Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2008, 12:55   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus blijft het voorlopig bij een keurig 'nee', vooral niet te luid uitgesproken, en hopen dat het fenomeen een stille dood zal sterven. Snel wat zand erover en ogen en mondjes dicht.
Dat het verschijnen van ID-moslimleerkrachten een teken aan de wand is van de oprukkende moslimradicalisering, daar blijft de Linkse Kerk natuurlijk stekeblind voor.
Er is toch al een SP kamerlid die het concept van ID in het lessenpakket wou toevoegen? Zover zitten we er niet meer van af meen ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 12:56   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Aanbevolen lectuur voor linkse dhimmies als Driewerf.

Het verraad van links

voor meer info: http://home.hetnet.nl/~c.brendel/

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 april 2008, 13:05   #83
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Er is toch al een SP kamerlid die het concept van ID in het lessenpakket wou toevoegen? Zover zitten we er niet meer van af meen ik.
wie? wanneer? waar?
Mbeya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 13:09   #84
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Afmaken die moslims! Trop is teveel. Gedaan met lullen! Actie gvd!

Zet die zekerds toch op hun plaats! Ze verstaan maar één taal! De taal van de macht. Die hebben we voorlopig nog. Gaan we ze gebruiken, of gaan we lijdzaam blijven toezien?

Laat ons bewijzen dat Darwin wel degelijk in de praktijk werkt! Dat lesje zullen ze niet vergeten.

Kijk Darwin heeft z'n evolutietheorie, die legt dus evoluitie van de mens uit .. net als Darwins theorie van de evolutie kan je die zoals Pim Fortuyn doortrekken naar de vergelijking tussen de islam-evolutie en de evolutie die het christendom doorgemaakt heeft. Dus laat eens zien dat je iets meer geëvolueerd bent dan die zandmannetjes

ONTOPIC: Er zijn voor leerkrachten die hun leerschema niet halen tuchtmaatregelen, leerkrachten die echter weigeren om godsdienst gebasseerde het programma te volgen mogen van mijn part ook ontslagen worden, en hun diploma verliezen, tevens dienen ze in mijn ogen niet meer te genieten van het sociale vangnet voor werklozen.

Laatst gewijzigd door Bierke : 15 april 2008 om 13:13.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 13:17   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
wie? wanneer? waar?
als ik me het zou herinneren schreef ik het onmiddellijk neer. Het kan ook in Nederland geweest zijn, maar in élk geval werd het voorgesteld.

Yeps, Nederland:

In Nederland:

71. In 2005 veroorzaakte de Nederlandse minister van onderwijs, Maria van der Hoeven, een beroering door het voorstellen van het organiseren van een debat over het lesgeven over de evolutietheoriën op de scholen in van het land. Hoewel zes jaar eerder een bestand was gesloten tussen de verschillende politieke partijen met als resultaat dat het darwinisme een onderdeel van het schoolprogramma van alle Nederlandse scholen, inclusief het geloofsscholen, die de staat ondersteunt zonder enige ideologische controle uittevoeren. In een interview zei minister Van der Hoeven dat de theoriën van Charles Darwin niet compleet waren en dat nieuwe dingen sinds dien ontdekt zijn, met namen door de voorstanders van de intelligent design theorie. Ze kondigde echter aan dat ze niet van plan was om de creationistische theoriën in het onderwijsprogramma te introduceren maar alleen hun aanhangers wilde confronteren met de aanhangers van de evolutietheorie. Minister van der Hoeven haar initiatief kreeg slechts weinig steun, inclusief van haar eigen partij, het Christelijk Democratisch Appèl (CDA). D66, een centrum-linkse partij en een bondgenoot van het CDA, is er volledig tegen dat het creationisme en het darwinisme op gelijke voet worden geplaatst. De VVD, een liberale rechtse partij, heeft dezelfde mening.

http://schepping.punt.nl/?a=2007-07

Laatst gewijzigd door circe : 15 april 2008 om 13:38.
Oud 15 april 2008, 13:57   #86
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

tja Circe,

wij wonen bij mijn weten nog altijd in Belgie en hier pleit er niemand om ID of creationisme op te nemen in de lessen biologie. Dus nog niet te vlug panikeren he.

Ik zie dit trouwens ook echt niet gebeuren, hier is totaal geen draagvlak voor, noch links, noch rechts
Oud 15 april 2008, 14:01   #87
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wij wonen bij mijn weten nog altijd in Belgie en hier pleit er niemand om ID of creationisme op te nemen in de lessen biologie. Dus nog niet te vlug panikeren he.

Ik zie dit trouwens ook echt niet gebeuren, hier is totaal geen draagvlak voor, noch links, noch rechts
Hier pleit ook niemand voor het bannen van varkensvlees uit school- en kampmaaltijden, en toch is het in Antwerpen al een feit.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 14:08   #88
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
als ik me het zou herinneren schreef ik het onmiddellijk neer. Het kan ook in Nederland geweest zijn, maar in élk geval werd het voorgesteld.

Yeps, Nederland:

In Nederland:

71. In 2005 veroorzaakte de Nederlandse minister van onderwijs, Maria van der Hoeven, een beroering door het voorstellen van het organiseren van een debat over het lesgeven over de evolutietheoriën op de scholen in van het land. Hoewel zes jaar eerder een bestand was gesloten tussen de verschillende politieke partijen met als resultaat dat het darwinisme een onderdeel van het schoolprogramma van alle Nederlandse scholen, inclusief het geloofsscholen, die de staat ondersteunt zonder enige ideologische controle uittevoeren. In een interview zei minister Van der Hoeven dat de theoriën van Charles Darwin niet compleet waren en dat nieuwe dingen sinds dien ontdekt zijn, met namen door de voorstanders van de intelligent design theorie. Ze kondigde echter aan dat ze niet van plan was om de creationistische theoriën in het onderwijsprogramma te introduceren maar alleen hun aanhangers wilde confronteren met de aanhangers van de evolutietheorie. Minister van der Hoeven haar initiatief kreeg slechts weinig steun, inclusief van haar eigen partij, het Christelijk Democratisch Appèl (CDA). D66, een centrum-linkse partij en een bondgenoot van het CDA, is er volledig tegen dat het creationisme en het darwinisme op gelijke voet worden geplaatst. De VVD, een liberale rechtse partij, heeft dezelfde mening.

abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 14:32   #89
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Yeps, Nederland:

In Nederland:

71. In 2005 veroorzaakte de Nederlandse minister van onderwijs, Maria van der Hoeven, een beroering door het voorstellen van het organiseren van een debat over het lesgeven over de evolutietheoriën op de scholen in van het land. Hoewel zes jaar eerder een bestand was gesloten tussen de verschillende politieke partijen met als resultaat dat het darwinisme een onderdeel van het schoolprogramma van alle Nederlandse scholen, inclusief het geloofsscholen, die de staat ondersteunt zonder enige ideologische controle uittevoeren. In een interview zei minister Van der Hoeven dat de theoriën van Charles Darwin niet compleet waren en dat nieuwe dingen sinds dien ontdekt zijn, met namen door de voorstanders van de intelligent design theorie. Ze kondigde echter aan dat ze niet van plan was om de creationistische theoriën in het onderwijsprogramma te introduceren maar alleen hun aanhangers wilde confronteren met de aanhangers van de evolutietheorie.Minister van der Hoeven haar initiatief kreeg slechts weinig steun, inclusief van haar eigen partij, het Christelijk Democratisch Appèl (CDA). D66, een centrum-linkse partij en een bondgenoot van het CDA, is er volledig tegen dat het creationisme en het darwinisme op gelijke voet worden geplaatst. De VVD, een liberale rechtse partij, heeft dezelfde mening.

Oud 15 april 2008, 15:06   #90
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja Circe,

volg voor alle zekerheid tot maar dit linkje.

Oud 15 april 2008, 15:32   #91
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

circe,

wel een beetje kritisch blijven tov je bronnen he! Dit is duidelijk een christelijke site, je kan niet zomaar die informatie van hun site plukken en dan zeggen dat dit de algemene visie is van "links" of wat dan ook... Zo kan je alles bewijzen.
Oud 15 april 2008, 15:41   #92
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het over het stukje:

Citaat:
Creationisme en Onderwijs: De belangrijkste creationistische initiatieven in Europa, overzicht en reacties van de wetenschappelijke en religieuze gemeenschappen

- deel 6 uit Memorie van toelichting op voorstel aan Raad van Europa -
zeker nooit verder kijken dan uw neus lang is, vooral als ergens iets "christelijk" te bekennen valt. Moest het nu "islam" geweest zijn dan was je interesse natuurlijk gewekt. Verrijkend en vernieuwend weetjewel.

Oud 15 april 2008, 15:50   #93
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Leer lezen.

1° - Ik heb nergens beweerd dat men al dan niet verdoken pogingen om creationisme te onderwijzen dient goed te praten onder het mom van een doorgeschoten cultuurrelativisme.

2° - Ik heb zo'n vermoeden dat mijn definitie van "onschadelijk maken" behoorlijk verschilt van jouw definitie.

3° - "Uit Europa verdrijven" is inderdaad domme en racistische cafépraat.
3/ zou een politieke prioriteit moeten zijn/worden.
2/ leg UW definitie van onschadelijk maken eens beter uit dan ?
1/als u het niet beweerd, doet u toch goed alsof
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 15:51   #94
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe zit het nu Esperanza? Eerst beweer je dat er géén linkse kerk IS, dan beweer je dat jij er het hoofd van bent.....
Of het achterwerk ?
Oud 15 april 2008, 15:51   #95
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
In deze context staat "linkse kerk" voor dogmatisch links, met als voornaamste dogma dat alles waar "rechts" tegen is, zaken zijn waar "links" voor is.

Uit een paar vorige postings meen ik dat een soort van "rechts" het idee wil verkondigen dat creationisme "slecht" is als het van moslims uitgaat maar een amusante aberratie is als het van "rechtse christenen" uitgaat.

The Flying spaghetti Monster is een schepping van de "linkse kerk" in de Verenigde Staten, waar ik volledig achter sta. Ik ben echter eerder van de strekking dat deze vliegende Spaghetti onlangs door de gouden Bhoedda (zittende) opgegeten is, waarna diezelfdse Bhoedda een slaapje ging doen
(liggende Bhoedda) - laat ons stilletjes zijn om diene mens niet wakker te maken.
Als Jan Vandenberghe (ook leerkracht) of een andere vlaming het hier verdedigt is creationnisme gewoon respectabel in jullie ogen, als een moslim dat doet is het een schandaal...
RAmen

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 april 2008 om 15:52.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 15:59   #96
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik heb het over het stukje:

zeker nooit verder kijken dan uw neus lang is, vooral als ergens iets "christelijk" te bekennen valt. Moest het nu "islam" geweest zijn dan was je interesse natuurlijk gewekt. Verrijkend en vernieuwend weetjewel.

dan nog: dit stuk geeft een overzicht van pogingen om creationisme in het onderwijs te krijgen. Die harun Yahya kende ik al langer, gewiekste kerel.
Toch lees ik geen enkel bewijs dat zij voet aan de grond krijgen: overal wordt er vanuit onderwijs, beleidsmakers gereageerd.
Ik heb voldoende vertrouwen in onze rationele maatschappij dat de waarheid niet zomaar aan de kant wordt geschoven voor religieuze mumbo-jumbo.

Verder is uw laatste zin een bijzonder kinderachtige opmerking. Dat iemand interesse kan hebben voor iets zonder het daarmee eens te zijn, is u blijkbaar een vreemd concept. Sommige mensen zijn nl gewoon geinteresseerd om hun kennis te verruimen.
Oud 15 april 2008, 16:00   #97
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Mijn punt is dat creationisme géén plaats heeft in het onderwijs. De naam van de godheid die er achter zit is irrelevant. Creationisme is en blijft onzin, ongeacht uit welke hoek het komt.

Ik lig meer wakker van westerse katholieke en protestantse politici die ervoor pleiten om creationisme in het onderwijs een plaats te geven teneinde leerlingen "kritisch te leren denken"... (sic). Oók gelovigen. Beleidsmakers, weet je? Wegbereiders voor creationisten van eender welk pluimage.
Vandaag de dag is de meest opdringerige, agressieve religie de islam. Het beest mag gerust bij zijn naam genoemd worden, ik zie niet in waarom niet ? Dat christelijke fanatiekelingen een lift nemen op de moslim-creationisme-trein wil ik gerust geloven, en die mogen dan tegelijk met de andere mafkezen onschadelijk gemaakt worden.
Oud 15 april 2008, 16:03   #98
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als Jan Vandenberghe (ook leerkracht) of een andere vlaming het hier verdedigt is creationnisme gewoon respectabel in jullie ogen, als een moslim dat doet is het een schandaal...
RAmen

In mijn ogen is dat alvast even idioot. Al dat fanatiek addergebroed mag gerust ontploffen van mij. Welke godsdienst ze ook aanhangen...
Oud 15 april 2008, 16:14   #99
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
RAmen
Daar zit je verkeerd. Jan Vandenberghe is een eenling die met zijn creationisch betoog hooguit eens op de lachspieren werkt, want harmless, hetgeen niet kan gezegd worden van de 5de kolonne die er nu al in geslaagd is talrijke achterlijkheden uit de islam in het openbare leven binnen te loodsen. Islamisering is dat, en het is een sluipend gif.
Van Jan-Vandenberghisering ligt geen kat wakker.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 18:29   #100
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Als Darwin het moet afleggen tegen het creationisme, zal het thuisonderwijs gaan floreren, denk ik!
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be