Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Kristof Calvo (Jong Groen!) (forumsessie 21 juli t.e.m. 27 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Kristof Calvo (Jong Groen!) (forumsessie 21 juli t.e.m. 27 juli) Voorzitter Jong Groen!

Discussietools
Oud 25 juli 2008, 19:00   #81
Pick Nick
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielsjohan Bekijk bericht
Gewoon ter info: momenteel werk ik als monitor op een spleelplein, waar we wekelijks gaan zwemmen. Elke week doen we dat in 2 groepen, die elke weel anders worden opgedeeld. Op vraag van zowel de jongens als de meisjes hzebben we de indeling jongens-meisjes echter herhaald... Ga dus niet beweren dat er geen meisjes/vrouwen zijn die niet liever op een apart vrouwenuurtje gaan zwemmen.
Dat heb ik niet beweerd. Ik zeg enkel dat dit uitzonderingsgevallen zijn. Van een trend kan men niet spreken.
En mij maak je niet wijs dat ze hun keuze legitimeren met religieuze apartheids- en sexismevoorschriften die ze altijd en in alle omstandigheden EISEN te kunnen beleven.

Citaat:
En nee, wij hebben geen speelplein "vol moslims" of zo. Een heel multicultureel speelplein, met vooral blanke, Vlaamse kinderen...

En wat zou er op tegen zijn als op deze aparte "vrouwenuurtjes" ook moslima's komen zwemmen die niet samen met mannen willen zwemmen? Het lijkt mij ook beter dat ze naar deze uurtjes komen, dan dat ze helemaal niet komen en helemaal geen contacten leggen buitenshuis.
Om al de redenen die reeds in deze draad vermeld werden.

Maar bon, ik neem nota dat de progressieven voorstander blijven van islamitisch gelegitimeerde apartheid en sexisme en dat moslimas buiten moeten komen om contacten op te bouwen met gelijkgestemde apartheidsdenkers uit hun gemeenschap om daar hetzelfde te horen als ze thuis van hun echtgenoot of in de moskee van hun imam te horen krijgen.
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 19:07   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
mensen de toegang tot het openbaar ontzeggen omwille van je eigen haat en onverdraagzaamheid is wel van een heel andere orde dan een uurtje per week het zwembad reserveren voor een groep met specifieke behoeften.

Niemand ontzegt hen toch de toegang tot een zwembad.
Ze kunnen net zoals iedereen komen zwemmen zoveel ze willen.
daiwa is offline  
Oud 25 juli 2008, 19:09   #83
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Da's waar. Waarom liegen ze toch altijd door te beweren dat moslima's de toegang ontzegd wordt?
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 19:22   #84
danielsjohan
Partijlid

danielsjohan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Dat heb ik niet beweerd. Ik zeg enkel dat dit uitzonderingsgevallen zijn. Van een trend kan men niet spreken.
En mij maak je niet wijs dat ze hun keuze legitimeren met religieuze apartheids- en sexismevoorschriften die ze altijd en in alle omstandigheden EISEN te kunnen beleven.
Dit zijn geen uitzonderingsgevallen. Van de dikke 60 kinderen op ons speelplein zijn er volgens mij nog geen 10 die hier niet om vroegen.

En nee, ze legitimeren dat niet op religieuze gronden. Zeker de meisjes zwemmen nu eenmaal liever niet met de jongens. Punt uit. Sorry dat ik deze kinderen niet zwaar heb ondervraagd over hun diepere beweegredenen. Maar eerlijk gezegd doet het er voor mij niet toe op welke gronden ze niet willen samen zwemmen. Als ik merk dat die kinderen meer plezier beleven aan gescheiden zwemmen, zie ik daar echt niet veel problemen in.

Citaat:
Om al de redenen die reeds in deze draad vermeld werden.

Maar bon, ik neem nota dat de progressieven voorstander blijven van islamitisch gelegitimeerde apartheid en sexisme en dat moslimas buiten moeten komen om contacten op te bouwen met gelijkgestemde apartheidsdenkers uit hun gemeenschap om daar hetzelfde te horen als ze thuis van hun echtgenoot of in de moskee van hun imam te horen krijgen.
U denkt dus nog steeds dat op deze "vrouwenuurtjes" enkel "gelijkgestemde apartheidsdenkers uit hun gemeenschap" zullen komen?? Ik kan me gerust voorstellen dat deze uurtjes gemakkelijk volgeboekt geraken, en zeker niet alleen met moslima's! Zoals reeds gezegd zijn bvb ook vele oudere vrouwen niet zo geneigd te gaan zwemmen met de "wilde" jongemannen/puberjongens.

Trouwens, zelfs als er enkel moslima's zouden komen: dit betekent nog steeds een uurtje enkel vrouwen en dus geen indoctrinatie van de man en Imam, aangezien deze er simpelweg niet bij zijn.

>>CSD-blog 2007 en CSD-blog 2008
danielsjohan is offline  
Oud 25 juli 2008, 19:32   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zijn geen uitzonderingsgevallen. Van de dikke 60 kinderen op ons speelplein zijn er volgens mij nog geen 10 die hier niet om vroegen.

En nee, ze legitimeren dat niet op religieuze gronden. Zeker de meisjes zwemmen nu eenmaal liever niet met de jongens. Punt uit. Sorry dat ik deze kinderen niet zwaar heb ondervraagd over hun diepere beweegredenen. Maar eerlijk gezegd doet het er voor mij niet toe op welke gronden ze niet willen samen zwemmen. Als ik merk dat die kinderen meer plezier beleven aan gescheiden zwemmen, zie ik daar echt niet veel problemen in.
ik vind dat je die houding moet blijven promoten! ook aan de kust! Oostende wordt dan een vrouwelijk strand, Heist is voor de jongetjes. Want inderdaad sommige meisjes vinden hun billen te dik om ze aan de jongetjes te laten zien en mensen als johan of als Meryem almaci gaan dat dus gegrond bevestigen! flink zo johan! en flink zo meryem.

Nu dat we akkoord zijn over het gescheiden zwemmen geraken we ook akkoord over het gescheiden zwemmen op basis van de voetmaat.Mijn onzichtbaar vriendje wil dus niet dat ik mijn voeten nog toon aan mensen die maatje +38 hebben.

IK mag toch aannemen dat ik op eenvoudige aanvraag zowel een strand als een zwembad kan krijgen waar géén +38 maatjes in rondzwemmen?

Citaat:
U denkt dus nog steeds dat op deze "vrouwenuurtjes" enkel "gelijkgestemde apartheidsdenkers uit hun gemeenschap" zullen komen?? Ik kan me gerust voorstellen dat deze uurtjes gemakkelijk volgeboekt geraken, en zeker niet alleen met moslima's! Zoals reeds gezegd zijn bvb ook vele oudere vrouwen niet zo geneigd te gaan zwemmen met de "wilde" jongemannen/puberjongens.
zie je wel! de + maatjes 38 zijn echt niet geschikt om te zxemmen.
en ja, wilde etc... ook niet. Daarom moeten mijn dochters dus thuisblijven, het zwembad is voor de "wildemannen" raar genoeg begrijpen ze ons niet altijd, gaan ze ook niet naar school en schijnen ze meestal een dubbele nationaliteit te hebben. Zullen we nu verplicht worden om ons eigen zwembad te installeren als we dochters hebben?

Citaat:
Trouwens, zelfs als er enkel moslima's zouden komen: dit betekent nog steeds een uurtje enkel vrouwen en dus geen indoctrinatie van de man en Imam, aangezien deze er simpelweg niet bij zijn.
KOTS

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 juli 2008 om 19:33.
circe is offline  
Oud 25 juli 2008, 19:32   #86
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon ter info: momenteel werk ik als monitor op een spleelplein, waar we wekelijks gaan zwemmen. Elke week doen we dat in 2 groepen, die elke weel anders worden opgedeeld. Op vraag van zowel de jongens als de meisjes hzebben we de indeling jongens-meisjes echter herhaald... Ga dus niet beweren dat er geen meisjes/vrouwen zijn die niet liever op een apart vrouwenuurtje gaan zwemmen.
welk is de leeftijd van deze kinderen?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 25 juli 2008, 19:36   #87
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Meryem wil mannen de toegang tot het zwembad ontzeggen omdat ze meent dat vrouwen met een maatje meer niet graag "gezien" worden door de heren;

heeft dat iets met "haat" te maken ?
kan je mij eens aantonen waar almaci dat ooit gezegd heeft?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 25 juli 2008, 19:36   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

IK als Vlaamse Vrouw EIS vanaf nu apartheidszwemmen!

ik wil dus geen +38 schoenmaat meer in het zwembad want dat mag niet van mijn onzichtbaar vriendje

en ik wil uiteraard ook geen besneden vent meer in mijn nabijheid, want niet alleen mag dat niet van mijn onzichtbaar vriendje, maar bovendien ben ik zo vroom dat ik die smeerlappen niet meer kan ruiken of zien;

ze kunnen dus nog gaan zwemmen als WIJ geen zin hebben.

OK meryemmeke?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 25 juli 2008, 19:38   #89
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
circe wou ze de toegang tot het openbaar vervoer ontzeggen omdat ze blijkbaar geen mensen in een 'soepkjurk' kan verdragen.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 25 juli 2008, 19:48   #90
Pick Nick
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:

U klapt maar wat uit uw nek. Dit is werkelijk heel ongeloofwaardig.

Citaat:
Uw verbeelding gaat inderdaad ver.

Citaat:
Van wie krijgen ze de indoctrinatie van die religieuze apartheidseisen mee denk je, van Sinterklaas misschien?
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 19:58   #91
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
IK als Vlaamse Vrouw EIS vanaf nu apartheidszwemmen!

ik wil dus geen +38 schoenmaat meer in het zwembad want dat mag niet van mijn onzichtbaar vriendje

en ik wil uiteraard ook geen besneden vent meer in mijn nabijheid, want niet alleen mag dat niet van mijn onzichtbaar vriendje, maar bovendien ben ik zo vroom dat ik die smeerlappen niet meer kan ruiken of zien;

ze kunnen dus nog gaan zwemmen als WIJ geen zin hebben.

OK meryemmeke?
Ingenious en Danielsjohan stappen met een volmondige JA in uw eisen mee.
Ook als uw dochters en zonen gescheiden uitgaansuurtjes eisen die islamieten-not-admitted zijn. Voor zover ze dat legitimeren als religieuze plicht opgelegd door hun onzichtbaar vriendje, zullen Ingenious en DanielJohan deze apartheidseis zeker fantastisch vinden, meer nog, zelfs "progressief". Het staat buiten kijf dat ze de voorschriften van het onzichtbaar vriendje van uw dochters en zonen met hetzelfde respect zal behandelen als de voorschriften van het onzichtbaar vriendje van de islamieten. Want niemand mag hen ooit van enige vorm van onconsekwent gedrag verdenken, toch?

En after all, niemand belet die islamieten te gaan dansen in dezelfde lokaties na de apartheids-dansuurtjes. En bovenal zijn er ook islamieten die niets liever willen dan te gaan dansen in Westerse uitgaansoorden voor zover daar uiteraard geen Westerse kat te vinden is.
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:00   #92
ingenious

Standaard

Citaat:
Ingenious en Danielsjohan stappen met een volmondige JA in uw eisen mee.
Ook als uw dochters en zonen gescheiden uitgaansuurtjes eisen die islamieten-not-admitted zijn. Voor zover ze dat legitimeren als religieuze plicht opgelegd door hun onzichtbaar vriendje, zullen Ingenious en DanielJohan deze apartheidseis zeker fantastisch vinden, meer nog, zelfs "progressief". Het staat buiten kijf dat ze de voorschriften van het onzichtbaar vriendje van uw dochters en zonen met hetzelfde respect zal behandelen als de voorschriften van het onzichtbaar vriendje van de islamieten. Want niemand mag hen ooit van enige vorm van onconsekwent gedrag verdenken, toch?

En after all, niemand belet die islamieten te gaan dansen in dezelfde lokaties na de apartheids-dansuurtjes. En bovenal zijn er ook islamieten die niets liever willen dan te gaan dansen in Westerse uitgaansoorden voor zover daar uiteraard geen Westerse kat te vinden is.
doe eens niet onnozel.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:04   #93
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's waar. Waarom liegen ze toch altijd door te beweren dat moslima's de toegang ontzegd wordt?
Je leest hier soms wat hoor.

In een andere traed komt een bestuurslid van de Vlaams Progressieven pleiten voor de multicul omdat dat zo'n verrijking is, maar op zijn blog lezen we dan:

Citaat:
''Vlamingen en Nederlanders dat gaat niet samen. Cultureel gezien verschillen we te veel.''
http://cheyns.blogspot.com/

En dat komt dan wat prediken over diversiteit en multiculturaliteit.

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 juli 2008 om 20:06.
daiwa is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:05   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
circe wou ze de toegang tot het openbaar vervoer ontzeggen omdat ze blijkbaar geen mensen in een 'soepkjurk' kan verdragen.
nee hoor, je leest mijn teksten niet goed.

ik wil gewoon aparte wagons! net zoals zij aparte uren voor het zwemmen willen. wat is daar nu zo verkeerd aan?

circe is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:07   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
doe eens niet onnozel.
ik ben even niet mee... tegen wie heb je het nu in feite?

circe is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:11   #96
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
doe eens niet onnozel.
Het is jouw apartheids- en sexismelogica die ik voor alle duidelijkheid nog eens uit de doeken deed, gewoon met een ander voorbeeld.
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:13   #97
ingenious

Standaard

Citaat:
Het is jouw apartheids- en sexismelogica die ik voor alle duidelijkheid nog eens uit de doeken deed, gewoon met een ander voorbeeld.
dat is helemaal mijn logica niet. probeer me nog eens te begrijpen anders. dat werkt doorgaans beter in een discussie dan veronderstellingen te maken over wat anderen nog denken. ik zal wel voor mezelf denken, doe jij dat ook.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:15   #98
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
nee hoor, je leest mijn teksten niet goed.

ik wil gewoon aparte wagons! net zoals zij aparte uren voor het zwemmen willen. wat is daar nu zo verkeerd aan?
Misschien is jouw onzichtbaar vriendje niet goed genoeg voor Ingenious ?Blijkbaar zweert ze enkel bij de apartheids- en sexismevoorschriften van het onzichtbaar vriendje van de moslims.
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:19   #99
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is helemaal mijn logica niet. probeer me nog eens te begrijpen anders. dat werkt doorgaans beter in een discussie dan veronderstellingen te maken over wat anderen nog denken. ik zal wel voor mezelf denken, doe jij dat ook.
Toch wel, het is een correcte weergave van jouw logica.
Jij bent voorstander van apartheidszwemmen voor moslima's op religieuze gronden. Dus apartheidsactiviteiten (dansen, whatever) op welke religieuze gronden gedeclameerd door welk onzichtbaar vriendje ook, moeten kunnen, tenzij je discrimineert en enkel zweert bij de apartheidseisen van 1 religie, de islam.
Pick Nick is offline  
Oud 25 juli 2008, 20:21   #100
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
doe eens niet onnozel.
Je bent écht te veeleisend voor hem
filosoof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be