Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2008, 15:08   #81
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Het waren geen grote heldendaden vannacht maar er is wel gedaan wat er gedaan moest worden.

De bal ligt nu bij de Franstaligen, waar ie thuishoort. Zoals JMDD vannacht zei: Het gaat over een democratisch besluit, genomen is een democratische commissie. Als de regering er niet uitkomt moet het debat hiér plaatsvinden.
De Franstaligen willen een democratisch genomen besluit tegenhouden, dan is het aan hén om actie te ondernemen. Het wordt meteen ook weer duidelijk wie er nu feite de boel frustreert.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 15:16   #82
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het waren geen grote heldendaden vannacht maar er is wel gedaan wat er gedaan moest worden.

De bal ligt nu bij de Franstaligen, waar ie thuishoort. Zoals JMDD vannacht zei: Het gaat over een democratisch besluit, genomen is een democratische commissie. Als de regering er niet uitkomt moet het debat hiér plaatsvinden.
De Franstaligen willen een democratisch genomen besluit tegenhouden, dan is het aan hén om actie te ondernemen. Het wordt meteen ook weer duidelijk wie er nu feite de boel frustreert.
Rare democratie: de ene helft die de andere gaat overtroeven, zonder onderhandelen.
Maar voor één keer zie ik er brood in.

Ik stel voor om morgen een wetsvoorstel in te dienen, meerderheid tegen (kleine!) minderheid: Al het geld van de hoogste tien procent inkomens wordt verdeeld onder de andere mensen, tot ze (de grootverdieners) net zoveel hebben als de anderen.
Leve de democratie!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 15:17   #83
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Rare democratie: de ene helft die de andere gaat overtroeven, zonder onderhandelen.
Maar voor één keer zie ik er brood in.

Ik stel voor om morgen een wetsvoorstel in te dienen, meerderheid tegen (kleine!) minderheid: Al het geld van de hoogste tien procent inkomens wordt verdeeld onder de andere mensen, tot ze (de grootverdieners) net zoveel hebben als de anderen.
Leve de democratie!
als je daar een meerderheid voor vindt, waarom niet?

had jij problemen toen Paars wetvoorstellen stemden meerderheid tegen minderheid?
Oud 9 mei 2008, 15:21   #84
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch altijd zo?

En dat regeringspartijen er over zouden willen onderhandelen kan ik nog enigzins begrijpen maar oppositiepartijen?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 15:32   #85
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is hoe democratie werkt, meerderheid tegen minderheid.

Ik verbaas me steeds weer dat al die slimme mensen niet schijnen te beseffen hoe democratie werkt. Raar he.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 15:54   #86
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.cdenv.be/actua/persberich...e-lijn-blijven

We kunnen er het standpunt van de CD&V zelf op naslaan.(zie hierboven)
(en we kunnen verder begrijpen waarom de meesten onder ons,inclusief ondergetekende, niet in de politiek zullen gaan.)

Maar kunnen we eigenlijk nog geloven dat men aan Franstalige kant nu niet zal proberen die "belangenconflict-termijn" van 120 dagen te koppelen aan de staatshervormingen..????
En kunnen we dan zelfs nog geloven dat er tegen 15 juli een staatshervorming op tafel zal liggen...

Dit is ZWAAR te verteren

Yves jongen,ga asap naar de Koning en beschadig Uzelf en het kartel niet zo,met die "van de overkant" kan er eenvoudig niet gewerkt worden!Ze zullen hun "economiche vluchtelingen" die nu in Vlaanderen wonen NIET loslaten..dat is PERFECT duidelijk

Laatst gewijzigd door kelt : 9 mei 2008 om 15:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 18:56   #87
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Doomst valt een beetje tegen...

Citaat:
"B-H-V gaat nu naar eindpunt toe", meent Doomst

Met de agendering van de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde in de Kamer is volgens Kamerlid Michel Doomst (CD&V) afgelopen nacht wel degelijk een belangrijke stap gezet richting splitsing. "De stap vooruit is dat B-H-V voor het eerst in 40 jaar geagendeerd werd op de plenaire vergadering van de Kamer", aldus Doomst in een gesprek met Radio-2 Vlaams-Brabant.

Geen weg terug

"We moeten blijven rekening houden met het feit dat de Franstaligen alle parlementaire procedures zullen aangrijpen om de zaak te vertragen. Ik denk echter dat we nu helemaal de tunnel ingedoken zijn en dat er geen weg terug meer is. B-H-V gaat nu naar zijn zijn eindpunt toe", aldus Doomst, een van de burgemeesters uit Halle-Vilvoorde die de afgelopen jaren een voortrekkersrol speelde in de acties voor de splitsing.
Ik heb veel respect voor Michel Doomst, als iemand van de weinige apparatsjiks binnen de CD&V die steeds voluit de Vlaamse kaart trok al was het maar omdat hij ook BHV-inwoner is, maar ik vrees dat zijn partijtrouw of zijn nogal langdurige euforie over de macht van de N-VA binnen het kartel hem wat blind heeft gemaakt voor de realiteit.

De splitsing is opnieuw niet gestemd en met een nieuw belangenconflict (weer zo'n constructie waarmee de minderheid de meerderheid altijd kan blijven gijzelen en dus eigenlijk een meerderheid wordt) kan BHV weer voor 120 dagen de diepvriezer in... De franstaligen gaven Leterme waar hij voor gesmeekt had. Namelijk meer tijd voor een "onderhandelde oplossing" (lees: cadeautjes geven aan de franstaligen enkel en alleen om de grondwet na te leven) die monsieur Leterme meteen de kans geeft om dat dossier alvast ver voorbij 15 juli te gooien.

Ik vrees dat er binnen het CD&V parlementsvulsel nog te veel angst bestaat om uit het belgiquen pluche te worden gekegeld hoewel de achterban radicaler wordt en vooral de rol van BDW kon smaken tijdens de "regeringsvorming". Michel Doomst toont hier een soort van drempelvrees.

Edoch, hoewel ik het niet voor morgen acht, hoop ik op het breken van dat kartel dat tegelijk een zegen en een vloek was en is. Ik hoop dat het breekt op het moment dat sommige geesten binnen de CD&V ook rijp genoeg zijn en dat de breuk niet zal verlopen volgens de vroegere partijlijnen, maar dat op gemeentelijk, regionaal en federaal vlak de N-VA aan de haal zal gaan met die hotshot CD&V'ers die binnen de CVP steeds een rol van tweede knecht mochten spelen tov. "de staatsmannen". Mag ik hopen dat ergens in de nabije toekomst het kartel breekt en er een N-VA staat met mensen als Doomst, Luc Van Den Brande, Erik van Rompuy, etc... Een garantie op zeker 10% van de stemmen. Reken daarbij het succes van LDD en (zelfs mits enig verlies) de nog steeds forse omvang van het Vlaams Belang en dan kan je gaan uitrekenen hoeveel dagen belgique nog heeft.

Mijn twee centjes voor deze draad.

Edit: Beste Michel, laat die comb-over zitten... je zou er frisser uitzien met een kort baardje en korte snor en met een kaal kopje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 mei 2008 om 18:58.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 19:30   #88
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

inderdaad

het splitsen van een kartel op een cruciaal moment, met overlopers van de CD&V (zoals eric van rompuy, maar ook vel gemeentelijke mandatarissen) kan voor een blokkage in belgië zorgen:

verkiezingen 2009

10% N-VA (+ex-CD&V'ers + gefrustreerde VL.Pro'ers)
10% LDD
18% VB
2% radicaliseringsbonus
+______
40%

=> Aan Vlaamse kant is een coalitie (Groen!)-SPa-CD&V-OpenVLD
Dit is een onstabiele coalitie !!
=> slecht bestuur
=>
verkiezingen 2012:

10% LDD
18% VB
7% radicaliseringsbonus
+______
45%

a) Ofwel nemen ze er op zn minst N-VA en LDD erbij, zodat er eindelijk eens een harde positie kan ingenomen worden
b) Ofwel Vlaamse coalitie Groen!-SPa-CD&V-OpenVLD

in geval b:
=> verkiezingen 2016:

10% LDD
18% VB
15% radicaliseringsbonus
+______
53%
=> splitsing van België
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 21:21   #89
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
verkiezingen 2009

10% LDD
18% VB
2% radicaliseringsbonus
+______
40%

=> Aan Vlaamse kant is een coalitie (Groen!)-SPa-CD&V-OpenVLD
Dit is een onstabiele coalitie !!
=> slecht bestuur
=>
verkiezingen 2012:

10% LDD
18% VB
7% radicaliseringsbonus
+______
45%

a) Ofwel nemen ze er op zn minst N-VA en LDD erbij, zodat er eindelijk eens een harde positie kan ingenomen worden
b) Ofwel Vlaamse coalitie Groen!-SPa-CD&V-OpenVLD

in geval b:
=> verkiezingen 2016:

10% LDD
18% VB
15% radicaliseringsbonus
+______
53%
=> splitsing van België
Democratie = wiskunde
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 21:29   #90
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Inderdaad, alle verkiezingen in juni 2009 en dan duiken alle problemen weer op; hopelijk is tegen dan België hervormd zodat politici die willen samenwerken over de taalgrenzen heen een kans krijgen.
De Vlaamse volksvertegenwoordigers die zoiets zouden durven goedkeuren, zullen geen moment rust meer kennen.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 21:34   #91
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Democratie = wiskunde
en wie weet wat er tegen 2016 gebeurd is; tegen dan rijden we misschien weer met paard en kar.

tegen dan is de kans ook groot dat de Franstalige ministers tegen dan beter Nederlands spreken dan omgekeerd.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 21:40   #92
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
tegen dan is de kans ook groot dat de Franstalige ministers tegen dan beter Nederlands spreken dan omgekeerd.
Het interesseert niemand een lor, mijn beste, welke taal ze spreken. Dat is iets van 30 jaar geleden, toen wilden we nog dat de Franstalige ministers Nederlands zouden spreken. Dat is voorgoed voorbij.
Maar wat ze zeggen - in het Nederland of het Frans, n'importe - is zo degoutant dat er bij elk media-optreden van een Franstalig politicus weer duizend Vlamingen switchen naar een Vlaamsgezinde partij.
Oud 9 mei 2008, 21:42   #93
Rob Roy
Minister

Standaard

Als Azert gelijk zou krijgen, gaat het hier nog behoorlijk enerverend worden, met al die Walen die per sé Nederlands willen spreken.

Ik heb liever dat ze allemaal Frans spreken.
Oud 9 mei 2008, 21:42   #94
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Natuurlijk steunt het Vlaams Belang de rechtse plannetjes, vanwaar die ook komen heeft geen belang hé feremanske. Voor ons geldt alleen het feit dat rechts hieruit moet halen wat eruit te halen valt. Namelijk dat de bevolking op de rechtse partijen in grote getallen zal stemmen en eens aan de macht zal alles gauw opgelost zijn.
Alsof we dat niet wisten.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 21:42   #95
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Het interesseert niemand een lor, mijn beste, welke taal ze spreken. Dat is iets van 30 jaar geleden, toen wilden we nog dat de Franstalige ministers Nederlands zouden spreken. Dat is voorgoed voorbij.
Maar wat ze zeggen - in het Nederland of het Frans, n'importe - is zo degoutant dat er bij elk media-optreden van een Franstalig politicus weer duizend Vlamingen switchen naar een Vlaamsgezinde partij.
We spreken dus in naam van alle Vlamingen.

Hoop doet leven hé.

Straks stemt waarschijnlijk 125% van de Vlaamse bevolking voor N-VA of VB
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 21:46   #96
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
We spreken dus in naam van alle Vlamingen.
Ik vertel u maar - zoals steeds - wat er in Vlaanderen leeft hé.

Zodus, geloof me of niet: het interesseert niemand een lor of een Waals minister Nederlands spreek of niet.

Citaat:
Straks stemt waarschijnlijk 125% van de Vlaamse bevolking voor N-VA of VB
Doe er LDD bij en 40 pct volstaat. Ik geniet nu al van de aanblik van de Vlaamse delegatie die over de volgende Belgische regering moet onderhandelen.

Zeg nu zelf, m'n beste, gelooft gij nog dat die er komt?

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 9 mei 2008 om 21:48.
Oud 9 mei 2008, 21:47   #97
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja gelijk diene Waalse eerste minister van ons land die de Vlaamse staatszender vergeleek met een haatzaaiende radiozender uit rwanda die als gevolg van hun hatelijke propaganda een bloedige burgeroorlog had met honderdduizenden doden .... wacht ik ben wat in de war , nee zo zat het niet in mekaar Hoe was het ook al weer ?? Hm ...
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 21:47   #98
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Azert gelijk zou krijgen, gaat het hier nog behoorlijk enerverend worden, met al die Walen die per sé Nederlands willen spreken.

Ik heb liever dat ze allemaal Frans spreken.
Beeld je in dat men ze voor Belgn of zelfs Vlamingen zou kunnen nemen! Waarom heeft God de Walen geen aparte kleur gegeven, zoals aan de Afrikanen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 21:51   #99
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Beeld je in dat men ze voor Belgn of zelfs Vlamingen zou kunnen nemen! Waarom heeft God de Walen geen aparte kleur gegeven, zoals aan de Afrikanen?
Het is genant, Filo, die Walen die na 175 jaar plots allemaal staan te dringen om ons in het Nederlands te komen vertellen wat voor een egoïstische, fascistische klootzakken we zijn.

In elk geval maakt het geen fuck uit in welke taal ze dat zeggen.
Oud 9 mei 2008, 21:52   #100
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een democratie wordt nu eenmaal bij meerderheid beslist. Mag ik besluiten dat jij een systeem waarbij de minderheid het haalt democratisch vindt?

Citaat:
Leve de democratie!
Dien gerust in. Een referendum zal je snel weer met beide voetjes op de grond zetten.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be