![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jij gaat ervan uit dat een mens slecht is en wel kan proberen goede dingen te doen, maar dat zal hem nooit goed maken volgens jou; alleen door het geloof zou een mens gereinigd kunnen worden en dan nog niet eens tijdens dit leven, maar pas na de dood. Ik lees in de bijbel dat de mens geschapen is naar gods evenbeeld en ik lees dat god goed is. Is de mens zo almachtig dat hij zijn eigen basis - het zijn van gods evenbeeld - kan corrumperen tot gods tegenpool? Als dat zo is, dan zou de mens ook de macht hebben om dat weer om te draaien. Of heeft god de mens enkel met destructieve gaven begiftigd?
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het feit dat de mens destructief is, is omdat hij losgeslagen is van God. De mens wil zijn eigen weg gaan, terwijl hij dit niet kan. De resultaten zijn zichtbaar in de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'Elk mens zal sterven voor zijn eigen zonden.' - Ezechiël 18:4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het hele idee dat de vermeende god een zoon zou hebben geofferd, is een Romeinse opvatting van het jaar 70 en later. Of een mens van nature goed of slecht is verklaren op grond van de vermeende offering van de vermeende gods zoon, is uiterst fragiel. Citaat:
En hoezo kan een mens zijn eigen weg niet gaan? natuurlijk gaat dat met vallen en opstaan; kijk naar een dreumis die leert lopen, dat gaat ook met vallen en opstaan, met blauwe plekken en kapotgevallen vazen. Maar de blauwe plekken hoeft ons de hoop niet te ontnemen, want als je goed kijkt en je niet door de scherven laat afschrikken, zie je wel de ontwikkeling en groei.
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zonder geloof in Christus Jezus is er geen bevrijding uit een verduisterd denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Blijven mijn volgens vragen onbeantwoord: Hoezo is de mens losgeslagen van god? Wat is de aanleiding en oorzaak hiervoor? En hoezo kan een mens zijn eigen weg niet gaan? Ik vind het goed als je er geen antwoord op wil geven, maar hoor dat dan wel graag. Bovenstaande antwoord van jou negeert ze compleet en dat vind ik jammer.
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() Wat een afhoudende reactie. Ik ben toch met jou in gesprek en niet met een boek?
Ik geloof niet in de almacht en zuiverheid van de bijbel. Het is een boek; geen alwetende goddelijke almanak.
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() De Bijbel is de ultieme waarheid. Mensen die de Bijbel niet geloven dwalen in duisternis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Gouverneur
|
![]() Een mooie generalisatie, maar geen antwoord op mijn vragen waaruit blijkt dat de mens losgeslagen is van god, wat de aanleiding en oorzaak hiervoor is, en hoezo een mens zijn eigen weg niet kan gaan?
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() Het heeft geen zin uw vragen te beantwoorden vermits je toch niet geloofd dat God het laatste woord heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp het toch allemaal niet meer goed. Een ellelange discussie of God al dan niet ingrijpt. Maar niemand ziet eigenlijk dat hij ingrijpt. Indien God zou ingrijpen, dan zou dat ingrijpen toch duidelijk en ondubelzinnig moeten zijn in plaats van dit gehaspel hier en hypotheses en veronderstellingen en vermeend ingrijpen. Het feit dat de ene zegt dat hij ingrijpt terwijl de andere daar niets van merkt, is toch al een bewijs ,dat het ingrijpen van God, zich alleen voordoet in een of andere geest van een welwillende gelovige. En dan is het nog maar de vraag of God ingrijpt omdat deze gelovige dit 'gelooft', laat staan dat God al ooit ingegrepen heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door luc154 : 11 juli 2008 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat moet toch ne fameuze pot zijn waar dat hij rondraaid, het verbaasd mij zelfs dat serieuze discussieerders ( mensen zoals system en okke ) die naar mijn mening niet van de domste zijn, zich zo met hun voeten laten rammelen dat het niet meer schoon is om aan te zien.
Laatst gewijzigd door Andro : 11 juli 2008 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het al dan niet ‘ingrijpen’ van ‘God’ hangt samen met het Godsbeeld zelf. Ik merk in je bovenstaande antwoord dat je God identificeert met ‘hij’, waaruit ik afleidt dat je Godsbeeld een van de mens en wereld ‘losstaande’ ‘entiteit’ betreft. Maar is God noodzakelijkerwijze zo’n ‘entiteit’? Is dit niet een zeer menselijke en zelfs primitieve ‘voorstelling’ van God? Indien je ervan zou uitgaan dat God geen entiteit is maar ‘in alles aanwezig’ dan is een ‘ingrijpende’ God een vanzelfsprekendheid, want het tegendeel zou een contradictie zijn. Dan is uw handelen, een bloem die zich opent, of mijn bewondering van een sterrenhemel een bewijs van Gods ingrijpen. Hiermee wil ik niet zeggen welk ‘Godsbeeld’ het juiste is, en zelfs niet dat er überhaupt een ‘Godsbeeld’ ‘noodzakelijk’ is. |
|
![]() |
![]() |