Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2008, 15:32   #81
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Dat durf ik niet met zekerheid zeggen:
undiscovered kan haar eigen mening.

Velen zijn het niet mee eens dat er een islamitische staat moet komen.

Er zijn landen genoeg (SA en Iran vb.) waar het helemaal niet werkt, wat aantoont dat een staatsvorm gebaseerd op religie niet goed is.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 15:35   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dat is toch wat men eist? Nl. dat die bouwvakkers wat aan hun kleding doen, dat die preekstoel nader onderzocht wordt etc etc etc.

Men zal dus wel een aantal instanties aanspreken veronderstel ik.
ja, maar er wordt zoveel geëist. als ik op straat ga roepen dat ik onmiddellijk al die auto's van straat wil, moet men mij dan volgen?
Oud 23 mei 2008, 15:35   #83
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, maar er wordt zoveel geëist. als ik op straat ga roepen dat ik onmiddellijk al die auto's van straat wil, moet men mij dan volgen?
Jij kan één ding niet inroepen: racisme. Zij kunnen dat wel en helaas bezwijken net iets te veel mensen daarvoor.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 15:40   #84
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het volgende gevonden:

Citaat:
Verdraagzaamheid? Voor velen van ons is het een modewoord. Als we betogen tegen een zoveelste racistische schanddaad, als muzikanten onder aanvoering van Tom Barman en met de allerbeste bedoelingen en de nobelste motieven een 01010-concert organiseren tegen extreemrechts, doen ze dat onder het motto ‘verdraagzaamheid’. Laroui geeft zijn lezers volgend toemaatje mee. Verdraagzaamheid had in de Europese, christelijke cultuur aanvankelijk een zeer pejoratieve bijklank. Als Luther het woord Toleranz gebruikte, had dat voor hem een negatieve gevoelswaarde. De Franse katholieke schrijver Paul Claudel deed ooit de minachtende uitspraak: "La tolérance, il y a des maisons pour ça!". In Claudels tijd was een ‘maison de tolérance’ een bordeel, een hoerenkast…

Niet zo in de moslimcultuur, weet Fouad Laroui. Hij citeert soera IV, vers 171, "Mensen van het Boek! Gaat niet te ver in jullie godsdienst". Een hadith van de profeet die waarschuwt voor extremisme: "Ik waarschuw jullie voor godsdienstig extremisme, want het heeft de ondergang veroorzaakt van volken die jullie zijn voorafgegaan."

"Het Arabisch woord voor verdraagzaamheid is tasaamuh. Dit zelfstandig naamwoord is afgeleid van een werkwoord dat behoort tot de zesde werkwoordsvorm, die wederkerigheid aangeeft: verdraagzaamheid kan slechts inschikkelijkheid zijn, want er zijn twee gelijkwaardige partners bij betrokken: de andersdenkende is mijn gelijke. Daaruit volgt dat moslims op dat gebied niet van een vooropgezette mening beticht kunnen worden. Verdraagzaamheid heeft in hun geloof een wezenlijk positieve betekenis: zij hoeven de ander niet te ‘dulden’, ze dienen hem onvoorwaardelijk in de armen te sluiten. Maar dan moet de ander, vooral in Europa, van dezelfde openheid blijk geven."
Bron: http://www.uitpers.be/boek_view.php?id=1517

Die laatste paragraaf staat mij persoonlijk toch niet echt aan. (De rest van de toon van de auteur eigenlijk ook niet, de Islam blijkt zoals gewoonlijk de uitvinder van alles te zijn)
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 15:41   #85
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Zogenaamde gematigde moslims zijn helemaal niet vies van een islamstaat en zeggen dan gewoon dat de toestanden in Iran Saoedi Arabie enz enz dit allemaal geen echte islamitische staten zijn. Vandaar dat ook Osama Bin Laden al die koningshuizen uit de weg wil geruimd zien. Ook de knappe princes van Jordanie is hen een doorn in het oog want die draagt geen hoofddoek.
Toch heeft SA vb. het wahabitisme als staatsreligie en wordt alles via de 'sharia' geregeld--> het werkt gewoon niet.
Jordanië heeft naar weten geen regering gebaseerd op sharia.

Extremisten zijn het zowiezo met alles wat redelijk is oneens.

Van al die landen heeft alleen Turkije een enigszins seculiere staatsvorm dank zij het leger in stand gehouden (Europa wil nu net de macht van dat leger inperken wat de zogenaamde gematigde Erdogan in zijn kaart speelt), al de ander landen baseren zich wel degelijk op de koran. Er kan niets tegen de koran ingaan of het is hommeles. In Tunesie Egypte enz enz (net zoals in ons land) ziet men de hoofddoekjes alleen maar toenemen wat helemaal niet wijst op een 'secularisering'.
In Marokko vb. is het rechtsysteem niet gebaseerd op de sharia. Dit kan je nagaan.
Het stijgend aantal hoofddoeken waaraan je refereert heeft eerder vte maken met terreur van extremisten, die al veel modale moslims slechtoffer hebben gemaakt.

Deze uitspraak is helemaal niet islamitisch, islam is meer dan godsdienst alleen. Het is zowel staat leger enz islam is ALLES en staat boven ALLES. En heel de weredl heeft ALLES aan de islam te danken, inclusief onze bevrijding in wwII. Uw crimineel van een profeet zit zich nba deze woorden van u om te draaien in zijn graf.In de Koran wordt nergens melding gemaaktvan een islamitsiche staat als politieke instelling.
Om de maatschappij te organiseren laat de islam alles over aan het individu. Dit maakt ook dat er grote veschillen tussen moslims van diverse regio's: elk maakt gebruik van de lokale gebuiken en tradities
zie hierboven.

Laatst gewijzigd door goodwill : 23 mei 2008 om 15:44.
Oud 23 mei 2008, 15:43   #86
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij kan één ding niet inroepen: racisme. Zij kunnen dat wel en helaas bezwijken net iets te veel mensen daarvoor.
hoho niet overdrijven.
Je begint religie en etnie door elkaar te gooien.

het is niet omdat je straat iets roept en eist dat je zomaar op je wenken bediend wordt
Oud 23 mei 2008, 15:45   #87
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Hoe minder islam, hoe vredelievender.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
als de argumenten op zijn begint men met sloagans te schermen.
Neen die slogan was ik onderaan mijn vorige, bol met argumenten staande, tekst vergeten bij te voegen.

Islam deugt niet ! De wereld heeft niets goeds aan Islam te danken. Islam is helemaal geen 'verrijking'. Islam kan de wereld missen als kiespijn.

Laatst gewijzigd door smiley : 23 mei 2008 om 15:45.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 15:46   #88
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Neen die slogan was ik onderaan mijn vorige, bol met argumenten staande, tekst vergeten bij te voegen.

Islam deugt niet ! De wereld heeft niets goeds aan Islam te danken. Islam is helemaal geen 'verrijking'. Islam kan de wereld missen als kiespijn.
je zegt maar.
Oud 23 mei 2008, 15:46   #89
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pf, die slogans geloof je toch allang niet meer? je moet wat minder hier lezen hoor.
Oud 23 mei 2008, 15:48   #90
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoho niet overdrijven.
Je begint religie en etnie door elkaar te gooien.

het is niet omdat je straat iets roept en eist dat je zomaar op je wenken bediend wordt
Dan moet je toch de definitie van racisme die het CGKR er op na houdt eens lezen.

(een definitie waar ik niet mee akkoord ben voor alle duidelijkheid)
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 16:07   #91
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is beter om te zeggen: hoe minder extremisme, hoe vredelievender

Als ik er toe kom zal ik eens je argumenten eens lezen.

Je bent vrij om deze mening te hebben
Oud 23 mei 2008, 16:08   #92
smiley

Standaard

Citaat:

Toch heeft SA vb. het wahabitisme als staatsreligie en wordt alles via de 'sharia' geregeld--> het werkt gewoon niet.
Een islamitische staat heeft nooit gewerkt. Het is ook de reden waarom de islamitische wereld zoveel achterop hingt tegenover de westerse.

Citaat:
Jordanië heeft naar weten geen regering gebaseerd op sharia.
Dat heb ik ook niet gezegd.

Citaat:
Extremisten zijn het zowiezo met alles wat redelijk is oneens.
Net zoals uw 'profeet' mohammed.

Citaat:
In Marokko vb. is het rechtsysteem niet gebaseerd op de sharia. Dit kan je nagaan.
Vooraleer er een wet gestemd kan worden gaat men wel eerst kijken of het niet in strijd is met de koran. Kom niet af met te vertellen dat er een moslimland is dat scheiding van religie en staat kent.

Citaat:
Het stijgend aantal hoofddoeken waaraan je refereert heeft eerder vte maken met terreur van extremisten, die al veel modale moslims slechtoffer hebben gemaakt.
Die extremisten zijn de ware moslims die, nieettegenstaande Marokko geen echte scheiding van religie en staat kent, dat land niet islamitisch genoeg vinden en de Marokkaanse koning van de macht willen verdrijven om er de sharia in te voeren, de enig echte niet door mensen gemaakte wet. De enige legitieme wet, zou je als goede moslim moeten weten. Allah weet het het beste !

Citaat:
In de Koran wordt nergens melding gemaaktvan een islamitsiche staat als politieke instelling.
De islamitische kalender begint niet bij de geboorte van uw misdadiger van een profeet, ook niet bij de dood van van uw misdadiger van een profeet, maar wel toen de eerste islamstaat een feit was.

Citaat:
Om de maatschappij te organiseren laat de islam alles over aan het individu.
Een moslim is geen individu maar maakt deel uit van de oemmah. Als het ware een bijenkorf.

Citaat:
Dit maakt ook dat er grote veschillen tussen moslims van diverse regio's: elk maakt gebruik van de lokale gebuiken en tradities
Zolang die niet indruisen tegen de koran. Een cultuur die bvb een traditie heeft van bierdrinken zal in een islamstaat in het beste geval niet meer in het openbaar een glas bier kunnen drinken en alle alcohol serverende cafees zullen in die cultuur dus hun deuyren moeten sluiten (kijk naar Maleisie vandaag de dag). De islam zit de cultuur te bepalen en niet omgekeerd. Hoe groter de moslimgemeenschap hoe meer eisen zij stellen aan de cultuur waar zij zijn komen wonen. Vandaar dat men eens men met de 'verrijking' te maken kreeg er pas sprake was van integratie van 2 kanten, iets wat men met vorige nieuwkomers, die zonder straathoek en andere hulpwerkers probleemloos integreerden (vlamingen onder de vlamingen werden) nog nooit had meegemaakt. Wat er eigenlijk op neer komt dat niet de moslimnieuwkomer zich aan de niet islamitische maatschappij aanpast maar wel dat de autochtoon, uit RESPECT zich dient aan te passen aan de moslimnieuwkomer. Dat heet sluipenderwijze islamisering.

Islamisering is allang binnengeslopen
http://hoeiboei.web-log.nl/hoeiboei/...chijnt-in.html

Laatst gewijzigd door smiley : 23 mei 2008 om 16:09.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 16:13   #93
smiley

Standaard

Citaat:

Het is beter om te zeggen: hoe minder extremisme, hoe vredelievender
Islam is extremisme. Uw 'profeet' was ee nextremist. Het is daarom vokomen correct om de stellen dat hoe minder (goed) dat iemand de islam volgt, hoe vredelievender dat die persoon is. Een prachtvrouw zoals een Nahed Selim bijvoorbeeld zou zich beter geen moslima meer noemen.

Citaat:

Je bent vrij om deze mening te hebben
Oh ja ? Wel uw pracht van een vent van een profeet, die jij als goede moslim dient te volgen, had al lang het hoofd van mijn romp gescheiden.
Oud 23 mei 2008, 18:29   #94
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goodwill; leg me dan eens uit hoe het komt dat in Antwerpen een organisatie zoals jongeren voor islam 1000 leden telt! Ken jij een organisatie met zoveel leden? In hun moskees wordt het salafisme gepredikt; in Nederland ziet men die invloed duidelijk; in Vlaanderen blijven we zeggen dat het allemaal wel meevalt; niet dus....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 08:56   #95
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Goodwill; leg me dan eens uit hoe het komt dat in Antwerpen een organisatie zoals jongeren voor islam 1000 leden telt! Ken jij een organisatie met zoveel leden? In hun moskees wordt het salafisme gepredikt; in Nederland ziet men die invloed duidelijk; in Vlaanderen blijven we zeggen dat het allemaal wel meevalt; niet dus....
Je bent precies goed op de hoogte.
Gaande van superorganistaties tot salafisme...

Wat kan ik hierop zeggen ?
Plaats liever wat bronnen die jouw versie van de feiten kunnen bevestigen, in plaats van te polariseren met opgeblazen 'berichten'

Laatst gewijzigd door goodwill : 26 mei 2008 om 08:57.
Oud 26 mei 2008, 08:58   #96
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Islam is extremisme. Uw 'profeet' was ee nextremist. Het is daarom vokomen correct om de stellen dat hoe minder (goed) dat iemand de islam volgt, hoe vredelievender dat die persoon is. Een prachtvrouw zoals een Nahed Selim bijvoorbeeld zou zich beter geen moslima meer noemen.

Oh ja ? Wel uw pracht van een vent van een profeet, die jij als goede moslim dient te volgen, had al lang het hoofd van mijn romp gescheiden.
Smiley, je zegt maar ....
Oud 26 mei 2008, 17:54   #97
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
debiel, ze zouden die schilderijen gewoon moeten laten hangen en verder geen woorden aan vuil maken
Volledig correct. De moslims mogen hun mening daarover hebben, maar daar houdt het dan ook bij op.

Initiatief nemen teneinde tegemoet te komen aan hun dwaze verzoeken, is de omgekeerde wereld. Als ze niet kunnen tegen bepaalde vormen van kunst, dat ze dan thuis blijven. Doe ik ook.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 20:50   #98
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Volledig correct. De moslims mogen hun mening daarover hebben, maar daar houdt het dan ook bij op.
. Als ze niet kunnen tegen bepaalde vormen van kunst, dat ze dan thuis blijven.
In hun zandbak.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 07:47   #99
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Initiatief nemen teneinde tegemoet te komen aan hun dwaze verzoeken, is de omgekeerde wereld. Als ze niet kunnen tegen bepaalde vormen van kunst, dat ze dan thuis blijven. Doe ik ook.
Niet veralgemenen.

Sommige moslims storen zich aan bepaalde zaken, niet allemaal.
Oud 27 mei 2008, 07:51   #100
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Niet veralgemenen.

Sommige moslims storen zich aan bepaalde zaken, niet allemaal.
Het zou dan ook helpen moest de andere groep dan ook eens opkomen tegen de (naar mijn inziens extremistische) moslims die protesteren tegen bvb. korte broeken voor werknemers op warme dagen.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 27 mei 2008 om 07:51.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be