![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Geen loonindexering meer voor hoogstverdieners? | |||
een goed idee |
![]() ![]() ![]() |
24 | 34,29% |
wat is dat nu voor zever? |
![]() ![]() ![]() |
34 | 48,57% |
een beter idee is dit (specifieer) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 14,29% |
ik begrijp geen ideeën |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,86% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij zullen hem gedenken in het kieshok.
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook voor een gezinshoofd ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Apart dat iedereen ook een zwembad in zijn tuin legt Apart dat we allemaal nu maandelijks nieuwe kledij kopen Apart dat we allemaal op reis gaan Kun je mij eens allemaal uitleggen, als je al die bovenste rommel weggooit, en je leeft van 1 brood per dag en 1 fles water. Of je bedenkt een caroussel van hotdog - hamburger - kip - ei - menu's... Wie er hier in belgie meer geld nodig heeft dan 100euro per maand voor zijn eten is een luxebeest. En wie meer nodig heeft als hij voor een garderobe van 2 meter meubels staat, kan rustig met zijn kledij nog 5 jaar verder. Dus mijn stelling is, er moet hier bij mij niemand komen zeveren dat hij kou heeft, als hij ondertussen nog een GSM abonnement lopen heeft. Er moet bij mij niemand komen zeveren dat hij honger heeft als hij een LCD-TV op afbetaling heeft. Er moet bij mij niemand komen zeveren dat hij geen geld heeft als zijn huis van boven naar beneden volligt met rommel die hij zou kunnen verkopen op de rommelmarkt. Dus echt waar, ik ken weinig mensen die in een stalletje van betlehem leven , en moeten schooien bij hun kennissen of familie om boterham te eten. Dat loopt hier echt niet meer rond. En als ik die cultuurchoque programma's zie waar Ethopiers nog gezellig onder de blote lucht slapen, dan vind ik wel dat vakbonden van het lotje getikt zijn als ze daar staan te verkondigen dat iedereen nu wat meer moet verdienen. Echt waar. Moest ik Leterme zijn, zou gans die vragenlijst voorliggen vooraleer je een euro extra steun zou krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We indexeren de lonen maar we indexeren de uren ook: dan werkt iedereen gewoon 5% meer en verdient iedereen inderdaad 5% meer Als er tijdens een luxeperiode werktijdsverkorting kan ingevoerd worden; kan er tijdens een arme periode een werktijdsverlanging ingevoerd worden... Netto gaan we allemaal meer verdienen, maar inderdaad we gaan ervoor werken... En geen enkel bedrijf kan eroverlullen, het uurloon blijft voor iedereen gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alle werklozen naar het OCMW dan ?
![]() |
![]() |
#87 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://register.consilium.eu.int/pdf...05188.nl04.pdf Laatst gewijzigd door filosoof : 13 juni 2008 om 22:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb geen van de dingen die je daar opsomt. Mijn vraag is of ik eens gratis naar het toilet mag, zoals de Ethiopers in hun land. Doppers, die werken in 't zwart. Vandaar dat ze niet moeten bedelen. De fiscale fraude in België is hoger dan het gemiddeld maandloon van de eerlijke belastingbetaler. Laatst gewijzigd door DannyS : 14 juni 2008 om 01:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Staatssecretaris
|
![]() En vraag Leterme eens hoe ik als hij jou was met zijn belastingvrijstelling van 8000 euro een zwembad moet aanleggen als ik dat bedrag niet heb.
In België berekenen we overigens de armoedegrens door 60% te nemen van het nationaal mediaan inkomen op individueel niveau. Dat betekent hier net zoals in de derde wereld, dat op die mensen wordt neergekeken door hun naaste buren. Als je het mij vraagt, ben je daardoor vooral hier van deelname aan het maatschappelijk leven uitgesloten. Laatst gewijzigd door DannyS : 14 juni 2008 om 02:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
- Niet peuteren aan de index, zelfs niet voor de hoge lonen zoals Al Quaden suggereerde... anders stappen die toch over naar het vennootschapsstatuut. - Maximumprijzen invoeren voor Elec & Gas en de BTW omlaagtrekken op energie... Ik vind dat ook een goed idee. De lonen EXTRA omhoogtrekken BOVENOP de index is een SLECHT idee & dat weten de vakbonden maar al tegoed... die truuk hebben we in de jaren 80 uitgehaald & dat is slecht afgelopen...
![]() |
![]() |
#91 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een alcoholieker die honger heeft, heeft teveel alcohol gekocht, en moet zijn gedrag aanpassen. Een werkloze die een GSMabonnement heeft en daar mee gaat gokken op TV spelletjes, verarmt zich op deze manier het VEE van het OCMW als melkkoe noem ik dat... Een steuntrekker die vindt dat hij recht heeft op een biefstuk chateaubriand 1kg en dan vindt dat hij arm is omdat hij de bearnaisesaus niet kan kopen is ook slecht bezig. Ik bedoel gewoon maar: onze maatschappij staat vol PRIKKELS om te consumeren. En een werkloze, steuntrekker heeft TIJD om zich over te geven aan al die prikkels. EN automatisch heb je geld tekort. Iemand die 70uur per week werkt, heeft geen tijd om te consumeren, en stapelt zijn geld op op de rekening ?? Snap je nu wat ik bedoel.. Het probleem van rijkdom is allemaal relatief: je werkt en hebt geen tijd om te consumeren en wordt rijk... De werkloze, heeft veel te veel tijd om te consumeren maar heeft geen budget.... Eisen dat je meer geld wil zal iedereen zijn probleem zijn, maar van waar komt het probleem: zorg dat werklozen aangepaste budget reclamefolders krijgen bvb... zorg dat werklozen intelligente bankkaart krijgen die alleen de 'noodzakelijke' produkten laten consumeren.... Dan ga je automatisch de welstand van die mensen sturen. Want voor die mensen is ELKE FOUT een ramp. Ik heb ook verleden jaar zo een verkeerd telefoonabonnement afgesloten. DIe fout kost mij 200euro.... En zo zijn we met duizenden belgen bedrogen geworden door Mobistar gehaaide verkoopsteam, en nog meer gehaaid backoffice team.. Maar voor een werkloze is dat een ramp.... En daar doel ik op, een goeie database met dergelijke PITFALS of VALKUILEN, en een bankkaart die deze valkuilen censureert zou al HEEL VEEL oplossen ALs firma zou je dus uw commerciele kracht verliezen, en als consument ben je beschermd.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 14 juni 2008 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
EN als we ons eens allemaal massaal daarmee bezighouden, dan hebben we in een wip de meest rendabele economie ter wereld, met de nodige slagkracht, en lachen we de arabieren vierkant uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Klinkt belachelijk op het eerste zicht, maar we moeten er toch eens aan beginnen, of we zitten volgend jaar wéér in de miserie. Een jaar geleden (toen ze weer eens stookoliecheques gingen uitdelen) heb ik dat hier ook al gezegd, maar toen werd ik weggelachen. Laatst gewijzigd door Kazan : 14 juni 2008 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het mortuarium op kernenergie & de olieprijzen verplichten de producenten om te differsifiëren... en dat gebeurt langzamerhand ook. Ik ben volledig akkoord met je argument op milieuvlak, maar de koopkracht van de gezinnen MOET op één of andere manier omhoog getrokken worden anders gaat de consumptie recht naar beneden. Als we aan de lonen komen, komt het niet goed. Dus waarom zouden we niet tijdelijk aan de prijzen zitten?
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Willen we de koopkracht op lange termijn verzekeren, moeten we op zoek naar alternatieven. De olie zal duurder blijven worden, en we kunnen de accijnzen niet blijven verlagen of stookoliecheques blijven uitdelen. Het geld is nu al op, nog bijkomende schulden creëren zou stom zijn. De sterkste economieën zijn diegene die het best en snelst kunnen omgaan met veranderingen. Net zoals in de natuur. Een overheid mag zijn bevolking niet beschermen tegen veranderingen, maar moet zijn bevolking helpen aanpassen. Je kan de bevolking immers niet eeuwig beschermen, ooit zal je je bevolking moeten confronteren met de veranderingen. En hoe langer je ze probeert te beschermen, des te harder wordt de schok. En liefst probeer je je klaar te maken voor de veranderingen op 't voorhand. In de Belgische politiek, zeker met de invloed de vakbonden, is dit een groot probleem. De vorige jaren koos de paarse regering voor de bescherming ipv de aanpassing. De regering voor stookoliecheques e.d. Hadden we dat geld toen gegeven als isolatiepremies of premies voor zonnepanelen e.d., hadden we nu al een pak minder problemen. En nu wordt het zelfs te moeilijk om premies zoals de laatste twee, te geven. Het geld is immers op. Het beroemde citaat van Dehaene zegt genoeg over de visie van de Belgische politici: "Een probleem moet je pas oplossen als het zich stelt." Een probleem dat je ziet aankomen, moet je vermijden! De stijging van de olie- en de voedselprijzen zat er al jaren aan te komen. En nu zitten we hier schoon, met de hoogste inflatie van Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |