Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2008, 11:52   #81
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Laat mij u dan gerust stellen: wij wonen niet meer in hutten. En onze daken zijn niet meer van stro.
Neemt niet weg dat blijkens jouw uitspraken je zeer waarschijnlijk nooit van je erf af geweest bent.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 11:55   #82
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk ondersteunt dit mijn mening. Maar deze keer kwam het niet uit mijn mond maar uit de mond van een Nederlandse radiozending. Het waren natuurlijk geen Nederlanders die spraken, maar wel mensen die lang in Nederland woonden. Wat de kans op een objectief oordeel groter maakt dan misschien het mijne zo op het eerste zicht.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat u met ''Nederlanders'' mij inbegrijpt en dus ook m�*j persoonlijk beledigt als u zegt dat ik een hufter ben, zonder dat u mij kent!

Het is daarom dat ik graag vooroordelen bestrijd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 12:00   #83
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat u met ''Nederlanders'' mij inbegrijpt en dus ook m�*j persoonlijk beledigt als u zegt dat ik een hufter ben, zonder dat u mij kent!

Het is daarom dat ik graag vooroordelen bestrijd.
Ik heb nooit gezegd dat u een hufter bent. Alhoewel u probeert mij dat te doen zeggen. U moet dat zelf weten of u een hufter bent. Helemaal uitgesloten is dit natuurlijk niet. En ik zeg dat niet alleen, zelfs Balkenende is er zich terdege van bewust dat ettelijke landgenoten volbloed hufters zijn.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 12:04.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 12:02   #84
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat u een hufter bent. Alhoewel u probeert mij dat te doen zeggen. U moet dat zelf weten of u een hufter bent. Helemaal uitgesloten is dit natuurlijk niet.
Omdat ik een Nederlander ben of omdat u mij niet kent?
Oud 2 juni 2008, 12:02   #85
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ik een Nederlander ben of omdat u mij niet kent?
Beiden.
Oud 2 juni 2008, 12:04   #86
lukke
Vreemdeling

Standaard Leve de limburgers...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Als jouw uitspraken, en met name die tegen Nederland en de Nederlanders, representatief voor de Limburgers zijn, dan vind ik dat niet eens zo vreemd.
Het gevoel dat men niet zou houden van de limburgers komt bij mij wel verkeerd aan. In mijn jeugd hadden we de mobilisatie met daarna de 18-daagse veldtocht. Mijn indrukken zijn dan ook gesteund op mijn contacten met de lokale gemobiliseerden die een paar jaar aan het Albertkanaal doorgebracht hebben, zelf behoor ik tot het Waasland.
Heb niets dan lof gehoord over de limburgers, men had begrip voor hun verschil in dialect, trachtte het te begrijpen, maar men deed beiderzijds moeite...veel jongens van bij ons hadden wel een lief ginds.....
Ervaringen die ik later bij mijn bezoeken aan Limburg slechts kon bevestigen....
Prettige mensen , die limburgers, zowel aan deze kant van de grens als aan de andere(heb nog familie in Geleen)...
Lukke
lukke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 12:06   #87
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beiden.
Onvoorstelbaar hoe teleurgesteld ik kan zijn in mensen.
Oud 2 juni 2008, 12:09   #88
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Onvoorstelbaar hoe teleurgesteld ik kan zijn in mensen.
Helaas, dit maakt deel uit van het leven. Maar kop op: morgen is er weer een mooie dag.
Oud 2 juni 2008, 12:11   #89
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Lukke, het gaat hier uiteraard niet over de Limburgers, maar over System die op redelijk onbeschofte wijze te pas, maar vooral te onpas, zijn Hollanderhaat etaleert. Daarbij ook nog eens Hollanders gelijkstellend aan Nederlanders, terwijl hij heel goed weet dat dat 2 verschillende zaken zijn.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 12:12   #90
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas, dit maakt deel uit van het leven. Maar kop op: morgen is er weer een mooie dag.
Nu is het ook mooi weer.
Oud 2 juni 2008, 12:14   #91
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Lukke, het gaat hier uiteraard niet over de Limburgers, maar over System die op redelijk onbeschofte wijze te pas, maar vooral te onpas, zijn Hollanderhaat etaleert. Daarbij ook nog eens Hollanders gelijkstellend aan Nederlanders, terwijl hij heel goed weet dat dat 2 verschillende zaken zijn.
Van het ogenblik dat men iets minder aangenaams zegt over de Nederlanders en Nederland, is men een 'hollanderhater'. Maar de Nederlanders mogen ongelimiteerd kritiek hebben op de Belgen en België. Wel, die hufterigheid en arrogantie wordt niet meer aanvaard. Van hetzelfde laken krijgen de Nederlanders een broek. Tenminste van mij. Zeker weten.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 12:17.
Oud 2 juni 2008, 12:17   #92
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van het ogenblik dat men iets minder aangenaams zegt over de Nederlanders en Nederland, is men een 'hollanderhater'. Maar de Nederlanders mogen ongelimiteerd kritiek hebben op de Belgen en België. Wel, die hufterigheid wordt niet meer aanvaard. Van hetzelfde laken krijgen de Nederlanders een broek. Tenminste van mij. Zeker weten.
Maar als Nederlanders kritiek geven op Vlamingen of Belgen, zijn we arrogant en betweterig.

Het is dus niet alsof we geen kritiek kunnen verdragen. Dat moeten we al dagelijks van de moslims, die onze cultuur als een belediging tot hun god zien.
Oud 2 juni 2008, 12:19   #93
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar als Nederlanders kritiek geven op Vlamingen of Belgen, zijn we arrogant en betweterig.

Het is dus niet alsof we geen kritiek kunnen verdragen. Dat moeten we al dagelijks van de moslims, die onze cultuur als een belediging tot hun god zien.
Neen, u bent arrogant wanneer u niet verdraagt dat anderen kritiek geven op uw land terwijl u dat wel doet met ons land. U bent arrogant wanneer u ons koloniaal bestuur verwijten toestuurt in Congo,terwijl u geen cent beter deugde toen u de Insulinde bestuurde.

Dat is niet alleen arrogantie, dat is schijnheiligheid.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 12:23.
Oud 2 juni 2008, 12:23   #94
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen u bent arrogant wanneer u niet verdraagt dat anderen kritiek geven op uw land terwijl u dat wel doet met ons land.
Maar ik leg net uit dat het van twee kanten komt, hè? Niet een. Maar ik word er een beetje moe van om mijn eigen land te moeten verdedigen. Misschien dat je nog een keer tot inkeer komt dat het niet allemaal is zoals dat aan de oppervlakte lijkt.
Citaat:
U bent arrogant wanneer u ons koloniaal bestuur verwijt in Congo,terwijl u geen cent beter deugde toen u de Insulinde bestuurde.
De meeste Nederlanders weten helemaal niets over het Belgische koloniale verleden en verwijten jullie dan ook niks.
Oud 2 juni 2008, 12:24   #95
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van het ogenblik dat men iets minder aangenaams zegt over de Nederlanders en Nederland, is men een 'hollanderhater'. Maar de Nederlanders mogen ongelimiteerd kritiek hebben op de Belgen en België. Wel, die hufterigheid en arrogantie wordt niet meer aanvaard. Van hetzelfde laken krijgen de Nederlanders een broek. Tenminste van mij. Zeker weten.
Nee System, met kritiek is niks mis. Maar jij bent in staat elke willekeurige discussie te laten verzanden in een discussie over de mankementen van Nederland(ers). Voor alles is een plaats en tijd.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 12:45   #96
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nee System, met kritiek is niks mis. Maar jij bent in staat elke willekeurige discussie te laten verzanden in een discussie over de mankementen van Nederland(ers). Voor alles is een plaats en tijd.
Ik heb u anders in een vorige discussie ook aangename kanten opgesomd van de Nederlanders. En als u wilt herhaal ik ze nog even.

Maar ja, als u België bekritiseert. Voor mij absoluut geen probleem. Maar mag ik dan ook Nederland kritiek geven? En dat doe ik dan ook. En wat is zeg probeer ik te onderbouwen.Aan u om tegenargumenten te geven.

U bent zoals velen katholieken vroeger hier. Men mocht onbegrensd kritiek geven op de 'vrijdenkers'. Dat waren nietsnutten, moreel slechte mensen, gev�*�*rlijke mensen, en noem maar op. Maar o wee, als men kritiek gaf op de katholieken. Dan werd men beschouwd als iemand die de gelovige kwetste in zijn diepste gevoelens. Ja maar zo gaat dat niet. Wel de lat gelijk leggen dan.

Laatst gewijzigd door system : 2 juni 2008 om 12:51.
Oud 2 juni 2008, 15:07   #97
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb u anders in een vorige discussie ook aangename kanten opgesomd van de Nederlanders. En als u wilt herhaal ik ze nog even.

Maar ja, als u België bekritiseert. Voor mij absoluut geen probleem. Maar mag ik dan ook Nederland kritiek geven? En dat doe ik dan ook. En wat is zeg probeer ik te onderbouwen.Aan u om tegenargumenten te geven.
Het gaat om de manier waarop System. Jij bent gewoon een rasechte hollanderhater. Jouw soort herken ik uit duizenden. Zo'n beschuldiging uit ik niet zomaar hoor. En natuurlijk zullen haters altijd zeggen dat hun 'kritiek' gerechtvaardigd is. Ooit een hater horen toegeven dat z'n haat onterecht is? Kritiek kun je alleen met geldige argumenten ontkrachten. Dat een ander(de Hollanders) nog erger is doet toch niet terzake? Of zoals mijn moeder altijd zei: Als een ander in de sloot springt, doe jij het dan ook?

Laatst gewijzigd door Spinoza : 2 juni 2008 om 15:08.
Oud 2 juni 2008, 15:29   #98
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus nu ben ik een hufter.
Ja ja, want alle Nederlanders (behalve Limburgers) zijn hufters. En ik ben er ook eentje! Maar ik ben liever een Nederlandse hufter dan een bekrompen Belgische Limbokoloniaal. En vertel ze maar niets over arrogantie, want daar weten ze bij System thuis alles van. Ze hebben het waarschijnlijk goed afgekeken van d'n Ollander, want z'n gedrag is beneden alle peil en getuigt absoluut niet van enig besef van beschaving. Het generaliseren van een bepaalde bevolkingsgroep (de Ollanders, want de rest van de wereld is perfect!) is blijkbaar gemeengoed in het Limburgse land. Maar als die Belgen ons nou zulke ploerten vinden, dan snap ik niet waarom ik net in Breda de belgische kentekens weer niet kon tellen, zoveel waren het er weer. Wat moeten ze hier dan? Of zou het kunnen zijn dat niet alle Belgen het met System eens zijn? De meerderheid natuurlijk wel, want System's Wet is Algemene Wet. Je zou maar zo'n visitekaartje van je land hebben rondlopen, die je gewaardeerde aardklootspeldknopje zo naar beneden weet te halen.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2008, 15:37   #99
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Ja ja, want alle Nederlanders (behalve Limburgers) zijn hufters. En ik ben er ook eentje! Maar ik ben liever een Nederlandse hufter dan een bekrompen Belgische Limbokoloniaal. En vertel ze maar niets over arrogantie, want daar weten ze bij System thuis alles van. Ze hebben het waarschijnlijk goed afgekeken van d'n Ollander, want z'n gedrag is beneden alle peil en getuigt absoluut niet van enig besef van beschaving. Het generaliseren van een bepaalde bevolkingsgroep (de Ollanders, want de rest van de wereld is perfect!) is blijkbaar gemeengoed in het Limburgse land. Maar als die Belgen ons nou zulke ploerten vinden, dan snap ik niet waarom ik net in Breda de belgische kentekens weer niet kon tellen, zoveel waren het er weer. Wat moeten ze hier dan? Of zou het kunnen zijn dat niet alle Belgen het met System eens zijn? De meerderheid natuurlijk wel, want System's Wet is Algemene Wet. Je zou maar zo'n visitekaartje van je land hebben rondlopen, die je gewaardeerde aardklootspeldknopje zo naar beneden weet te halen.
U bent beiden vrij om mij te bestoken met tegenargumenten in alles wat ik aanvoer. Liefst met degelijke tegenargumenten dan.
Oud 2 juni 2008, 15:41   #100
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bent beiden vrij om mij te bestoken met tegenargumenten in alles wat ik aanvoer. Liefst met degelijke tegenargumenten dan.
Dat zijn als parels voor de zwijnen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be