![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Ik was onder de indruk dat we het hier hadden over de speelpleinwerking in Liedekerke...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een speelpleinwerking is een georganiseerde gemeentelijke dienst, met een personeelskader, een beleid, vaste data, een werking, communicatie etc. Hoe u die twee wil gelijkstellen is een door u goed bewaard geheim. Of u bent een onverbeterlijke querulant, of u probeert de boel op een niet zo slimme manier te beduvelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
D�*t is de essentie van de zaak in heel deze kwestie. En daarnaast komt er ook een veiligheidsaspect bij kijken. Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2008 om 15:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat er zo'n probleem rond wordt gemaakt: propaganda, dus.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ergens blij dat djimi die in het verleden toch meer een linkse cultuurrelativist was, vandaag de dag (misschien nog links) meer in het verzet komt tegen die fransdolheid. Zelfde gevoel heb ik bij Vlijmsscherp trouwens.
Ik zie dat men in Vlaanderen of zelfs bij Brusselse Vlamingen begint door te hebben dat het knikken en buigen ons nergens meer brengt. Een goede evolutie. Ik verwacht niet meteen een revolutie of een Dietsche staat, maar ik zie dat mensen die vroeger vasthielden aan het belgique status quo, nu stilaan wakker worden en zien dat we dringend wat moeten veranderen als we ons budget en onze aandacht willen kunnen richten op zaken die belangrijk zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Heel die heisa rond de speelpleinwerking is inderdaad overdreven. We mogen trouwens ook niet vergeten dat het besluit van de gemeenteraad van Liedekerke ondertussen vernietigd is door de Vlaamse regering en dat het besluit niet langer rechtsgeldig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2008 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kom in verzet tegen 'fransdolheid' omdat ik dat een beetje zielig vind voor mensen die daar aan lijden. Vanwege mijn beroep kom ik tegenwoordig nogal vaak in contact met zo'n mensen, en ik kan moeilijk gaan beweren dat ik gelukkig ben met de intellectuele gevangenis waar die (vooral jonge) mensen zich in opsluiten. Ik kom eigenlijk vooral in verzet tegen mensen die menen dat Grondwet, taalwetgeving, democratie, ... niet aan hen besteed zijn, en die vinden dat discriminatie door de vingers kan worden gezien, voor zover zij er niet het slachtoffer van zijn. Ik kan alleszins niet goed om met mensen die graag 'knikken en buigen', voor wie of wat dan ook. Ik vind dat zo vernederend, en daar doe ik alvast niet graag aan mee. Waar ik ook niet graag aan meedoe, is veralgemenen. En ja, ik besef maar al te goed dat vasthouden aan een 'status quo' géén goede oplossing is, vooral niet als blijkt dat het precies die 'status quo' is die voor de problemen zorgt. Ik ben altijd al voorstander geweest van een hereniging van de Noordelijke en de Zuidelijke Nederlanden, en zal dat ook blijven. Het liefst zie ik daar Wallonië en Luxemburg ook in inbegrepen, maar ik kan me wel neerleggen - zij het knarsetandend ![]() Mocht "België" een democratie kunnen worden, dan zou ik me zelfs kunnen verzoenen met een onafhankelijk "België", maar ik zie weinig (om maar niet te zeggen géén) tekenen dat het met dit land de goede richting opgaat. Een onafhankelijk Vlaanderen kan mij niet echt begeesteren, omdat ik in de 'politieke elite' ervan ook niet bepaald veel vertrouwen heb. De Belgische 'politieke elite' doet het in mijn ogen echter nog veel slechter. Ik wordt dus bijna gedwongen te kiezen voor het minste kwaad. Als het aan mij lag was Amsterdam nu al 'onze' hoofdstad, en zat de regering in Antwerpen. Het Internationaal Gerechtshof kan rustig in Den Haag blijven, het Europees Parlement kan maar beter naar Wenen verhuizen. Ook de NAVO mag wat mij betreft een andere plaats zoeken voor haar hoofdkwartier. Vriendelijke groeten, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 mei 2008 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan gaat men het nationale en internationale nieuws er niet mee vullen natuurlijk want het gaat dan over een "beschermde soort" en die mogen zich dat permitteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Juist, voor intern Belgisch gebruik om de Vlamingen, die dit land overeindhouden, in de hoek te drummen.
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Laat ons zeggen: "externo-intern". Zoiets kan ook - ik zeg zomaar maar wat - tweedaagse Europese blitzonderzoekers beïnvloeden. Wier mondelinge veroordelingen dan uitermate geschikt zijn voor intern Belgisch gebruik.
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() [quote]U moet zich niet in de hoek laten drummen. Zo eenvoudig is het. Blijven janken over het feit dat de Vlamingen zich gedurende een x-aantal decennia in de hoek hebben laten drummen, zeg alleen maar iets over de Vlamingen. En omdat ze niet op eigen initiatief uit die hoek konden komen, ze beroep deden op de bezetter van hun eigen land, zeg ook iets over een gedeelte van de Vlamingen. U moet niet blijven rancuneus naar het verleden kijken. Naar de toekomst moet u zich richten. U leeft blijkbaar in een permanente Vlaamse neurotische depressie. En maar janken en maar klagen en maar verwijten. De houding van de zwakke mens die de anderen de fout geeft in plaats van eerst eens in het eigen hart te kijken.
Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2008 om 19:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() [quote=system;3451491]
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door De Waal : 26 mei 2008 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Ik laat me niet en nooit in de hoek drummen. Ik jank over niets. Ik klaag de collaborateurs van vandaag met het regime aan. Ik begrijp niet heel goed waarom je meer dan een halve eeuw na de feiten nog wenst terug te komen op vroegere collaborateurs, niet alle (de Franstalige) maar wel uitsluitend die welke in je kraam passen. Wel opvallend dat je eerst teruggrijpt naar een halve eeuw terug om mij dan te vermanen 'niet blijven rancuneus naar het verleden kijken'. System je bent een krak! Wat betreft mijn 'permanente Vlaamse neurotische depressie': Je doet me glimlachen. Ik ben niet meer van de jongste en heb een fantastisch leven achter de rug. Het was beter dan ik ooit had durven dromen, en nu nog altijd. Ik heb jaren de wereld ronggereisd en genoten van vreemde culturen. Een voorrecht voor een vermaladijde VB-er, die verondersteld wordt zich benepen onder zijn kerktoren schuil te houden. Ik heb geluk gehad, veel gewerkt en veel genoten. Ik ben in heel mijn leven nog nooit 'met mijn verkeerde been uit bed gestapt'. Ik ben nooit slecht gezind. Ik maak me ook zeer zelden kwaad, en zeker niet om wille van de meest idote verwijten. Zou het kunnen dat er met jou iets mislopen is, zodat je de eigen problemen op mij projecteert? (Ik weet het natuurlijk niet, ik ben geen psycholoog zelfs geen bedenkelijke). Maar het lijkt me niet onmogelijk. Een weldoende nachtrust toegewenst! Dat kan wonderen doen.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 26 mei 2008 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() [quote=De Waal;3451625]Beste De Waal, lees eens mijn bovenstaande repliek vooraleer je nog op de kop van de nagel slaat (opgelet voor je vingers)
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2008 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
maar ik stel vast dat ik eerder de huidige toestand aankaart en nergens zeg dat het 'de schuld van de Franstaligen is. Ik denk dat ik ook nooit over vermaladijde Fransen of Walen of vreemdelingen praat. Vanwaar haal je het? Je hebt het dus klaarblijkelijk over een ander, maar zeker niet over mij; Ik ben VB-er en zie dat de problemen waarin we verzeild geraakt zijn niet te wijten zijn aan ons maar wel aan alle andere partijen (die wèl oplossingen hebben!!??) doen alsof er geen problemen zijn, en dan plots schrikken als er zich 'incidenten' voordoen. Het VB is 'xenofoob' en daarmee is alles opgelost. Ik denk dat de xenofoben in Anderlecht de laatste dagen in aantal zijn toegenomen. De muticulturele droom wordt stilaan een nachtmerrie in heel Europa. Ook in Frankrijk zit men met de handen in het haar en weet niet wat gedaan met de banlieus waar honderd brandende auto's per dag een normaal tatief is. In plaats van de problemen op te lossen krijgen moegetergde mensen het verwijt dat ze onverdraagzaam en xenofoob geworden zijn. Zo maar plots en uiteraard zonder reden. In Zuid-Afrika zijn op een heel korte tijdspanne miljoenen zwarten binnen gestroomd uit alle delen van Afrika. De autochtone zwarten (want het heeft niets te maken met de blanken) voelen zich bedreigd. Ze zijn onverdraagzaam en xenofoob geworden! Zo maar plots en uiteraard zonder reden. En er is geen 'extreemrechtse' zondebok die verantwoordelijk kan gesteld worden!
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 26 mei 2008 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |