![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Gezien de meerderheid daar Franstalig is, zouden ze ook voor eentalig Frans kunnen pleiten; maar dat hoeft niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was op die meeting gisteravond en merkte toch iets. We spreken altijd over het FDF/MR, de PS, CDH of Ecolo maar een andere partij was gisteravond aanwezig tijdens de meeting : de RWF, de rattachisten dus. OK, ze hebben aan het debat misschien niet deelgenomen maar de aanwezigheid van RWF-militanten bleek de andere partijen en de aanwezige bevolking niet echt een probleem te zijn. Wat mij ergens niet verbaast. Dit is wat Olivier Maingain in 2002 op RTL-TVI zei :
" Si, sur la poussée du nationalisme flamand, l'Etat belge va vers l'éclatement, je ne suis pas non plus partisan de la République des bords de Meuse avec José Happart pour président [...] Alors autant participer �* la vie d'un grand Etat et d'une grande nation comme la France." Natuurlijk zegt Maingain nu niets meer daarover maar ik kan toch niet geloven dat hij nu anders daarover denkt. Laatst gewijzigd door Everytime : 3 juni 2008 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() de politicus die de stekker uit het stopcontact haalt bij de VRT krijgt onvoorwaardelijk mijn stem. Eender wie en wat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet waar je ergens verschilt van Hitler qua territoriale geilheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar b2bw... wat ze denken moeten wij doen volgens azert. buigen dus. DIEPER!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
In Amerika spreekt men nu ook Engels in plaats van de oorspronkelijke taal en ik heb de grond nog niet horen klagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() U antwoord niet op de vraag. De vraag is, als de Vlamingen zich zo verhuizen zodat ze zowel in de Vlaamse als de Waalse regering een meerderheid mee hebben, dan zou u er volgens wat u post over de rand geen enkel probleem mee hebben moesten we alles bij Vlaanderen aansluiten en eentalig Nederlands maken? Dit is identiek aan wat u wil doen met de rand (zij het wel op kleinere schaal).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door azert : 3 juni 2008 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zal het even proberen - Vlamingen verhuizen - Vlamingen overal meerderheid - Vlaanderen annexeert alles - België eentalig Nederlands - Geen probleem voor jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Daar ben ik me van bewust, maar dit is een puur hypotetische stelling om even de logica te testen van Azert en co. Dit cenaria is gewoon het uitvergrote spiegelbeeld van de Vlaamse rand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer iedereen in Vlaanderen Frans zou spreken en de inwoners van Vlaanderen nooit naar de Vlaamse tv zouden kijken en geen Vlaamse boeken of kranten lezen, dan zou het ook absurd zijn om nog over Vlaanderen te spreken. Hoogstens als geografische aanduiding. Wanneer mensen in een bepaalde steek besluiten om een andere taal te spreken dan de oorspronkelijke, dan moeten we dat respecteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Ook in het uiterste noorden van Frankrijk spreekt men nu Frans i.p.v. Vlaams en geen grassprietje dat protesteert.
|
![]() |
![]() |