Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2008, 10:40   #81
terzijde
Burger

terzijde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roskam Bekijk bericht
U leest andermaal met één oog dicht en het ander kijkt scheel de verkeerde kant op. Nogmaals: een joodse lobby bestaat niet en ook niet in de VS.
Ik weet dat ik maar een vreemdeling ben hoor Roskam, maar nu klets je d'r toch wel heel gezellig op los. Zou je niet gewoon eens bij Wiki beginnen? Op zich trouwens niks mis met een Joodse lobby hoor...
Oud 21 juli 2008, 11:01   #82
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door terzijde Bekijk bericht
Ik weet dat ik maar een vreemdeling ben hoor Roskam, maar nu klets je d'r toch wel heel gezellig op los. Zou je niet gewoon eens bij Wiki beginnen? Op zich trouwens niks mis met een Joodse lobby hoor...
Wiki is geen referentie. Volgeschreven door leken. Iedereen kan eraan deelnemen. Ik heb er ook een account en breng af en toe verbeteringen aan, meestal wat data betreft. Misschien heeft 'tomm', 'system', 'bruut geweld' of jij wel dat artikel waar je naar refereert geschreven?

Eén van de zwakke punten van Wikipedia is dat hij niet toestaat dat er verschillen van mening zijn. Wikipedia zegt dan: "voor onderwerpen waar er misschien niet één mening over mogelijk is, is wellicht een andere informatiearchitectuur nodig".

Straks gaan we nog zeggen: "het bestaat niet want het staat niet in Wikipedia" of "Google vind het niet dus bestaat het niet". Kort samengevat: Waardeloze bron. Het enige positieve zou kunnen zijn dat het de gebruikers van Wikipedia ertoe zou aanzetten om gedegen bronnen en betrouwbare historische informatie aan te boren. Maar dat blijft giswerk.
roskam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 11:10   #83
terzijde
Burger

Standaard

Citaat:
Wiki is geen referentie. Volgeschreven door leken. Iedereen kan eraan deelnemen. Ik heb er ook een account en breng af en toe verbeteringen aan, meestal wat data betreft. Misschien heeft 'tomm', 'system', 'bruut geweld' of jij wel dat artikel waar je naar refereert geschreven?
Kan je dan even het artikel waarnaar ik linkte even verbeteren, Roskam? Of me een lijstje bezorgen van de fouten die er volgens jou instaan? Kan ik er nadien met een gerust geweten aan refereren. Bedankt.
Oud 21 juli 2008, 11:32   #84
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je dan even het artikel waarnaar ik linkte even verbeteren, Roskam? Of me een lijstje bezorgen van de fouten die er volgens jou instaan? Kan ik er nadien met een gerust geweten aan refereren. Bedankt.
Nee, want ik heb geen account bij de Engelstalige Wiki maar enkel bij de nederlandstalige: http://nl.wikipedia.org/

Op je tweede vraag moet ik ook negatief antwoorden. De ganse tekst verbeteren kost me veel tijd, werk en research. Als ik dat zou doen in deze draad op PB, krijg ik 100 zeker weer een hoeveelheid nietszeggende antwoorden, uit de context gegrepen 'quotes' van een halve zin en vijf scheldwoorden, en daar gaat mijn tijd. Ik reken op je begrip.
Oud 21 juli 2008, 11:45   #85
terzijde
Burger

Standaard

Citaat:
Nee, want ik heb geen account bij de Engelstalige Wiki maar enkel bij de nederlandstalige: http://nl.wikipedia.org/

Op je tweede vraag moet ik ook negatief antwoorden. De ganse tekst verbeteren kost me veel tijd, werk en research. Als ik dat zou doen in deze draad op PB, krijg ik 100 zeker weer een hoeveelheid nietszeggende antwoorden, uit de context gegrepen 'quotes' van een halve zin en vijf scheldwoorden, en daar gaat mijn tijd. Ik reken op je begrip.
Natuurlijk heb ik begrip voor je. Goed. Wikipedia is een onbetrouwbare bron. Eens kijken dan.
Telegraph?
NY Times? (Kan je toch moeilijk van antisemitisme verdenken)
Washington Post?
En om je gerust te stellen, noch bij wiki noch bij deze drie kranten heb ik een editor account.
Oud 21 juli 2008, 11:57   #86
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heb ik begrip voor je. Goed. Wikipedia is een onbetrouwbare bron. Eens kijken dan.
Telegraph?
Washington Post?
En om je gerust te stellen, noch bij wiki noch bij deze drie kranten heb ik een editor account.
Prima kerel, maar met links te plaatsen zo voer je geen discussie. Zo kan iiedereen het. Schrijf nu zelf ook eens wat, tenminste als je niet te moe ben van al dat linken.
Oud 21 juli 2008, 12:01   #87
terzijde
Burger

Standaard

Citaat:
Prima kerel, maar met links te plaatsen zo voer je geen discussie. Zo kan iiedereen het. Schrijf nu zelf ook eens wat, tenminste als je niet te moe ben van al dat linken.
Wat? Zou jij echt meer waarde hechten aan mijn persoonlijke mening dan aan die van professionele mainstream journalisten? Mocht ik niet beter weten, dan zou ik nog denken dat je er een beetje bang van bent. Probeer nog een keer!
Telegraph?
Washington Post?
Oud 21 juli 2008, 13:00   #88
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat? Zou jij echt meer waarde hechten aan mijn persoonlijke mening dan aan die van professionele mainstream journalisten? Mocht ik niet beter weten, dan zou ik nog denken dat je er een beetje bang van bent. Probeer nog een keer!
Telegraph?
Washington Post?
Op 'The Israel Lobby' van Mearsheimer heb ik al uitvoerig gereageerd. Jammer, maar dat heb je net gemist. Terugscrollen maar. Ik heb geen zin en geen tijd om alles 44 keer te moeten herhalen of hertypen. Zo belangrijk vind ik je niet.

Terzake daarentegen vind ik een tof programma, behalve dan wanneer anti-Israëllobbyist Rudi Vranckx verslaggeving uit het Midden-Oosten komt doen. Dan keert mijn maag om.
Oud 21 juli 2008, 13:01   #89
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Telegraph?
Washington Post?
Dat zijn volgens een bepaalde zionistische hoek geen 'objectieve' bronnen. Alleen deze bronnen zijn 'objectief' die de zionisten gelijk geven. Dat moet u nu toch weten.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 13:03   #90
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Niet dat de Gentse Feesten me interesseren, maar het lijkt me maar saai om een debat te gaan waar de Palestijnse klaagzang centraal staat. Ik kan me moeilijk inbeelden dat er dan niets interessanter te doen is in Gent.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 13:18   #91
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...een 'debat' georganiseerd met als titel: ' 60 jaar Israël. '40 jaar bezetting van de Palestijnse gebieden...

Het lijkt wel of bepaalde organisaties niets anders te doen hebben dan keer op keer geld en energie te verspillen aan anti-Israel propaganda.

Nooit oog voor de echte drama's in de wereld, namelijk de massale slachtpartijen in de moslimwereld, de genocides in Afrika en elders, de zware oppressie in dictatoriale landen en vooral de drieste honger in heel veel gebieden.

Zielig van zo'n 'Gentse Feesten'
Oud 21 juli 2008, 13:52   #92
Francientje
Minister

Standaard

Mijn vraag blijft: waarom al die interesse én médelijden en wraakoproepen ten voordele
van een stuk of wat Arabische clans waarvan 60 jaar geleden een 600000 personen het
grondgebied van de Israelische staat verlieten?Er valt niet met die personen te onderhan-delen. Ze willen alles of niets.
Voor mij is het gewoon onvoorstelbaar dat gelijk wie die zich beschaafd acht van een natie als Israel verwacht dat ze zich gaat laat domineren door een bunch barbaren
die o.m. eremoorden heel normaal vindt, net als het gebruik van kinderen in oorlog,
en ga zo maar door.
Ik voeg er nog aan toe dat die lieverdjes NOOIT, gelijk wat voor de wereld hebben gedaan (op vliegtuigen kapen, kinderen vermoorden en kamikaze acties uitvoeren na).
Het gaat er niet meer om hun een land te geven. Ze wilen niet alleen een land, ze
willen Israel ook (terugkeren naar het land van hun voorvaderen weten jullie wel, ook al heeft die voorvader daar maar een jaar gewoond). Volg hun denkwijze en niets
weerhoudt de Nederlanders ervan om terug Indonesie in te nemen of de Fransen
Algerije.
Maar geen zorg voor onze thuis gebrouwde antisemieten �* la Broederlijk Delen,
Oxfam Solidariteit , extreem rechts en extreem links.
Ik suggereer dus voor de eniemste keer dat we gewoon een goede twintigduizend vier-kante kilometer vrij maken aan de Franse en de Italiaanse azurenkust. En Israel naar
daar verhuizen. Dat gaat dus wel gepaard met het terugzenden van een zes miljoen
antizionistische moslims naar hun thuislanden en mogelijk willen Broederlijk Delen
oxfam solidariteit , pax christi en co hun naar daar vergezellen. Om fijn te kunnen ge-
nieten van eremoorden, hoofddoeken, Allah-boven-alles en de rest kan stikken, oorlogjes tussen de diverse clans, afperserij, plus ik weet niet hoeveel meer charmante
zaken uit de zevende eeuw. Zoals vijftien kinderen per gezin, publieke executies en
kindsoldaten.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 15:40   #93
terzijde
Burger

Standaard

Ben hier relatief nieuw en vraag me af of hier altijd in zo'n zelfkarikaturale/hyperbolische stijl wordt gediscussieerd?
("A: Gijlie zijt eel eel slecht en wij eel eel goe, B: nee gijlie zijt eel eel slecht en wij eel eel goe")Alsof er geen Palestijnen zouden bestaan die tegen zelfmoordaanslagen zijn. Alsof er geen Israëli's zouden bestaan die tegen bulldozerterreur zijn.
Oud 21 juli 2008, 16:16   #94
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ik suggereer dus voor de eniemste keer dat we gewoon een goede twintigduizend vier-kante kilometer vrij maken aan de Franse en de Italiaanse azurenkust. En Israel naar daar verhuizen. Dat gaat dus wel gepaard met het terugzenden van een zes miljoen antizionistische moslims naar hun thuislanden en mogelijk willen Broederlijk Delen oxfam solidariteit, pax christi en co hun naar daar vergezellen. Om fijn te kunnen genieten van eremoorden, hoofddoeken, Allah-boven-alles en de rest kan stikken, oorlogjes tussen de diverse clans, afperserij, plus ik weet niet hoeveel meer charmante zaken uit de zevende eeuw. Zoals vijftien kinderen per gezin, publieke executies en kindsoldaten.
Inderdaad, onze linkse wereldvreemde anti-Zionisten steunen alles wat de ontbinding van de staat Israël kan bespoedigen. Net zoals de Hamasregering die helemaal geen onafhankelijke Palestijnse staat wil, behalve dan als die in de plaats komt van het huidige Israël inclusief Jordanië. Lees ook hun Handvest: Artikel 13: "Vredesinitiatieven, zogenaamde vreedzame oplossingen en internationale conferenties druisen allemaal in tegen de overtuigingen van Hamas. Conferenties zijn niets anders dan een middel om ongelovigen als arbiters in de islamitische landen aan te wijzen. (…) Voor de Palestijnse kwestie is er geen oplossing dan de jihad. Vredesinitiatieven zijn pure tijdverspilling, een zinloze moeite."

Waarom zouden de Israëli's dan nog met hen moeten onderhandelen? Over het tijdstip misschien wanneer de Joden het land verlaten en het overlaten aan de jihadisten van Hamas en die de klok duizend jaar terug in de tijd willen draaien wat betreft mensenrechten, sociale verworvenheden en democratie?

Waar de Israëlische Joden die in Israël geboren zijn (ruim 2/3 dus) dan naar toe moeten, nadat hun vrienden-Palestijnen het gebied Jodenvrij hebben gemaakt, vertelt extreemlinks er nooit bij. Maar als inderdaad de Aurenkust vrij zou komen om daar een nieuwe Joodse staat op te richten, ga ik misschien mee naar daar. Ik heb altijd al graag in Cannes, Nice of Monaco willen wonen, alleen mankeerde het me tot nog toe aan voldoende centen.

Laatst gewijzigd door roskam : 21 juli 2008 om 16:22.
Oud 21 juli 2008, 16:24   #95
terzijde
Burger

Standaard

Citaat:
Inderdaad, onze linkse wereldvreemde anti-Zionisten steunen alles wat de ontbinding van de staat Israël kan bespoedigen. Net zoals de Hamasregering die helemaal geen onafhankelijke Palestijnse staat wil, behalve dan als die in de plaats komt van het huidige Israël inclusief Jordanië. Lees ook hun Handvest: Artikel 13: "Vredesinitiatieven, zogenaamde vreedzame oplossingen en internationale conferenties druisen allemaal in tegen de overtuigingen van Hamas. Conferenties zijn niets anders dan een middel om ongelovigen als arbiters in de islamitische landen aan te wijzen. (…) Voor de Palestijnse kwestie is er geen oplossing dan de jihad. Vredesinitiatieven zijn pure tijdverspilling, een zinloze moeite. (…)"

Waar de Israëlische Joden die in Israël geboren zijn (ruim 2/3 dus) dan naar toe moeten, nadat hun vrienden-Palestijnen het gebied Jodenvrij hebben gemaakt, vertelt extreemlinks er nooit bij. Maar als inderdaad de Aurenkust vrij zou komen om daar een nieuwe Joodse staat op te richten, ga ik misschien mee naar daar. Ik heb altijd al graag in Cannes, Nice of Monaco willen wonen, alleen mankeerde het me tot nog toe aan voldoende centen.
Persoonlijk denk ik al een tijdje dat de enige garantie voor een wereldwijd erkende en gerespecteerde staat Israël gelegen is in de garantie voor een wereldwijd erkende en gerespecteerde Palestijnse staat. En andersom. Je zou er zelfs iets confederaals kunnen van maken, stijl België. Want we kunnen dan wel met z'n allen lopen mopperen over het Belgische model, maar al langer dan 150 jaar vloeit er geen druppel bloed. Op een bloedneus en een blauw oog na.
(** duikt weg **)
Oud 21 juli 2008, 16:34   #96
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben hier relatief nieuw en vraag me af of hier altijd in zo'n zelfkarikaturale/hyperbolische stijl wordt gediscussieerd?
Je kan ook gewoon je monologen op je eigen website voeren omtrent ingebeelde samenzweringen en mistige complotten waarvan blijkbaar 'the 9/11-Case' zich onherroepelijk in je voorhoofdskwabben heeft genesteld en er duidelijk niet meer uit weg te branden is. Driekwart van je site is er van doordrongen.

*knip*
Oud 21 juli 2008, 16:40   #97
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Akkoord met Savatage.

Ik dacht dat feesten - in Gent of Berlijn of waar dan ook - te maken had met bier en leute.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 16:41   #98
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Persoonlijk denk ik al een tijdje dat de enige garantie voor een wereldwijd erkende en gerespecteerde staat Israël gelegen is in de garantie voor een wereldwijd erkende en gerespecteerde Palestijnse staat. En andersom.
Dat heb je goed gezien: en andersom. Mijn beste: er is geen andersom. Dat is nu net het grote probleem, de grote tragedie in de ganse Arabisch-Israëlische kwestie. Daar moet je met twee voor zijn, en tot nog toe was/is enkel Israël bereid om Palestina te erkennen (VN-Resolutie 181).

Op voorwaarde dat haar veiligheid en die van haar burgers wordt gewaarborgd (VN-Resolutie 242). Die waarborg kan en wil de Palestijnse Autoriteit en de Hamas-regering niet geven. Dus? Moeten de Joden maar weer van de rotsen van Massada springen om Hamas en anti-Zionistisch links hun zin te geven? Ik denk niet dat daar nog één Israëlische Jood voor te vinden is.
Oud 21 juli 2008, 16:43   #99
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Er zijn er toch die er een heel andere mening op na houden als de anti arabische mensen hier en die het stevig onderbouwen met feiten.
Sommigen hier smijten liever met modder dus eigenlijk niet aan jullie besteed.

On Sept. 23, 1979, the founder of Israeli intelligence over dinner told me that America was developing a tolerance for terror. The gentleman's name was Isser Harel, the founder of Mossad Israeli intelligence -- he ran it from 1947 to 1963.

He told me that America had developed an alliance between two countries, Israel and Saudi Arabia, and that the alliance with Saudi Arabia was dangerous and would develop a tolerance for terror among Americans. He said if the tolerance continued that Islamic fundamentalists would ultimately strike America.

I said "Where?"

He said, "In Islamic theology, the phallic symbol is very important. Your biggest phallic symbol is New York City and your tallest building will be the phallic symbol they will hit." Isser Harel prophesied that the tallest building in New York would be the first building hit by Islamic fundamentalists 21 years ago.

http://www.bollyn.com/index/?id=10769

Meestal als je iets 21 jaar op voorhand al weet heb je er wel iets mee te maken.

Het grootste complot is wel dat van de PNAC /Rebuilding Americas defenses.
Waarin ze openljk uitkomen voor wereld dominantie...
en vinden dat het transformatie proces te langzaam gaat tenzij een major attac like a new pearl harbor de publieke opinie zou helpen richting geven... naar meer oologen...wereldwijd... hun grootse ambitie.

fffft straf wel.

Laatst gewijzigd door Babylonia : 21 juli 2008 om 16:44.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 16:54   #100
roskam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Er zijn er toch die er een heel andere mening op na houden als de anti arabische mensen hier en die het stevig onderbouwen met feiten.
Sommigen hier smijten liever met modder dus eigenlijk niet aan jullie besteed.

On Sept. 23, 1979, the founder of Israeli intelligence over dinner told me that America was developing a tolerance for terror. The gentleman's name was Isser Harel, the founder of Mossad Israeli intelligence -- he ran it from 1947 to 1963.

He told me that America had developed an alliance between two countries, Israel and Saudi Arabia, and that the alliance with Saudi Arabia was dangerous and would develop a tolerance for terror among Americans. He said if the tolerance continued that Islamic fundamentalists would ultimately strike America.

I said "Where?"

He said, "In Islamic theology, the phallic symbol is very important. Your biggest phallic symbol is New York City and your tallest building will be the phallic symbol they will hit." Isser Harel prophesied that the tallest building in New York would be the first building hit by Islamic fundamentalists 21 years ago.

http://www.bollyn.com/index/?id=10769

Meestal als je iets 21 jaar op voorhand al weet heb je er wel iets mee te maken.
Je kan ook mijn topic lezen waaruit blijkt dat het idee om wolkenkrabbers te penetreren al heel wat ouder is en reeds door Hitlers en zijn bende criminelen 65 �* 70 geleden werd gekoesterd:

"Het idee zelfmoordpiloten in te zetten om de wolkenkrabbers van Manhattan te vernietigen ontstond in de jaren veertig in Berlijn. "In de laatste fasen van de oorlog heb ik Hitler nooit uitzinniger gezien, alsof hij in een delirium verkeerde, dan tijdens de momenten waarop hij voor zichzelf en ook voor ons de neergang van New York in torens van vuur verbeeldde", schreef Albert Speer in zijn dagboek. "Hij beschreef hoe de wolkenkrabbers in enorme brandende fakkels veranderden en neerstortten, en hoe de uit elkaar vallende stad weerspiegelde tegen de donkere hemel."

Hitler fantaseerde hoe kamikazepiloten in lichte vliegtuigen, volgeladen met explosieven en zonder landingsgestel, zich in de wolkenkrabbers van Manhattan boorden. De tekeningen voor de Daimler-Benz Amerikabomber uit het voorjaar van 1944 laten reusachtige, viermotorige vliegtuigen zien met verhoogde landingsgestellen om kleine bommenwerpers te kunnen vervoeren. De bommenwerpers zouden losgelaten worden kort voordat de vliegtuigen de Oostkust zouden bereiken, waarna het moedervliegtuig naar Europa terug zou vliegen. Hitlers extase bij de gedachte aan een brandend Manhattan laat zijn onderliggende motief zien: hij wilde niet alleen vechten tegen een militaire tegenstander, maar alle Joden doden. Bezeten door de veronderstelling dat de hele Wereldoorlog een strijd was tegen een ingebeelde Joodse vijand, veroordeelde hij de VS als 'Joodse staat' en New York als het centrum van het wereldjodendom.

"Wall Street", zoals een populair boek, dat in 1919 in München werd uitgebracht, het stelde, "is zogezegd het militaire hoofdkwartier van Judas. Van hieruit spint hij zijn draden over de hele wereld." Vanaf 1941 drong Hitler eropaan de bommenwerpers in productie te nemen, om "in staat te zijn de Joden een les te leren in de vorm van terreuraanvallen op Amerikaanse metropolen". Tegen het einde van de oorlog was dit idee een obsessie geworden.

Laatst gewijzigd door roskam : 21 juli 2008 om 16:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be