Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2008, 13:12   #81
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
in de tijd dat je een juiste partijkaart moest hebben om aan een RTT aansluiting te geraken, dat was veel beter
Je moest toch maar gemiddeld 2 jaar wachten.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 13:37   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Niet benoemde jonge postbodeke's moeten koersen en zweten om op tijd gedaan te krijgen; de vastbenoemden zitten zat in 't kaffee, of kiezen een klein rondeke, waarbij ze weten waar ze een druppel krijgen, en welk huiswijf open doet in hare peinwaar ...

Als ge een pakske wilt versturen met een privé firma, vragen ze meestal niet of het adres waar het naar toe moet, op den boerenbuiten ligt, of in ' t stad; of er file is op weg ernaar of niet ...

Als alle belastingsbrieven moeten verstuurd worden, en een kwart daarvan zou goedkoper geleverd kunnen worden dan nu, maar ook een kwart andere duurder, dan komt dat op 't zelfde uit ... Maar ondertussen, met taks on web, kunt ge opteren om zelfs geen papieren brief meer te krijgen voor 't volgende jaar, als ge toch van plan zijt om je aangifte on line in te vullen ....

Feerke maakt er een mengelmoes van.
Enerzijds wat en hoe men iets effisiënt kan organiseren, en anderzijds hoe men een sosiale pollentiek kan voeren. (vb. van dit laatste: de eerste zoveel kilowat per gezin zijn gratis, vb. ook mobistar en base kunnen verplicht worden om sosiale abonnementen in te voeren, vb. in plaats van sosiale abonnementen in te voeren, kan je ook van de eerste keer het leefloon verhogen: hoeveel simpeler en hoeveel administratief eenvoudiger).

Maar wij gaan de Fere niet overtuigen: zijn gedachten zijn vastgeroest in de klassenstrijd van de vorige eeuw.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 14:21   #83
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Maar wij gaan de Fere niet overtuigen: zijn gedachten zijn vastgeroest in de klassenstrijd van de vorige eeuw.

Je hebt gelijk: er is inderdaad zoiets dwaas als "klassenstrijd", "klassenbewustzijn". Dat is natuurlijk bedoeld voor idioten als ik!
Want kijk: ik ben zo onozel om te zien dat 5 procent van onze bevolking met meer dan de helft van de poen gaat lopen, omdat ze geld hebben en niet graag werken.
En daarenboven merk ik op dat de vilabouw onverdroten voortgaat, de luxe appartementen aan de kust himalaya's vormen en dat er geen sociale woningen meer gebouwd zijn: achterstand 2.5 jaar tot 5 jaar.
Ik behoor tot de randdebielen die opmerken dat terwijl de regering de pensioenen van ex-werknemers met 20 Euro verhoogt, terwijl het gemiddelde vermogen van een niet-werknemer/couponknipper nu zo'n 5 miljoen Euro gemiddeld bedraagt, en zijn inkomen 18 maal zo hoog als de gemiddelde werknemer, 40 maal zo hoog als een gemiddeld gepensioneerde.
Ik behoor dus tot die onverbeterlijke pummels die zien dat er twee klassen zijn: zij die door werken hun kost verdienen en zij dei niets doen en met het grootste deel gaan lopen.

Zo'n domme mens als ik: die zou dringend moeten herschoold worden!
Die moet gaan geloven in vrije markten! Die beseft niet dat eigendom heilig is en arbeiders productiefactoren!
Hoe durf ik het: vast stellen dat er mensen zijn die 20 maal meer verdienen om niets te doen, en de andere die moeten werken om zichzelf in leven, en de anderen aan de luxeleventjes te houden!

Ik moet wel HEEL dom zijn
Sorry.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 14:23   #84
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Je hebt gelijk: er is inderdaad zoiets dwaas als "klassenstrijd", "klassenbewustzijn". Dat is natuurlijk bedoeld voor idioten als ik!
Want kijk: ik ben zo onozel om te zien dat 5 procent van onze bevolking met meer dan de helft van de poen gaat lopen, omdat ze geld hebben en niet graag werken.
En daarenboven merk ik op dat de vilabouw onverdroten voortgaat, de luxe appartementen aan de kust himalaya's vormen en dat er geen sociale woningen meer gebouwd zijn: achterstand 2.5 jaar tot 5 jaar.
Ik behoor tot de randdebielen die opmerken dat terwijl de regering de pensioenen van ex-werknemers met 20 Euro verhoogt, terwijl het gemiddelde vermogen van een niet-werknemer/couponknipper nu zo'n 5 miljoen Euro gemiddeld bedraagt, en zijn inkomen 18 maal zo hoog als de gemiddelde werknemer, 40 maal zo hoog als een gemiddeld gepensioneerde.
Ik behoor dus tot die onverbeterlijke pummels die zien dat er twee klassen zijn: zij die door werken hun kost verdienen en zij dei niets doen en met het grootste deel gaan lopen.

Zo'n domme mens als ik: die zou dringend moeten herschoold worden!
Die moet gaan geloven in vrije markten! Die beseft niet dat eigendom heilig is en arbeiders productiefactoren!
Hoe durf ik het: vast stellen dat er mensen zijn die 20 maal meer verdienen om niets te doen, en de andere die moeten werken om zichzelf in leven, en de anderen aan de luxeleventjes te houden!

Sorry.
Inderdaad... een roodbruyne pummel...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 14:47   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

...

Sorry.

Inderdaad, heel dom, want blijven hangen in vorige eeuw.
goede raad: ga eens praten met een gemiddelde arbeider (maar natuurlijk niet ene die zijn deuntje van het ABVV zit af te dreunen, tenzij dat ie toch uit VW-Vorst kwam, maar wees dan op je hoede)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 juli 2008, 15:33   #86
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, heel dom, want blijven hangen in vorige eeuw.
goede raad: ga eens praten met een gemiddelde arbeider (maar natuurlijk niet ene die zijn deuntje van het ABVV zit af te dreunen, tenzij dat ie toch uit VW-Vorst kwam, maar wees dan op je hoede)
Het zal je verbazen maar ik ging in debat met mensen van Vorst.
Je kan dit hier bekijken.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 20:39   #87
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Inflatie is u onbekend.
Neen betweter dat is mij niet onbekend,het gaat erom dat zelfs met de inflatie erbij het niet echt goedkoper geworden is niettegenstaande men er duizenden mensen voor op brugpensioen gezet heeft,om zodoende andere operators in de markt te laten komen,waarvan er ondertussen al ettelijke afgehaakt hebben.
Ik zal u een voorbeeldje geven van hoe goedkoop Telenet is bv. voor hun tv.kabel.
Iedereen abo heeft of had analoog signaal,mensen die dus 2 of 3 tv toestellen hadden betaalden 1 prijs,nu betaal je voor digitale tv per toestel vermits men een digibox nodig heeft per toestel.
En zo gaat dat ook bij belgacom,dus kom mij ni zeggen dat het allemaal goedkoper is he!
ze laten je in de waan dat alles per aansluiting goedkoper is,maar ze rekenen wel aan per op al je formules die je hebt en dat gaat zo ook in de telefonie,dus als je alles gaat uitrekenen betaal je meer(zelfs met inflatie bijgerekend) voor elke formule die je gebruikt,en zelfs veelal niet gebruikt.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 7 juli 2008 om 20:42.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 20:41   #88
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ge zou er goed aan doen om zaken te begrijpen, vooraleer uw mening te spuiten.
Schoolse uitleg,terug naar de realiteit.
Oud 7 juli 2008, 21:35   #89
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ge zou er goed aan doen om zaken te begrijpen, vooraleer uw mening te spuiten.
Het is meningen spuien Adrian,niet spuiten!

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 7 juli 2008 om 21:41.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 22:56   #90
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja mijn beste,nochtans was dit 100 jaar geleden nét zo als nu,en 200 jaar geleden ook,en zelfs in het feodale stelsel was dit het geval...
Niets nieuws onder de zon dus...
Het enige dat veranderd is ,is de situatie van de werknemer zelf...Destijds was hij een lijfeigene die van de gratie van zijn kasteelheer afhing en wiens leven niets waard was....
Nu zijn we arbeiders die van de gratie van het groot-kapitaal afhangen...
Destijds riskeerde een lijfeigene zijn eigen leven,nu wordt de arbeider afgedankt maar blijft hij in leven..

Citaat:
Nu bouwt men luxevilla's,destijds plachten die de naam kastelen te krijgen,dus so what.....

Citaat:

Dit had je echter tijdens je geschiedenislessen op school ook kunnen leren...
Heel de geschiedenis door zijn de mensen verdeeld geweest in zij die dienen ,en zij die bediend moeten worden...

Citaat:
Ik moet wel HEEL dom zijn ,Sorry.
Eerder naief, omdat jij als politicus het hele circus mee in stand houdt...
Uw vrienden politici hebben van het eenvoudig staatsapparaat uit de jaren 70 een meerkoppig monster gemaakt door steeds regeringen en gewestraden bij te creeëren om alle politieke vriendjes aan een job te helpen...
Een monster met zoveel koppen dat het land onbestuurbaar wordt en dat tevens zo gigantisch is vetgemest dat het enorme hoeveelheden geld nodig heeft om alle politiekertjes en ambtenaren aan hun riant loon en of pensioen te kunnen helpen...dit uiteraard op de kap van de door U zo geliefde arbeiders die in dit landje zowel gewurgd worden door het groot-kapitaal als door hun eigen verkozenen des volks die hun ambt eerder beschouwen om zich te laten bedienen ,in plaats van het land te dienen..
Met kameraadschappelijke groeten...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 06:23   #91
Zwitser

Standaard

Citaat:
Sorry.
Je bent vooral heel jaloers.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 06:31   #92
Zwitser

Standaard

[quote]
Citaat:

In Zweden daalde de prijzen voor de grote bedrijven met 50 procent en verdubbelde de prijs van de gewone postzegel
So what? Ik ontvang ongeveer 100 keer meer post dan ik verzend, en dat vooral van bedrijven. Waarom zou ik het slecht vinden dat het die bedrijven minder kost? Uiteindelijk wordt ik daar ook beter van.

Citaat:
Privé bedrijven hebben als enige norm het overleven van hun bedrijf. Niet-rendabele activiteiten stoten zij af, hoe onmisbaar die ook zijn voor de klanten.
Een onmisbare activiteit kan niet onrendabel zijn.

Citaat:
Indien het onderwijs duur wordt stuurt men vanuit kansarme gezinnen de kinderen niet meer naar school. Dit is de manier waarop privatisering werkt.
In India sturen armsten hun kinderen naar privé scholen, omdat ze voor hun kinderen een betere opleiding wensen dat de overheid bied. Zo werkt privatisering...
Oud 8 juli 2008, 06:39   #93
Zwitser

Standaard

Citaat:
Het kapitaal dat de overheid bezit is verworven uit belastingen. Het kan ook zijn verworven door winstgevende activiteiten.
Hiervoor dienen geen geldschieters te worden vergoed. Indien men privé-kapitaal aantrekt dient dit wel te gebeuren.
Het maakt niet uit hoe het verworven is. De opportunity cost is voor de overheid dezelfde als voor een partikuliere investeerder.

Citaat:
Men ziet dus in dat men als klant er alle belang bij heeft aan veel goedwerkende overheidsdiensten.
Men heeft als klant belang bij goed werkende diensten en producten. Dat hoeven geen overheidsdiensten te zijn. Mij maakt het niet uit waar mijn brood vandaan komt, als het maar smaakt, maar ervaring zegt me dat het brood van een bakkerij die enkel maar kan overleven door lekker brood te bakken beter zal smaken...

Citaat:
Vergelijk de prijzen van privéscholen en overheidsscholen.
Inderdaad. Privé scholen zijn blijkbaar veel beter dan overheidsscholen, anders zouden ze niet zoveel kunnen vragen. (Natuurlijk is ook overheids onderwijs niet gratis. Elke ouder betaalt uiteindelijk ook de kost van de overheidsscholen via zijn belastingen, ook al kiest hij of zij er voor er geen gebruik van te maken).

Citaat:
U werkt en u betaalt, wij incasseren (als aandeelhouders).
Overheidsdiensten delen geen cadeaus uit aan een kleine groep aandeelhouders, die op dit moment méér dan de helft van alle inkomsten krijgen, om niets te doen. Dat is dus niet erg efficiënt...
Aandeelhouders doen niet "niks". De doorsnee investeerder werkt meer uren per week dan de gemiddelde Belgische arbeider. Dat is hier al eerder aan bod geweest. Jij mag van mij best jou foute gemeenplaats dat kapitalisten niks doen herhalen, maar dat verandert niks aan de zaak.
Oud 8 juli 2008, 08:26   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal je verbazen maar ik ging in debat met mensen van Vorst.
Je kan dit hier bekijken.
Er is een verschil tussen "luisteren" en "je deuntje uit 1960 afdraaien".

off topik:
Wat me van Vorst eigenlijk alleen maar verbaast, is de "spanning" tussen de afscheidspremie van den arbaaider aan de ene kant, en de pree van pakweg een kassierster in den Delhaize.

Oud 8 juli 2008, 09:10   #95
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
off topik:
Wat me van Vorst eigenlijk alleen maar verbaast, is de "spanning" tussen de afscheidspremie van den arbaaider aan de ene kant, en de pree van pakweg een kassierster in den Delhaize.
Maar dat is simpel. Er bestaat een empirische wet die zegt dat arbeid*pree gelijk is aan een constante.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 10:13   #96
luc broes

Standaard

Citaat:
De waanzinnige afbraak van overheidsdiensten gaat door.
Nu zijn er al de helft van de postkantoren weg. Binnekort gaan de postboden niet meer langs komen, of één keer per veertien dagen.
Dankzij het liberale Europa!

De Europese comissie heeft zeven lidstaten, waaronder Belgie, gewaarschuwd wegens het niet strikt naleven van de liberalisering van het markt van het postwezen.

De regering wordt bekritiseerd voor het opleggen aan bedrijven om in het ganse land aktief te zijn. Dit is kostenverhogend voor privé bedrijven die in concurrentie wensen te gaan met de Post NV.
De Commissie eist dat de nationale wetgeving voorziet in de mogelijkheid om aktief te zijn in zogenaamde "niche markten", dit maakt het aan privé bedrijven mogelijk om enkel de winstgevende stadscentra te bedienen, en de verlieslatende activiteiten buiten de centra over te laten aan de Post NV, met andere woorden om de verlieslatende aktiviteiten te laten gebeuren door de Post NV.
Dit maakt het duidelijk dat een eenheidsfront tussen het personeel en de klanten van de post meer dan ooit nodig is. Dit om druk uit te oefenen op onze regering om normen te handhaven die het huidige dienstbetoon door de Post blijven behouden. [/url]
en ik dacht dat alleen 'extreemrechts tegen 'Europa' was!?
Oud 10 juli 2008, 21:31   #97
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gaat het op deze draad niet over de post ?
De privatisering v.d. post is in Nederland een feit: TNT.
Het rééééééééééégent er klachten van de maandagmorgen tot de vrijdagavond...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 08:19   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Niet moeilijk, als die luiwammessen (een beperkt aantal postmannen die zich hebben weten installeren op een mooi jobke, dank zij de vakbond of de politiek) die nu niet meer gans de dag op hun luie krent kunnen zitten, de boel wat gaan saboteren, op aangeven en aanstoken van politiek-geïnspireerde ouderwetse vakbondsmannetjes met hun woed-bie-marksistisch diskoer.

Oud 11 juli 2008, 09:58   #99
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Correctie, van maandagmorgen tot zaterdagavond, want in tegenstelling tot onze Belgische post brengt de Nederlandse post nog steeds brieven rond op Zaterdag...

Er zijn overigens altijd mensen die klagen. Jou zou eens moeten weten hoeveel mensen er in Japan over het gebrek aan stiptheid bij de (aldaar ook geprivatiseerde) spoorwegen klagen.
Oud 11 juli 2008, 16:29   #100
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Altijd klagen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Correctie, van maandagmorgen tot zaterdagavond, want in tegenstelling tot onze Belgische post brengt de Nederlandse post nog steeds brieven rond op Zaterdag...

Er zijn overigens altijd mensen die klagen. Jou zou eens moeten weten hoeveel mensen er in Japan over het gebrek aan stiptheid bij de (aldaar ook geprivatiseerde) spoorwegen klagen.
Zaterdagavond: is dat dan 23h59'59" ?

Ik weet heel zeker: het réééééééééééééééééééééééé� �éééééééégent klachten, zonder ophouden .
Voor ons apeland staat in het vooruitzicht o.a. alleen nog gewone brieven besteld op woensdag en vrijdag...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be