![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel uur slaap jij? | |||
-4 uur |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,45% |
5 uur |
![]() ![]() ![]() |
13 | 41,94% |
8uur |
![]() ![]() ![]() |
10 | 32,26% |
+8 uur |
![]() ![]() ![]() |
6 | 19,35% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd erg veel,maar deze werken ook al niet meer
![]()
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een gemiddelde werkdag lig ik tussen de 7 �* 8 uur in bed, maar de uren daarvan dat ik effectief slaap zijn een stuk minder. Ik ben iemand die doorgaans vrij licht slaapt en ik word nogal gemakkelijk wakker. Ik mag al blij zijn als ik vijf uur slaap per nacht haal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik lig 7 uur in bed maar slaap er meestal maar 5 van. Ik ga elke dag slapen rond 00.00 uur en wordt elke nacht wakker om 04.00 en dat is al jaren zo. Tussen 00.00 en 04.00 slaap ik vast maar na 04.00 dan slaap ik licht en schiet dan ook vrij veel wakker tussen 04.00 en 07.00. Dus op die 7 uur dat ik in bed lig, slaap ik er ongeveer 5 en soms 6 van. Aan wat het ligt weet ik niet! Eerst dacht ik aan mijn geweten of zo maar dat is het zeker niet. ![]() Wat ik wel merk is dat er veel mensen de laatste jaren slaapproblemen hebben als ik dat allemaal zo hoor. Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 26 juni 2008 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging over vroeg opstaan, om naar waterdruppeltjes op de planten te gaan kijken.
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Het zou mi in elk geval in de lessen L.O. mogen gegeven worden, want als je acht uur per dag moet zitten/hangen in een stoel en dan nog een boekentas van +/- 10 kg moet meesleuren, dat is gewoon vragen om (toekomstige) klachten. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Niet in slaap raken. 2. Na lang in slaap sukkelen. 3. Wakker worden voordat de wekker afloopt. 4. Na lang woelen en omzwervingen door het huis weer in slaap raken. 5. Doorheen wekker slapen of het afgaan van die wekker toch minstens aanvoelen alsof iemand me aan het doodfolteren is. Gelukkig lukt het in vakantieperiodes iets beter (dan kies ik zelf mijn uren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Heel veel mensen hebben slaapproblemen, zowel ouderen als jongeren. Ik denk dat het voor een stuk komt door onze cultuur die alles wat in het leven haalt eruit halen promoot. In functie daarvan is al het lichamelijke gedoe maar een ballast en tijdverspilling. Voor (gezond) eten nemen we bv veel minder tijd en we doen het bij voorkeur enkel wanneer het ons past, naar het toilet gaan zorgt ook voor miserie en tijdverspilling, slapen natuurlijk ook. En we zouden ons lichaam liefst zodanig programmeren dat het enkel slaapt wanneer wij dat willen, en enkel eten wil, wanneer wij dat willen, ... Daar komt miserie van denk ik. Ik ben zelf ook in dat bedje ziek. Met slapen bv ging ik vroeger regelmatig om één voor twaalf naar bed bij wijze van spreken, in de hoop onmiddellijk in slaap te kunnen vallen en om acht uur 's morgens weer zo fit op te kunnen staan als een hoentje. En dan maar stressen wanneer dat (na een minuut in slaap vallen) niet gebeurde, want daar gingen mijn noodzakelijke acht uur slaap. Maar zo werkt het natuurlijk niet ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]() Bij mij is mijn bioritme ook verschoven naar van twaalf tot acht ongeveer, van één tot negen, enzoverder, terwijl ik steeds minder goed in slaap raakte ... ![]() Momenteel kan ik op de gekste uren van de dag gaan slapen, en ook effectief slapen, van vermoeidheid. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 juni 2008 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik ben Anna List niet, en jij bent Laya niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 juni 2008 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() K&K hier. Enneh... ik weet niet of je het hier soms volgt. Het is een grappige opmerking over Anna List.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben doorheen de jaren ook langzaamaan geëvolueerd van avondmens tot ochtendmens. In vroeger jaren had ik er geen enkel probleem mee zo laat mogelijk op te blijven, als ik maar niet te vroeg op moest. Zo kon ik dan in het weekend gemakkelijk tot een gat in de voormiddag in bed blijven liggen. Terwijl ik nu doorgaans zelfs in het weekend al om acht uur 's morgens uit de veren ben, zelfs als ik pas om twee uur 's nachts in bed gekropen ben, en heb ik er op werkdagen geen enkel probleem meer mee om 's morgens om zes uur op te staan. Ook zul je mij doorheen de week bijvoorbeeld na half elf nog zelden hier op dit forum aantreffen. En dat terwijl ik een paar jaar terug nog een hele tijd vast in avondshift gewerkt heb: thuis om half twaalf 's avonds en pas na één uur in bed. Dat zou ik nu wellicht nauwelijks nog aankunnen.
|
![]() |
![]() |