Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2008, 13:18   #81
Hakiminho
Banneling

Standaard

Al die links die hier gepost worden, zijn tegenstrijdig met elkaar. Teksten van het net kunnen door jan en alleman worden aangevuld. Kom aub af met seriueze bronnen en niet van die neppe artikels vol verzonnen bullshit en verzonnen geschiedenis.

Nogmaals, neem een ERKENDE vertaalde versie van de Koran voordat je de grote jan komt uithangen. Ik kan u miljoene sites geven waarin niets anders staat dat Islam de mooiste en godsdienst is.

Dus hou die ant-islamitische sites maar voor u, naïveling.
Hakiminho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 13:29   #82
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Ik vind je taalgebruik verre van vredig en liefdevol.
Oud 25 juli 2008, 13:33   #83
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakiminho Bekijk bericht
Al die links die hier gepost worden, zijn tegenstrijdig met elkaar. Teksten van het net kunnen door jan en alleman worden aangevuld. Kom aub af met seriueze bronnen en niet van die neppe artikels vol verzonnen bullshit en verzonnen geschiedenis.

Nogmaals, neem een ERKENDE vertaalde versie van de Koran voordat je de grote jan komt uithangen. Ik kan u miljoene sites geven waarin niets anders staat dat Islam de mooiste en godsdienst is.

Dus: als het je niet aanstaat verwerp je het? Dan ben je blind voor de werkelijkheid. Jouw profeet verkrachtte een 9jarige, zo is het.
Oud 25 juli 2008, 13:39   #84
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand die een godsdienst uitlacht is zelf onwetend en zoekend naar zichzelf. Spot drijven met eender welke godsdienst getuigd van weinig intelligentie. U mag zelf uitmaken tot welke groep u behoort. Voor eeuwig en altijd zal Islam in mijn hart schijnen, al zou de hele wereld mij uitlachen. Ik laat mij niet beïnvloeden door wat andersdenkenden zeggen.
Iedereen mag van mij vrij geloven in wat hij/zij wil, mits hij/zij er anderen geen kwaad mee doet ( rijmt allesziens niet met je avatar ). En daar zit nu net het knelpunt. Religie heeft het gewoon in zich om mensen onheil aan te doen. Religie lokt freaks aan die het klootjesvolk willen manipuleren puur voor de macht en rijkdom. Mensen die religie alleen maar als hulpmiddel gebruiken. Christenen hebben zich honderden jaren al bekerend en moordend over deze Aarde verspreid. Afwijkende anders-gelovigen en niet-gelovigen werden simpelweg gemarteld of uitgeroeid, letterlijk. En nu beste Hakiminho begint dat heel boosaardig spelletje opnieuw alleen heet het dit maal, islam. En over 600 jaar zal er weer een andere zot zijn die roept dat hij de waarheid in pacht heeft en dat iedereen hem maar moet volgen, tegen wil en dank. Misschien wel het huidige sekte, sientology.
Oud 25 juli 2008, 14:24   #85
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
........... naïveling.
Een jaar of 10 geleden tijdens een middagpauze, had ik eens een (kort) gesprek met twee Marokkaanse broers, toen werkzaam als bouwvakkers.
Toen ik hen vroeg of ze werkelijk geloofden in het paradijs met 72 maagden, draaide de ene zich onmiddelijk om en de andere stond wat half lachend half monkelend te draaien, om 5 seconden later z'n broeder te vervoegen.
Over naiviteit gesproken...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 14:32   #86
LastMohican
Banneling

Standaard

Als er hier nu eens een groep mensen het schrijfsel "Mein Kampf" letterlijk begonnen te volgen en zich er naar gedragen zou het kot te klein zijn. En terecht.

De Koran is net hetzelfde, een boekje geschreven door een megalomaan geestesziek individu. Met liefde heeft het boekje weinig te maken, behalve natuurlijk de liefde voor de eigen soort. Andere schrijfsels die een dergelijke "strijd" aanprijzen worden binnen de kortste keren verboden. Maar voor de Islam mag het.

Twee maten en gewichten mijn beste, twee maten en gewichten.

Ik zie Hindoes, Christenen of andere religies in deze moderne tijden geen vliegtuigen kapen, gebouwen opblazen, mensen onthoofden, enz... Men moet echt wel veel liefde in zijn hart hebben om dergelijke gruwelijkheden te begaan, niet ?

De Islam leeft 3000 jaar terug. Het is een handleiding over hoe te overleven in het Stenen Tijdperk.

Laatst gewijzigd door LastMohican : 25 juli 2008 om 14:34.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 14:44   #87
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

De Koran en het Oude Testament zijn in wezen even geweldadig en even paranoïde. Het verschil tussen het christendom en de Islam zit het in de universele normen en waarden van de gebieden waar ze genesteld zitten. Mensen krijgen hun normen en waarden niet van religie, maar van elders (anders zouden we nu nog steeds de barbaarsheid van Leviticus en Deuteronomium aanhangen); het maken van fouten, het leren van geschiedenis, en het evolueren van standpunten en wereldbeeld. Aangezien de Islam en het christendom beide zeer verschillende geschiedenissen hadden, en Europa een toch - laten we zeggen - bewogenere geschiedenis had, kan ik concluderen dat het Europese moralistische stelsel een geëvolueerdere is dan die van de Islam, en die van Europa zonder twijfel superieur is aan die van de Islamitische wereld.

Niet omdat de Islam anders is, maar omdat de Europese beschaafder en ontwikkelder is.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 15:17   #88
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Koran en het Oude Testament zijn in wezen even geweldadig en even paranoïde. Het verschil tussen het christendom en de Islam zit het in de universele normen en waarden van de gebieden waar ze genesteld zitten. Mensen krijgen hun normen en waarden niet van religie, maar van elders (anders zouden we nu nog steeds de barbaarsheid van Leviticus en Deuteronomium aanhangen); het maken van fouten, het leren van geschiedenis, en het evolueren van standpunten en wereldbeeld. Aangezien de Islam en het christendom beide zeer verschillende geschiedenissen hadden, en Europa een toch - laten we zeggen - bewogenere geschiedenis had, kan ik concluderen dat het Europese moralistische stelsel een geëvolueerdere is dan die van de Islam, en die van Europa zonder twijfel superieur is aan die van de Islamitische wereld.

Niet omdat de Islam anders is, maar omdat de Europese beschaafder en ontwikkelder is.
Maar is dat geen gevolg van de verdwijnende invloed van religie?
Oud 25 juli 2008, 15:23   #89
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Maar is dat geen gevolg van de verdwijnende invloed van religie?
Dat is een boeiende vraag. Ik denk persoonlijk dat religie verdwijnt omdat de afhankelijkheid ervan verdwijnt, door economische vooruitgang en een nieuwe stroom van zelfbewustzijn (na de oorlog), niet te vergeten de voortschrijdende wetenschap die steeds meer religie begint tegen te spreken.

Maar dit is natuurlijk een kip -of eidiscussie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 17:55   #90
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mijn godsdienst zal ik door het vuur gaan,...
Daar twijfel ik niet aan. Jammer genoeg is een dergelijke houding nou nét de oorzaak van behoorlijk wat ellende in de wereld.
Oud 25 juli 2008, 18:51   #91
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het kan natuurlijk zijn dat u geen engels begrijpt, maar http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/tawheed/ lijken me toch serieus écht wel te geloven wat ze willen vertellen hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2008, 19:14   #92
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

@ Hakiminho,

Citaat:
Zo schrijft de Iraanse migrant Ali Sina dat het niet voldoende is om zelf niet meer te geloven, maar dat het ‘onze taak is de islam te ontmaskeren, over Mohammeds verdorven levensstijl te schrijven, over zijn schandelijke daden en zijn stompzinnige beweringen’.

Ali Sina is niet de enige die de islam wil ontmaskeren en tekeer gaat tegen de verblinding, ontkenning en onnozelheid van zijn vroegere geloofsgenoten.

http://extra.volkskrant.nl/select/bo...kel.php?id=949
Hier een verklaring van de heer Ibn Warraq, zelf als moslim opgegroeid.
Zo horen we het ook eens uit eerste hand:
http://www.youtube.com/watch?v=aXGz7...eature=related

Aldus, hoe tolerant en vredelievend staat de heer Hakiminho zelf tegenover islamafvalligen ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 13:38   #93
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
@ Hakiminho,

Hier een verklaring van de heer Ibn Warraq, zelf als moslim opgegroeid.
Zo horen we het ook eens uit eerste hand:
http://www.youtube.com/watch?v=aXGz7...eature=related

Aldus, hoe tolerant en vredelievend staat de heer Hakiminho zelf tegenover islamafvalligen ?
Beste Diego,

De algemene indruk is dat als een moslim zich tot een ander geloof bekeert, de straf voor zijn afvalligheid de dood is. Maar alweer is de werkelijkheid veel complexer en veel fragiler, omdat de straf NIET in de koran omschreven wordt!

Moslimwetten zeggen dat niemand de islam mag afzweren. Dit komt uiy de TRADITIE en helemaal NIET uit de koran! De koran legt de bestraffing voor afvalligheid in het HIERNAMAALS en niet in dit leven! (zie 2: 114). Er staat in de koran geen regelgeving over afvalligheid waarin beweert wordt dat het met dood bestraft moet worden.

Een van de laatste verzen die aan de profeet werden geopenbaard luidt : 'er is geen dwang in religie'.

Ik kan u makkelijk talrijke verzen opsommen die LETTERLIJK uit de koran komen, en die ons moslims VERPLICHTEN om de andere religies te respecteren en te erkennen.

De beroemdste vers uit de edele koran is de volgende:

''Jullie hebben jullie religie, in heb mijn religie'' (109:6)

Indien u nog vragen hebt Diego zal ik daar met veel plezier op antwoorden. Maar kom aub niet af met neppe youtube filmpjes van verdwaalden die haat zaaien jegens de Islam. Immers zal u NOOIT uit mijn mond een andere religie horen beledigen/aanvallen. Ik verwacht hetzelfde van andere op de forum.
Oud 26 juli 2008, 13:47   #94
T-101
Burger

T-101's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor onwetende onder jullie, kijk verder dan uw neus lang is en verricht wat opzoekwerk. Ik kan u garanderen dat u vol verbazing gaat inzien dat de vrouw in de Islam 100% gelijk is aan de man.

Ik ga akkoord met de stelling dat tot heden nog vele vrouwen in de arabische wereld worden onderdrukt. Dit heeft echter NIETS met Islam te maken maar met plaatselijke culturele, sociale en politieke gebruiken.
Vrouwen zijn inferieur aan mannen.
An-Nisâ – De vrouwen (4:34)
“Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden.”

Volgens de koran is de vrouw een akker die gebruikt mag worden volgens de wil van de man
Al-Baqarah – De koe (2:223)
“Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het je behaagt en doet goed voor jezelf en vrees God en weet, dat je Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.”

An-Nisâ – De vrouwen (4:3)
“En als gij vreest dat gij niet rechtschapen zult zijn bij het behandelen der wezen, huwt dan vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan één of wat uw rechter handen bezitten. Dat is voor u de beste weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.”

Het is volgens de koran, voor mannen, dus toegelaten om met 4 vrouwen te trouwen. De vrouwen daarentegen mogen dit niet. 100% gelijk?

Citaat:
Wie denkt dat de Islam haat en geweld promoot is bij mij niet voor discussie vatbaar.
Al-Tawbah – Berouw (9:5)
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.
T-101 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 13:52   #95
T-101
Burger

T-101's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vriendschap, vanwaar jij zulke bakkersverhalen vandaag tovert weet ik niet. Ze zullen waarschijnlijk enkel op forms als deze te verkrijgen zijn. Dit staat nergens in de Koran noch Hadith, dus ook deze stelling mag de prullenmand in.

Of was jij misschien erbij die nacht?
Vertaling van Hadith Sahih Bukahri Boek 58, nummer 236

Vertelling van Hisham’s vader:

"Khadija stierf drie jaar voor de Profeet naar Medina trok. Hij bleef daar ongeveer twee jaar en huwde Aisha toen ze een meisje van zes jaar was, en hij consumeerde dat huwelijk wanneer ze negen jaar oud was."
T-101 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 14:13   #96
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uw visie is inderdaad wat moslims te horen krijgen.
Maar volgens mij is dat regelrechte onzin, een religie die niet moslims als te mijden duivels ziet en hun kinderen leert dat anderen vernietigd zullen worden in de hel is allesbehalve vredelievend.

Wat uw visie op emancipatie betreft; emancipatie betekent o.a zelfbeschikkingsrecht, waar is dit te vinden in bijvoorbeeld Iran waar door microfoons schalt dat vooral je hoofddoek allesbedekkend moet zijn?
Dat kan ik niet zien als vrije keuze en al minder dichter bij huis waar moslima's te horen krijgen dat 'een goede' dit draagt!
De islam maakt dus constant onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen, vrouwen met of zonder hoofddoek en tussen mannen en vrouwen!

Voor mij als niet moslima is de islam een bijzonder onaantrekkelijke religie die vrouwen terug voor de middeleeuwen plaats en mannen vrijheden geeft die mij ontzegt zouden worden.
-Mannen kunnen huwen met iemand van een andere overtuiging.
-Mannen hebben niemands toestemming nodig om te werken
-Mannen hebben vrije toegang tot publieke ruimtes
-Mannen mogen begrafenissen bijwonen, recht spreken, gaan voor vrouwen in het gebed
-trouwens; zowel mannen als vrouwen worden als moslim geboren en het geloof verlaten is niet vrij; hoe kunt u hier dan dergelijke onzin over vrijheid en gelijkwaardigheid verkondigen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 14:34   #97
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-101 Bekijk bericht
“Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden.”

Volgens de koran is de vrouw een akker die gebruikt mag worden volgens de wil van de man
“Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het je behaagt en doet goed voor jezelf en vrees God en weet, dat je Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.”

“En als gij vreest dat gij niet rechtschapen zult zijn bij het behandelen der wezen, huwt dan vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan één of wat uw rechter handen bezitten. Dat is voor u de beste weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.”

Het is volgens de koran, voor mannen, dus toegelaten om met 4 vrouwen te trouwen. De vrouwen daarentegen mogen dit niet. 100% gelijk?

Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

Beste T-101,

Citaat:
“Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden.” .
De Islam zegt dat, hoewel mannen en vrouwen dezelfde rechten en plichten hebben op het gebied van menselijke relaties en de famillie, de man een positie boven de vrouw heeft. Die positie is, laten we zeggen, die van voorzitter van het gezin. U mag dit absoluut niet verwarren met een soort dictatuur!
De man in de Islam is verantwoordelijk voor het gezin. Moslimwetten zeggen dat de man zijn vrouw moet onderhouden met kleding, voedsel en onderdak. Desalniettemin kunnen ook vrouwen, als zij hiertoe in staat zijn, het gezinshoofd zijn.

Citaat:
“Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het je behaagt en doet goed voor jezelf en vrees God en weet, dat je Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.” .
Seriues voor interpretatie vatbaar! Een akker is een stuk grond die je dagelijks moet verzorgen.

Citaat:

Een man mag 4 vouwen trouwen als hij ze alle 4 even rechtvaardig kan behandelen. In deze tijd lijkt me dan een onmogelijke taak voor een man. Die vers die dat toelaat is bijna een onmogelijke toestemming voor de man.
Alleen kan je je wel voorstellen dat zodra er iets drastisch in de samenleving verandert dat die vers opeens leven krijgt. Denk hierbij aan een oorlog waarbij miljoenen mannen omkomen. De vroouwen van die mannen zijn dan opeens weduwe. Die vrouwen zijn dan opeens veel minder eisend als er weinig mannen zijn. Dus hun tevreden stellen zal dan ook wat makkelijker zijn en rechtvaardigheid zijn tegenover al die 4 vrouwen zal ook makkelijker worden omdat er armoede heerst na zo een oorlog.
Dit is dus een vers die eeuwen geleden van toepassing was. De 4 vrouwen regel kan enkel toegepast worden als eerste vrouw instemt. Doet zij dit niet, heeft de man geen recht op een tweede vrouw. .
Citaat:
Ik raad u aan om de hele vers te lezen ipv een korte passage. Indien u dit zo overneemt krijgt u een verkeerd beeld van de volledige vers. Knippen en plakken van internet kan iedereen. De koran vastnemen en zoeken naar de waarheid is blijkbaar te veel gevraagd voor velen.

Laatst gewijzigd door Hakiminho : 26 juli 2008 om 14:36.
Oud 26 juli 2008, 14:42   #98
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Trouwens, de islam promoten als vreedzaam en een avatar kiezen met gemaskerde en gewapende mannen is toch een tikkeltje contradictorisch.
inderdaad!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 14:58   #99
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw visie is inderdaad wat moslims te horen krijgen.
Maar volgens mij is dat regelrechte onzin, een religie die niet moslims als te mijden duivels ziet en hun kinderen leert dat anderen vernietigd zullen worden in de hel is allesbehalve vredelievend. .
Beste Alice,
Mijn visie is wat er in de koran staat.
In plaats van fanatisma en de wil om iedreeen te dwingen moslim te worden, willen moslims (omdat de koran dit wil (2:256-257) hun religie NIET dwingend opleggen! En ik moet je vertellen dat, als je kijkt naar islamitische landen , zelfs in S. Arabië, Iran, Turkijë en andere landen die in de afgelopen veertienhonderd jaar moslimlanden zijn geweest, er nog altijd niet-moslimgemeenschappen zijn! Er zijn sikhs, hindoes en christenen die er al eeuwen in harmonie leven. Er zijn joodse groeperingen en ze zijjn net zo tevreden als ieder ander. ALS er gedwongen bekering zou zijn geweest, dan hadden deze groeperingen zich in die veertienhonderd jaar tijd wel bekeerd tot de Islam.
Citaat:
Wat uw visie op emancipatie betreft; emancipatie betekent o.a zelfbeschikkingsrecht, waar is dit te vinden in bijvoorbeeld Iran waar door microfoons schalt dat vooral je hoofddoek allesbedekkend moet zijn?
Dat kan ik niet zien als vrije keuze en al minder dichter bij huis waar moslima's te horen krijgen dat 'een goede' dit draagt!
De islam maakt dus constant onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen, vrouwen met of zonder hoofddoek en tussen mannen en vrouwen! .
De vrouw in de Islam is gelijk aan de man, maar dit wil niet zeggen dat ze dezelfde zijn. Ik heb in deze topic al meerdere malen gezegd dat men maatschappelijke kwesties niet mag verwarren met de Islam. Dat men in Iran de vrouw minderwaardig acht tov de man, is dat tegenstrijdig met wat er in de koran staat.
Als u te lui bent om de rechten van de vrouw in de Islam op te zoeken is dat uw probleem. Ook de vrouw krijgt talrijke rechten die evenwaardig zijn met die van de man. Enkel, als u weigert die donkere bril af te zetten, lijkt het alsof de vrouw in de Islam slechts een lustobject is.
Enkele voorbeelden zijn:
• De vrouw heeft recht op een bruidschat
• De man MOET werken, de vrouw MAG werken
• Een kind moet eerst God aanbidden, dan de profeet (vzmh) , en dan de 3 x zijn moeder, en op de laatste plaats zijn vader.
• De man heeft in de Islam een leidinggevende functie gekregen, GEEN dictatoriale
• …
Oud 26 juli 2008, 15:04   #100
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertaling van Hadith Sahih Bukahri Boek 58, nummer 236

Vertelling van Hisham’s vader:

"Khadija stierf drie jaar voor de Profeet naar Medina trok. Hij bleef daar ongeveer twee jaar en huwde Aisha toen ze een meisje van zes jaar was, en hij consumeerde dat huwelijk wanneer ze negen jaar oud was."
Aisha is een prachtige vrouw zoals beschreven in de Koran. Aisha is verantwoordelijk voor 2/3 van ons geloof. Na de dood van de profeet heeft zij voorop gestaan bij vele veldslagen. Hoe kan een 9-jarige meid een leger leiden?

Hiermee wil ik zeggen dat de leeftijd van Aisha nergens letterlijk vermeld wordt.

Wikipedia:

Een mogelijkheid bestaat dat om evenwicht in de chronologie te bewaren in Mohammeds of Aïsjas leven dat men met vrome intenties niet de juiste leeftijd heeft vermeld. Desondanks wordt er vanuit gegaan dat Aïsja op een jonge leeftijd trouwde.[2] Sommige geleerden zoals Montgomery Watt beweren dat het huwelijk tussen Mohammed en Aisha bedoeld was om de band tussen Mohammed en Aboe Bakr te versterken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be