![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat bedoelde je anders met "Geen idee van, maar het moeten er veel zijn. Enkele weken geleden kwam er een masale fraurde aan het licht van ongeveer tienduizend (volgens sommige bronnen zelfs dertigduizend) die allen via valse papieren aan een werkloosheidsvergoeding waren geraakt."? Kan je het artikel in "de tijd" nog terugvinden? "veel" is dus een pure gok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn er veel werklozen die enkel de job van electricien willen uitvoeren? (maar er niet voor geschikt zijn) Zo kan men wel bezig blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vroeg "Hoeveel mensen komen er jaarlijks naar ons land in het kader van gezinshereniging? " Zijn er 10? 100? 1000? 10000?... Toch zo geen moeilijke vraag. Citaat:
Iedereen moet dezelfde papieren afleveren om recht te hebben op werkloosheidsvergoeding. Iedereen moet hier evenveel werkdagen bewijzen om recht te hebben op werkloosheidsvergoeding. Citaat:
Iedereen moet aan dezelfde voorwaarden voldoen. Je kan die voorwaarden nalezen op de site van de RVA. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als Neptunus spreekt over "problematische migratie in het kader van de gezinshereniging en de bilaterale akkoorden" Wil ik weten hoe problematisch. En wat de gezinshereniging te maken heeft met bilaterale akkoorden. Neptunus spreekt van een "een immense meerkost" Dan wil ik weten hoe hij aan de meerkost komt. Wat is de meerkost? Aan wat moet de staat extra geld uitgeven? Moeten er extra wegen gebouwd worden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrees van niet. Het was een maand of twee geleden, en het was een reactie op een persbericht, waarin gesteld werd, dat de werkloosheid bij allochtonen sterk was gedaald.
Den tijd heeft dit toen trachtten te onderzoeken, maar is er niet uitgeraakt, oa omdat de officiele cijfers (deze van de dienst statistieken der regering) niet altijd dezelfde taal spraken. Haar voorlopige conclusie was wel, dat er eigenlijk geen reden was voor hoerageroep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allé, concreet. Het momentele werklozenkorps wil bepaalde jobs niet uitvoeren, omdat men ze te simpel, te vuil... vindt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel heeft ze geen rekening gehouden met allerlei integratiekosten, maar vooral verhogen deze kosten als het gezin financieel afhankelijk wordt of is (sociale woning, allerlei diensten van het ocmw...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit behelst dat een turk die kan bewijzen dat hij reeds een aantal jaar in Turkije heeft gewerkt (papierke van de groentenboer is voldoende) én na import slechts één dag in Belgie heeft gewerkt, recht heeft op levenslange dop. Waarschijnlijk heb je het gemist, maar recent is er een heel netwerk opgerold van turkse groepen die hiermee een prachthandeltje hadden opgezet. ------------------ 75% haalt zijn partner uit het moederland. Dit betekent jaarlijks ongeveer een middelgrote stad die vers geimporteerd wordt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.rva.be/D_Opdracht_W/Werkn...1.htm#P26_1083 Indien een papiertje voldoende was, dan was deze handel toch niet opgerold. Citaat:
Op de rest antwoord je weeral niet. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de rest antwoord ik niet: het is niet aan mij om jouw foute veronderstellingen telkens ten gronde te weerleggen. Informeer jezelf eerst wat beter. Zoek vb. op wat een "middelgrote stad" is, lees wat meer kranten (ook Nederlandse: die geven meer informatie dan de Vlaamse gecensureerde pers) en je zal zulke domme vragen niet meer hoeven te stellen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had gehoopt dat jij zou antwoorden om je veronderstellingen te onderbouwen. Tenzij je niet antwoordt omdat je beweringen fout zijn. Natuurlijk antwoord je niet, je kan er niet op antwoorden. Als jij spreekt over een "middelgrote stad" moet je toch kunnen antwoorden wat je daarmee bedoeld. Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....46#post3374946 Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lees eerst even wat ik schreef, en misschien kan je het nog eens herlezen ook, tot je begrijpt wat er staat meiske.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie de media een beetje volgt ivm die onderwerpen heeft al meerdere keren kunnen lezen hoe de vork aan de steel zit ivm met die fameuze "gezinsherenigingen" enz Dat spelletje moeten de toekomstige migranten overal ter wereld ondertussen wel kennen, maar jij weet niet waarover het gaat? Die "bilaterale" akkoorden is een overeenkomst met bepaalde landen waarbij ze weten dat de grenzen hier wagenwijd worden opengezet - hoe meer nieuwkomers hoe meer stemmers voor... op termijn. Alleen als het erop neer komt om ongewenste elementen terug te sturen naar afzender, dan gaat het wat moeilijker met het opstellen van dat soort "bilaterale akkoorden" en de uitvoering ervan. Wie schreef hier onlangs weer dat de Turken en de Marokkanenin hun eigen landen blij zijn dat een flink deel van hun schorremorrie naar onze landen trekt... Zij zullen het ook wel weten. Politiekers en bepaalde groepen hebben blijkbaar andere belangen dan het gewone gros van de bevolking. Die zijn vooral goed om met de gebakken peren te zitten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik volg de media een beetje, en merk dat het beeld dat geschets wordt niet altijd strookt met de realiteit (gewild of niet laat ik in het midden) Ik weet wat een bilateraal akkoord is, maar zou willen weten wat er in staat i.v.m. gezinshereniging. Het enige wat ik vind is "België heeft in het verleden bilaterale tewerkstellingsakkoorden gesloten met Marokko, Turkije, Algerije, Tunesië en Joegoslavië (2), die goedgekeurd zijn door de wet van 13 december 1976 (Belgisch Staatsblad, 17 juni 1977). Deze overeenkomsten bevatten min of meer gelijkaardige bepalingen inzake gezinshereniging." Ik begrijp dus niet dat je stelt dat "de grenzen hier wagenwijd worden opengezet" Weten we al hoeveel mensen (in absolute cijfers) het land jaarlijks binnenkomen via gezinshereniging? je stelling "1 op 6, onlangs gelezen 1 op 5 van al wat er hier rondloopt ... is van vreemde afkomst" is ook niet juist. Voor 2007 cijfers van NIS: Op 10.584.534 inwoners in België zijn er 932.161 van vreemde afkomst. 660.492 uit Europese landen, 252.707 uit niet-europese landen en 18.962 vluchtelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sja,die werken meer 's nachts hé. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ikzelf zou zeggen dat het een combinatie is van indoctrinatie/leugens, medewerking van de media hierbij en tenslotte een grote groep mensen die zo ongeinteresseerd zijn geraakt in politiek dat hun belangrijkste doel bij een verkiezing is om er zo snel mogelijk vanaf te zijn. Desinteresse speelt zwaar in het voordeel van degenen die vanalles te verbergen hebben. |
|
![]() |
![]() |