![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wordt ook al eens verward met een inkomensvervangende tegemoetkoming. Uiteindelijk is het zo'n beetje het systeem zelf dat leidt tot dergelijke dingen. 't is niet omdat je invalide bent dat je geen dagbesteding wil. Of dat er geen dagen zijn dat je wél kan werken, en dagen dat je niet kan werken. Werken is nogal een risicofactor om in de armoede terecht te komen.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
neen. dus dit gaat hier over niks. ![]()
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het toch wel grappig dat verplicht de helft van je loon moeten afgeven op straffe van vrijheidsberoving geen enkel probleem is voor jou, maar de kans krijgen om in ruil voor wat werk centjes van de overheid te krijgen door jou als compleet verwerpelijk wordt beschouwd.
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Polen komen naar hier als zelfstandigen (of toch onder een statuut van zelfstandige), en hier denk ik, dat de loonverschillen wel een stuk groter kunnen zijn. Maar uiteindelijk, heb ik toch den indruk, dat ze toch ook voor een stuk "onze jobs afpakken", door in een behoefte te voorzien. Maw dat men hier geen lokalen heeft die bepaalde jobs willen/kunnen doen, en die alzo door de Polen uitgevoerd worden. Laatst gewijzigd door Bob : 9 juli 2008 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kregen Dutroux, zijn echtgenote en zijn vader allen een invaliditeitsvergoeding, terwijl ik toch den indruk had, dat geen van allen echt invalide was. Zijn vader kreeg trouwens een invaliditeitsvergoeding omdat hij babbelziek was (voor degenen onder ons, die niet kunnen zwijgen, hier liggen blijkbaar nog wel mogelijkheden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als deze mensen die in staat zijn om te gaan werken dit niét doen, veroordeel je een heel deel mensen tot de bedelstaf. Het mes snijdt altijd aan twee kanten. Het is oneerlijk dat je doet alsof de beslissing dat stoute systeem te stoppen geen consequenties heeft die veel schrijnender zijn. Die straf van vrijheidsberoving is fictief. Als je geen belastingen wil betalen verhuis je gewoon. Weet jij nu eigenlijk zelf wat het voor jou is: pro- of tegen dat eerste voorstel (wf)? ![]() Ik wou in deze thread trouwens mogelijkheden laten spuien over hoe de verzorgingsstaat nu en in de toekomst betaalbaar kan blijven ... Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 juli 2008 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestrijd 'profiteurs', individuele EN corporatieve, die misbruik maken van de 'verzorgingsstaat'. Die tweede categorie is onzichtbaarder en maakt het systeem onnodig duur. Belastingsgeld wordt doorgesluist naar corporaties in ruil voor te dure en onnodige produkten en diensten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]() Vraag me niet hoe ze het precies gefixed gekregen hebben, maar efficiënt zit dat systeem dus niet in mekaar. Ik verwacht geen waterdichtheid, maar dat de mensen die hiervan misbruik maken net allemaal in mijn straat wonen, lijkt me straf. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 juli 2008 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs in de communistische systemen was dit, bij mijn weten, geen basisrecht.
Maar kom, hij die verkiest van niet te werken, werke niet. De tienpuntenvraag is dan wel, moet de maatschappij hem onderhouden ? Ikzellf vind van niet. Alhoewel er al voorstellen zijn geweest om iedereen een basisuitkering te geven, en dit zonder de plicht om bereid te zijn van te werken. Maar vraag mij af, of dit al ergens toegepast is. En indien ja, hoe het daar werkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() [quote=Bob;3556162]Zelfs in de communistische systemen was dit, bij mijn weten, geen basisrecht.
Maar kom, hij die verkiest van niet te werken, werke niet. De tienpuntenvraag is dan wel, moet de maatschappij hem onderhouden ? Ikzellf vind van niet. Alhoewel er al voorstellen zijn geweest om iedereen een basisuitkering te geven, en dit zonder de plicht om bereid te zijn van te werken. Maar vraag mij af, of dit al ergens toegepast is. En indien ja, hoe het daar werkt.[/QUOTE] Dat word reeds toegepast, maar dan enkel bij rijke mensen. Rentenieren noemt men dat. Lekker niksen, en elke maand een vast bedrag trekken, in dit geval dan ook nog een fiks bedrag, waar men goed van leven kan. Is daar dan iets mis aan ? En zoniet, waarom dan iedereen geen rente geven ? Als men zich verveelt, of méér geld wilt, kan men altijd nog wat gaan werken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de reden waarom niet iedereen een rente geven, moet ik toch geen tekening maken. Uiteindelijk zullen er altijd moeten zijn die werken. En waarom zouden die nog werken als ze zo betaald worden ? |
|
![]() |
![]() |