Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2008, 19:28   #81
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat het normaal BUB-draadjes zijn die totaal van de pot gerukt zijn, maar ik vrees dat Pelgrim vandaag toch heeft bewezen dat hij het nog bonter kan maken.

1. In een subforum dat gaat over het (geweigerde) ontslag van Leterme begint hij een schelddraad omtrent een DUITS bedrijf dat 300 Vlamingen gaat ontslaan. Ik kan me vergissen, maar zoiets zou nog enigszins passen in "Politiek Binnenland", "Maatschappelijke" en misschien nog meest het economische subforum.

2. Na het schrijven van zijn openingspost, gaat hij die nog eens editeren om er een link bij te zetten. Een link naar DIEZELFDE openingspost. Ja, dan ga ik al fronsen, he.

3. Nog voor iemand reageert op een (niet bestaand) bericht over die trieste zaak, die in deze economische tijden helaas dagelijks nieuws zijn, en die hij in een relevant subforum ZELF had kunnen plaatsen, gaat hij alle Vlaams-nationalisten op dit forum uitmaken voor "schijnheilige hypocriete klootzakken" en diezelfde mensen die hier op het forum en in het echte leven de belgique constructie graag zoveel en zo hard mogelijk bekampen, uit te maken voor "belgicisten".

4. De vakbonden blijken ineens goede Vlamingen. Beetje raar misschien gezien zij als flinke machtsfactor in het land en stevig ingebed in de drie traditionele partijen alle mogelijke wegen naar een onafhankelijk Vlaanderen willen afsnijden, verdelgen en vergrijzen. Pas op... ze zijn eerlijk, want onder stoelen of banken steken ze het niet. Bijna elke dag kan je wel ergens de opinie van een rondbuikige vakbondstopper lezen die de bevolking bezweert dat ze alles zullen doen tegen de separatistische reflexen in het politieke landschap. Gelukkig denkt de basis er anders over. Zelfs als de rode ABVV'ers van de Antwerpse haven actie voeren krioelt het van de Vlaamse vlaggen die zo pijn doen aan de ogen van de dikbetaalde en aan onderhandelingstafels volgevreten vakbondstoppers.

5. En dan komt de voorlopige clou van het verhaal. Na wat stampede-gepost van Pelgrim over "rechtse klootzakken", moet ineens blijken dat Pelgrim himself, the one and only, de enige Vlaams-nationalist in het ons bekende universum is, want hij is extreem-links en Vlaams. Respect eisen voor je grondgebied, je taal, je burgers... dat is van geen belang. Je kan enkel Vlaams-nationalist zijn als je extreem-links bent en Pelgrim heet.

Goed, mijn beste lezers. U mag er van maken wat u wil, maar in het meest optimistische scenario had Pelgrim een serieuze rotdag. In het meer vervelende scenario dat ik in eerdere posts had gesuggereerd had hij gezopen (en dat kan in combinatie met het optimistische scenario). Worst case scenarios gaan omtrent paddestoelen, snuifdinges of erger, maar ik hoop dat het niet waar is en wens die mens dat ook bijlange na niet toe. Tot zover mijn beoordeling van een demarche die ik zelfs van sommige BUBbers nog niet heb gezien.
Jammer genoeg een correcte analyse. Ik vraag me echt af waarom hij plots zo van leer trekt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 20:18   #82
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet wat Jazeker vandaag gegeten heeft, maar het is in ieder geval het tegenovergestelde van Pelgrim's maaltijd.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 21:33   #83
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik weet niet wat Jazeker vandaag gegeten heeft, maar het is in ieder geval het tegenovergestelde van Pelgrim's maaltijd.
En gelukkig maar.... het was spaghetti trouwens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 21:35   #84
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En gelukkig maar.... het was spaghetti trouwens.
Daar zit rode saus in, jij snode Belgicist toch.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 18 juli 2008, 21:39   #85
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Daar zit rode saus in, jij snode Belgicist toch.
Ik beken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 21:41   #86
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread....13#post3575013

Nog eens driehonderd mensen worden op straat gezet omdat een aantal kapitalistische bureaucraten in Duitsland dat wil. Het bedrijf werd een dikke maand geleden overgenomen... om vervolgens opgedoekt te worden.

Ik hoor al die hypocriete 'flaminganten' hier graag bezig over het onafhankelijke Vlaanderen.

Wat zijt ge verdomme met onafhankelijkheid als ze in Duitsland kunnen beslissen over het lot van onze werknemers?

GEEN ENKELE 'VLAAMSGEZINDE' PARTIJ DIE HIER OP REAGEERT.

integendeel, bijna allemaal willen ze nog meer van dat, nog meer ongeremde concurrentie, nog meer kapitalisme, nog meer macht uit handen geven aan buitenlandse multinationals.

Bende hypocrieten
Niet dat ik het wil goedpraten, maar ik denk dat er geen enkele partij zal opstaan die tegen globalisering, vrije markt economie, kapitalisme, de manier waarop bedrijven worden geleid (voornaamste bekommernis = winstbejag, ten koste van alles) ... zal zijn. En als ze dat al wel zal zijn in haar verkiezingsprogramma zal ze dat waarschijnlijk snel minder worden eens ze verkozen wordt.

Vroeger was ik ook heel erg zoals jij nu, maar nu geloof ik er niet meer in en hebben ze me zelfs ervan kunnen overtuigen dat de globalisering ten lange leste nog goed is in de armoedebestrijding ook, dat, of een mentaliteitsverandering, waar ik nog slechts gedeeltelijk in geloof.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 22:55   #87
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Op welke manier kom ik op tegen het Vlaamse werkvolk?
wie de macht van de multinationals niet in vraag wil stellen is per definitie tegen de belangen van de Vlaamse werknemers.

Citaat:
Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat ik Belgie kapot wou.
nope. Alleen de grenzen wat verleggen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 22:56   #88
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ziedaar de niet-Belgische vakbonden die onze vriend en links-nationalist/Belgicist Pelgrim toejuicht.

Zeg er ook bij waarom ze met trikoloren zitten rondlopen (en dat zijn er overigens maar enkelen). De rechtse zakken die beweren Vlaamsgezind te zijn zijn ronduit asociaal en anti-syndicaal.
Oud 18 juli 2008, 22:57   #89
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er, Pelgrim, moeilijke week gehad? Heb je er nod aan om wat mensen aan het kruis te nagelen? Loopt de linkse Vlaamse zaak niet zoals je had gehoopt?
Geen problemen hoor, wel integendeel, ik heb gewoon ingezien wat voor een bende hypocrieten de rechtse zakken zijn.

Citaat:
Proficiat, je hebt jezelf bij deze tot Vlaamse Hans gekroond.
Geef vooral geen tegenargumenten.
Oud 18 juli 2008, 22:58   #90
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard. Het is bijvoorbeeld dankzij de vakbonden dat er in elke huiskamer een computer met internetverbinding staat. De kapitalistische geldwolf Microsoft heeft daar niks mee te maken gehad.
Zo ongeveer ja. Dankzij de vakbonden heb ik geld om een computer te kunnen kopen. Zonder vakbonden, geen computer.
Oud 18 juli 2008, 22:59   #91
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Extreem-linkse logica, het blijft grappig
Je slaagt er nochtans niet in die logica te weerleggen, kerel.

Citaat:
Nope, vakbonden hebben daar geen enkele, maar dan ook geen enkele, bijdrage aan geleverd. De toegenomen productiemogelijkheden, de liberalisering/globalisering van de markten op wereldvlak heeft daarvoor gezorgd. Vakbonden hebben niet één fluit daaraan bijgedragen.
fout, het is allemaal dankzij de vakbonden gebeurd. Nogmaals: vakbondsstrijd => grotere koopkracht => meer consumenten => investeren brengt op.

Deze simpele formule kan jij niet weerleggen.

En ga nu niet opnieuw dezelfde zever herhalen want ik zal dit antwoord blijven geven, totdat je eindelijk toegeeft dat je van economie geen kaas gegeten hebt.
Oud 18 juli 2008, 23:01   #92
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat er bedrijfsleiders gegijzeld worden, en er gestaakt wordt wanneer iemand een scheet laat ook.
Men gijzelt niet zomaar bedrijfsleiders. Als dat gebeurt, zijn daar grondige redenen toe. Wat mij betreft zou dit moeten gebeuren in elk bedrijf waar ze ermee dreigen te delocaliseren. Tegen chantage mag elk wapen gebruikt worden.
Oud 18 juli 2008, 23:03   #93
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg een correcte analyse. Ik vraag me echt af waarom hij plots zo van leer trekt.
Ik trek niet 'plots' van leer hoor, ik heb de zschijnheiligheid van rechtse zakken altijd al aangeklaagd, alleen verveelde ik me vandaag wat.

Het lijkt me wel een vrij saaie hobby want interessante en zinnige tegenargumenten krijg ik niet. Geen uitdaging
Oud 18 juli 2008, 23:03   #94
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen problemen hoor, wel integendeel, ik heb gewoon ingezien wat voor een bende hypocrieten de rechtse zakken zijn.
En ik heb jammer genoeg ingezien dat jij blijkbaar alle zin voor rede verloren hebt,

Citaat:
Geef vooral geen tegenargumenten.
Wat, tegenargumenten tegen van de pot gerukte gratuite vingerwijzingen? You must be kidding...
Oud 18 juli 2008, 23:04   #95
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Niet dat ik het wil goedpraten, maar ik denk dat er geen enkele partij zal opstaan die tegen globalisering, vrije markt economie, kapitalisme, de manier waarop bedrijven worden geleid (voornaamste bekommernis = winstbejag, ten koste van alles) ... zal zijn. En als ze dat al wel zal zijn in haar verkiezingsprogramma zal ze dat waarschijnlijk snel minder worden eens ze verkozen wordt.

Vroeger was ik ook heel erg zoals jij nu, maar nu geloof ik er niet meer in en hebben ze me zelfs ervan kunnen overtuigen dat de globalisering ten lange leste nog goed is in de armoedebestrijding ook, dat, of een mentaliteitsverandering, waar ik nog slechts gedeeltelijk in geloof.
De globalisering kan nooit goed zijn in armoedebestrijding en het oplossen van de milieuproblemen. De grootschaligheid van de globalisering is namelijk zelf het probleem, de aarde is namelijk eindig.
Oud 18 juli 2008, 23:04   #96
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo ongeveer ja. Dankzij de vakbonden heb ik geld om een computer te kunnen kopen. Zonder vakbonden, geen computer.
Zonder kapitalisme, evenmin een computer.
Oud 18 juli 2008, 23:06   #97
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men gijzelt niet zomaar bedrijfsleiders. Als dat gebeurt, zijn daar grondige redenen toe. Wat mij betreft zou dit moeten gebeuren in elk bedrijf waar ze ermee dreigen te delocaliseren. Tegen chantage mag elk wapen gebruikt worden.

Je out je nu wel echt als een extremistische voorstander van geweld. En dan komen janken dat fasco's de Vlaamse zaak geen goed doen...
Oud 18 juli 2008, 23:08   #98
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens, een land waar zulke dingen gedoogd worden, lijkt mij allerminst een aantrekkelijk land voor investeerders. Uw "elk wapen" zorgt er op termijn voor dat bedrijven wegblijven. Dit ten koste van de werknemer. We kunnen dus, uw eigen "logica" volgend, besluiten dat jij tegen de Vlaamse werknemer ijvert, en dus een Belgicist bent.
Oud 18 juli 2008, 23:09   #99
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik trek niet 'plots' van leer hoor, ik heb de zschijnheiligheid van rechtse zakken altijd al aangeklaagd, alleen verveelde ik me vandaag wat.

Het lijkt me wel een vrij saaie hobby want interessante en zinnige tegenargumenten krijg ik niet. Geen uitdaging
Je krijgt terug wat je uitdeelt...
Oud 18 juli 2008, 23:47   #100
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik heb jammer genoeg ingezien dat jij blijkbaar alle zin voor rede verloren hebt,
De rede staat nochtans aan mijn kant, en ik zie van jullie hier geen weerleggingen.

Citaat:
Wat, tegenargumenten tegen van de pot gerukte gratuite vingerwijzingen? You must be kidding...
het zijn helemaal geen van de pot gerukte gratuite vingerwijzingen maar aankalchten tegen de hypocrisie van rechtse zelfverklaarde Vlaamsgezinden die er geen graten inzien dat honderden Vlamingen door buitenlandse machten worden afgedankt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be