![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het probleem eerder bij degenen die zich niet rot gestudeerd hebben, en toch willen vooruitkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ge een lening afsluit met vaste rentevoet, dan blijft het psycologisch (maar toegegeven, het zal natuurlijk pijn doen, als ge nu koopt aan 200000€ en binnen drie jaar kunt ge hetzelfde kopen voor 170000€). Laatst gewijzigd door Bob : 13 juli 2008 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem eens een economie die er niet meer is, dan worden de rollen net omgekeerd. Wie wat was (door studie) is dan niks meer. Wie niks was (door studie) is dan heer en meester. Want de bovenste is dan afhankelijk van de onderste en niet omgekeerd.
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn zoon is net terug van ginder en bij mensen geweest die van oorsprong van afghanistan zijn gekomen. Die hebben daar 6 eigendommen en land die de rijke belg zich hier meestal nog niet eens kan veroorloven. Dus dat is ginder ook allemaal relatief.
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het hier werkelijk tot een metldown komt, dan zullen de hooggeschoolden in het buitenland wel een job vinden. Alleen studeren onze kids en te weinig, en in de verkeerde richtingen. Ingenieurs is te moeilijk, moet men teveel voor studeren, pol en soc of rechten is veel gemakkelijker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt er nog bij dat ze ginder wel niet zoveel meer verdienen dan hier, maar dat alles wel veel goedkoper in aanschaf is.
Bv hun benzine om maar iets te zeggen. Of taksen op hun auto. Langs de andere kant betalen ze ginder wel veel jaarlijkse taks op hun eigendom heb ik begrepen.
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar goed geschoolde worden nu al weggetrokken van ons land en betalen hier geen belastingen ook natuurlijk + ze werken in het buitenland en met buitenlanders.
Blijft over een lege doos voor ons. Dus hier is de toekomst dubieus. Blijft over werkloosheid. En waar niks meer is ben je als baas ook niks; er is niks! Dus ook geen bazen meer. Fin!
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de "subprime"krisis is er en valt niet te ontkennen. Mijn vrouw roept me nu wel om te gaan eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wij hier horen en zien is niet wat ze daar zien of is.
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar er mag ook een controle komen, opdat er niet gesjoemeld wordt bij het "ernstig onderzoek" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je inkomen nauwelijks voldoende is voor de basisbehoefte, wat doe je dan als bijvoorbeeld je wasmachine stuk is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Jje geeft uit wat je hebt,en daar stopt het bij. Wil je meer uitgeven, dan kan dat, maar dan gaat dat je wat kosten en dan moet je achteraf niet komen klagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Nee hoor
![]() Ik werk simpelweg niet eens op krediet (op een hypothecaire lening na dan). Ik ben netto schuldenvrij, en dat is een goeie situatie om in te zijn, maar ik heb dan ook de nood niet om mij per se de laatste nieuwe LCD te kopen, de nieuwste I-phone,te dure kledij, laat staan dat ik zou gaan lenen om op verlof te gaan. Ik heb ook een visa bij bij mijn bank, en ze hebben mij ook gevraagd of ik de kredietmogelijkheden wou gebruiken (één keer toen ik ze pas nam en één keer toen ik ze vroeg om de limiet te verhogen). Een simpel nee vlstond toen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat doe je dan? Dan neem je een krediet en stel je andere uitgaven uit, ipv krediet op krediet te gaan nemen, om zo toch maar die I-phone te kopen of om zo toch maar de buren de loef af te kunnen steken met het feit dat je alsnog op vakantie gaat dit jaar... Je hoort te leven naar je inkomen en het is niet de fout van een ander als je dat niet doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen is verpicht even slim als U te zijn hé,of mag het soms wat minder voor de ene dan voor de andere ..... ![]()
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je te dom bent om niet te snappen dat je niet meer kan uitgeven dan je hebt, dan verdien je niet beter dan de daaropvolgende problemen. Je leert het oppdie manier uiteindelijk ook wel. Of wil je werkelijk een pleidooi gaan houden voor een totale stop op consumentenkredieten? Mij niet gelaten hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |