![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Gouverneur
|
![]() Ik zal het nog is herhalen aan de hand van een citaat:
Citaat:
Citaat:
De Grauwe, P., 2006, Waar gaat het naartoe met onze economie?, Lannoo nv, Tielt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat is dus geen bedreiging? Als ze al ons geld hebben opgezogen, de productie volledig verwijderd hebben, de infrastructuur compleet ontmanteld hebben, dan zullen ze stoppen met exporteren naar onze contreien omdat er toch niets meer te rapen valt, en dan mogen wij terug van nul beginnen. Tja, wat is dan wel een bedreiging? 't Is te zeggen als je het binnen een klassiek economisch kader ziet. Want uw voorbeeldje houdt al geen rekenening met zovele andere drijfveren van de mens. Wat als de Chinezen nu eens lebensraum nodig hebben? En als Europa danig zwak staat dat het terug van nul moet beginnen, dan zijn we uiteraard ook een vogel voor de kat. Vruchtbare landen zijn zeer gegeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk lost protectionisme de zaken niet op. Heb ik daar voor gepleit dan? En zijn de Chinezen dan niet protectionistisch? Maar waar is dat protectionisme het gevolg van? Wat een simplistisch gelul. Jij economie gestudeerd? En niets van gesnapt. Triestig toch. Laatst gewijzigd door Dycore : 28 april 2008 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Gouverneur
|
![]() Ik zeg idd niets over de politieke bedreiging van China. Maar daar ging deze thread toch niet over? Het ging over de economische bedreiging van china.
Citaat:
Citaat:
Urgh, ik geef het op. Ik heb dit allemaal al gezegd, maar blijkbaar slaag je er niet in iets van internationale handel te snappen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, ik slaag er niet in om te snappen dat internationale handel per definitie voordelig is voor iedereen die er aan mee doet. De realititeit bewijst namelijk het tegendeel. En als je economie los koppelt van politiek, waar ben je dan in godsnaam over bezig? Een fantasiewereld? Laatst gewijzigd door Dycore : 28 april 2008 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Voor de EU en China heeft geld geen waarde? Waarom geven ze het dan niet gewoon weg aan u en ik? Laatst gewijzigd door Dycore : 28 april 2008 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar slaag jij er niet in om het uit te leggen. Je kan enkel de boekjes herkauwen die je gelezen hebt. Snap je er zelf eigenlijk wel iets van?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar tiens. Wat is het verschil tussen deze situatie en de situatie tussen de EU en china? Oja, China geeft de Euros dat ze krijgt niet uit. Dan gaan de prijzen niet stijgen. Je hebt het dus maar half gesnapt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zegt nu eigenlijk zelf dat de Chinezen met een vingerknip onze ganse economie ernstige schade kunnen toebrengen. Laatst gewijzigd door Dycore : 28 april 2008 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Gouverneur
|
![]() In mijn eerste posts heb ik het zelf uitgelegd. Daarna heb ik verwezen naar externe bronnen om legitimiteit aan mijn woorden te geven (je gelooft me blijkbaar niet).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat zit je toch allemaal te bazelen: -eerst zeg je dat china ons gaat vernietigen doordat ze producten aan ons verkoopt -nu zegt je dat ze ons gaat vernietigen doordat ze producten van ons koopt. Laatst gewijzigd door nun : 28 april 2008 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Externe bronnen die jij zonder kritisch nadenken herkauwd had vooraleer je ze aanhaalde.
Laatst gewijzigd door Dycore : 28 april 2008 om 17:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet erg; het is niet iedereen gegeven.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() En ja dacht even kritisch na, en besloot dat de hele theorie van de internationale handel niet klopt. Schrijf anders eens een boek. Daar win je vast een Nobelprijs mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waarom zou uitgave van Euros voor productie moeten zorgen? Ze kunnen die Euros simpelweg op de markt gooien zonder er veel voor in de plaats te eisen. Dan is je economie met één knal ten gronde gericht. Ze kunnen de Euros ook aanwenden om hun eigen positie ter plekke te verstevigen zodat zij de economie hier op den duur beheersen. Dat was je ontgaan is je vredig wereldje waar niemand een ander kwaad kan doen. Zo blind ben je wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Is het jou wel gegeven Adrian? Leg mij dan maar eens uit hoe internationale handel per definitie tot peis en vree leidt. Wat een lulkoek! Op dergelijke waanideeën kan men niets contructiefs bouwen. Laatst gewijzigd door Dycore : 28 april 2008 om 17:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals gezegd; het is niet iedereen gegeven.
![]() |
![]() |