we elkaar voor het minste in de haren vliegen, waarom dan de noodzaak om samen te blijven?
Insano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 21:24   #84
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik die reactie van DE BOISSEC zo lees dan vraag ik me toch wel serieus af waarom ze zo halsstarrig vasthouden aan de Vlamingen. Ze kunnen ons niet zien of rieken maar toch moet Belgie blijven bestaan. Waarom als ik vragen mag?

Als we elkaar voor het minste in de haren vliegen, waarom dan de noodzaak om samen te blijven?
Inderdaad. DE BOISSEC wil blijkbaar 2 dingen van Vlaanderen: geld en grondgebied.

Nu, ik heb eens op een Franstalig forum het volgende gelezen: Ik haat de Vlamingen; maar ik ben tegen een splitsing van België; aangezien bij een splitsing van België de grenzen van Vlaanderen niet langer betwistbaar zijn.

Het forum heette Bruxelles Francophone.
http://www.bruxelles-francophone.be/
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2008, 21:30   #85
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Allemaal in groep in Frankrijk met een vlag staan zwaaien = durvers.

Wellicht opgezweept door alcohol, in die mate zelfs dat Michel Wuyts zei dat er aan de Carefour de l'arbre alcoholcontroles voorzien waren.

Ook hier is dat maar een heel klein % van de Vlaamse bevolking en je kunt nog altijd zeggen: ik VB? Nee 't is voor Tom Boonen die ook een Vlaming is.
Die Vlaamse vlaggen zie je al jarenlang in wielerwedstrijden, nog voor de opkomst van het Vlaams Belang.

Dat is vooral te danken aan Karel Van Wijnendaele.
Oud 13 april 2008, 21:37   #86
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Insano Bekijk bericht
Inderdaad, geld en grondgebied
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 13 april 2008, 21:39   #87
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Die Vlaamse vlaggen zie je al jarenlang in wielerwedstrijden, nog voor de opkomst van het Vlaams Belang.

Dat is vooral te danken aan Karel Van Wijnendaele.
Maar nu toch heel veel meer dan vroeger en gratis uitgedeeld denk ik.

3 Jaar geleden stond ik zelf op de strook van Carrefour en toen was het nog doenbaar, veel minder dan de beelden van nu.

De vraag is: wordt daardoor sympathieker?

Mocht je zien dat in italië honderden mensen met een of andere niet-Italiaanse vlag staan te zwaaien, je zou toch ook vragen wat er mis is met die mensen.
Oud 13 april 2008, 21:40   #88
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, geld en grondgebied
Hoe zijn we zelf als er een frank, euh euro kan verdient worden?
Oud 13 april 2008, 21:45   #89
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar nu toch heel veel meer dan vroeger en gratis uitgedeeld denk ik.

3 Jaar geleden stond ik zelf op de strook van Carrefour en toen was het nog doenbaar, veel minder dan de beelden van nu.

De vraag is: wordt daardoor sympathieker?

Mocht je zien dat in italië honderden mensen met een of andere niet-Italiaanse vlag staan te zwaaien, je zou toch ook vragen wat er mis is met die mensen.
Nee, ik zou dat helemaal niet afvragen. In Spanje zie je ook heel wat regionale vlaggen. Naast de Baskische, heb ik ook al Catalaanse, Asturische en Andalusische vlaggen gezien. In de ronde van Frankrijk heb ik ook al Bretoense vlaggen gezien en ik heb ook al vlaggen van Zeeuws-Vlaanderen gezien in de Amstel Gold Race.
Oud 13 april 2008, 21:46   #90
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik zou dat helemaal niet afvragen. In Spanje zie je ook heel wat regionale vlaggen. Naast de Baskische, heb ik ook al Catalaanse, Asturische en Andalusische vlaggen gezien. In de ronde van Frankrijk heb ik ook al Bretoense vlaggen gezien en ik heb ook al vlaggen van Zeeuws-Vlaanderen gezien in de Amstel Gold Race.
Ja enkele vlaggen maar geen bataljons hé.
Oud 13 april 2008, 21:49   #91
Insano
Burger

Standaard

Citaat:
Hoe zijn we zelf als er een frank, euh euro kan verdient worden?
"Waarom gaan werken als we anderen voor ons kunnen láten werken?"

Het grote Waalse denken ontsluierd.
Oud 13 april 2008, 21:52   #92
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Waarom gaan werken als we anderen voor ons kunnen láten werken?"

Het grote Waalse denken ontsluierd.
De droom van veel mensen denk ik; maar slechts weinigen slagen erin.

Voor de rest is Wallonië toch zo geen luilekkerland want de meeste Vlamingen vinden Wallonië toch maar grijs en saai en lelijk enn zouden daar niet graag wonen.

Het profiteren lukt hen blijkbaar niet al te goed.
Oud 13 april 2008, 22:02   #93
Insano
Burger

Standaard

Citaat:
De droom van veel mensen denk ik; maar slechts weinigen slagen erin.

Voor de rest is Wallonië toch zo geen luilekkerland want de meeste Vlamingen vinden Wallonië toch maar grijs en saai en lelijk enn zouden daar niet graag wonen.

Het profiteren lukt hen blijkbaar niet al te goed.
Waar zei ik dat Wallonië een luilekkerland is? Je verwart (on)bewust twee dingen:
  • zoveel mogelijk als je maar kan profiteren van andere mensen
  • een luilekkerland: waar het leuk is om te verblijven omdat alles van eten en drinken er gratis is
Natuurlijk moet je er nog eens bijslepen dat Vlamingen dikke profiteurs zijn, waaróm vraag ik me dan af...
Oud 13 april 2008, 22:08   #94
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar zei ik dat Wallonië een luilekkerland is? Je verwart (on)bewust twee dingen:
  • zoveel mogelijk als je maar kan profiteren van andere mensen
  • een luilekkerland: waar het leuk is om te verblijven omdat alles van eten en drinken er gratis is
Natuurlijk moet je er nog eens bijslepen dat Vlamingen dikke profiteurs zijn, waaróm vraag ik me dan af...
Ik bedoelde, dat de Walen het profiteren nog niet goed genoeg in de vingers te hebben zodat ze allemaal met een dure sportwagen kunnen rijden en een grote villa hebben.

Vlamingen die in Wallonië geweest zijn, spreken vaak over grauwe ellende en drugs; dus het profiteren brengt de walen te weinig op om rijkelijk te kunnen leven.
Oud 13 april 2008, 22:10   #95
Insano
Burger

Standaard

Citaat:
Ik bedoelde, dat de Walen het profiteren nog niet goed genoeg in de vingers te hebben zodat ze allemaal met een dure sportwagen kunnen rijden en een grote villa hebben.

Vlamingen die in Wallonië geweest zijn, spreken vaak over grauwe ellende en drugs; dus het profiteren brengt de walen te weinig op om rijkelijk te kunnen leven.
Waarom trek je de conclusie dat als je profiteert van iemand anders je ineens met een dure sportwagen rijdt en een grote villa bezit? Je hebt toch een serieus rare gedachtengang als je die twee dingen associeert.
Oud 13 april 2008, 22:11   #96
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom trek je de conclusie dat als je profiteert van iemand anders je ineens met een dure sportwagen rijdt en een grote villa bezit? Je hebt toch een serieus rare gedachtengang als je die twee dingen associeert.
Wie zegt er dat ik die conclusie trek?

Ik stel enkel vast dat er maar met mate geprofiteerd moet worden van Vlaanderen want echt rijk zijn ze niet geworden van het profitariaat.
Oud 13 april 2008, 22:17   #97
Insano
Burger

Standaard

Citaat:
Wie zegt er dat ik die conclusie trek?

Ik stel enkel vast dat er maar met mate geprofiteerd moet worden van Vlaanderen want echt rijk zijn ze niet geworden van het profitariaat.
Dat is omdat er zoveel gemorst wordt met het geld dat Wallonië toegewezen krijgt.

Ahja, en als je "zodat" gebruikt, trek je wel conclusies. ("Ik bedoelde, dat de Walen het profiteren nog niet goed genoeg in de vingers te hebben zodat ze allemaal met een dure sportwagen kunnen rijden en een grote villa hebben.")

Laatst gewijzigd door Insano : 13 april 2008 om 22:19.
Oud 14 april 2008, 00:58   #98
Geert C

Standaard

Citaat:
Lol, na de wedstrijd gezien te hebben vandaag, moet ik hier wel eens goed mee lachen. Het was weer een zee van Vlaamse leeuwen waar de renners door moesten.

De hel kleurde weer volledig Vlaams. Jaar na jaar zie je meer en meer Vlaamse leeuwen. Meer en meer Vlamingen durven hun Vlaamse identiteit tonen, dat lijkt me wel duidelijk. Waar je vroeger nog Belgische vlaggen zag, zie je nu enkel en alleen nog Vlaamse leeuwen.
U overdrijft. Alleen op de plaatsen waar Vlaanderen Vlagt stond was er een "zee van vlaggen", langs de rest van het parcours zag ik ongeveer evenveel Vlaamse als Belgische vlaggen. En versta me niet verkeerd, voor mijn part ga je daar zoveel met vlaggen staan zwaaien als je wilt, maar om dat hier te presenteren als een bewijs dat het Vlaams-nationalisme sterker staat dan ooit of dat meer en meer Vlamingen zich niet langer Belg voelen, daarmee haal je alleen maar je eigen geloofwaardigheid onderuit.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 05:32   #99
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

De Vlaamse separatisten zouden voor azert een standbeeld moeten oprichten...

Niemand slaagt er immers beter in redenen aan te geven om het land te splitsen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2008, 06:12   #100
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
De Vlaamse separatisten zouden voor azert een standbeeld moeten oprichten...

Niemand slaagt er immers beter in redenen aan te geven om het land te splitsen...
zoals daar zijn...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be