![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet benoemde jonge postbodeke's moeten koersen en zweten om op tijd gedaan te krijgen; de vastbenoemden zitten zat in 't kaffee, of kiezen een klein rondeke, waarbij ze weten waar ze een druppel krijgen, en welk huiswijf open doet in hare peinwaar ...
Als ge een pakske wilt versturen met een privé firma, vragen ze meestal niet of het adres waar het naar toe moet, op den boerenbuiten ligt, of in ' t stad; of er file is op weg ernaar of niet ... Als alle belastingsbrieven moeten verstuurd worden, en een kwart daarvan zou goedkoper geleverd kunnen worden dan nu, maar ook een kwart andere duurder, dan komt dat op 't zelfde uit ... Maar ondertussen, met taks on web, kunt ge opteren om zelfs geen papieren brief meer te krijgen voor 't volgende jaar, als ge toch van plan zijt om je aangifte on line in te vullen .... Feerke maakt er een mengelmoes van. Enerzijds wat en hoe men iets effisiënt kan organiseren, en anderzijds hoe men een sosiale pollentiek kan voeren. (vb. van dit laatste: de eerste zoveel kilowat per gezin zijn gratis, vb. ook mobistar en base kunnen verplicht worden om sosiale abonnementen in te voeren, vb. in plaats van sosiale abonnementen in te voeren, kan je ook van de eerste keer het leefloon verhogen: hoeveel simpeler en hoeveel administratief eenvoudiger). Maar wij gaan de Fere niet overtuigen: zijn gedachten zijn vastgeroest in de klassenstrijd van de vorige eeuw.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk: er is inderdaad zoiets dwaas als "klassenstrijd", "klassenbewustzijn". Dat is natuurlijk bedoeld voor idioten als ik! Want kijk: ik ben zo onozel om te zien dat 5 procent van onze bevolking met meer dan de helft van de poen gaat lopen, omdat ze geld hebben en niet graag werken. En daarenboven merk ik op dat de vilabouw onverdroten voortgaat, de luxe appartementen aan de kust himalaya's vormen en dat er geen sociale woningen meer gebouwd zijn: achterstand 2.5 jaar tot 5 jaar. Ik behoor tot de randdebielen die opmerken dat terwijl de regering de pensioenen van ex-werknemers met 20 Euro verhoogt, terwijl het gemiddelde vermogen van een niet-werknemer/couponknipper nu zo'n 5 miljoen Euro gemiddeld bedraagt, en zijn inkomen 18 maal zo hoog als de gemiddelde werknemer, 40 maal zo hoog als een gemiddeld gepensioneerde. Ik behoor dus tot die onverbeterlijke pummels die zien dat er twee klassen zijn: zij die door werken hun kost verdienen en zij dei niets doen en met het grootste deel gaan lopen. Zo'n domme mens als ik: die zou dringend moeten herschoold worden! Die moet gaan geloven in vrije markten! Die beseft niet dat eigendom heilig is en arbeiders productiefactoren! Hoe durf ik het: vast stellen dat er mensen zijn die 20 maal meer verdienen om niets te doen, en de andere die moeten werken om zichzelf in leven, en de anderen aan de luxeleventjes te houden! Ik moet wel HEEL dom zijn ![]() Sorry. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, heel dom, want blijven hangen in vorige eeuw. goede raad: ga eens praten met een gemiddelde arbeider (maar natuurlijk niet ene die zijn deuntje van het ABVV zit af te dreunen, tenzij dat ie toch uit VW-Vorst kwam, maar wees dan op je hoede)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Je kan dit hier bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Neen betweter dat is mij niet onbekend,het gaat erom dat zelfs met de inflatie erbij het niet echt goedkoper geworden is niettegenstaande men er duizenden mensen voor op brugpensioen gezet heeft,om zodoende andere operators in de markt te laten komen,waarvan er ondertussen al ettelijke afgehaakt hebben.
Ik zal u een voorbeeldje geven van hoe goedkoop Telenet is bv. voor hun tv.kabel. Iedereen abo heeft of had analoog signaal,mensen die dus 2 of 3 tv toestellen hadden betaalden 1 prijs,nu betaal je voor digitale tv per toestel vermits men een digibox nodig heeft per toestel. En zo gaat dat ook bij belgacom,dus kom mij ni zeggen dat het allemaal goedkoper is he! ze laten je in de waan dat alles per aansluiting goedkoper is,maar ze rekenen wel aan per op al je formules die je hebt en dat gaat zo ook in de telefonie,dus als je alles gaat uitrekenen betaal je meer(zelfs met inflatie bijgerekend) voor elke formule die je gebruikt,en zelfs veelal niet gebruikt.
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 7 juli 2008 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Schoolse uitleg,terug naar de realiteit.
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Het is meningen spuien Adrian,niet spuiten!
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 7 juli 2008 om 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets nieuws onder de zon dus... Het enige dat veranderd is ,is de situatie van de werknemer zelf...Destijds was hij een lijfeigene die van de gratie van zijn kasteelheer afhing en wiens leven niets waard was.... Nu zijn we arbeiders die van de gratie van het groot-kapitaal afhangen... Destijds riskeerde een lijfeigene zijn eigen leven,nu wordt de arbeider afgedankt maar blijft hij in leven.. Citaat:
Citaat:
Dit had je echter tijdens je geschiedenislessen op school ook kunnen leren... Heel de geschiedenis door zijn de mensen verdeeld geweest in zij die dienen ,en zij die bediend moeten worden... Eerder naief, omdat jij als politicus het hele circus mee in stand houdt... Uw vrienden politici hebben van het eenvoudig staatsapparaat uit de jaren 70 een meerkoppig monster gemaakt door steeds regeringen en gewestraden bij te creeëren om alle politieke vriendjes aan een job te helpen... Een monster met zoveel koppen dat het land onbestuurbaar wordt en dat tevens zo gigantisch is vetgemest dat het enorme hoeveelheden geld nodig heeft om alle politiekertjes en ambtenaren aan hun riant loon en of pensioen te kunnen helpen...dit uiteraard op de kap van de door U zo geliefde arbeiders die in dit landje zowel gewurgd worden door het groot-kapitaal als door hun eigen verkozenen des volks die hun ambt eerder beschouwen om zich te laten bedienen ,in plaats van het land te dienen.. Met kameraadschappelijke groeten... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
off topik: Wat me van Vorst eigenlijk alleen maar verbaast, is de "spanning" tussen de afscheidspremie van den arbaaider aan de ene kant, en de pree van pakweg een kassierster in den Delhaize.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat is simpel. Er bestaat een empirische wet die zegt dat arbeid*pree gelijk is aan een constante.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat het op deze draad niet over de post ?
De privatisering v.d. post is in Nederland een feit: TNT. Het rééééééééééégent er klachten van de maandagmorgen tot de vrijdagavond... |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet moeilijk, als die luiwammessen (een beperkt aantal postmannen die zich hebben weten installeren op een mooi jobke, dank zij de vakbond of de politiek) die nu niet meer gans de dag op hun luie krent kunnen zitten, de boel wat gaan saboteren, op aangeven en aanstoken van politiek-geïnspireerde ouderwetse vakbondsmannetjes met hun woed-bie-marksistisch diskoer.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn overigens altijd mensen die klagen. Jou zou eens moeten weten hoeveel mensen er in Japan over het gebrek aan stiptheid bij de (aldaar ook geprivatiseerde) spoorwegen klagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet heel zeker: het réééééééééééééééééééééééé� �éééééééégent klachten, zonder ophouden . Voor ons apeland staat in het vooruitzicht o.a. alleen nog gewone brieven besteld op woensdag en vrijdag... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |