Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2008, 06:43   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik weet wat ik doe, en als anderen in mn auto zitten neem ik geen risico's, en pas ik me aan. evenals wanner ik zie dat er volk op straat loopt, vooral kinderen. Evenals de fietsers.

Maar op vlakke wegen zonder of weinig bewoning en verkeer, daar ben ik héél pragmatisch.
Dat dachten al die verongelukte jongeren.
Oud 12 juni 2008, 06:48   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Meer flitspalen vind ik
Regels zijn regels e
Ge weet dat de regels bestaan en da ge geflitst kunt worden
De Magnificats, Garrys en Tom Boonens discipline bijbrengen en er zouden géén flitspalen nodig zijn.
Oud 12 juni 2008, 12:27   #83
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
of dat "50" in SI-eenheden moet geïnterpreteerd worden
dus 50 m/s
= 50 * 60 * 60 m/h
= 180 km/h
mijn broer had vroeger zo'n amerikaanse bak, en in het begin reed hij 60miles... Tot hij doorhad dat de km/u in kleine letterkes stonden. Dat zou ik pas een goed argument vinden. Het zou perfect verklaren dat je 60% tehard gaat

Nu ik blijf bij mijn stelling: als verkeersveiligheid het adagio is voor de flitspalen, dan moet een electronische snelheidsbegrenzer een nog veel hogere prioriteit zijn.
Als die snelheidsbegrenzer er nooit komt, bewijst de regering gewoon uit te zijn op ons geld.

Tweede stelling: als het erop aankomt ons geld te hebben, kunnen ze veel beter een C02 taks invoeren op alle brandstoffen arato van 1euro/liter. Dan kun je moeiteloos permanent hardrijders (en veelverbruikers) taxeren. EN als onzichtbare hand de economie en het hardrijd gedrag penaliseren.

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 juni 2008 om 12:31.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 12:45   #84
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Magnificats, Garrys en Tom Boonens discipline bijbrengen en er zouden géén flitspalen nodig zijn.
Wel weet ge waar ik me onmenselijk kan aan ergeren ? Aan van die verkeersseuten die op een halflege snelweg tegen 110 links *blijven* hangen. Zelf flikje spelen. Hunne roestbak kan waarschijnlijk niet eens harder. En dan maar eisen van iedereen dat ze "discipline" moeten hebben op een lege snelweg, of een lange rechte dubbelvaksbaan waar een of andere verkeersnazi een bord van 50 per uur neergepoot heeft (brengt lekke rop joh !).

Meestal zijn dit ook mensen die met een groot ei in hun broek in de wagen zitten, en als de dood zijn om te rijden. Ze begrijpen maar niet dat er mensen zijn die *wel* goed kunnen rijden en die perfect hun voertuig onder controle hebben.

Flitspalen worden afdoende bestreden door POI in de GPS te zetten. Alhoewel die ondingen voor het milieu ook niet fantastisch zijn...remmen...optrekken...remmen...optrekken...

En verder ? Onlangs nog "ticketje" van 395 euro gehad (snorremannen waren me een km of 10 gevolgd), maar ja, dat beschouwen we dan maar als een verdoken belasting zeker ? Op naar de volgende !
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 19:50   #85
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Die zijn er nu ook niet nodig. Lees post 10
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 20:08   #86
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Wel weet ge waar ik me onmenselijk kan aan ergeren ? Aan van die verkeersseuten die op een halflege snelweg tegen 110 links *blijven* hangen. Zelf flikje spelen. Hunne roestbak kan waarschijnlijk niet eens harder. En dan maar eisen van iedereen dat ze "discipline" moeten hebben op een lege snelweg, of een lange rechte dubbelvaksbaan waar een of andere verkeersnazi een bord van 50 per uur neergepoot heeft (brengt lekke rop joh !).

Meestal zijn dit ook mensen die met een groot ei in hun broek in de wagen zitten, en als de dood zijn om te rijden. Ze begrijpen maar niet dat er mensen zijn die *wel* goed kunnen rijden en die perfect hun voertuig onder controle hebben.

Flitspalen worden afdoende bestreden door POI in de GPS te zetten. Alhoewel die ondingen voor het milieu ook niet fantastisch zijn...remmen...optrekken...remmen...optrekken...

En verder ? Onlangs nog "ticketje" van 395 euro gehad (snorremannen waren me een km of 10 gevolgd), maar ja, dat beschouwen we dan maar als een verdoken belasting zeker ? Op naar de volgende !
En ik erger me aan van die moraalridders die steeds een ander moeten de les spellen. In Antwerpen heb ik er ook zo een geweten. Een groene natuurlijk. Die kwam de dag dat ze wist dat de pers aanwezig zou zijn met een bestelwagen tot aan de achterkant van het stadhuis waar dat ze dan haar fiets er uit nam om per fiets tot aan de voorkant te rijden. Alle andere dagen kwam ze met haar Volvo.
Oud 12 juni 2008, 20:26   #87
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Je kan het zo spelen,ongeveer, maar het beste is, 10€ te betalen met daarvoor een aangetekend schrijven waarin je vermeld dat je niet in staat bent om onmiddelijk 100 € op te hoesten en in die brief zeg je zelf van 10€/maand te betalen en de 1* betaling reeds is gebeurt ( je moet het dan ook doen)
De volgend maand betaal je weer 10 € en dan zal je maar eerst een brief van hen ontvangen waarin ze zullen vragen om dit in 2 schijven af te lossen.
Betaal dan wederom 10€ en schrijf hen dat je echt niet kan door financiele problemen.
Dan zal je waarschijnlijk een brief ontvangen dat ze akkoord gaan en ze zullen schrijven indien je 1 maand overslaat ze het volledige bedrag komen recupereren - dit doen ze nooit - want dit kan enkel uitgesproken worden door een rechtbank omdat je reeds aan het afbetelen bent en je niet van kwade wil bent.
Mocht dit eventueel toch voor de politierechtbank komen, krijg je steeds gelijk.
In Belgie kan je ALLES afbetalen, behalve je jaarlijkse autotaks - zelfs indien ze dit komen halen met een deurwaarder moet deze forfait geven als je wil afbetalen.
Indien je toch een echt spelletje wil spelen, schrijf je hun aangetekend aan en vermeld daar in dat je twijfels hebt over de snelheid en vraag je of je inzage mag hebben over de eiking (datum, stempels, firma,methode...) van dat flitsapparaat.
De nummer van de eikingspapieren moet overeenkomen met de nummer van de flitspaal en je wil dat je daar ook controle op wil nemen.
8/10 hoor je niets meer tot over 1 of 2 jaar dat er een andere kwibus op dat dossiertje valt en je terug lastig valt - Herhaal je geval van eiking - dit kunnen ze nietmeer bewijzen, want normaal moeten die palen reeds terug geeikt zijn en kloppen de nummers nietmeer en datum van laatse eiking is bgebeurt NA uw overtreding
Weg boete.
(Ik weet niet of ik dit op het net mag zetten -soit-)
Je kan ook de foto opvragen. Die zijn ze verplicht te bezorgen. Als het toeval wil dat er nog een ander, dus een tweede, voertuig bij op staat, kan je altijd zeggen dat het niet jij was maar die andere die te snel reed.

Dit kan natuurlijk meestal enkel wanneer je op de autosnelweg of op een meervak baan geflitst werd. Ook wanneer die andere rechts van U op de foto staat.

Wanneer de rechter dan aanhaalt dat U dan evengoed in overtreding was door links te blijven rijden waardoor de andere U zou rechts hebben kunnen inhalen, antwoord je dood leuk,” dat is goed mogelijk M. of Mevr. De voorzitten, maar dat wordt mij hier niet ten laste gelegd, er wordt mij hier ten laste gelegd dat ik zou te snel gereden hebben, wat ik niet deed, en niet dat ik links van de rijbaan reed.
Vrijspraak gegarandeerd.
Oud 12 juni 2008, 21:32   #88
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Een ding is ook zeker, ze kunnen de gerechterlijke achterstand allang niet meer bokken. Weet ik van iemand die daar werkt, deze nammidag nog besproken. En onze digitale flitspalen staan er nog niet eens...
Ze zoeken een administratieve hulp om daar te werken, en ze vinden bijlange geen... de vacature geraakt niet ingevuld.
Misschien moet de staat deze rendabele jobs beter invullen ?? En kan ze zo meer inkomsten binnenrijven voor de staatskas

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 juni 2008 om 21:34.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 21:37   #89
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Je kan ook de foto opvragen. Die zijn ze verplicht te bezorgen. Als het toeval wil dat er nog een ander, dus een tweede, voertuig bij op staat, kan je altijd zeggen dat het niet jij was maar die andere die te snel reed.

Dit kan natuurlijk meestal enkel wanneer je op de autosnelweg of op een meervak baan geflitst werd. Ook wanneer die andere rechts van U op de foto staat.

Wanneer de rechter dan aanhaalt dat U dan evengoed in overtreding was door links te blijven rijden waardoor de andere U zou rechts hebben kunnen inhalen, antwoord je dood leuk,” dat is goed mogelijk M. of Mevr. De voorzitten, maar dat wordt mij hier niet ten laste gelegd, er wordt mij hier ten laste gelegd dat ik zou te snel gereden hebben, wat ik niet deed, en niet dat ik links van de rijbaan reed.
Vrijspraak gegarandeerd.
Vergeet dit maar rap mijn beste aangezien op dat fotootje mooi mee de snelheid van elk voertuig op zijn baanvak is vermeld....
Hoe ik dat weet mijn beste, zelf meegemaakt natuurlijk...
Op de foto stond toen bij mijn auto op de middenste rijstrook de snelheid er mooi bij vermeld,namelijk 140 km/uur...En de auto op de linkerbaanvak die gelijk met mij geflitst werd had maar liefst 168 km/uur werkelijke snelheid...
En dit voorval dateert al van zo'n 10 jaar geleden..

Laatst gewijzigd door Svennies : 12 juni 2008 om 21:45.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be