![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() 1.Geen enkele Palestijn zou uit zijn huis verdreven zijn als diezelfde Palestijnen het niet
in hun kop hadden gezet grond die tegen veel meer dan hij waard was werd aangekocht te heroveren. 2.http://www.worldtribune.com/worldtri...0377_07_29.asp Alsjeblieft: LEZEN. enne...dit is dus definitief géén Zionistische bron. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonder de Shoah (in de volksmond de Holocaust genoemd), was de Joodse staat in Israël er ook wel gekomen, het Zionisme bestond namelijk al 50 jaar voordat Hitler zijn gangen kon gaan. Maar de Shoah - en de jaren die eraan vooraf gingen nadat Hitler aan de macht was gekomen - heeft duidelijk één en ander in de hoogste versnelling geduwd. Goed drie jaar nadat Auschwitz-Birkenau werd bevrijd door de Russen, werd de staat Israël gesticht. Daar waar Joden in kibboetsen al meer dan een halve eeuw bezig waren in het land van hun voorvaderen het Eretz Israël weer op te bouwen, dorre onvruchtbare woestijngrond weer in cultuur te brengen enz., deed de Shoah er nauwelijks drie jaar over om die droom naar de werkelijkheid te stuwen. Het ene (de Shoah) hangt onmiskenbaar nauw met het andere (de feitelijke stichting van de Joodse staat) samen. Maar ik heb nu geen tijd meer om daar verder uitvoerig op in te gaan. U maakt het zichzelf wel erg gemakkelijk door vragen te stellen die al lang afdoende beantwoord werden, maar die ik nu weer moet gaan opzoeken en neerschrijven, en opletten dat ik me niet vergis in data enz. U heeft 10 seconden werk, en ik heb minstens enkele uren nodig. Dit wordt wel eentonig zo. Vandaar mijn vraag aan u, en dan keer ik de vraag om en laat u eens wat werken: Waarom betwist u de uniciteit van de Shoah? Waarom zou ze dat dan niét zijn? Waar moesten de Joden heen nadat ze overal in Europa werden vervolgd en vermoord? Ook nadat de overlevenden terugkeerden werden ze andermaal vervolgd, waar moesten ze heen? Waarom niet naar het land van hun voorouders? Waarom mochten ze niet terug naar huis? Als u dat allemaal beantwoord hebt, bent u even zoet geweest en zal ik vanavond of morgenvroeg opnieuw uitgebreid mijn tijd nemen om erop in te gaan. Tot straks. Laatst gewijzigd door roskam : 30 juli 2008 om 07:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
... - WO II - rol van UK - rol van VS - ...
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() Zit dat feit je dwars? Ontken je het, misschien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Burger
|
![]() De discussies op dit forum in verband met de Israëlische bezetting van Palestina worden nogal verstoord door het feit dat een aantal mensen niet willen of niet kunnen op de feiten reageren(en daardoor elke discussie proberen in andere richtingen te kanaliseren - zoals hier ook gebeurt: Brown mag niets zeggen over Israël want ... en dan komen de meeste idiote vergelijkingen die niets met de zaak te maken: wat het zogenaamde verbod op het zeggen van "vuile curry" in GB te maken heeft met de Palestijnse kwestie is mij een raadsel). Wat veel belangrijker is, is dat hier een aantal zionistische negationisten aan het werk zijn die de geschiedenis van de Israëlische bezetting proberen te ontkennen en dit trachten te doen door te verwijzen naar allerlei dubieuze bronnen.
Als u dergelijke opmerkingen leest, en u twijfelt er aan of een bepaalde uitspraak van Roskam, Francientje et tutti quanti waar is, kan u steeds terecht op de volgende officiële VN-pagina over het conflict: http://www.un.org/Depts/dpa/qpalnew/overview.htm Ik vind het trouwens vreemd dat de zogenaamde verdedigers van Israël nooit verwijzen naar officiële instanties maar altijd naar persberichten (ze vinden nochtans dat de pers anti-Israël is, is dat dan niet een beetje paradoxaal?) en andere dubieuze bronnen. Enfin, veel plezier ermee. Ik vraag me trouwens af of Francientje en Roskam de VN nu ook anti-semitisch zullen noemen. Laatst gewijzigd door pieter&co : 30 juli 2008 om 10:14. Reden: tikfout |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het toch belangrijk om te focussen op de warmere integratie van onze Joden in onze samenleving. En daar wil ik bij benadrukken dat integratie wil zeggen dat we mensen opnemen in onze samenleving zoals ze zijn, eventueel met keppeltje als zij daar zin in hebben. Onze Joden maken sowieso deel uit van onze samenleving, maar een deel van deze bevolking is zo in zichzelf teruggetrokken dat ze zelfs hun eigen partner en kinderen als 'vreemd' aanvoelen, ja zelfs vervreemd zijn van zichzelf. De mensen die Joden en moslims bezien of het waren marsmannetjes hebben in de meeste gevallen ook wel zichtbare semitische trekken. We zouden al een stap vooruit zijn als iedereen zichzelf eens goed in de spiegel zou bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is ook geen zaak van Christenen alleen. Joden hebben ook de antisemitische stellingen geïncorporeerd, en hebben ook introspectie, en correctie te doen. Dat blijkt niet in het minst uit de retoriek van, onder meer, Francientje. Maar het moet wel worden gecoördineerd door goed opgeleide onderzoekers, en deskundigen, en we mogen ook niet verwachten dat we wat scheef is gegroeid over 2000 jaar als bij toverslag weer recht kunnen trekken. We moeten eens leren beseffen dat we allemaal Joden zijn, en dat we moeten ophouden met het cultiveren van het conflict. In de kerk wordt iedere zondag het conflict gecultiveerd. Het is wel een schizofrene toestand. In het vrij in te vullen deel pleiten pastoors, en medewerkers voor het bij mekaar brengen van mensen, voor het mekaar respecteren, maar het vaste deel blijft, hoe we het ook draaien of keren, problematisch. Ik heb het al langs alle kanten gedraaid, en gekeerd, zonder bevredigend resultaat. Laatst gewijzigd door Linda : 30 juli 2008 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denk je dat Israël méér kan zijn dan een de facto militaire basis voor de VS om de regio onder de knoet te houden? Als dat kan, dan zie ik het weer zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heb jij nooit van de Balfour declaratie gehoord? De Palestijnen zijn uit hun huizen gevlucnt en in sommige gevallen verdreven. Ze werden nooit uit hun land verjaagd om de heel eenvoudige reden dat er geen land bestond dat Palestina heette. Een gebied heette zo. Voordat de Engelsen er mandaat over kregen hoorde het toe aan het Turkse emporium. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij moeten allemaal onze leugens inslikken, julllie moeten dat ook doen. Anders zal het niet werken. Het herstellen van de waardigheid van de joden is belangrijk, maar als jij naast mij staat leugenachtige propaganda te verkondigen, dan sta ik voor gek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() na het lezen van deze thread krijg ik meer inzicht waarom Roskam mij blijft aanvallen over mijn thread
![]() ![]() on-topic: gaat deze thread nog on-topic geraken? ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 juli 2008 om 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Israel is gesticht door een genocide op de Palestijnen en deze situatie is in 60 jaar niet gewijzigd. Triest.
Brown zal ook geen fundamentele wijzigingen doorvoeren in de Europese politiek met Israel. Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 juli 2008 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
tijd aan te besteden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() ik vraag mij af hoe zionistische joden staan ten opzichte van (ultra-)orthodoxe joden die het zionisme iets verwerpelijks vinden? worden zij beschouwd als 'echte' joden door de zionisten? of verwerpt men hun mening omdat ze geen zionist zijn? beschouwt men hen als verraders?
![]() (moet ik hiervoor aparte thread openen?)
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 30 juli 2008 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Iedereen mag zijn eigen mening hebben. De één pakt de wapens op voor zijn volk en laat zich niet meer discrimineren door een (vaak minder itelligente) meerderheid, de ander verwerpt dat en hoopt op betere tijden. Men moet denken wat ze zelf willen.
|
![]() |
![]() |