![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Mechelen ligt de eindwedde van een stadssecretaris rond de 70000euro/jaar (zal in Antwerpen toch ook wel zijn). Dit zal dan een pensioen geven van rond de 50000euro/jaar of rond de 4000euro/maand (volledig geindexeerd en geperekwateerd).
Laatst gewijzigd door Bob : 26 juni 2008 om 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Neen. Politici kunnen eventueel betrokken zijn bij het opstellen van de criteria, maar ze zijn nooit betrokken bij de individuele toetsing van een bepaald personeelslid aan die criteria. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat zou daar precies de meerwaarde van zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja, eentje: de gemeentesecretaris. Maar over hem hebben we het hier natuurlijk niet. De gemeentesecretarissen en de ontvangers hebben immers nog maar pas een loonsverhoging van 3,5 tot 7% gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je spreekt slechts over één enkele ambtenaar. Het loon van de gemeentesecretaris wordt trouwens berekend aan de hand van het inwoneraantal. Een secretaris van een kleine gemeente verdient aanzienlijk minder dan zijn collega van de stad. Maar nogmaals: de stakingsacties en de betogingen van de afgelopen weken hebben niets te maken met de secretarissen en ontvangers, maar met het gewone personeel. Het plebs, zeg maar. Reken maar dat er daar niet eentje tussen zit die een pensioen van 4000 euro per maand scoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-bij arbeiders/bedienden wordt het pensioen berekend op de totale loopbaan (ook de laag betaald beginjaren tellen evenredig mee) - bij ambtenaren op de vijf, hoogst betaalde jaren -bij arbeiders/bedienden worden de pensioenbijdragen afgekapt op een 30000euro (erboden mag/moet men wel betalen, doch het telt niet mee voor zijn pensioen) - bij ambtenaren is dat onbeperkt -bij arbeiders/bedienden bestaat geen perekwatie - bij ambtenaren wel Citaat:
Dat arbeiders/bedienden zich niet blauw moeten betalen aan de ambtenaren. Maar om volledig te zijn, zou dit alles nog moeten gepaard gaan met een afschaffing, of alleszins sterk reductie, van de ancienniteitsaanpassingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar eigenlijk blijven we een beetje naast elkaar praten. De beginvraag was, zijn de ambtenaren bereid om dezelfde pensioenberekening te aanvaarden als de arbeiders/bedienden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als wij als koppel zulke situaties al voorgehad hebben lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat nog vele anderen hetzelfde fenomeen hebben gezien. Of zouden alleen wij 2 deze uitzonderlijke situaties totaal onafhankelijk meegemaakt hebben? Citaat:
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, dat is de praktijk zoals ik die dagelijks meemaak. Aangezien jij er nooit in slaagde om bij een openbare dienst te worden aangeworven, maak ik me sterk dat ik beter weet waarover ik spreek dan iemand die zich laat leiden door frustratie omtrent een of meer gemiste kansen |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Jamaar meneer de rechter, het is toch duidelijk dat die vacature zodanig is opgesteld dat alleen jongedame X aan het profiel kan voldoen." Wat heeft de verdediging daarop te zeggen? "Meneer de rechter, de vacature is volgens de reglementen uitgevaardigd, en het toeval wou dat er 1 iemand zich mee aanmelde voor de vacaturetesten die alle gevraagde ervaringen en opleidingen had. Moesten we dan een 2de keuze vanwie de opleidingen en ervaringen niet volledig voldeden aan het gevraagde profiel aanwerven?" Laat maar, ik kan me geen verloren rechtzaak permiteren. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dixie : 26 juni 2008 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(als ik me niet vergis is het pensioen 75% van het gemiddelde van de vijf laatste jaren)... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 26 juni 2008 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Gouverneur
|
![]() ik ben daar ooit wel in geslaagd (ben er weggelopen) en ben geneigd om maddox gelijk te geven
|
![]() |
![]() |