![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat maakt er deel uit van de vorige staathervormingen en toegevingen dat vandaag nefast is en de huidige toestand heeft gebracht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De burgemeesters niet benoemen was een domme provocatie van Marino Keulen. Maar ja hij die geen frans kan is waarschijnlijk gecomplexeerd tegenover deze Belgen. Ik ben Vlaming en fier dat ik meerdere talen machtig ben! Diegene die het vertikken een taal bij te leren zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb de laatste 15 jaar in 4 verschillende landen gewoond, 5 als je Wallonië als land beschouwt, en nergens ben ik zulk een halfslachtige politieke situatie als BHV tegengekomen. Ook niet in de landen waar ik op reis ben geweest.
Leg mij eens uit hoe BHV een consequente constructie is? Waarom bestaat er dan in Waals-Brabant geen nederlandstalige kieskring? Waarom is Brussel in sé eigenlijk twee talig? Overal ter wereld overheerst het territorialiteitsbeginsel, behalve in België. Voor mij is de oplossing duidelijk: trek de grens en zorg dat er overal 1 bestuurstaal is. Dan kan je efficient aan politiek doen en eenstemmig internationaliseren wat moet. Ik hou niet eenzijdig van de Vlaamse cultuur op zich, ze is me te bekrompen en te jaloers. Ik ben wel voor de splitsing van België (ik gebruik bewust niet 'Vlaamse onafhankelijkheid' omdat dat voor u waarschijnlijk verkeerde associaties oproept). Een constructie die zijn inwoners meer kwaad dan goed doet is overbodig.
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementslid
|
![]() ikzeg net dat de oorzaak van de verfransing buiten de staatsvorm ligt. Maar dat betekent niet dat de staat er niets aan kan veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Maar dat zal juist niet gaan omdat een werkbare oplossing voor Brussel zo moeilijk is.
En het is een beetje vervelend in en rond Brussel maar al bij al valt dat best mee, zeker als je een beetje surrealistisch ingesteld bent. Wie echter geen fantasie heeft, is geen echte Belg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Alsof de burgemeesters in kwestie brave slachtoffers zijn van de grote boze flamingant... zijn zij niet begonnen met hun provocaties? Laatst gewijzigd door Rogge : 17 mei 2008 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ze zijn bij ons het schijnt temperament vol. Ofwel is het beide, ons geld en onze vrouwen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Laat Brussel maar aan de Francofonen.
Trek alle Vlaamse overheidsinstellingen, en bedrijven weg en Brussel wordt een arme stad waarin het Frans een minderheidstaaltje wordt. geef ze desnoods de faciliteitengemeenten erbij en laat ons beginnen aan de echte staatshervorming!!! Ik ben het SPUUGZAT dat een kleine 100.000 dikke nek Franstaligen, die meestal hun Vlaamse afkomst hebben verloochend , het hele land stilleggen en opruiende taal spreken. Geef hen zeer officieel en met veel tamtam hun faciliteitengemeenten en trek er voor de rest de handen af: laat ze maar hun eigen boontjes doppen!!! Wedden dat over 20 jaar ze er spijt van hebben???(Als het al zo lang duurt) Nu baseren ze zich op de studies van inkosten MET alle Vlaamse inbreng in Brussel, als die wegvalt, zien ze zwarte sneeuw!!!) Dus Leterme en andere Vlaamse onderhandelaars , doe alsof je hen een groot geschenk geeft, maar zorg dat het een vergiftigd is!! Laatst gewijzigd door omaplop : 17 mei 2008 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kijk maar na Frankrijk zijn play-boy ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk dat de politie die door hen benoemt en afgezet wordt niet altijd duurft optreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Ach, ik heb indertijd meebetoogd voor Brussel Vlaams, ik heb hemel en aarde verzet om in Brussel in het Vlaams bediend te worden. Het heeft tot niets geleid. Brussel spreekt de meeste Vlamingen niet meer aan: enkel nog als symbool van onze strijd.
Zouden we niet beter die dikke nekken in hun eigen str.... laten stikken en zorgen dat Vlaanderen de toekomst kan voorbereiden en zelf in handen heeft??? Wat die Brusselaars nu staan te oreren dat Brussel francofoon is , is nog goed voor enkele jaren: ze zien door hun haat zelfs niet in dat hun "wereldtaal" het onderspit aan het delven is voor andere talen. Laat ze maar , we weten dat de Vlamingen altijd hebben moeten strijden voor hun taal, maar dat ze daardoor geleerd hebben om zich op een ander gebied te manifesteren, zich minder eng op te stellen en zich meer op mundiaal niveau te richten. Laat die enggeestige Brusselaars in hun eigen sop koken en ze zullen het zich nog beklagen als ze een kleine minderheid geworden zijn , met een zeer beperkte horizon; zonder de brede kijk van de Vlamingen. Trouwens velen van hen denken hun heil te vinden in een samenvoeging met Frankrijk, dus ze weten wel dat ze het alleen niet kunnen rooien!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is niet enkel vervelend in en rond Brussel azert, als je eerlijk bent zal je ook moeten toegeven dat de Waalse politiek volledig afhankelijk is van de welvaart van het noorden. Italië is het enige West-Europese land met een dergelijke mentaliteit en de achteruitgang van dat land is schrijnend. Wallonië heeft de mogelijkheid om in 30 jaar het BBP van Vlaanderen te evenaren, net zoals Ierland het VK heeft bijgebeend. Nu zijn er echter te weinig incentives om voor deze langetermijn strategie te kiezen. Franstalige politici zijn even geldgericht als Vlaamse.
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bestaat er soms geen familieband, ik bedoel dichter bij elkaar wonen? Als wij aan anderen de kans geven en ook daarvoor betalen voor een hereennieging van hun familie, waarom dan niet voor walen en franstaligen? Waarom? |
|
![]() |
![]() |