Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2008, 10:27   #81
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
waarom is de USA anders??
Omdat er in de VSA nauwelijks sprake is van een grote islamitische minderheid, met name afkomstig uit Noord-Afrika.

Citaat:
en neen hoor, in Nederland hebben ze enorm veel problemen met Surinamers die naar hier gekomen zijn omdat ze op zoek waren naar een beter leven. net zoals ze in Italië met de Roma problemen hebben, of wij vroeger met de Italianen.
Per 27 februari 2008 wonen er in Nederland 335 679 Surinamers en 335 208 Marokkanen. Beide groepen zijn dus nagenoeg even groot.

Kijken we echter naar de misdaadstatistieken, zien we dat Marokkanen bijna 2 maal zo vaak verdacht zijn dan Surinamers, die op hun beurt weer ruimschoots 2 maal vaker verdacht worden van criminele feiten dan het gemiddelde van de bevolking (dus het totaal van autochtonen en allochtonen).

Ik ben, met behulp van het Centraal Bureau voor de Statistiek in Nederland, al zo vriendelijk geweest om even de feiten op een rijtje te zetten voor je:

kijkt u even mee naar de keiharde cijfers? (klik)

Genoeg gezegd...
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 10:34   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

excuses, het zijn de Antillianen:

http://antilliaans.caribiana.nl/cult...riminelen.html
Oud 30 mei 2008, 10:40   #83
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach ja, het zijn immers allemaar zwartjes he? U scheert toch hopelijk niet alle zwarten over één kam. Zulks zou namelijk naar racisme kunnen rieken.
Oud 30 mei 2008, 10:42   #84
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Ach ja, het zijn immers allemaar zwartjes he? U scheert toch hopelijk niet alle zwarten over één kam. Zulks zou namelijk naar racisme kunnen rieken.
mij niet spiegelen aan jezelf hé

foutje gemaakt, idd, het zijn niet de Surinamers maar de Antillianen die het hoogst scoren bij de criminaliteitscijfers.

nog altijd ambetantig voor jou natuurlijk, want dat zijn geen moslims hé. ook geen Noord-Afrikanen.

dus, hoe verklaar jij dat?
Oud 30 mei 2008, 11:24   #85
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
mij niet spiegelen aan jezelf hé
Dat doe ik niet. Hooguit wijs ik je op het latent racisme dat in ieder van ons zit.

Citaat:
foutje gemaakt, idd, het zijn niet de Surinamers maar de Antillianen die het hoogst scoren bij de criminaliteitscijfers.

nog altijd ambetantig voor jou natuurlijk, want dat zijn geen moslims hé. ook geen Noord-Afrikanen.

dus, hoe verklaar jij dat?
Omdat het vooral jeugdige én mannelijke Antillianen zijn die alleen, dus zonder ouders, naar Nederland komen en daar dan zonder, of met maar heel weinig toezicht, bij familieleden intrekken die al eerder naar Nederland gekomen waren, of bij elkaar gaan wonen, waardoor er nauwelijks sprake is van enige sociale controle vanuit de eigen groep.
Mannen uit alle culturen zijn immers gemiddeld crimineler dan vrouwen, en jongeren zijn crimineler dan ouderen.

Ik heb het wederom even voor je op een rijtje gezet, nu met een onderverdeling tussen mannen en vrouwen:

kijkt u weer even mee? (klik)

En daaruit blijkt dus dat Marokkaanse mannen van 12-25 jaar wel degelijk een stuk crimineler zijn dan Antilliaanse mannen uit dezelfde leeftijdsgroep. Toegegeven, de Antillianen scoren nog altijd erg hoog, maar de Marokkanen zitten daar nog steeds zo'n 20% boven, terwijl die Marokkanen dus wél die sociale controle vanuit de eigen groep (vaders, moeders, etc) hebben, of zouden moeten hebben.

Dus, vlijmscherp, hoe verklaar j�*j dat?
Oud 30 mei 2008, 12:25   #86
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Hooguit wijs ik je op het latent racisme dat in ieder van ons zit.
Amaai Hrafnar. Wat een moedige verklaring. Flink
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 12:27   #87
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat doe ik niet. Hooguit wijs ik je op het latent racisme dat in ieder van ons zit.

Omdat het vooral jeugdige én mannelijke Antillianen zijn die alleen, dus zonder ouders, naar Nederland komen en daar dan zonder, of met maar heel weinig toezicht, bij familieleden intrekken die al eerder naar Nederland gekomen waren, of bij elkaar gaan wonen, waardoor er nauwelijks sprake is van enige sociale controle vanuit de eigen groep.
Mannen uit alle culturen zijn immers gemiddeld crimineler dan vrouwen, en jongeren zijn crimineler dan ouderen.

Ik heb het wederom even voor je op een rijtje gezet, nu met een onderverdeling tussen mannen en vrouwen:

kijkt u weer even mee? (klik)

En daaruit blijkt dus dat Marokkaanse mannen van 12-25 jaar wel degelijk een stuk crimineler zijn dan Antilliaanse mannen uit dezelfde leeftijdsgroep. Toegegeven, de Antillianen scoren nog altijd erg hoog, maar de Marokkanen zitten daar nog steeds zo'n 20% boven, terwijl die Marokkanen dus wél die sociale controle vanuit de eigen groep (vaders, moeders, etc) hebben, of zouden moeten hebben.

Dus, vlijmscherp, hoe verklaar j�*j dat?
dus nu ga je al enkel de mannen uit een bepaalde leeftijdscategorie al gaan opzoeken?? wat volgt? enkel degenen met een zwarte schoonheidsplek op hun linker grote teen????

maar dus bij de Antillianen komt het door bepaalde redenen, niet hun religie, maar bij de Marokkanen wel? kom kom, beetje consequent blijven hé.
ofwel zeg je dat het bij de Antillianen ook door hun religie komt, maw het Christendom, ofwel geef je toe dat er andere redenen meespelen, nl de sociale achterstand.
Oud 30 mei 2008, 12:54   #88
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
dus nu ga je al enkel de mannen uit een bepaalde leeftijdscategorie al gaan opzoeken?? wat volgt? enkel degenen met een zwarte schoonheidsplek op hun linker grote teen????
Dit topic ging dus over die allochtone, Noord-Afrikaanse/Marokkaanse relschoppers in Anderlecht, die zich vrijwel uitsluitend in de categorie 12-25 jarigen bevinden en van mannelijke kunne zijn. Dus ja, dan vergelijk ik die met de door jou aangehaalde Antillianen in Nederland, en wel op basis van dezelfde criteria die voor de Marokkanen geldt: 12-25 jaar en mannelijk.
Dat jij dat dan in het belachelijke wil trekken, is dan ook voor jouw eigen rekening, en toont tegelijkertijd ook aan dat je blijkbaar geen degelijk weerwoord hebt.

Citaat:
maar dus bij de Antillianen komt het door bepaalde redenen, niet hun religie, maar bij de Marokkanen wel? kom kom, beetje consequent blijven hé.
ofwel zeg je dat het bij de Antillianen ook door hun religie komt, maw het Christendom, ofwel geef je toe dat er andere redenen meespelen, nl de sociale achterstand.
Ik heb in mijn vorige post al uitgelegd waar het verschil vandaan komt, en ik heb daar ook aangetoond dat een vergelijkbare groep Marokkanen beduidend crimineler is.
Tevens vroeg ik je mij dit eens te verklaren, en dat heb je met je 'vlijmscherpe' geest/pen/toetsenbord nog steeds niet gedaan.
Oud 30 mei 2008, 12:57   #89
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit topic ging dus over die allochtone, Noord-Afrikaanse/Marokkaanse relschoppers in Anderlecht, die zich vrijwel uitsluitend in de categorie 12-25 jarigen bevinden en van mannelijke kunne zijn. Dus ja, dan vergelijk ik die met de door jou aangehaalde Antillianen in Nederland, en wel op basis van dezelfde criteria die voor de Marokkanen geldt: 12-25 jaar en mannelijk.
Dat jij dat dan in het belachelijke wil trekken, is dan ook voor jouw eigen rekening, en toont tegelijkertijd ook aan dat je blijkbaar geen degelijk weerwoord hebt.

Ik heb in mijn vorige post al uitgelegd waar het verschil vandaan komt, en ik heb daar ook aangetoond dat een vergelijkbare groep Marokkanen beduidend crimineler is.
Tevens vroeg ik je mij dit eens te verklaren, en dat heb je met je 'vlijmscherpe' geest/pen/toetsenbord nog steeds niet gedaan.
allé, kort, is het gedrag van die Marokkanen het gevolg van hun religie, ja of neen?
en zo ja, wat is dan de reden voor het gedrag van die Antillianen in Nederland of de Roma in Italië?

mijn verklaring is duidelijk: complex maar sociale en economische achterstand is een belangrijke reden.
Oud 30 mei 2008, 13:40   #90
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
allé, kort, is het gedrag van die Marokkanen het gevolg van hun religie, ja of neen?
Ik heb daar in een ander topic al antwoord op gegeven, maar zal dat antwoord hier nog even in zijn geheel integraal plaatsen:
Citaat:
U vraagt, wij draaien.

Zoals ik in mijn eerste post al zei: "Zelf denk ik dat het een combinatie is van verschillende factoren is, waarvan de belangrijkste het niet aankunnen van de vrijheid in Europa, en hun heilig boekske zijn."

En zoals kelt in zijn post al zei, heeft Noord-Afrika een eigen dynamiek. Zelfs daar staat de tijd niet stil.
Echter, mentaal gezien staat de tijd staat wél heel erg vaak stil voor naar Europa geëmigreerde Marokkanen, waardoor die mentaal gezien dus nog steeds leven in het Marokko van hun jeugdjaren toen de religieuze achterlijkheid van de islam ook daar welig tierde.
Deze eerste generatie in West-Europa woonachtige Marokkanen heeft dan de religieuze achterlijkheid zoals zij die uit hun jeugdjaren in Marokko kenden, doorgegeven aan hun kinderen, en inmiddels ook weer aan hun kleinkinderen.
Tel daarbij op het relatief grote aantal door Saoudi-Arabië gefinanciëerde en opgeleide salafistische en wahabistische imams dat in West-Europese moskees actief is -en haat tegen alles wat westers is preekt- en we zijn er: religie speelt dus een grote rol van betekenis.
Het één en ander wordt dan ook nog versterkt doordat velen hun partner in het land van herkomst, Marokko dus, gaan halen. En dan niet een partner uit de relatief moderne grote steden, maar wel uit de veelal nog steeds in achterlijkheid verkerende middeleeuwse dorpsgemeenschappen waar de islam nog steeds het gehele dagelijks leven bepaalt.
Duidelijk zo?

Citaat:
en zo ja, wat is dan de reden voor het gedrag van die Antillianen in Nederland
Ook dat heb ik je al eerder verteld:
Citaat:
En we vervolgen met:

Citaat:
of de Roma in Italië?
Zigeuners, Roma zo je wilt, maken zich meer dan bovengemiddeld schuldig aan met name diefstal en inbraak. Dat is cultureel bepaald, en een zigeuner mag dan ook niet-zigeuners bestelen en oplichten zonder dat zij dit als criminele daad zien. Net zoals moslims dit ten opzichte van niet-moslims overigens ook mogen ten bate van hun heilige oorlog.

Citaat:
mijn verklaring is duidelijk: complex maar sociale en economische achterstand is een belangrijke reden.
Zowel de door jou aangehaalde Antillianen in Nederland als de Roma/zigeuners in Italië hebben óók een sociale en economische achterstand. Dit verklaart nog altijd niet het feit dat Marokkanen in de criminaliteits-, overlast- en andere negatieve statistieken met kop en schouders boven alle anderen uitsteken. Dus ja, dan moet je naar andere factoren gaan kijken, en kom je dus bij religie uit.
Oud 30 mei 2008, 14:03   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

sorry, als je gaat blijven vasthouden aan dat religiestandpunt, dan kunnen we niet meer verder hierover praten hoor, zo ga je nooit een oplossing vinden.

jij geeft hun een excuus trouwens, zij zijn niet in de fout, het is hun religie! daar waar ik degenen die in de fout gaan, wil aanpakken.
Oud 30 mei 2008, 14:10   #92
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ze homo's behandelen en meisjes uitmaken voor hoer is wel degelijk een gevolg van hun duivels sektegeloof.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 14:47   #93
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
sorry, als je gaat blijven vasthouden aan dat religiestandpunt, dan kunnen we niet meer verder hierover praten hoor, zo ga je nooit een oplossing vinden.
Sorry, maar als jij blijft vasthouden aan het feit dat het enkel sociale en economische achterstand is dat dit veroorzaakt, en niet kan of wilt erkennen dat religie wel degelijk ook een belangrijke rol speelt, dan kunnen we inderdaad maar beter niet meer verder praten hoor.

Citaat:
jij geeft hun een excuus trouwens, zij zijn niet in de fout, het is hun religie! daar waar ik degenen die in de fout gaan, wil aanpakken.
Het al dan niet volgen van een religie is nog altijd het gevolg van een eigen, vrije keuze, en als zodanig is het hun eigen keuze voor die religie die mede ertoe bijdraagt dat ze zo zijn. Hun eigen schuld dus.
Oud 30 mei 2008, 15:46   #94
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Sorry, maar als jij blijft vasthouden aan het feit dat het enkel sociale en economische achterstand is dat dit veroorzaakt, en niet kan of wilt erkennen dat religie wel degelijk ook een belangrijke rol speelt, dan kunnen we inderdaad maar beter niet meer verder praten hoor.

Het al dan niet volgen van een religie is nog altijd het gevolg van een eigen, vrije keuze, en als zodanig is het hun eigen keuze voor die religie die mede ertoe bijdraagt dat ze zo zijn. Hun eigen schuld dus.
Hou inderdaad maar op als het een welles nietes spelleke blijft.

Laatst gewijzigd door goodwill : 30 mei 2008 om 15:46.
Oud 30 mei 2008, 15:46   #95
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Zoals ze homo's behandelen en meisjes uitmaken voor hoer is wel degelijk een gevolg van hun duivels sektegeloof.
maar natuurlijk longhorn
Oud 30 mei 2008, 16:03   #96
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Hou inderdaad maar op als het een welles nietes spelleke blijft.
Heb jij ook nog wel eens zelf iets inhoudelijks te melden anders dan een resem nietszeggende oneliners,
*knip*

Laatst gewijzigd door Kadee : 3 juni 2008 om 10:48.
Oud 30 mei 2008, 19:54   #97
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Ik heb een Franse vriend die in een zwaar achtergestelde Noord-franse buurt woont , die zijn kinderen (jonger dan 6 jaar ) groeien op in een gebouw waar je letterlijk de drugsnaalden op de grond terug vindt . En dan zijn ze verbaasd als dat gevolgen heeft .... Het is nogal wiedes dat een zoon van een notaris geen auto's gaat fikken , waarom zou ie ? Simplistische mensen plakken daar origines en religie op , maar dat heeft daar nougatbollen mee te maken want kinderen van pakweg Afrikaanse diplomaten of ambassadeurs doen dat soort dingen niet. "It's the economy , stupid!"
Mo, met alle respect maar daar veralgemeen je hoor. Onderschat de kinderen van notarissen of ambassadeurs niet. Die kunnen er ook wat van. Ook zij zijn soms totaal verveeld, doen aan drugs en vandalisme uit verveling. Veel minder misschien dan de 'achtergestelden' uit Allochtonië, maar toch. Ik heb eens geweten in Oudergem, dat daar in een hele straat alle ruiten van alle auto's waren ingeslagen, en de daders waren kinderen van hele rijke piefen en hoogwaardigheidsbekleders.

Niét aan veralgemening en racisme doen hoor, mo!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 19:59   #98
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij ook nog wel eens zelf iets inhoudelijks te melden anders dan een resem nietszeggende oneliners, of kruip je alleen in de konten van de mensen met wie je het eens bent en zeg je die braafjes na?
Wat kan de wereld toch eenvoudig zijn voor sommigen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 21:33   #99
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Filmpjes 20 jaar geleden uit mijn buurt:

http://www.youtube.com/watch?v=CWBRp...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=nAsF4PPj598

http://www.youtube.com/watch?v=BQ6CO...eature=related

Toen leek het nog plat racisme, maar ik vrees dat er een kern van waarheid in schuilt.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 30 mei 2008 om 21:42.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2008, 21:49   #100
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Het antwoord op zulke zaken is heel eevoudig: De wet is gelijk voor iedereen. Kleur of afkomst doet hier niet terzake, dus gewoon toepassen die wet.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be