![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Natuurlijk. Maar als mensen op het net schrijven dat in het oosten de zon opkomt weten wij ook dat dat waar is. Ik begrijp Kristofs fixatie voor cijfertjes achter de komma niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Neen, de titel luidt 'Financiële transfers van Vlaanderen naar Franstalig België' maw: Wallonië en Brussel Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Jarenlang hebben de Vlamingen zich cultureel laten onderdrukken door de Walen. Maar het is een ordinaire centenkwestie waar de Vlamingen pas echt kwaad om worden. Mischien lijken ze dan toch meer op Hollanders als ze durven toegeven.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik constateer dat Vlaams-nationalisten voortdurend zeggen dat er 11 �* 13 miljard vloeit van Vlaanderen naar Wallonië. Nochtans kunnen ze die cijfers zelf niet hard maken. Wanneer ik u vraag of er al-dan-niet een objectieve studie bestaat waaruit zou blijken dat dit cijfer niet zou kloppen, krijg ik nul op het rekwest. Het toppunt van dit alles is dan nog dat het voor mijn part zelfs een Vlaams-nationalistische studie mag zijn. Als partijen als de N-VA of het VB jarenlang aan een stuk beweren dat er een welbepaald bedrag stroomt van Vlaanderen naar Wallonië, neem ik toch aan dat ze dit tenminste voor henzelf kunnen aantonen? Het gaat hier overigens niet om cijfertjes, maar om verschillen van miljarden euro's, miljarden euro's meer die - tot bewijs van het tegendeel - louter en alleen bestaan in de droomwereld van nationalistische propagandisten. Maar goed, laten we nog aannemen dat u niet toegeeft dat de Vlaams-nationalisten op dit punt gewoon onwaarheden verkopen. Laten we aannemen dat ze de waarheid spreken en dat er inderdaad 11 �* 13 miljard euro per jaar van Vlaanderen naar Wallonië stroomt. Vanwaar halen ze dat cijfer dan? Laatst gewijzigd door Kristof Vermassen : 8 april 2008 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Wat baten kaars en bril ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...06&postcount=3 http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=112 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 8 april 2008 om 15:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En, wat is dit dan, goede vriend? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister
|
![]() Je hebt je d/t stommiteit al weggehaald zie ik. En wat zeggen we? "Dank u Rob, dat ge mij tijdig verwittigd hebt dat ik een stommiteit geplaatst had"?
Nu nog uw andere stommiteiten weghalen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En er bestaat geen enkele studie over die zulks aantoont. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De transfers naar Wallonië alleen bedragen volgens 'In De Warande' 8 miljard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En de bewering van Bart De Wever dan, waarin hij stelt dat er jaarlijks 11 miljard euro van Vlaanderen naar Wallonië stroomt (zie hoger). Is dat ook een foutje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Dat was het basisbedrag. U rekent het renteverlies niet mee. 11 miljard met daarbij twee jaar 4,5% rente per jaar is 12 miljard. Het is toch echt erg eenvoudig, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat het niet zo eenvoudig is, als je de zaken zo ziet. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 8 april 2008 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waarom beweren N-VA en VB dan dat die transfers 11 �* 13 miljard bedragen? Toppunt van die grove leugenmachine is wel het Vlaams Belang. In hun brochure "communautaire scheeftrekkingen" schrijven ze: Dit alles betekent dat de totale overdracht van Vlaanderen aan Wallonië en Brussel jaarlijks minstens 12,68 miljard euro bedraagt. Per Vlaming wordt jaarlijks liefst 2.100 euro of bijna 85.000 oude franken naar Wallonië getransfereerd. In de tweede zin wordt de berekening van de eerste ongedaan gemaakt. En, als toppunt van ongelooflijke hypocrisie schrijven ze dan nog in hun programma (infra)... ![]() ... dat de transfers van Vlaanderen naar Wallonië én Brussel 11,5 miljard bedragen. 12,68 miljard naar "Wallonië" en 11,5 miljard naar Wallonië en Brussel. Straf. Laatst gewijzigd door Kristof Vermassen : 8 april 2008 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waarom spreken de studies van zijn eigen partij dan over een lager bedrag naar én Wallonië én Brussel? |
|
![]() |
![]() |