![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Gaat vernietigen embryo's met genetische aandoeningen te ver? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 32,14% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
14 | 50,00% |
hangt ervan af (specifieer waarvan) |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,86% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Geheel in lijn met het beleid van het kabinet: alles uitstellen tot later, is dan de volgende handelswijze zinvol in deze kwestie?:
vernietig de afgekeurde embryo's niet. Je kan ze invriezen en dan heel lang (tot Sintjuttemis?) bewaren. Ik meen dat de meeste bezwaren voortkomen uit het laten sterven van embryo's. Of is er ethisch bezwaar tegen invriezen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() Dit verhaal toont eigenlijk goed aan waarom abortus of selectie verkeerd is en waarom zelfs ouders die beslissing veel te lichtzinnig nemen :
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...uperblij.dhtml Weten jullie trouwens wel hoeveel vrouwen er later spijt van hebben en er jaren mee worstelen of zelfs de rest van hun leven omdat ze een abortus hebben gepleegd ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Bron: website Nederlands Genootschap van Abortusartsen Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen idee. Ik ken er in elk geval geeneen.
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is ook dat de bronnen dikwijls onbetrouwbaar zijn. Of je hebt één of andere vereniging voor leven etcetera die tegen abortus is die de psychosociale problemen die vrouwen ondervinden na een abortus in de verf zetten om hun standpunt contra-abortus op te dringen. Of je hebt één of andere vereniging met voorstanders van abortus die zegt dat de cijfers heel laag zijn en dan nog eens zegt dat dit zelfs maatschappelijk moeilijk ligt als argument voor de juistheid van hun mening over abortus. In een cursus van me heb ik eens een percentage zien staan. Maar dat is een cursus zonder bronvermeldingen...
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() nee, geef ze eens
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat zal vnl. de fout van haar omgeving zijn die de boel demoniseert ipv haar te ondersteunen.
![]() |
#89 |
Minister
|
![]() En jij denkt dat een vrouw de abortus van de daken schreeuwt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Uit mijn cursus (niet letterlijk geciteerd) die geen bronnen gebruikt:
De kans op negatieve psychologische gevolgen bij de moeder op lange termijn is niet significant groter dan normaal, maar die neemt toe als ze weinig sociale steun krijgt, het relegieus of cultuur niet aanvaard wordt, als ze jonger is dan zestien en als ze nadien niet meer zwanger kan worden of als ze al in het tweede trimester van de zwangerschap zit.
![]() |
![]() |
#91 |
Minister
|
![]() Wat een zieke boel. Vrouwen die hun eigen kind vermoorden worden aangemaand door linkse boekses om er geen schuld over te hebben. Wie heeft dat geschreven? Marc Dutroux?
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als vrouwen zich niet in staat achten een kind op de wereld te zetten en te onderhouden en zich daardoor gedwongen voelen de zwangerschap te beëindigen, dan heeft het volgens mij weinig nut -eens het zover gekomen is- ze een schuldgevoel aan te praten. Gedane zaken nemen geen keer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar jij als man PreuSSe, kan je nog niet eens voorstellen wat het is.
Eneuh, je kan me veel noemen, maar links ben ik zeker niet. Als een vrouw de keuze van abortus maakt, is dat haar beslissing. En als ze er niet mee kan leven, er zijn genoeg opties open dan. Maar dan is het weerom haar eigen beslissing. Zulke wispelturige, zwakke, beinvloedbare individuen , zouden die zich wel mogen voorplanten? Ik ben het er wel mee eens, dat een vrouw, die mits vrijwillige sex zonder een voorbehoedsmiddel een gezonde foetus wil laten afdrijven een serieus geestelijk probleem heeft in deze maatschappij.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 6 juni 2008 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat is vaak het probleem, dat er nooit over gepraat wordt achteraf ... . Meestal weten de meeste vrienden enzo het zelfs niet tenzij ze er toen ook al bij waren. En vrouwen lopen zoals je aangeeft daar zeker niet mee te koop. Maar dit is 1 van die dingen waar je aan blijft denken voor de rest van je leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementslid
|
![]() Dit komt allemaal door de evolutieleer die predikt dat er geen God is en dat er dus ook geen absolute waarden en normen zijn. Dus eigenlijk is er niks dat absoluut slecht is volgens de evolutieleer en wat zien we vandaag ? .... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat oorspronkelijk deze gevoelens samen met de Joods-Christenreligie in de evolutie van de mens gekomen zijn omdat het enige doel ervan is de mens te manipuleren.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 6 juni 2008 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() Precies, dat is dé grote kanker die aan het Westen zit te vreten. Ik heb het hier al vele malen geschreven. Wie God uit de samenleving verwijdert, die schept een samenleving die er geen meer is want ze valt uiteen in immorele individuen. Jezus onze Heer en Redder sprak: Wie in Mij gelooft zal leven. Vandaag weten we dat Zijn woorden letterlijk te nemen zijn. Want de afvalligen en de goddelozen leven niet, hun ziel leidt een zinloos bestaan tot op punt waar zelfs het eigen kind ombrengen als een soort weldaad wordt beschouwd.
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is de afdrijving van een klompje cellen uit een vrouwelijk lichaam geen moord, maar de verwijdering van een parasiet. Citaat:
![]() |