![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dan hielden de katharen echter met 1 ding geen rekening, dat terugkomen op deze aarde binnen een paar honderd jaar niet meer mogelijk zal zijn aangezien dat leven op aarde dan onmogelijk zal zijn, is dit dan ook het einde van hun hel? ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 mei 2008 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een hel wees daar maar zekers van
![]()
![]() |
#88 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
IK ga de site niet bij naam noemen, maar ik had iets over de hel in mijn handtekening en ik kan wat jij hier zegt enkel beamen want er werd me verzocht omdat er een aantal "anonieme" klachten waren om mijn handtekeniing te wijzigen omdat ze het niet geschikt vonden dat ik over de hel praatte daarin. Toen ik dat niet wou hebben ze gezegd dat ze me gingen bannen ... . Dus ja de meeste mensen willen er blijkbaar niet aan denken. Ik kreeg toen zelfs van een andere zogenaamde "christen" te horen dat dat niet de plaats was om erover te praten en ik bedacht me toen dat dat geen echte christen kon zijn ..... want anders weet je hoe erg de hel is en wil je dat niemand toewensen !! En dan is elke plaats geschikt om erover te praten ! Idd er is een keuze ... . Vele mensen die een bijna doodervaring hebben geven het niet graag toe, maar die ervaring was een nachtmerrie en meestal een helachtige. Maar omdat sommigen beweren dat ze een "goede" ervaring hadden durven de meeste anderen niet anders dan maar hetzelfde te vertellen terwijl ze in werkelijkheid de hel gezien hebben. Zo een ervaring is een duidelijke waarschuwing om uw leven te beteren, maar ja als je niet wil ... . Er wordt trouwens in de bijbel meer over de hel dan over de hemel gesproken en daar is een goede reden voor . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Angst ? Ik denk eerder op basis van de realiteit .. . De hel bestaat en iedereen die zich niet heeft bekeerd tot het bijbelse geloof gaat erheen ... . En nee ik wens niemand toe dat ze naar de hel gaan. Maar er zijn jammer genoeg velen die toch die keuze maken terwijl er een veel beter alternatief bestaat. Of je er in gelooft of niet, dat verandert niks aan de realiteit. Er zijn velen die zich bekeren vanwege de realisatie dat de hel echt is. Daarna verandert dat wel, maar er is niks mis mee om u te bekeren tot het bijbelse geloof vanwege de angst voor de hel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ondertussen cirkuleren er op Youtube filmpjes van geluidsopnamen uit de Hel. jaja, Russische geologen hebben een microfoon in de Hel laten afdalen om daar de gefolterde zondaars op te nemen.
http://youtube.com/watch?v=o7lEn_BRElo&feature=related
![]() |
#91 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Gouverneur
|
![]() Tjongejonge, wat een onzinnige angstpraat. Ik hoop dat zo min mogelijk mensen gevat worden door de hier tentoongespreide waanbeelden over hel en verdoemenis. Als dat met jullie god van liefde te maken heeft, dan heeft-ie in zijn almachtigheid toch verdomd macabere trekjes.
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze veroordeelden bijvoorbeeld de voortplanting,want de voortplanting van het vlees was een dienst aan de rex mundi.. Toch waren ze niet zo naïef om sexuele onthouding te propageren. Er bestond weliswaar een sacrament ,het consolamentum dat hen tot kuisheid verplichtte... Maar behalve bij de priesters,parfaits genaamd die zowel uit mannen als vrouwen bestonden aangezien de katharen wel het vrouwelijke principe in hun godsdienst erkenden werd het consolamentum bij de gewone kathaarse gelovigen maar pas toegediend op het sterfbed .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind het een raar concept dat verlossing enkel weggelegd zou zijn voor hen die actief Jezus als verlosser erkennen. Laat die almachtige god toe dat alle mensen die nooit van Jezus te horen krijgen, linea recta de hel in verdwijnen? Zij hebben nooit een keuze of zij Jezus wel of niet als verlosser erkennen.
Als dat werkelijk zo zou zijn, dan heeft god verdacht weinig sympathie met de vruchten van zijn schepping.
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Romeinen 2:14-16 ' Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichelf tot wet; immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen...' Wees gerust degenen die nooit van Christus gehoord hebben , krijgen ook hun kans om hem te aanvaarden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Argusx43 : 22 mei 2008 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Altijd heel verhelderend te lezen dat een bepaald slag gelovigen keer op keer perfect op de hoogte zijn van de plannen van hun god.
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hier begrijp je natuurlijk niets van. Daarom dat er staat geschreven dat het een dwaasheid is voor de heidenen. |
|
![]() |
![]() |