![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Spijtig dat de burgemeester-president van Baarle-Nassau niet tot de bemiddelaars behoort...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wil niet dat eender welke bemiddelaar slaagt in deze opdracht. Op 31 juli wil ik de eerste afgang van de Walen meemaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() volgens mij zijn die drie bemiddelaars het zuiverste bewijs dat het Hof en franstalig B Vlamingen nog steeds als tweederangsburgers beschouwd.
je moet het je maar eens proberen voorstellen : stel het hof duidt drie bemiddelaars aan om uit de problemen te raken : uitsluitend Vlamingen. Kan je je de reactie van de PS of van franstalig Brussel een beetje inbeelden ??? die drie zouden zelfs nergens nog een franstalige gesprekspartner vinden ... maar nee, Vlamingen die pikken zulke dingen altijd maar opnieuw ... pffft lamlendige nederlandstalige politici. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() samen met Dedecker als ik mij niet vergis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het tijd dat de Franstaligen maar eens iets doen ipv elk voorstel langs Vlaamse kant te weigeren. Laat ze maar eens tonen hoe 'makkelijk' het wel is....
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en dat is het probleem, hoe kan Vlaanderen nu ooit aux serieux genomen worden als het zulke zaken steeds maar weer laat passeren ... dat is vragen om gekleineerd te worden ... zo komt er nooit enige vorm van respekt ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat hen de handen maar eens vuil maken. Niet dat ik er echt veel van verwacht maar...
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Ik vind ook dat het tijd werd dat enkel Franstaligen aan zet zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Het komt mij voor als een afleidingsmanoeuver, alleen weet ik niet voor wat.
![]() |
#91 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Rik Van Cauwelaert vindt het nieuws verrassend omdat het paleis blijk van humor vertoont door politici van de tweede en derde optrommelt en denkt dat die het probleem gaan kunnen oplossen.
Vraag is wat de doelstelling is die bemiddelaars? - tijd winnen - franstaligen overtuigen van een staatshervorming - vlamingen overtuigen om de staatshervorming uit te stellen Mijn glazen bol voorspelt dat ze op 31 juli nog niet beslist gaan hebben of ze nu met 2 of 3 de dialoog gaan voorzitten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alleen al het caliber van die bemiddelaars duidt toch al op het onbenullige van deze piste zeker ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() VRT meldt dat de vorst een oplossing wou voor 21 Juli en hij is erin geslaagd!!
Die oplossing is geen oplossing, iedereen weet dat. Maar goede Belgen doen alsof. Ik denk dat FDW een duiboot heeft aan het koninklijk hof die dit meest knettergekke voorstel ooit van Albert mee heeft uitgewerkt zodat alles nog meer in 't honderd loopt: Een franskiljon uit Antwerpen, nu burgemeester van Brussel De baas van 68.000 duitstalige Belgen En een Waal Geen enkele vlaming, want die zou alleen maar in de weg lopen. Die gaan dus de oplossing aanreiken om dit stervende land te reanimeren, terwijl iedereen weet dat alleen euthanasie dè oplossing is. Ik vraag me af waarom Mathildeke met haar mooie nietszeggende glimlach ook niet mee mag beslissen over de toekomst van haar even nietszeggende echtgenoot Philippe. Marianne T. voorzitter van CD&V reageert tevreden. Tevreden over het goede voorstel? Zo krankzinnig kan ze niet zijn. Dus tevreden omdat vlug zal blijken dat het voorstel krankzinnig is? NVA reageert sceptisch. je zou voor minder! JMDD vindt het stilaan hallucinant (NVA denkt dat ook maar kan dat niet zeggen) Velen zullen denken hoe gekker hoe beter, dan barst België vlugger. Ik zou het bijna vergeten: Een grote staatshervorming is dringend noodzakelijk voor de sociaal-economische problemen. Maar die staatshervorming moet nu even opzij om wille van de sociaal-economische problemen!!?? De koning is erin geslaagd en Marianne is tevreden!
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 18 juli 2008 om 08:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mogelijk maar volgens mij past dit scenario (in combinatie met het geweigerde ontslag van Leterme) nog steeds in de doorstart voor Leterme (focus sociaal economisch) zonder staatshervorming ... Laatst gewijzigd door Anna List : 18 juli 2008 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, diene Brusselaar, diene Waal en diene Duitser gaan nu bemiddelen... met wie???? toch niet met elkaar zeker? Met wie gaan ze klappen? met madama NON? mijnheer die pupo? madame honte links?
of gaan ze ook met ne sale flamand aan de klap? hooi strooi?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou dat nu dan anders zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij krijgt het niet uitgelegd aan zijn achterban, hij hoopt dat iemand anders het wel uitgelegd krijgt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |