Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2008, 17:53   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
Wat betreft brutaliteit en praten zonder verstand daar ben jij een voorbeeld van Circe.
wat een schitterende onderbouwde intelligente opmerking meiske.
Je kopvod al gestreken vandaag?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 18:10   #82
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat een schitterende onderbouwde intelligente opmerking meiske.
Je kopvod al gestreken vandaag?
draag je nou nog een BH of zit dat er niet in, die erten van je hangen zo erg naar beneden.

ja man ik heb me doek gestreken, en jij moet je haren strijken het ziet er zo slordig uit.
Oud 29 april 2008, 18:26   #83
undiscovered
Gouverneur

Standaard

.

Laatst gewijzigd door undiscovered : 29 april 2008 om 18:27.
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 18:45   #84
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
[/u][/b]
U maakt dat er van, en ik begrijp dat . Maar dat maakt er niet de waarheid van. De waarheid is dat de Marokkanen dit niet graag publiek zien worden. Kijk hoe "undiscovered" (blijkbaar een allochtoon die zich in zo een situatie bevind) zich in bochten wringt: "we lenen van onze familie". Jaaaa, goed, iedereen weet dat alle Marokkanen stinkend rijk zijn in Marokko Het kan eraf !
Hun bankwezen steekt ze een handje toe om HIER rijk te worden, en dit zonder enig risiko, integendeel ! Die bank heeft er alles bij te winnen dat haar klanten welvarend worden, ze bestaan immers dankzij hun geld. Ze moeten hun klanten enkel even het goede vaarwater inloodsen. Ik moet wel zeggen dat ze intelligent te werk gaan. Dat ik er tegen ben moet men echter ook begrijpen: het gaat ten koste van ONZE rijkdom.
Moet ik mij in de zak laten zetten, laten kaal pluimen, en dan ook nog toejuichen ?

Tjah dat jij geen hechte band hebt met je familieleden of ze hebben het niet over voor jou is uw probleem niet het mijne.

Hoezo rijk? men kan er nog net van leven hoor. en wat gaat TENKOSTE van jou rijkdom ach schei toch uit. we werken met bloed zweet en tranen en er kom hier iemand zeggen ze laten ons KAAL pluimen, Schaam je dood, wie knapt vieze werk op? wie spaart zijn centjes? wie denkt aan zijn toekomst? en betalen wij grootschalig ook niet belasting?
Oud 29 april 2008, 19:53   #85
forumspook
Banneling

Standaard big bussiness

Citaat:
Ach gossie gossie wat zielig zat je me op te wachten nou jongen ik ben niet 24/7 online heb ook nog wat beters te doen.
Kan ik me voorstellen dat u beter te doen hebt, "dame" Er staan nog een paar huizen te koop in Brussel, hé...Snel effe gaan sjacheren met de Bank of Maroc, dankzij gezinshereniging nog effe een verre neef doen overkomen, die mag dan ook een huissie kopen, en hopsakee, het familiefortuin is weeral wat uitgebreid. Tof, die is ook al binnen. Nu kan hij nog een bruid importeren uit het Vaderland 1 (marocco), richting Vaderland 2 (= apenland belgië), en het leven gaat vrolijk verder.

Laatst gewijzigd door forumspook : 29 april 2008 om 20:03.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2008, 19:56   #86
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat betreft brutaliteit en praten zonder verstand daar ben jij een voorbeeld van Circe.
Toch gaat U de wedstrijd winnen, dame, dat zit ingebakken bij u. Bij Circe zit er altijd nog die beschaafde kern, zelfs als ze woedend is. Dat speelt haar parten in wedstrijdjes brullen/schelden, hoor. Geef maar van draad, profiteer er van dat de mannen je eens laten doen. go girl go
Oud 29 april 2008, 19:58   #87
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
draag je nou nog een BH of zit dat er niet in, die erten van je hangen zo erg naar beneden.

ja man ik heb me doek gestreken, en jij moet je haren strijken het ziet er zo slordig uit.
Jaaa, prachtig bezig zo, precies een verbale catch-match

Laatst gewijzigd door forumspook : 29 april 2008 om 19:58.
Oud 29 april 2008, 20:02   #88
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Tjah dat jij geen hechte band hebt met je familieleden of ze hebben het niet over voor jou is uw probleem niet het mijne.

Hoezo rijk? men kan er nog net van leven hoor. en wat gaat TENKOSTE van jou rijkdom ach schei toch uit. we werken met bloed zweet en tranen en er kom hier iemand zeggen ze laten ons KAAL pluimen, Schaam je dood, wie knapt vieze werk op? wie spaart zijn centjes? wie denkt aan zijn toekomst? en betalen wij grootschalig ook niet belasting?
Hou op, ik ga bleitten hoor...
OK, ik ken u dus niet persoonlijk, en mischien hoort u bij de goede "1 %" der allochtonen, die ons land komen verrijken, waarvoor onze eeuwige dank.
Nu, ik geef u een vriendelijke raad: om goed te laten zien dat u "een goeie" bent, laat een badge maken waarop "1%" gedrukt staat, dan weet iedereen het. Zonder dank
Oud 30 april 2008, 07:24   #89
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
In de islam is het verboden interest te heffen. Hun bankwezen ageert dus op een andere manier. Maar enkel moslims mogen bij die bank(en) terecht.Trouwens, ik ken u niet, en hoe u ook zelf uw eigendommen betaald hebt, maakt van u nog geen representatief voorbeeld van de arabische samenleving, denk ik zo...
Waarom denk je dat enkel moslims bij die banken terecht kunnen? Heb je het zelf al geprobeerd mss?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 07:25   #90
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, banken zijn niet allemaal hetzelfde: islamietische banken zijn anders. U moet begrijpen dat de arabische banken , die op deze wijze hun klanten helpen, niets riskeren: de aankoop van een huis is weinig geld voor hun, in feite juist een belegging. Als degene waarvoor ze het kopen, niet meer kan/wil betalen, houden ze dat huis voor zichzelf. Als men zo eens naar de waarde van bouwgrond in Brussel kijkt, die niets anders doet als stijgen, kan u makkelijk begrijpen waarom. Als hij wel betaalt, en op termijn rijk word, is dat een klant die ze levenslang houden. Nee, het zit goed inéén, en is een bewuste strategie om de moslims meer rijkdom (dus macht) te doen verwerven...Ze kopen gewoon alles op.
En wat is het veschil met 'onze' banken?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 07:47   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Laya, het verschil zit hem in het misbruiken van het systeem hier.

Als ik morgen mijn hypotheek niet kan betalen, komt de bank mij uitkleden, met de Belgische staat als handlanger. Als de "islamitische" bank, als eigenaar van de woning niet kan betalen, wat onwaarschijnlijk is, dan kan de Belgische staat er nog geen kloten aan veranderen, al schrijven ze 5000 harde protestbrieven.
En de generatieleners, die hebben er alle baat bij.

En ja, ik heb toen ik de hypotheek wou aanpassen, met de Iman hier gesproken, en hij kon me duidelijk vertellen dat de "Islamitische financieerders" die hij kende, geen enkele niet duidelijke moslim zou aanvaarden als "begunstigde geldgebruiker".
Discriminatie op geloof??? Zou je denken?
(vergeet niet, de koran is een boek wat ik aandachtig lees)
Oud 30 april 2008, 08:46   #92
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
En wat is het veschil met 'onze' banken?
Als ik morgen een huis wil laten bouwen, of er één kopen, en ik ga naar de bank, dan lenen die mij enkel geld als ik garanties kan tonen (= inkomsten, andere bezittingen) waar ze op kunnen terugvallen indien ik niet terug kan- of wil betalen.
Bij de islamietische bank onderzoeken ze of de aankoop die ik wens te doen een intelligente aankoop is, en zij kopen dat dan. Ik betaal terug in de vorm van een soort huur. Dat kunnen heel kleine maandelijkse sommen zijn, lopende over tientallen jaren, en die mijn erfgenamen kunnen verderbetalen na mijn dood. In het geval van een appartementsgebouw, zoals dus dikwijls het geval is bij de Marokkanen die van dit systeem gebruik maken, gaan de "huurders-eigenaars" in het gebouw wonen, en verhuren de rest van de appartementen, wel aan een normale huurprijs dan, en waarvan ze kunnen leven. Dat is dus eigenlijk onderverhuren, vermits de bank nog steeds de eigenaar is in werkelijkheid. Door de Belgische Staat worden deze huurders-eigenaars beschouwd als huurders, maar ze kunnen wel leven van wat ze verdienen met zoals een echte eigenaar appartementen te verhuren aan derden. Valt uw euro ? Probeer het maar eens, als Belg. Want in die banken worden alleen moslims "bediend" hoor. Daar sturen ze ons, de échte Belgen, wandelen. En de Belgische fiscus is ook wat strenger met zijn eigen onderdanen, u moet een 2de nationaliteit hebben, liefst de Marokkaanse, om zulke stoten te mogen uitsteken. Discriminatie dus, en nog zo geen beetje ! Dit terwijl er meer en meer Belgen in tenten wonen, of in een kartonnen doos, op het voetpad, waar de allochtonen grijnzend , en met minachting , op spuwen...
Oud 30 april 2008, 08:50   #93
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Laya, het verschil zit hem in het misbruiken van het systeem hier.
Als ik morgen mijn hypotheek niet kan betalen, komt de bank mij uitkleden, met de Belgische staat als handlanger. Als de "islamitische" bank, als eigenaar van de woning niet kan betalen, wat onwaarschijnlijk is, dan kan de Belgische staat er nog geen kloten aan veranderen, al schrijven ze 5000 harde protestbrieven.
En de generatieleners, die hebben er alle baat bij.

En ja, ik heb toen ik de hypotheek wou aanpassen, met de Iman hier gesproken, en hij kon me duidelijk vertellen dat de "Islamitische financieerders" die hij kende, geen enkele niet duidelijke moslim zou aanvaarden als "begunstigde geldgebruiker".
Discriminatie op geloof??? Zou je denken
?
(vergeet niet, de koran is een boek wat ik aandachtig lees)
En voila, dit is dus de kern van het hele zaakje...Wij worden in ons eigen land benadeeld. En dit door vreemde banken, die zich zomaar in ons land mogen vestigen, om HUN landgenoten erin te helpen ONS land & huizen op te kopen.
Oud 30 april 2008, 12:23   #94
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bij sommige marokkaanse meisjes die op het internet mogen forummen krijg ik altijd het gevoel dat ze denken dat ze nu eindelijk eens even brutaal mogen zijn als hun broers, zonder er onmiddellijk klop voor te krijgen.

Blijkbaar is zo'n brutale roep- en scheldcultuur ook een verrijking voor ons. Vroeger noemden we dat "de boerkes van den buiten", maar nu mag dat natuurlijk niet. Nu heet dat "verrijking".

beste circe,

probeer wat vriendelijker te zijn; het zal je sieren.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2008, 12:25   #95
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Aha ! Uw toontje is al wat veranderd, hé ? U beseft dat u hier niet met armoezaaiers te maken hebt Respect, respect...

Ik weet niet of het meegaan voor de fun met een idee dat mijn toon veranderd is.

iK blijf het een zwart/wit discussie, waarbij duchtig met onwaarheden en veralgemeningen wordt gegooid, zonder enig concreet bewijs.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 00:24   #96
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Ik weet niet of het meegaan voor de fun met een idee dat mijn toon veranderd is.

iK blijf het een zwart/wit discussie, waarbij duchtig met onwaarheden en veralgemeningen wordt gegooid, zonder enig concreet bewijs.
Er was in deze draad inderdaad iemand die onwaarheden vertelde: undiscovered Een paar ongelovige thomassen zijn ook komen opdagen, hé goodwill ?
Ja, ik lach er maar mee, maar in feite is het toch in-triestig dat zulke schandalen zomaar mogen gebeuren, en dat onnozele mensen ze dan nog ontkennen, en goedpraten...Walgelijk !
Oud 1 mei 2008, 00:38   #97
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En voila, dit is dus de kern van het hele zaakje...Wij worden in ons eigen land benadeeld. En dit door vreemde banken, die zich zomaar in ons land mogen vestigen, om HUN landgenoten erin te helpen ONS land & huizen op te kopen.
Zeg dan je rekening op bij die bank of word je dan benadeeld door een bank waar je geen klant bent?
Die bank moet niet hier gevestigd zijn: een (al dan niet Amerikaanse) Belg bvb kan héél goed lenen bij een bank in Texas of een ergens in Australië. Indien de bank hier een kantoor heeft gaat het enkel wat vlotter. Denk je écht dat er geen Belgische firmas zijn die kredieten opnemen in het buitenland? Of dat buitenlandse firmas hier niet komen lenen? Burgers kunnen dat ook: gewoon de contacten leggen en voorwaarden vergelijken.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 mei 2008 om 00:46.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 00:47   #98
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zeg dan je rekening op bij die bank of word je dan benadeeld door een bank waar je geen klant bent?

Die bank geeft een voorkeursbehandeling aan zijn klanten, maar sluit ons uit. U hebt duidelijk de draad niet gevolgd...
Oud 1 mei 2008, 00:56   #99
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over de Bank van Marocco. Die past een islamietisch systeem toe. Islam is eigen aan de gehele arabische samenleving. Maar u moet zo niet mierenneuken en van het onderwerp afdrijven, sluwe jongen het is uit gekomen en de Bank van Marocco is door de mand gevallen. Maar maak u geen zorgen, de corrupte bende zwijnen die ons regeren zullen daar heus niks tegen doen, hoor, wel integendeel, waarschijnlijk steken ze pootje uit, en ontvangen...
Citaat:
Nee, banken zijn niet allemaal hetzelfde: islamietische banken zijn anders. U moet begrijpen dat de arabische banken , die op deze wijze hun klanten helpen, niets riskeren: de aankoop van een huis is weinig geld voor hun, in feite juist een belegging. Als degene waarvoor ze het kopen, niet meer kan/wil betalen, houden ze dat huis voor zichzelf. Als men zo eens naar de waarde van bouwgrond in Brussel kijkt, die niets anders doet als stijgen, kan u makkelijk begrijpen waarom. Als hij wel betaalt, en op termijn rijk word, is dat een klant die ze levenslang houden. Nee, het zit goed inéén, en is een bewuste strategie om de moslims meer rijkdom (dus macht) te doen verwerven...Ze kopen gewoon alles op.
Ik meende te lezen dat Fortis dat product ook wil aanbieden: hoor daar eens of je kredietwaardig genoeg bent.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 mei 2008 om 01:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 01:02   #100
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik meende te lezen dat Fortis dat product ook wil aanbieden: hoor daar eens of je kredietwaardig genoeg bent.
Daar gaat het toch net om: in die moslimbank hoeft u niet kredietwaardig te zijn. De bank koopt, en blijft eigenaar van uw pand, zolang het niet in zijn geheel is afbetaald. Maar niet-moslims worden er niet geholpen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be