Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2008, 21:18   #81
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De pensioenen zijn WEL betaalbaar. De "normale" pensioenen hé. Die schandalige pensioenen van managers en consoorten zijn idd. niet meer te financieren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 21:18   #82
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De pensioenen zijn WEL betaalbaar. De "normale" pensioenen hé. Die schandalige pensioenen van managers en consoorten zijn idd. niet meer te financieren.
Oud 14 juni 2008, 21:18   #83
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 14 juni 2008, 21:18   #84
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 14 juni 2008, 21:18   #85
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 14 juni 2008, 21:21   #86
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
...en de staatspensioenen niet vergeten...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 21:27   #87
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
En evenveel bijdragen?

Waarschijnlijk niet...
Maar ook nu zijn de bijdragen al belange niet meer evenredig met de pensioenen. De stap naar gelijk pensioen voor iedereen, is geen grote stap.
Oud 14 juni 2008, 21:30   #88
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valkje Thomas Bekijk bericht
Ik vrees dat het kapitalistisch systeem dan ook niet meer houdbaar is en zal
communisme de redding zijn,derop of deronder ofwel allemaal werken in dienst van een
godsdienst,indit geval de Islam die zal heersen gelet op de bevolkingsgroei en bekeerlingen anderzijds. George Michael zei het ook al, de wereld is om zeep.
Niet de wereld, maar het oude europa.
Oud 14 juni 2008, 22:22   #89
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Staatspensioenen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...en de staatspensioenen niet vergeten...
Veel staatspensioenen zijn ook niet om mee te stoefen hoor! Die v.h.leger, onderwijs en NMBS zijn goed, maar de rest: ze mogen ze hebben...

Oud 14 juni 2008, 22:25   #90
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor uw geweten er zijn 3 soorten pensioenen

1° te beginnen met de laagste: de zelfstandigen, hebben recht op iets dat nog minder is dan het minimumloon.
Als de CEO een zelfstandige was, dan is het die superminimumpensioen waarmee je ofwel een keer kunt trakteren in het restaurant, of waarmee je de helft van uw taks van uw auto kunt betalen, ofwel waarmee je 30% van uw verblijf in het rusthuis kunt betalen.

2° de bedienden, die komen er min of meer goed uit. Wat ik nog niet begrijp is wat ze gaan doen met al die tweeverdieners ? Romen ze dat af of niet ?

en ja een CEO die bediende was heeft dus dat bediendepensioentje. NIet slecht uiteraard, maar ook niet meer dan een ander, gewoon communistisch.
Als die kerel geluk had, heef thij wel af en toe een bonus in een pensioenspaarplan gestopt

3° en dan zijn er de luxepoezen van de staat, en dat gaat van spoortweg, post, nationale bank, onderwijs, zeg maar 30% van de beroepsbevolking.
Die krijgen zo een beetje 80% van hun laatste wedde; Je weet wel die gentelmenagreements in het onderwijs waar ze zorgden dat ze de laatste vijf jaar directeur waren etc...

Als er een gat zit in de begroting is het dankzij die kaste.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2008, 06:59   #91
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel staatspensioenen zijn ook niet om mee te stoefen hoor! Die v.h.leger, onderwijs en NMBS zijn goed, maar de rest: ze mogen ze hebben...

Alhoewel, vraag aan alle ambtenaren, of ze hun pensioenberekening willen gelijkgeschakeld zien met deze van de arbeiders/bedienden, denk niet dat er ene is, die ja zal zeggen.
Oud 15 juni 2008, 10:45   #92
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dankzij hun 'schandalig' hoge lonen dragen ze wel meer geld bij tot de SZ.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 13:52   #93
FDM
Banneling

Standaard

nederland wil de pensioenleeftijd opkrikken tot 67
en daarna tot 70 ?
daarna tot 75 ??
blijkbaar is er een groep die niet hard genoeg stempelt om alles te financieren
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 15:17   #94
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Mijn grootouders en mijn ouders en ik hebben allemaal serieus moeten afdragen aan de sociale zekerheid. Dat ze nu geen geld meer hebben is niet de schuld van de mensen, maar van het wanbeleid van de beleidsmakers en daar is nog altijd geen verbetering in gekomen. En migranten importeren helpt daaraan niets, want die werken toch niet.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 15:19   #95
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
nederland wil de pensioenleeftijd opkrikken tot 67
en daarna tot 70 ?
daarna tot 75 ??
blijkbaar is er een groep die niet hard genoeg stempelt om alles te financieren
Ga daar eens heel simpel op antwoorden : als ik tot mijn 75ste (de gemiddelde sterfleeftijd van de man) moet werken hier in België, dan verkoop ik al mijn bezittingen op mijn 58ste en bol het af naar een land waar ik van mijn geld nog kan leven tot mijn 75ste. En geloof me zo'n landen zijn er.
Oud 16 juni 2008, 15:20   #96
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

correct : het is gewoon een geval van politieke onwil en het feit dat politici liever het geld zien gaan naar hun persoonlijke onbetaalbare projecten, waarmee ze zich in de pers kunnen profileren.
Oud 16 juni 2008, 15:27   #97
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
correct : het is gewoon een geval van politieke onwil en het feit dat politici liever het geld zien gaan naar hun persoonlijke onbetaalbare projecten, waarmee ze zich in de pers kunnen profileren.
Het is alleen correct als met managers en consoorten, staatsambtenaren worden bedoeld (wat ik niet denk dat het geval is).
Zoniet hebben deze een massa afgedragen aan de sz om uiteindelijk maar een gelimiteerd bediendenpensioentje te trekken.
Oud 16 juni 2008, 15:59   #98
Valkje Thomas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Mijn grootouders en mijn ouders en ik hebben allemaal serieus moeten afdragen aan de sociale zekerheid. Dat ze nu geen geld meer hebben is niet de schuld van de mensen, maar van het wanbeleid van de beleidsmakers en daar is nog altijd geen verbetering in gekomen. En migranten importeren helpt daaraan niets, want die werken toch niet.
mijn beide ouders hebben zich kapot gewerkt,nooit van pensioen of andere uitkering kunnen genieten, en waar is al dat geld naartoe die ze hebben afgedragen... dat heet solidariteit,komt ergens anders terecht, maar gelukkig is er SZ iets dat in vele andere landen niet eens bestaat.
Schaf dat af en gedaan met de veiligheid,vrede, prachtig België en ik wil niet in een jungle leven waar mensen moeten jagen om te overleven.

Laatst gewijzigd door Valkje Thomas : 16 juni 2008 om 16:08.
Valkje Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2008, 16:49   #99
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nogmaals, waarom zijn de staatsambtenaren niet solidair ?
Oud 16 juni 2008, 19:43   #100
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valkje Thomas Bekijk bericht
mijn beide ouders hebben zich kapot gewerkt,nooit van pensioen of andere uitkering kunnen genieten, en waar is al dat geld naartoe die ze hebben afgedragen...
Naar de geldverslindende nv België en naar het pamperen van allochtonen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be