Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Voor wie zou je stemmen als je vandaag zou moeten gaan stemmen?
CD&V 2 1,40%
NVA 14 9,79%
Open VLD 10 6,99%
SPA 9 6,29%
Vlaamse Progressieven 0 0%
Vlaams Belang 63 44,06%
Lijst Dedecker 18 12,59%
Partij van de Arbeid 7 4,90%
Andere partij 12 8,39%
Geen idee 8 5,59%
Aantal stemmers: 143. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2008, 21:51   #81
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
De naamsverandering van spirit werkt blijkbaar al vruchten af .....
Leg eens wat uit, Moser. Spirit stelde niks voor, Vl.Pro zal ook niets voorstellen. De vuilbak in, samen met de rest.
Bijgevoegde afbeelding(e)

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 21:52   #82
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
2) 'Verhofstadt had het nooit zover laten komen'. Dit is zo mogelijk nog groter nonsens, vermits hij juist zoals Dehaene BHV jarenlang heeft laten rotten.
Verhofstadt had in 2005 zodanig de touwtjes in handen dat hij ten einde raad de hulp van de koning diende in te roepen om zelf toch maar geen verantwoordelijkheid te moeten nemen in het dossier.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 21:56   #83
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
1) In de huidige stand van zaken is elke verkiezing ongrondwettelijk. Ik ken geen argumenten die toelaten om er desondanks aan deel te nemen. Gaan stemmen, voor wie doet er niet toe, betekent in de huidige omstandigheden niets meer of minder dan het onwettelijke Belgische regime steunen en aanmoedigen.

2) Als het VB écht een anti-Belgische partij was, dan zegde ze nu alle medewerking aan Belgische instellingen op, stak ze al haar energie in buiten-Belgische actie en begon ze aan een breed opgezette campagne om de volgende onwettelijke verkiezingen te doen mislukken.
1) het FDF zal graag je campagne ondersteunen opdat alle overtuigden voor de splitsing BHV zonder betalen de verkiezingen zouden boycotten.
Iets om over na te denken voor mensen van een denkgroep
2) Opnieuw van harte ondersteund door FDF & Eyskens-Dehaene
Oud 9 mei 2008, 21:59   #84
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Leg eens wat uit, Moser. Spirit stelde niks voor, Vl.Pro zal ook niets voorstellen. De vuilbak in, samen met de rest.
Uitleg? Veel valt er niet uit te leggen . Hun naamsverandering werkt niet en gaat ook niet werken , toch niet als ze bedoeld was om meer kiezers te winnen. De dingen waar ze voor staan , gecombineerd , da's nie simpel om da verkocht te krijgen in Vlaanderen. Da's alles wat ik daar mee bedoel.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 21:59   #85
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) het FDF zal graag je campagne ondersteunen opdat alle overtuigden voor de splitsing BHV zonder betalen de verkiezingen zouden boycotten.
Ik denk dat ik je hier moet gelijk geven. Het VB dat in zijn totaliteit de volgende verkiezingen zou boycotten, dat zou gewoon de natte droom van het Belgische establishment zijn.
Oud 9 mei 2008, 22:00   #86
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Inderdaad, klinkklare nonsens;
Vlaanderen stapt dus NIET uit de EU, VN en WTO
In als we gaan zwemmen doen we dat ook nog altijd in water!
Dan heeft het mijns inziens geen zin om onafhankelijk te worden. Want dan gaat er niet veel veranderen vrees ik.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 22:03   #87
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Ben je al aan een campagne aan het werken, Txiki?

De slogan mag nog wat bijgevijld worden, maar verder vind ik het een mooi logo!
Bijgevoegde afbeelding(e)

Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 22:08   #88
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Luc, in 2007 zei je precies hetzelfde. Men kan niet blijven de externe vijand mobiliseren als drijfveer om voor zijn partij te stemmen.

Meer en meer mensen willen niet meedoen aan onwettelijke verkiezingen. De beelden van gisteren hebben die groep zeker doen aangroeien. Het VB slaagt er niet (meer) in die groep achter zich te krijgen. Volgens heeft het VB er baat bij hen ernstig te nemen en een ernstige argumentatie te ontwikkelen om hen te overtuigen. Liefst één waar het woord "FDF" niet in voorkomt.
Oud 9 mei 2008, 22:09   #89
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
De naamsverandering van spirit werkt blijkbaar al vruchten af .....
Dat ze het momenteel maar houden op hetzelfde niveau dat nu in de poll staat,het weerspiegeld perfect de kwaliteiten van Bert Anciaux...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 22:27   #90
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Mischien zie ik het wel niet goed vanuit Nederland, maar ik vind dat men te hard oordeelt over Leterme. Had een willekeurige andere politicus met een uitgesproken Vlaamse agenda het er beter vanaf gebracht? In al die tijd na de verkiezingen, heb ik de franstaligen nog niet 1 seconde een welwillende houding zien aannemen. Zo'n beetje het gehele Belgische establishment heeft hem vanaf het begin in de wielen proberen te rijden.
tja, Leterme was degene met de stoere praat van "5 minuten politieke moed" en "zonder splitsing geen regering" blablabla, stoere toogpraat maar nu komt het er op aan, en hij heeft op 11 maanden nog niks bereikt....
en dat dit zou gebeuren, had ik en veel andere je voor 10 juni 07 ook kunnen vertellen, daarom wordt er hard over hem geoordeeld
en die Franse welwillendheid: het jaar voorafgaand aan de verkiezing beledigt hij de walen keer op keer, doet hij geen enkele moeite om zich te profileren als blegisch premier, hoewel hij goed wist dat hij ervoor ging, integendeel hij profileerde zich steeds als vlaams minister president en dan verwacht je sympathie van de walen.... komaan seg
Oud 9 mei 2008, 22:28   #91
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Aantal stemmers: 47
Vlaams Belang: 23

Volgens mij is er hier een bepaalde groep oververtegenwoordigd
dat wist ik zonder pol ook al
Oud 9 mei 2008, 22:35   #92
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Aantal stemmers: 47
Vlaams Belang: 23

Volgens mij is er hier een bepaalde groep oververtegenwoordigd
de franstaligen doen dan ook alle moeite om het seperatisme te laten zegevieren NON?
Oud 9 mei 2008, 22:38   #93
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
1) "er zijn veel belangrijkere zaken" . Dat is natuurlijk nonsens.
BHV en een grondige staatshervorming zijn noodzakelijk om te doen wat het Vl parlement eenparig heeft goedgekeurd omdat dit noodzakelijk is voor ongeveer alle behoorlijke bestuursdaden.
2) 'Verhofstadt had het nooit zover laten komen'. Dit is zo mogelijk nog groter nonsens, vermits hij juist zoals Dehaene BHV jarenlang heeft laten rotten.
1. Geloof het of niet: er zijn belgen en zelfs vlamingen die echt geen reet geven om een kieskring waar ze niks mee te maken hebben. Er liggen meer mensen wakker over hun rekeningen die ze niet meer kunnen betalen.
"behoorlijk bestuur" ?? van diezelfde pipos die daar nu samen zitten, haha, ik moet bijna lachen, dat zei leterme een jaar geleden ook, we hebben al gezien wat ie daarmee bedoelt.... nee bedankt
2. Verhofstadt en Dehaene hadden tenminste een regering die naam waardig die ook nog regeerde!!!
Oud 9 mei 2008, 22:41   #94
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
1. Geloof het of niet: er zijn belgen en zelfs vlamingen die echt geen reet geven om een kieskring waar ze niks mee te maken hebben. Er liggen meer mensen wakker over hun rekeningen die ze niet meer kunnen betalen.
2
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 22:56   #95
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik zou het zelfs onwenselijk vinden indien een politieke partij tot een boycot zou oproepen. Dat moet een burgerinitiatief zijn.
Maar laat ons toch maar wachten tot er daadwerkelijk federale verkiezingen worden uitgeschreven zonder splitsing, als dat zal gebeuren, wat ik betwijfel. Ik ben ook van mening dat zo'n boycot zich zou moeten beperken tot de kieskringen BHV en Leuven, in de andere kieskringen gebeurt er namelijk niets ongrondwettelijk. Het zijn alleen de kieskringen BHV en Leuven waarin het gelijkheidsbeginsel geschonden wordt.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 23:03   #96
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Als het VB écht een anti-Belgische partij was, dan zegde ze nu alle medewerking aan Belgische instellingen op, stak ze al haar energie in buiten-Belgische actie en begon ze aan een breed opgezette campagne om de volgende onwettelijke verkiezingen te doen mislukken.
Aangezien er nu nog geen onwettelijke verkiezingen zijn uitgeschreven lijkt het mij voorbarig om nu al tijd en geld in zulke actie te steken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 23:04   #97
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
dat wist ik zonder pol ook al
Nog niet opgevallen dat bijvoorbeeld de aanhangers van klein-linkse partijen hier ook oververtegenwoordigd zijn in vergelijking met de verkiezingsresultaten?

Onderstaand bericht schreef ik een jaar geleden naar aanleiding van een andere gelijkaardige poll:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=159
Oud 9 mei 2008, 23:12   #98
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Aangezien er nu nog geen onwettelijke verkiezingen zijn uitgeschreven lijkt het mij voorbarig om nu al tijd en geld in zulke actie te steken.
Die onwettelijke verkiezingen komen er. Vermoedelijk in juni 2009, dat is nog een jaar.
Oud 9 mei 2008, 23:17   #99
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Maar laat ons toch maar wachten tot er daadwerkelijk federale verkiezingen worden uitgeschreven zonder splitsing, als dat zal gebeuren, wat ik betwijfel.
Wat wil je nu zeggen, dat er geen verkiezingen meer komen, of dat BHV gaat gesplitst worden? Het laatste lijkt me onwaarschijnlijker dan het eerste.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 23:33   #100
Callisto
Vreemdeling

Callisto's schermafbeelding

Standaard

Vlaams Belang naar mijn mening nog het enige alternatief voor Vlaanderen, al de rest heeft te veel angst om zijn ''postje'' te verliezen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be