![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, ik had duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde met name deze zinnen:
Citaat:
Citaat:
Waarop de kabbalist antwoordde: "Neen, ik geloof er niet in, ik weet dat het klopt." En dan legde hij uit dat de kabbalah er niet voor God was, maar voor de mens, en dat ze hem duidelijke aanwijzingen gaf over wat hij moest ondernemen en wanneer. En dat in de vele jaren dat hij die aanwijzingen volgde (hij is 65) keer op keer is gebleken dat ze terecht waren. Ik vond het wel interessant om te horen, en heb hem de volgende dagen wat anders bekeken dan ervoor. Niet dat hij mij bekeerd heeft ![]()
![]() |
![]() |
#83 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Na een grote overstroming zijn er altijd die dit misbruiken om hun onderdanen in hun pas te doen lopen of om volkeren te demoniseren (etc...). Je moet er maar in geloven, in een zondvloed... En dat van Adam en Eva was volgens mij geen straf maar een evolutief gevolg. Citaat:
Waarheid is niet tijdloos en overanderlijk. Ook is deze God niet gelinkt naar Adam en Eva maar naar het paradijs zelf. (its God) Hun bewustzijn was er klaar voor... Citaat:
Citaat:
Er is niets sterker om twee dingen naar elkaar toe te laten gaan dan haat. Anders was er volledige disenteresse. Onze kinderen worder er niet sterker van als we alles makkelijk zouden maken voor hen. Het doet inderdaad pijn als je tegen de lamp loopt, maar dan weet je tenminste waar het licht is. En de pijn herinnert je eraan. Is pijn het kwade ? I used to hate and avoid pain and resent its infliction; but now I find that had I not so suffered, I would not now possess, trained and perfected, this infinitely & multitudinously sensible capacity of delight in my mind, heart and body. God justifies himself in the end even when He has masked Himself as a bully and a tyrant. The self-torture of the old monks & penitents was perverse & stupid; yet was there a secret soul of knowledge behind their perversities ? Citaat:
Ik hoef God of mijn godsbeeld niet te beschermen, indien wel dan ben ik verkeerd en te superieur bezig tegenover God. Over het aforisme terug : In spelletjes met mijn dochter bv. verlies ik bewust meer dan dat ik win. Of bedrieg ik haar als ze een aartslelijk eerste woordje schreef en ik haar vertel dat het prachtig en wondermooi gedaan is... GreetzZ |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() Denk je dan aan het Vaishnavistische godsbeeld of de evolutie hiervan? Ivm Satan of het kwade zie ik geen bijzondere overeenkomsten, maar dat komt misschien omdat ik mij eigenlijk nog nooit echt verdiept heb in de indische godsdiensten.
![]() |
#85 |
|
![]() Ja daar denk ik aan. Zij zijn dualistisch en kijken neer op Shiva volgers/Advaita-volgers. Ik heb eens gelezen dat ze zelfs beinvloed zijn door Joden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Klinkt behoorlijk new age-achtig, niet?
![]() |
#87 |
|
![]() New Age is ook een vorm van paganisme. Mijn visie is een beetje een mengeling van dingen.
In ieder geval geloof ik wel in menselijke verantwoordelijkheid en niet in wezens die aanzetten tot het kwade, zoals vele monotheïsten doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik het goed begrijp is het dus een soort van "religie �* la carte". Een beetje van dit, een beetje van dat, tot wanneer je een mix bekomt van allerlei al dan niet aan elkaar gerelateerde zaken die je aanstaan. Correct?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 april 2008 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook het Christendom kent echter verschillende opvattingen daarover. Zie bijvoorbeeld het Pelagianisme.
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijk kan ik alleen maar stellen dat de echte kennis van de oude, paganistische relgies in de loop der tijd, mede dankzij de onderdrukking van de Romeinen en de kerk, zo goed als verloren is gegaan. Het modern paganisme is eigenlijk een wedersamenstelling van hoe men denkt dat het hoort. Veel is wel op overleveringen gebaseerd, maar men heeft in de wicca bv al zoveel verschillende covens met uiteenlopende tradities en ideeën, dat er eigenlijk geen echte lijn in te trekken valt. Er waren enkele goeroes die het paganisme terug elan gegeven hebben, maar dan volgens hun interpretatie. Probleem is dus dat de namen van de oude goden en hun hoedanigheden wel bekend zijn, maar de meeste moderne paganistische rituelen dus eigenlijk vooral op natte vingerwerk gebaseerd zijn. Zelf ga ik er dus van uit dat we met die handleidingen en rituelen dus nooit echt zeker zijn of we wel echt authentiek en correct bezig is. Noem me dus een soort van sceptische paganist, die er van uitgaat dat de echte oude tradities helaas voor goed verloren zal zijn, maar die er ergens nog steeds in gelooft dat oude magie nog ergens leeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een draad over Satan wordt vooral over Boadicea gepraat... conclusie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Oei, Jazeker heeft me ontmaskerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Ik zie niet wat Atheïsme met die zienswijze te maken heeft, de diep christelijke amerikanen hadden dezelfde visie, en nog vele anderen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||||||
|
![]() Tja, er zijn er zoveel om uit te kiezen, nietwaar.
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
En wat onze kinderen betreft, die moeten voor zichzelf maar uitmaken wat hun waarheid is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 23 april 2008 om 20:29. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Is dat niet hetzelfde als alle andere religieën? Het Christendom bevat ook veel zaken van andere religie's bv.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() niets.
![]() |
#99 |
Parlementslid
|
![]() Dit is nonsens.
God is heilig, perfect en oneindig en kan niet, nooit ,nimmer in de buurt van zonde komen. Hij haat zonde en daarom hebben we Jezus nodig om naar de hemel te gaan. satan is geschapen door God en was een engel, maar op een bepaald moment wou hij zelf God zijn en toen is hij dus uit de 3rde hemel verbannen samen met een heleboeel andere engelen (demonen). De bijbel zegt dat het door zijn trots kwam. satan haat God en bij gevolg ook mensen omdat ze gemaakt zijn naar de beeltenis van God. Aangezien satan niks kan doen aan God houdt hij zich nu al zo een 6000 jaar bezig met het lastig vallen van de mensen en probeert hij samen met de andere gevallen engelen ons steeds weer tot zonde te verleiden en ervoor te zorgen dat we naar de hel gaan. Zijn doel is om zoveel mogelijk mensen mee te nemen naar de hel waar hij samen met alle ongelovigen en gevallen engelen binnenkort voor eeuwig en eeuwig zal naartoe gaan. Hij gebruikt al sinds genesis 3 dezelfde taktiek 1) ons doen twijfelen aan het woord van God 2) het woord van God ontkennen 3) ons wijsmaken dat wij kunnen worden zoals God Vergelijk puntje 3 maar eens met zowat elke religie zelfs met wat oa mormonen en bepaalde katholieke theologen geloofden/geloven. Vergelijk het ook maar eens met de evolutieleer ..... het andere stokpaardje van satan trouwens. Als hij ons kan doen geloven dat er geen God is zoals atheisten/humanisten geloven dan is de logische conclusie dat wij god zijn en dat wij onze regels zelf mogen opstellen en dat is zijn bedoeling dus om ons weg te houden van het enige ware geloof van de bijbel. Hij is de oorzaak van al die verschillende religies en ook van al de corruptie binnen de kerk waardoor mensen worden verward en dan vaak aan christenen vragen waarom zouden we uw religie moeten accepteren als de enige ware... . Dat is wat hij wou bereiken. Maar zelfs daar is hij niet gestopt. Hij heeft ook de bijbel zelf vervalst en is erin geslaagd om zowat alle nieuwe bijbeluitgaven van de laatste 200 jaar meer en meer te vervalsen daarom dat men best in het nederlands als christen de statenvertaling gebruikt. Hij is al veroordeeld en binnenkort zal God hem dan ook definitief naar de hel sturen (na de terugkeer van Jezus gaat hij 1000 jaar opgesloten worden en daarna mag hij nog even zijn kunstjes doen en dan gaat hij voor eeuwig en eeuwig naar de hel ) De bijbel zegt verder over satan dat hij de vader van de leugens is en een moordenaar van bij het begin. Ter verduidelijking satan kan niks doen zonder dat God het hem toestaat als vb moet je Job maar eens lezen. God heeft de absolute controle over alles en dus ook satan. Binnenkort volgt de afrekening ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
New age is gebaseerd op de oosterse religies. New age zegt eigenlijk dat er vele wegen zijn naar God (en volgens new age zijn alle goden gelijk) of de hemel en pleit dus voor pluralisme. Het gaat dan ook over de "verlichting" (hier zou bij christenen een rode vlag moeten opgaan , trouwens bij het voorgaande ook al ). Deze religie zegt dat alles God is en dat God alles is. Oprah is bijv 1 van de verspreiders van new age. New age heeft het zelfs over een god en over jezus, maar die "god" van hen is satan en hun "jezus" is de antichrist. New age heeft het ook over relatieve waarden en over het gevoelsmatige. New age wil eigenlijk niks meer of minder dan de nieuwe religie zijn voor een nieuw tijdperk en wil alle religies verenigen. Daarnaast zeggen ze dat er plaats is voor alle religies maar dat klopt niet. In deze religie is er geen plaats voor mensen die vasthouden aan 1 God, 1 weg en die er absolute waarden op nahouden. New age vertoont anti-semtische en ook anti-christelijke trekjes, maar ook voor echte moslims is er geen plaats binnen deze religie. Kijk trouwens eens op welke 2 groepen men tegenwoordig voornamelijk zijn pijlen richt ... conservatieve moslims (oorlog tegen terreur ) en conservatieve christenen (jaarlijks worden er 210 000 christenen vermoord vanwege hun geloof en dat hoor je niet in het nieuws, vraag me af waarom ) omdat deze niet passen in die "nieuwe" religie. Nieuw is dit trouwens niet hoor, de religie gaat al heel lang mee. New age is wereldwijd tegenwoordig de snelst groeiende religie. Ze telt nu al meer dan 200 miljoen leden (wat heel erg verontrustend is ). Laatst gewijzigd door dirk001 : 23 april 2008 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |