![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Exxon draait hier voor niets op, Exxon wint er alleen maar bij. Citaat:
NOGMAALS, stap eens af van uw enge landsgrenzen, de oliebusiness wordt geregeerd door een aantal families en zij hechten totaal geen belang aan het feit of de hoofdzetel van het bedrijf zich in Parijs, dan wel London of New York bevindt, money in the pocket is de drijfveer.
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 25 juni 2008 om 10:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Schepen
|
![]() Ik snap het niet goed is er dan geen infrastructuur zodat de irakezen dit zelf kunnen doen , het ontginnen zullen ze wel zelf moeten doen maar de cash claimen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementslid
|
![]() wie heeft de wapens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
![]() Citaat:
Deal? We willen voor deze bewezen diensten wel minstens een bedankske.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geloof daar niet in. Neem nu bvb de VN. Dat is een club waarvan 80% louter als vertegenwoordigers van dictators kan worden omschreven. Het lijkt me naief om te geloven dat er uit zoiets iets goeds kan ontstaan. Ik wil alleszins niet dat dit soort instanties nog meer macht krijgen dan nu al het geval is. Ik denk dat we beter gewoon eens een reële evaluatie maken van onze plaats in deze wereld en wat de beste manier is om zo weinig mogelijk conflicten te hebben. Het gebrek aan grondstoffen maakt het er natuurlijk niet makkelijker op, maar toch enige suggesties van mijn kant. Rang 1: 'Westerse wereld': intensieve samenwerking. (I.e. Europa, VS, Canada, Japan, Australië, Nieuw-zeeland) Rang 2: Indië, 'democratisch' Zuid Amerika en Azië, Rusland. Rang 3: China. Rang 4: alle landen met een ongecontroleerde bevolkingsaangroei. Als de duitsers even hard "gekweekt hadden" als de palestijnen na WO II waren er nu 600 miljoen duitsers geweest. Je kan er wel zeker van zijn dat het dan niet de vredelievende natie geweest was die het nu is. I.e. in mijn ogen is ongecontroleerde bevolkingsaangroei dé grootste oorzaak van conflicten in de wereld. Historisch gezien klopt dit ook als een bus. Als die landen dan ook nog eens een bijzonder intolerante ideologie aanhangen maakt het de zaken nog erger, maar de bevolkingsexplosie is de eerste oorzaak. Met deze landen is in mijn ogen niet meer mogelijk dan handelsrelaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gewone 'machtspolitiek'. Niets nieuws. Moest Europa iets meer zeggenschap in eigen huis te hebben, het zou meer dan enkel de Atlantische kaart trekken. Een nieuw ijzeren gordijn is niet in het belang van Europa. Daar wordt uw 'alliantie' al doorprikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Niet de Amerikanen, maar de Irakezen zelf hebben zoveel slachtoffers bij de eigen bevolking gemaakt. Niet zeveren hé.
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mbt de arabische wereld bvb pleit ik voor een complete segregatie. Handelsrelaties ja, maar geen militaire basissen van ons meer in "hun gebied" en geen massa inwijking van hun bevolking naar ons toe. Daarnaast moeten we landen waar er een ware bevolkingsexplosie aan de gang is zeker niet steunen of hun helpen om dit te kunnen verderzetten. I.e. geen hulp aan landen waar het geboortecijfer op meer dan 3/vrouw ligt zolang ze dat niet onder controle krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() De iraakse olie industrie heeft enorme investeringen nodig.De inbreng van buitenlands kapitaal is in het belang van irak.En dat miljoen doden is verbeelding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Provinciaal Gedeputeerde
Locatie: In een wereld waarin ze terrorisme veroorzaken om het te bestrijden met als doel = DUIDELIJK !!
|
![]() Citaat:
en grond die niet volledig gedomineerd is, en waar men grondstoffen vindt gaat in burgeroorlog en rivieren bloed zoals in Darfur. ja ja
Laatst gewijzigd door «ProudToBeWhatIAm» : 14 augustus 2008 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
Begrijpt ge dat er een verschil is? Voor mijn part mag men in Congo "investeren". Maar dan wel volgens bepaalde humane regels. Voor uw part mag men, zoals Leopold II en vele anderen na hem - zelfs recentelijk nog - dat gedaan hebben: het land plunderen, kapotmaken, zijn bevolking behandelen als stront en desnoods vermoorden, om toch maar een meer winstgevende "investering" te kunnen doen. Kilgore, gij zijt de vijand van de Rede. Gij staat aan de kant van het catastrofen-kapitalisme. Uw wereldbeeld degouteert elk fatsoenlijk mens.
Laatst gewijzigd door C2C : 14 augustus 2008 om 15:38. |
||
![]() |
![]() |