Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2008, 08:53   #81
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Everytime denkt wellicht aan zichzelf de wereld te kennen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 13:08   #82
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Nee, nee, dat is de mening van meer en meer Franstaligen die het meer dan beu met de Vlamingen hebben. Ze beseffen wel dat de Vlamingen tegen hen zijn en hen haten. Daarom gaan ze liever naar Frankrijk waar ze weten dat ze welkom zullen zijn.
mag ik even vermelden dat ik tegelijk een vlaams nationalist ben en totaal geen enkele haat draag ten aanzien van franstaligen. ik heb zelfs waals vrienden . Een puur politiek standpunt mag niet gemengd worden met een persoonlijk (relationeel) standpunt!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 13:37   #83
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
mag ik even vermelden dat ik tegelijk een vlaams nationalist ben en totaal geen enkele haat draag ten aanzien van franstaligen. ik heb zelfs waals vrienden . Een puur politiek standpunt mag niet gemengd worden met een persoonlijk (relationeel) standpunt!
Doet er niet toe. Volgens Everytime ben je geen echte Vlaams-nationalist als je niets tegen Franstaligen hebt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 16:30   #84
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Ik neem helemaal niet uw standpunten in twijfels. Feit is dat de Franstaligen nu minder naar Vlaanderen dan vroeger gaan en dit vanwege de situatie van het land. Ik kan 100% begrijpen dat Franstaligen liever onder Franstaligen en Vlamingen onder Vlamingen blijven. Het is zowiezo beter zo.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 16:41   #85
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Frankrijk zal jullie aanwezigheid vetoën
Frankrijk? Man, daar zijn we niet bang voor, we zullen ze voor eens en altijd eens mores leren, dat gespuis dat Europa naar z'n hand wil zetten.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 16:43   #86
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De Vlaamse-Waalse verhoudingen zullen totaal onbestaand worden. Franstaligen zullen Vlaanderen boycotten met de economische en toeristische gevolgen die ik u laat raden voor bijvoorbeeld de Vlaamse Kust, die vooral van zijn toerisme leeft. Franstaligen zullen Vlamingen afraden naar Wallonië te gaan, waar ze niet meer welkom zullen zijn.
Frankrijk zal Vlaanderen niet boycotten. Dit zijn de middeleeuwen niet meer. De economische en politieke samenwerkingsverbanden die Europa zijn aangegaan garanderen ons dat we voortgaan. De Fransen zullen Vlaanderen alleen maar dankbaar zijn.
Oud 31 juli 2008, 16:47   #87
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frankrijk zal jullie aanwezigheid vetoën
Dan zorgen wij er wel voor dat Duitsland Frankrijk haar veto vetoët.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 16:48   #88
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nee, nee, dat is de mening van meer en meer Franstaligen die het meer dan beu met de Vlamingen hebben. Ze beseffen wel dat de Vlamingen tegen hen zijn en hen haten. Daarom gaan ze liever naar Frankrijk waar ze weten dat ze welkom zullen zijn.
Nederlanders gaan ook liever naar de Franse kust. Is dat omdat we de Vlamingen haten? Nee, mensen trekken nou eenmaal graag naar het zuiden. Waarom trekken zo weinig Belgen op vakantie naar Nederland? Ze trekken in z'n geheel liever naar het zuiden. Dat heeft niets met haat te maken. En als de Walen een beetje slim zijn, dan blijven ze op goede voet met hun grootste handelspartners en daar is Vlaanderen er toch wel eentje van lijkt me. Ze willen hun zwakke economie toch niet helemaal op Frankrijk richten lijkt me.
Oud 31 juli 2008, 16:53   #89
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Wie zegt dat? Denkt u dat de vlaming dan met plezier eventjes het nederlands in zijn strot zou laten rammen? Of het oranje gevoel zou hebben? En door dat u zegt dat ze dan zijn geintegreerd maakt u ook meteen duidelijk dat er geen autonomie is
U bent gewoon uw natte droom aan't verkondigen.
En u bent kortzichtig! Zoals ik al zei, de zuidelijke provincies van NEderland zijn het bewijs hoe het zou hebben gelopen als de nederlanden niet waren gescheiden. Noord-Frankrijk is ook geintregreerd en ik denk dat zij ook geen status aparte willen van Parijs omdat ze zich zo anders voelen. Het is U die een natte droom heeft. Geloof me als ik zeg dat U Vlaanderen mag houden, wij Nederlanders zitten er echt niet op te wachten, maar zou Vlaanderen deel van Nederland geweest zijn, dan hadden zij niet anders geweest dan de Nederlands Limburgers, Brabanders, Friezen of Zeeuwen...en waarom? Omdat er geen reden zou zijn geweest om zich af te zetten tegen de andere bevolkingsgroepen.

Dat wil niet zeggen dat het mij wat interesseert of u van Vlaanderen een nietig onafhankelijk staatje maakt. Dan mogen ze zelf beslissen welke belasting ze heffen en als ze die lekker laag maken, dan kunnen er nog een paar honderdduizend NEderlanders richting Vlaanderen gaan wonen.
Oud 31 juli 2008, 17:01   #90
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Nederlanders gaan ook liever naar de Franse kust. Is dat omdat we de Vlamingen haten? Nee, mensen trekken nou eenmaal graag naar het zuiden. Waarom trekken zo weinig Belgen op vakantie naar Nederland? Ze trekken in z'n geheel liever naar het zuiden. Dat heeft niets met haat te maken. En als de Walen een beetje slim zijn, dan blijven ze op goede voet met hun grootste handelspartners en daar is Vlaanderen er toch wel eentje van lijkt me. Ze willen hun zwakke economie toch niet helemaal op Frankrijk richten lijkt me.
Dat heeft niets te maken. Walen gaan bijna niet meer naar Vlaanderen aangezien ze het gevoel hebben dat ze er niet welkom zijn. Ze willen dus geen geld spenderen in een regio die toch tegen hen is. Daarom gaan ze nu liever naar Frankrijk, waar ze niet scheef bekeken zullen worden omdat ze Frans onder hen spreken.
Oud 31 juli 2008, 17:05   #91
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets te maken. Walen gaan bijna niet meer naar Vlaanderen aangezien ze het gevoel hebben dat ze er niet welkom zijn. Ze willen dus geen geld spenderen in een regio die toch tegen hen is. Daarom gaan ze nu liever naar Frankrijk, waar ze niet scheef bekeken zullen worden omdat ze Frans onder hen spreken.
Volgens mij gaan Walen niet naar Vlaanderen omdat er op de mooie steden na geen bal te doen is.
Oud 31 juli 2008, 17:19   #92
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Volgens mij gaan Walen niet naar Vlaanderen omdat er op de mooie steden na geen bal te doen is.
Fout. Er is altijd te bezoeken, Vlaanderen is meer dan de "clichés-steden" zoals Antwerpen, Gent en Brugge. De reden is de huidige crisis, zo simpel is het.

Laatst gewijzigd door Everytime : 31 juli 2008 om 17:19.
Oud 31 juli 2008, 17:34   #93
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout. Er is altijd te bezoeken, Vlaanderen is meer dan de "clichés-steden" zoals Antwerpen, Gent en Brugge. De reden is de huidige crisis, zo simpel is het.
Geldt ook voor Nederland, hier zijn Walen altijd welkom, toch zie je ze nauwelijks.
Oud 31 juli 2008, 19:01   #94
FDM
Banneling

Standaard

ik vrees Niet dat wallonie frisdrank zal produceren waar geen ned. tekst zal opstaan , dat doen ze nu al ..bijna

neem een blikje Oasis , producé in Genval en merk op dat de tekst op het blikje niet helemaal tweetalig is opgesteld
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 19:04   #95
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zorgen wij er wel voor dat Duitsland Frankrijk haar veto vetoët.
Duitsland heeft jammer genoeg géén veto-recht in de Veiligheidsraad
(Nu gaat Everytime dit weer zien als een soort van Heimwee naar 1940 )
Oud 31 juli 2008, 19:06   #96
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik neem helemaal niet uw standpunten in twijfels. Feit is dat de Franstaligen nu minder naar Vlaanderen dan vroeger gaan en dit vanwege de situatie van het land. Ik kan 100% begrijpen dat Franstaligen liever onder Franstaligen en Vlamingen onder Vlamingen blijven. Het is zowiezo beter zo.
Ach jongen, er zijn er die er permanent wonen, ze staan dan op het perron van Opwijk met Le Soir onder de arm in het Frans hun kinderen tot de orde te roepen.
Ze wonen liever in opwijk dan in hun geliefde Brussel, zegt veel hé.
Oud 31 juli 2008, 19:18   #97
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duitsland heeft jammer genoeg géén veto-recht in de Veiligheidsraad
(Nu gaat Everytime dit weer zien als een soort van Heimwee naar 1940 )
Dan gaan we steun vragen aan de United States of Ameurka, zij hebben het helemaal niet op die Frenchies.
Oud 31 juli 2008, 19:44   #98
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees voor de postjes van de SPA en de VLD. Ach en wee.
Oud 31 juli 2008, 19:45   #99
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dan gaan we steun vragen aan de United States of Ameurka, zij hebben het helemaal niet op die Frenchies.
Serveer "Freedom Fries" en het is in kannen en kruiken
Oud 31 juli 2008, 20:20   #100
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geldt ook voor Nederland, hier zijn Walen altijd welkom, toch zie je ze nauwelijks.
Waarom, denk je?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be