Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2008, 12:37   #81
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
En hoe komt gij tot de conclusie dat dit met opzet gedaan was?
Ge kunt niet zomaar raketten afvuren in bewoonde gebieden zonder dat er burgerslachtoffers vallen.
Nu, in dit geval betrof het een wagen maar ook dan is het volgens mij tegen alle conventies om bij vermoeden van vijandigheid 8 mensen (waaronder zeker onschudligen (namelijk kinderen)) te viseren met een raket gewoon om uw grondtroepen te sparen (die trouwens net dezelfde tactiek gebruiken bij wagens, eerst schieten en dan eens gaan kijken wie er zoal inzat.)

Soit, ge kunt hier misschien nog spreken van een accidentje maar als we alle Amerikaanse acties van de voorbije 2 decennia samen nemen, kan men in Irak wel spreken van een genocide. (zie bijv. deze Candese professor: http://uruknet.info/?p=m44242&hd=&size=1&l=e die nog veel niet vernoemd (hij vermeldt bijv. niet DU, Fallujah (witte fosfor, snipers op ambulances), doodseskaders, ...))
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 20:03   #82
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En amerika poogt nethetzelfde. Oftewel beiden illegaal of niet. Oftewel heeft er niemand iets te zoeken of wel.
De Verenigde Staten (niet "Amerika", dat is een continent) hebben een illegale invasie van Iraq opgezet en bezetten het nog steeds. Iran heeft noch het een noch het ander gedaan.

De VS-invasie van Iraq heeft niet alleen Iraq, maar de hele regio gedestabiliseerd. Het wordt tijd dat schurkenstaten als de VS binnen hun landsgrenzen worden teruggedreven.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 20:07   #83
born2bewild
Banneling

Standaard

de Amerikaanse invasie was toch goedgekeurd door het congres (legaal), of ben ik mis?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 20:13   #84
Graziëlla
Schepen

Graziëlla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kind gedwongen tot zelfmoord

Irakese extremisten hebben een achtjarig meisje als menselijke bom gebruikt in het stadje Youssifiyah, even ten zuiden van Bagdad. Een woordvoerder van het Amerikaanse leger bevestigde het voorval.

Naar verluidt heeft een kleine groep terroristen op afstand bedienbare bommen op het kind aangebracht. Vervolgens werd het bange meisje gedwongen om een Iraakse commandant te benaderen, waarna de barbaren haar tot ontploffing brachten. De commandant kwam om het leven, er vielen zeven gewonden.

F*cking gestoord. Al maar goed de Amerikanen er zitten om wat orde op zaken te stellen.
Als ik zulke artikelen lees wordt ik helemaal onbehaaglijk. Hoe wreed, hoe onmenselijk kan een mens zijn? Een onschuldig kind zoiets aandoen? Bij God?
Als ik zoiets lees denk ik echt van; de wereld is echt helemaal rot! Rot, rot, rot, rot, rot! Mijn zus en schoonbroer kijken nooit meer naar het nieuws en lezen niks van kranten meer. Ze kunnen er niet meer tegen. Al dat onrecht in de wereld. Hoe mensen elkaar blijven beduvelen, vermoorden, en dergelijke.
Oud 23 mei 2008, 23:28   #85
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
de Amerikaanse invasie was toch goedgekeurd door het congres (legaal), of ben ik mis?
Pinky will explain it to you:
http://www.youtube.com/watch?v=1Khut8xbXK8
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 11:00   #86
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De Verenigde Staten (niet "Amerika", dat is een continent) hebben een illegale invasie van Iraq opgezet en bezetten het nog steeds. Iran heeft noch het een noch het ander gedaan.

De VS-invasie van Iraq heeft niet alleen Iraq, maar de hele regio gedestabiliseerd. Het wordt tijd dat schurkenstaten als de VS binnen hun landsgrenzen worden teruggedreven.
Of Iran het gedaan heeft of niet was de discussie niet.

Hoe de stand van zaken nu zijn in Irak, was ook de discussie niet.

Schurkentaat US moet weg maar een mooi democratisch land als Iran mag binnen?

Laatst gewijzigd door illwill : 25 mei 2008 om 11:01.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2008, 12:14   #87
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of Iran het gedaan heeft of niet was de discussie niet.

Hoe de stand van zaken nu zijn in Irak, was ook de discussie niet.

Schurkentaat US moet weg maar een mooi democratisch land als Iran mag binnen?
Hier gaat de discussie dus al helemaal niet over. Niemand pleit om de VS-bezetting door een Iranese bezetting te vervangen. Iran heeft overigens niet de intentie om dit te doen, en heeft er ook geen belang bij.
Oud 25 mei 2008, 13:07   #88
StevenNr1

Standaard

Ge kunt toch niet ontkennen dat Iran graag een proxy sjiietische staat zou hebben als buur, de bewegingen die zij steunen zullen dat wel een eigen invulling geven (het blijven bijv. Arabische Irakezen) maar toch, een hoop heeft jaren onderdak gekregen in Teheran (en een hoop anderen dan weer in Londen)
Oud 25 mei 2008, 13:08   #89
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier gaat de discussie dus al helemaal niet over. Niemand pleit om de VS-bezetting door een Iranese bezetting te vervangen. Iran heeft overigens niet de intentie om dit te doen, en heeft er ook geen belang bij.
Jawel want jij zei dat Iran er iets te zoeken had en amerika niet.
Jou woorden, niet de mijne.
Oud 25 mei 2008, 17:41   #90
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel want jij zei dat Iran er iets te zoeken had en amerika niet.
Jou woorden, niet de mijne.
De formule "er iets te zoeken hebben" was van jou. Maar wat er ook van zij: jij ziet het verschil niet tussen een invasie en een volwassen relatie tussen buurlanden. Uiteraard heeft Iran een rol te spelen in de stabilisatie van Iraq. En uiteraard hoort een bezetting met Iraanse troepen hier niet toe! Het is net de invasie en bezetting van Iraq door buitenlandse legers die Iraq heeft gedestabiliseerd.
Oud 26 mei 2008, 11:31   #91
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De formule "er iets te zoeken hebben" was van jou. Maar wat er ook van zij: jij ziet het verschil niet tussen een invasie en een volwassen relatie tussen buurlanden. Uiteraard heeft Iran een rol te spelen in de stabilisatie van Iraq. En uiteraard hoort een bezetting met Iraanse troepen hier niet toe! Het is net de invasie en bezetting van Iraq door buitenlandse legers die Iraq heeft gedestabiliseerd.
Ik heb aan jou de vraag gestelt waarom dat Iran er wel iets te zoeken zou hebben en amerika niet. Jij hebt hierop geantwoord, dat Iran recht heeft op een stabiele grens.
Als jij vind dat ook Iran er niets te zoeken had, had je dat moeten zeggen e.

Waarom zou ik dat verschil niet snappen?

Het is enkel door het verwijderen van Saddam dat ze een rol kunnen spelen in de stabiliteit van het land.

Maar goed, stel dat de amerikanen morgen vertrekken, wat gaat Iran kunnen doen om de stabiliteit te beinvloeden in Irak?

Nee, de dagdagelijkse aanslagen van terrorsiten hebben het land in deze situatie gebracht, niet de amerikanen.
Oud 26 mei 2008, 11:41   #92
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee, de dagdagelijkse aanslagen van terrorsiten hebben het land in deze situatie gebracht, niet de amerikanen.
Heb je daar bewijzen voor? Of is dat uw zoveelste bewering?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 11:44   #93
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Heb je daar bewijzen voor? Of is dat uw zoveelste bewering?
Blijkbaar ben je blind. Ik heb het je al gezegt, vanaf dat jullie met bewijzen afkomen zal ik er ook mee afkomen, zolang jullie dat niet doen...bek houden daarover.
Oud 26 mei 2008, 19:53   #94
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb aan jou de vraag gestelt
Kijk, discussies over "ik heb gezegd dat hij heeft gezegd dat jij hebt gezegd" interesseren mij niet. Ik denk dat de posities over Iraq duidelijk zijn: jij verdedigt het imperialisme, ik de soevereiniteit van het Iraqese volk.
Oud 26 mei 2008, 19:55   #95
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij vind dat ook Iran er niets te zoeken had, had je dat moeten zeggen e.
Nogmaals: "iets zoeken" betekent niet "bezetten & vermoorden". Maar dat zal een imperialist als jij nooit begrijpen.
Oud 26 mei 2008, 19:59   #96
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kind gedwongen tot zelfmoord

Irakese extremisten hebben een achtjarig meisje als menselijke bom gebruikt in het stadje Youssifiyah, even ten zuiden van Bagdad. Een woordvoerder van het Amerikaanse leger bevestigde het voorval.

Naar verluidt heeft een kleine groep terroristen op afstand bedienbare bommen op het kind aangebracht. Vervolgens werd het bange meisje gedwongen om een Iraakse commandant te benaderen, waarna de barbaren haar tot ontploffing brachten. De commandant kwam om het leven, er vielen zeven gewonden.

F*cking gestoord. Al maar goed de Amerikanen er zitten om wat orde op zaken te stellen.
Ze laten ons alleen weten wat ze graag zelf naar buiten brengen. Wie zegt dat het zo gegaan is???

Ze brengen iets naar buiten en de kudde slikt het weer en de ballen zijn weer aan't rollen.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 11:25   #97
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, discussies over "ik heb gezegd dat hij heeft gezegd dat jij hebt gezegd" interesseren mij niet. Ik denk dat de posities over Iraq duidelijk zijn: jij verdedigt het imperialisme, ik de soevereiniteit van het Iraqese volk.
Of jou deze discussies interesseren boeit mij ook niet. Feit blijft dat jij op mijn vraag hebt geantwoord met die woorden en daar ging het nu dus over.
Oftewel heeft er niemand iets te zoeken in Irak oftewel niemand.

Fout, ik verdedig het imperialisme niet.
Oud 27 mei 2008, 11:26   #98
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: "iets zoeken" betekent niet "bezetten & vermoorden". Maar dat zal een imperialist als jij nooit begrijpen.
Ik ben geen imperialist en ik heb nergens gezegt dat "er iets te zoeken" hetzelfde betekent dan "bezetten en vermoorden"
Oud 27 mei 2008, 11:28   #99
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Ze laten ons alleen weten wat ze graag zelf naar buiten brengen. Wie zegt dat het zo gegaan is???

Ze brengen iets naar buiten en de kudde slikt het weer en de ballen zijn weer aan't rollen.
Als dat het geval was zouden ze enkel naar buiten ventileren dat het prima gaat in Irak.
Oud 27 mei 2008, 11:37   #100
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Als dat het geval was zouden ze enkel naar buiten ventileren dat het prima gaat in Irak.
Een miljoen doden verstoppen is al niet meer zo gemakkelijk natuurlijk
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be