![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is trouwens iets dat ik me afvraag... jullie zijn atheïsten, ik ben gelovig, en toch lijkt het erop dat de bijbel en het kruisteken voor jullie meer betekenis hebben dan voor mij. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 mei 2008 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De bijbel en een kruisteken zijn uiteraard waardeloze symbolen. Je hebt gelijk als je denkt dat die zaken in een hotelkamer geen enkele invloed hebben op mijn verblijf daar. Ik wordt er niet warm of koud van, hij probeert me niet 's nachts te wurgen of via mijn slaap zijn invloed te doen gelden. Maar als je aan de discussie wil blijven deelnemen, ga er voor de sport dan even van uit dat religie onwaar is en een verderfelijke invloed heeft op de rest van de wereld. Geen discussie over het al dan niet waar zijn van de stelling, dit is een voorwaarde voord eze discussie. Stel je voor dat het over niet over religie gaat, maar over wichelroedeacupunctuurhoroscopen (WPH om het makkelijk te maken, bestaat uiteraard niet). Stel je nu ook voor dat de massa heilig overtuigd is van het nut van WPH en dat de wetenschappelijke wereld allang bewezen heeft dat er niks van aan is en dat er mensen op deze wereld rondlopen die vanwege WPH vliegtuigen in buildings vliegen, abortusdokters vermoorden, euthanasie weigeren en homos lastig vallen. Dat vanwege WPH de meest inteligente mensen moeten liegen om in politiek succesvol te kunnen zijn. Alweer, geen discussie hierover, dit is gewoon het gegeven. Is het dan geen misdaad om WPH boekjes te verspreiden, met de bedoeling dat mensen die normaal niet vatbaar zijn voor WPH, op een zwak moment te vangen en voor hun kar te kunnen spannen? Zou het dan niet aangenaam zijn als mensen die de gevolgen zien van WPh proberen de rest van de wereld daarvoor te waarschuwen?
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed.
Trouwens jij hebt ook een punt hoor. Als meerder geloofsboeken worden aangeboden, is het ineens duidelijk dat er van waarheid geen sprake kan zijn. Het is trouwens het besef dat er meerdere religies zijn dat van mij een atheist heeft gemaakt. Ik denk dat ik een jaar of 7 moet zijn geweest. Tot op dat punt was ik overtuigd gelovig, omdat de volwassenen mij overtuigend vertelden dat die zever allemaal waar was. Tot mijn frank viel dat andere volwassenen tegenovergestelde zaken beweerden met dezelfde overtuiging. Ik wil hier trouwens niet stoeffen over de leeftijd die ik had toen ik tot dat besef kwam. Het is gewoon mijn natuur, asperger zijnde, dat ik een bloedhekel heb aan leugens. En als die leugens een nefaste invloed op mijn leven hebben (dat besef is 20 tot 30 jaar later gekomen), dan word ik militant. Vroeger was ik ook van de leven en laten leven mentaliteit wat dit betreft. Uiteraard geef ik me nu veel te veel bloot, en maak ik van mezelf een schietschijf met die bekentenis, maar het zij zo. De waarheid heeft haar rechten.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 15 mei 2008 om 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2008 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een mens valt geen homo lastig omdat ie van zijn religie moet , ie doet dat omdat zijn eigen ik niet omkan met het feit dat iemand anders verschillend is dan hijzelf. Het is pure onverdraagzaamheid. Het is menselijke haat en onbegrip. Het feit dat ie zijn religie als "alibi" gebruikt , doet ie enkel om zichzelf ervan te overtuigen dat ie niks verkeerd doet, zijn eigen geweten te sussen ("ik moest het doen van god"). Denken dat het de schuld is van die persoon zijn religie klopt dus niet en is eigenlijk de verantwoordelijkheid van de dader verminderen! Het is de schuld van de persoon die het feit gepleegd heeft en niet van 1 of ander religieus boekske , een priester of wat dan ook. Wat wel klopt is dat die persoon in zijn religie vaak BEVESTIGING vindt voor zijn daden , en dat is jammer . Heel erg jammer. Maar ook zonder religie zullen er vliegtuigen in torens vliegen, homo's lastig gevallen worden en artsen die mensen euthanaseren moordenaars genoemd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De man was niet gek of slecht, die was zelfs niet misdadig. Hij deed wat hij dacht dat goed was. Hij was in de volle overtuiging dat hij moreel goed werk deed, dat hij de wereld had beter gemaakt. En daar zit dus religie achter. Het zijn de gematigden die de weg maken voor de terroristen.
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik mijzelf ga opofferen voor iets , dan is het idd makkelijker als ik denk dat ik beloond zal worden na mijn dood , dan als ik denk dat er na de dood niks meer is en ik gewoon niet meer besta. De religie zorgt ervoor dat de dader een gevoel van zekerheid heeft. Maar ook zonder religie zou die gast uit Ramallah zich zelf opgeofferd hebben of gestorven zijn al vechtend. De japanse kamikazepiloten bvb die zichzelf in volle vaart op schepen stortten , denk je dat dat iets met religie te maken had? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zonder religie zouden we ook veel problemen hebben met die mensen. En het was niet Osama bin Laden die de 9/11 mannen overtuigd heeft hun leven te geven, het was de imam die hen als kleine kinderen heeft verteld dat allah goed is en zijn getrouwen beloond.
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Iemand die zo ver weg is vindt overal wel bevestiging. Neem nu homofobie, een religieuze homofoob zou kunnen zeggen "het is zondig, tegen de bijbel, blabla...", bij een atheïstische homofoob wordt dat dan "het is tegen de natuur". Zo'n mensen zien overal bevestiging, omdat dat is wat zij willen zien. Het sociaal-Darwinisme is zo een heel bekend voorbeeld van een niet-religieus iets waartoe racisten hun toevlucht zochten om bevestiging te vinden voor hun denkbeelden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 mei 2008 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 mei 2008 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Zelfindoctrinatie, als het ware. En religie wordt vaak misbruikt. Er zijn ook christenen die exact de tegenovergestelde ideeën verspreiden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 mei 2008 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris