![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar hier ging het over welke partijen aan bod kwamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() even tussendoor, kathleen cools is ook niet bepaald mijn favoriete vrt-gastvrouw.
ik heb het meer voor phara en siegfried. (jaja, ook bloedrode monsters from hell, ik weet het) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() de keuze van de vragen alleen al houdt een intentie in.
waarom deze vraag wel en die niet? ge kunt ambetante vragen stellen en gemakkelijke. als ge een ambetante vraag stelt zult ge zogezegd tégen de geinterviewde zijn, en anders zult ge zogezegd samen met hem onder een hoedje spelen... hou dan toch op met dat eindeloze objectiviteitsgeleuter. slechte interviewers zullen minder gelezen worden. die worden vanzelf afgestraft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() ik vemoed trouwens dat het gros van wat hier op de VRT afgeeft, een zender als CNN wel 'objectief' zou noemen. of toch objectiever dan de VRT.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn excuses, zeg. Ik was in alle haast even vergeten dat dergelijke suggestieve journalistiek enkel bedreven werd in het land van de Grote Satan, de VS. Toch niet in ons dierbare België, zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik behoor alvast niet tot dat gros. Er is geen enkele zender objectief. Maar eigenlijk kan ik er moeilijk over oordelen. 'k Heb bewust geen TV.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
De mening van de journalist moet bij nieuwsgaring irrelevant blijven. Er moet een duidelijk verschil zijn tussen 'zuiver nieuws' en 'commentaar'. In een journaal hoort geen persoonlijke toets thuis; dat kan in een commentaar.
![]() |
![]() |
#90 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het is pennenvruchten. ![]()
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Burgemeester
|
![]() Maar niet goed gelezen blijkbaar.
![]()
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
knor pffft ffrrrt sjicktssch knor pfft "iel interessant hein" met zijn dik vel en dikke prée van INbev kan hij er wel tegen zeker
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Staatssecretaris
|
![]() Typisch is dat haar samenvattingen nooit weergeven wat er werd gezegd. Kathleen Cools is namelijk een beginnend populistisch politicus die nooit afstapt van het confronterende, verwijtende, van haat doordrongen vooroordeel dat op haar papiertje staat. Ze scoort daarmee bij die kijker die de politiek van allles de schuld geeft: ze negeert de uitspraken van haar gasten compleet, of begrijpt ze wellicht gewoonweg niet. Velen herkennen zichzelf daarin, denk ik, terug.
Journalistiek is totaal iets anders. Een goed journalist formuleert bijvoorbeeld zijn volgende vraag aan de hand van het antwoord dat ie zopas heeft gekregen, en volgt aldus min of meer de gedachtegang van de gast, waardoor de kijker een idee kan krijgen wat die gast -en niet die onbeschofte puber van een Kathleen- te vertellen heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zowel cnn, als fox zijn bij mijn weten privézenders. Terwijl de vrt gefinancieerd wordt met belastingsgeld. Zodoende mogen van mij cnn en fox subjectief zijn (temeer daar we weten waarvoor ze staan). De vrt daarentegen dient in deze context absolute objectiviteit na te streven (temeer daar zij zich officieel niet voordoen als vertegenwoordigers van de linkse kerk). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het intervieuw van Cools is inderdaad een voorbeeld van iemand die zijn interview structureert in functie wat hij wil zeggen; zoals een paar posts terug beschreven: niet luisteren naar diegene die spreekt, geen vragen aanpassen in functie van wat gezegd wordt, en de samenvatting is niet wat de samenvatting van het standpunt van de spreker maar een eigen mening, waar dan notabene de geinterviewd moet wakker genoeg zijn om het te corrigeren, indien je de repliek van dehaene wegknipt zou je zelfs een perfect verkeerd interview krijgen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() Ik ben het volkomen eens met DannyS en Brother Paul. Cools (net als veel andere 'journalisten' tegenwoordig) gaat nooit in op wat haar praatgast antwoordt. Maar dat is blijkbaar de huidige trend in de journalistiek, en heeft in tegenstelling tot wat onze forumtrol Chipie beweert, niets met een vermeend rood kleurtje te maken.
Integendeel, dit is een louter gevolg van de 'sound-bite' cultuur die dominant is in de media. Alles moet een 'straffe uitspraak' zijn. En als een journalist zogezegd 'samenvat' wat zijn gesprekspartner heeft egzegd, dat is dit meestal totaal iets anders dan wat die werkelijk heeft gezegd. Bvb: gisteren in Ter Zake, over de NMBS. ACOD-vakbondsman tegen journalist: "Dit rapport mag best met een korreltje zout worden genomen". Journalist 'resumeert': "U zegt dus dat dit rapport in de prullenmand mag worden gegooid". Vakbondsman: "Dat heb ik niet gezegd". Over naar de studio, waar Lieven Verstraeten in gesprek is met Jannie Haeck. na een minuut of twee zegt Verstraeten: "dan is het niet verwonderlijk dat volgens de vakbonden dit rapport naar de prullenmand mag worden verwezen" Aargh! Kijk, op zo'n moment zit ik dus te roepen naar mijn tv-scherm, (tot ergernis van mijn vriendin ![]() Slechte journalistiek is slechte journalistiek. Mensen die daarin een bewijs willen zien voor een vermeende links-ideologische dominantie van de media, die weten dus echt niet waarover ze praten. Linksen ergeren zich net zozeer, en misschien zelfs meer, aan die sound-bite -stijl en die populistische sensatiezucht van de huidige generatie journalisten als rechtsen dit doen.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 16 mei 2008 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |