Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2008, 11:39   #81
JanZonderVrees
Vreemdeling

JanZonderVrees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Helemaal geen frustratie. Ik wil alleen eens goed lachen aangezien ik zie dat jullie nogal vlug op jullie teentjes zijn getrapt.

Gewoon eens uit de bol gaan.

Een taal is toch maar een communicatiemiddel en er zijn er zo'n 5.000.

Kennen jullie het Coboltaaltje nog van de jaren 80? Nu is dat foetsie. Hebben jullie daar al een nachtje voor moeten wakker liggen? Ik niet, hoor.
Foei Doedelzak hoe denigrerend jij doet over een taal.
Taal is veel meer dan een communicatiemiddel. Het is de uiting van een cultuur, het resultaat van 100-en jaren culturele evolutie. En op mijn cultuur ben ik gewoon fier, hoe klein die ook is. En die taal en cultuur verdient respect.

Ik denk dat geen enkele franstalige zo over zijn taal denkt. Ten andere één van de redenen waarom ze zo moeilijk van het frans willen afstappen als ze in Vlaanderen komen wonen. Frans boven alles!
Oud 18 juni 2008, 12:06   #82
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste jongens en meisjes,

Waarom is het zo belangrijk dat wij Nederlands spreken en ervoor vechten? Zouden we ongelukkiger zijn als we een andere taal spraken? Zou het onze levenskwaliteit aantasten? Ik denk het niet en het lot van een taal kan me geen barst schelen.

Wat denken jullie ervan? Het Nederlands de pot op en lekker Frans of Engels gaan spreken? Ik weet zeker dat jullie dat een tof ideetje vinden.
Goed, laten we voor België dan maar gewoon de taal van de meerderheid van de bevolking nemen. Democratisch, toch?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 19:24   #83
FDM
Banneling

Standaard

ik wil de vraag nog eens stellen aan de nederlanders :
'zou jij je oma en bompa achterlaten in een home waar de slovaarse verpleegster enkel frans-met-engels-haar-op spreekt ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 19:32   #84
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Goed, laten we voor België dan maar gewoon de taal van de meerderheid van de bevolking nemen. Democratisch, toch?
Wat maakt het uit? Als we elkaar maar begrijpen. Laten we eens beginnen met het invoeren van een serieuze tweetaligheid bij onze jeugd van Oostende tot Aarlen. Waarom doen ze in de Vlaamse gemeenschap overigens zo moeilijk over die taalbadscholen?

Vooruit met de geit ! Dit is de 21ste eeuw ! Zonder talenkennis kom je nergens !
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 19:54   #85
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Kennen jullie het Coboltaaltje nog van de jaren 80? Nu is dat foetsie. Hebben jullie daar al een nachtje voor moeten wakker liggen? Ik niet, hoor.
Ben je door je ouders opgevoed in Cobol? Heeft Cobol je sociale contact bepaald? Fluister je Cobol in het oor van je partner tijdens zwoele momenten? Nog gezellig Cobol gesproken op cafe? Spreek je Cobol of Frans met je ouders als je hen (moge ze nog allebei hebben) bezoekt? Begrijp je de wegwijzers in Cobol? Is je belastingsformulier en het begeleidende boekje met uitleg in Cobol? Laatst nog een goed toneelstuk in Cobol gaan zien? Nog een goede film gekeken die gelukkig Cobol ondertiteling had? Wat is je favoriete literaire roman in Cobol? Ben je tevreden als veiligheidsinstructies enkel in Cobol worden uitgelegd?

Maar je hebt gelijk hoor. Vroeger zou ik liever opgevoed zijn in C++, maar sinds een tijdje versta ik Perl beter.

Ik raad de rest van de mensen hier dan ook aan om geen woorden meer vuil te maken aan deze troll eerste klas, die zijn of haar nickname alle eer aandoet. Een zak volgeblazen met lucht dat mits geen talent een hoop vals lawaai kan maken.

Edit: en het is dan nog tegen mijn gewoonte om hele lijnen in het vet te zetten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 juni 2008 om 19:58.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 19:56   #86
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik eis Baskisch als eenheidstaal!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 20:05   #87
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat maakt het uit? Als we elkaar maar begrijpen. Laten we eens beginnen met het invoeren van een serieuze tweetaligheid bij onze jeugd van Oostende tot Aarlen. Waarom doen ze in de Vlaamse gemeenschap overigens zo moeilijk over die taalbadscholen?

Vooruit met de geit ! Dit is de 21ste eeuw ! Zonder talenkennis kom je nergens !

Mocht jij eindelijk eens wakker worden in de 21ste eeuw in de plaats van dat je mentaal blijkbaar nog steeds ergens in het Belgique van de 19de eeuw ronddoolt, had je inmiddels misschien geweten dat Frans in het Vlaamse onderwijs nog altijd de tweede taal is. Omgekeerd is in het in Wallonië nog altijd niet het geval. Integendeel zelfs, als de Walen een tweede taal kunnen, is het doorgaans het Engels, zoals overal elders, opdat ze de internationale boot niet zouden missen. Hier moet onze jeugd nog steeds als eerste een taal leren die ze zelf hoe langer hoe minder nodig hebben, maar toch nog altijd hoogst noodzakelijk moeten kunnen in een Belzieke context opdat ze toch maar de Meesters in hun eigen taal zouden kunnen te woord staan. Zoals ik zei, ALS ze een tweede taal kunnen, want alle mooipraatjes over de stijgende talenkennis van de Franstaligen in Belgique worden even snel weer doorprikt. En zolang men in het Franstalige landsgedeelte alle TV-programma's, films, videogames en nog wat in het Frans overdubt en de mensen aldaar de illusie geeft dat de hele wereld Franstalig is, is er niemand die de Vlamingen van een mindere kennis van andere talen heeft te beschuldigen, en zeker dan nog vergeleken met de Franstaligen. Ga dus voor andermans deur gaan vegen, man!

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 18 juni 2008 om 20:22.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be